Mintis išbandyti naująjį „Ford C-MAX" kilo vykstant „Metų automobilio" konkursui, o šiam modeliui tapus „Metų automobiliu" noras dar labiau sustiprėjo.
Automobilis priskiriamas „vidutinių vienatūrių" segmentui, bet išvaizda jis mažai kuo primena „standartinius" vienatūrius. Tai naujojo „Ford" „kinetinio" dizaino darinys. Patinka tai ar ne, kiekvienas spręs pats, tačiau reikia pripažinti, kad automobilis atrodo tikrai originaliai ir išsiskiria iš bendro srauto. Manyčiau tai, kad naujovė pastebima, jau yra gerai.
„C-Max" vienatūris, bet turi tik 5 sėdimas vietas. Daugiau vietų modelyje neįmanoma įrengti net už papildomą mokestį. Pasak „Ford" atstovų, artimiausiu metu jie turėtų sulaukti „Grand C-Max" su 7 vietomis.
Paskutiniais duomenimis, naujų automobilių pardavimai Lietuvoje pamažu atsigauna. Tai džiugina, bet „C-Max" dėl „vietos po saule" teks kovoti su tokiais modeliais kaip „Mazda 5", „Opel Zafira", „Renault Scenic", „Toyota Verso" ar „Volkswagen Touran".
Gali pasirodyti, kad siūlomas mažas variklių pasirinkimas - benzininiai yra tik 1,6 l, dyzeliniai 1,6 l ir 2,0l darbinio tūrio, tačiau reiktų nepamiršti, kad skiriasi šių variklių galia - nuo 105 AG iki 180 AG. Bandytasis modelis turėjo benzininį 1,6 l 125 AG agregatą.
Ramiam važiavimui šio variklio užtenka, tačiau lenkiant kitus automobilius jautėsi galios trūkumas, tad perkant „C-Max" vertėtų rinktis galingesnį variklį. Keista, kad automatinės pavarų dėžės siūlomos tik su dyzeliniais 2,0 l varikliais, na, bet gamintojas nusprendė taip.
Beje, perkant automobilį sau (mažai tikėtina, kad tokius modelius pirks įmonės), į „Ambiente" versiją net neverta žiūrėti. Šio varianto sąranga nėra turtinga, automobilis gali turėti tik 105 AG variklį, o daugumas naudingų opcijų neįmanomos net už papildomą kainą.
Važiuojant su vaiku - naudingas dalykas buvo panoraminis stoglangis, nes taip išsiplėtė vaiko apžvalgos laukas.
Vienatūrius dažniausiai perka šeimos, tad apie šią opciją vertėtų pagalvoti. Kita vertus, toks stoglangis puikiai derės ir romantiškoje išvykoje prie ežero; išsitiesus ant improvizuotos lovos bus galima skaičiuoti žvaigždes.
Kadangi stiklas užima didžiąją stogo dalį, vairuotojo ir priekinio keleivio vietų apšvietimo lemputės buvo iškeltos į stogo pakraščius. Taip kiekvienas gavo atskirą šviesos šaltinį. Trečia apšvietimo lemputė skirta užpakalinių sėdynių keleiviams.
Patogumo suteikia ir elektra valdomas bagažinės dangtis, valdomas nuotolinio valdymo pultelyje esančiu mygtuku. Tiesa, inžinieriai galėjo sumontuoti jautresnius daviklius, nes pasiekęs kliūtį dangtis dar truktelį ją į priekį ir tik tada vėl atsidaro. Užgaut toks truktelėjimas neturėtų, bet išgąsdinti gali.
Bagažinė didelė, standartiškai jos plotą galima padidinti suglaudus užpakalinių sėdynių eilę. Bandytame modelyje į bagažinę buvo atvestas papildomas 12 V maitinimo lizdas. Patogi smulkmena, jei automobilį naudosite kaip „palapinę" vasaros išvykoms.
Beje, „C-Max" (aukštesnėse versijose) galima sumontuoti ir daugiau papildomos įrangos. Tai jau nuo „Mercedes Benz E-class" pažįstama „nematomos zonos" daviklių sistema, informuojanti apie šalia esančius potencialiai pavojingus objektus. Ganėtinai įdomi automatinio parkavimo sistema, padedanti pastatyti automobilį. Sistema pati suranda laisvą automobiliui tinkantį plotą ir perima „vairą į savo rankas". Vairuotojui tereikia vykdyti sistemos nurodymus ir laiku spausti paminas. Tai ypač bus naudinga pradedantiems vairuotojams.
Viduje „C-Max" labai erdvus. Erdvės pojūtį sustiprina ne tik aukštos lubos, bet ir panoraminis stoglangis. Tačiau ir be jo nuo vidutinio ūgio vairuotojo galvos iki lubų dar lieka geri 15 cm laisvo ploto. Nustebino 4 kryptimis reguliuojama ne tik vairuotojo, bet ir keleivio sėdynė. Deja, toks variantas galimas tik brangiausioje „Titanium" versijoje. Na, bet kokiu atveju tai pliusas, o štai įvairiausių mygtukų galėtų būti mažiau. Fūturistinė, „Ford Fiesta" matyta, mobilųjų telefoną primenanti priekinė konsolė, gausybė mygtukų ant vairo, šoninės svirtelės.
Norint tiksliai išsiaiškinti visų jų paskirtį ir funkciją teks ne vieną kartą skaityti instrukciją, tad šios kelionės metu apsiribojau tik pagrindinėmis funkcijomis.
Kaip šeimyninio automobilio „C-Max" dinamika nebloga, matomumas iš vairuotojo vietos puikus. Dideli šoniniai veidrodėliai palengvina apžvalgą, gabaritai jaučiami.
Vairuojant nesijaučia, kad tai - vienatūris. Be to, „C-Max" gavo visiškai naują pakabos sistemą, tad greitkelyje automobilis elgėsi „ramiai ir tvarkingai". Minties pasukti į nevalytą kaimo keliuką atsisakiau, bet, tikėtina, kad nelygumai ir ten būtų įveikiami „švelniai ir patogiai".
Apie 5 l/ 100 km kelio svyruojančios kuro sąnaudos (užmiestyje) taip pat nuteikia maloniai.
Garso izoliacija ganėtinai gera. Nei kelio, nei benzininio variklio beveik nesigirdėjo, bet jau pasidarė įdomu, kaip būtų su dyzeliniu varikliu. Na gal pavyks artimiausiu metu atsisėsti prie dyzelinio „Grand C-Max" vairo, tada bus atsakyta ir į šį klausimą.
Taigi, automobilis erdvus, patogus, tačiau gali būti, kad ne visiems bus priimta jo naujoviška išvaizda. Be to, jame tik penkios vietos, tad šiuo atveju, nors ir turėdamas didelę bagažinę, jis labiau asocijuojasi su dideliu universalu, o ne su vienatūriu. Kita vertus, Lietuvoje jis tapo „Metų automobiliu", taigi, tikėtina, savo pirkėją ras.
FORD C-MAX 2010 1.6 TI-VCT
BENDRA INFORMACIJA |
|
Modelis |
Ford C-Max 2010 1.6 Ti-VCT |
Gamybos metai |
2010... |
Kėbulo tipas |
Vienatūris |
Durų, vietų skaičius |
5/5 |
Automobilio masė, kg |
1300 |
Maksimalus greitis, km/val. |
180 |
100 km/val. pasiekia per, s |
12,6 |
Minimalus posūkio spindulys, m |
5,5 |
Bagažinės talpa, min/maks. l |
471/1723 |
MATMENYS, mm |
|
Ilgis |
4380 |
Plotis |
1828 |
Aukštis |
1626 |
Ratų bazė |
2648 |
VARIKLIS |
|
Tipas |
Benzininis su išskirstytu įpurškimu |
Darbinis tūris, cm3 |
1596 |
Kuras |
A-95 |
Galia AG/aps. min |
105/6000 |
Maksimalus sukimo momentas Nm/aps. min |
150/4000-4500 |
KURO SĄNAUDOS, l |
|
Mieste |
8,7 |
Užmiestyje |
5,3 |
Mišrus ciklas |
6,6 |
Kuro bako talpa |
55 |
TRANSMISIJA |
|
Tipas |
Mechaninė, 5 pavarų |
Varantieji ratai |
Priekiniai |
PAKABA |
|
Priekinė |
McPherson su skersinio stabilumo stabilizatoriais |
Užpakalinė |
Nepriklausoma daugiasvirtė |
Padangos |
205/55 R16 |
Ratlankiai |
6.5Jx16 |
STABDŽIAI |
|
Priekiniai |
Diskiniai vėdinami |
Užpakaliniai |
Diskiniai |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"