„Arena Motor Show“ nugalėtojų taures kėlė svečiai iš Lenkijos
Atnaujinta: 2020-03-09
  • D6D_5475
  • D6D_5592
  • D6D_5646
  • D6D_5775
  • D6D_5792
  • D6D_5794
  • D6D_5877
  • D6D_5898
  • D6D_5912
  • D6D_5931
  • DSC_4397
  • DSC_4418

„PUZ drift team" - šis iki šiol nebent šoninio slydimo gerbėjams girdėtas pavadinimas po praėjusio sekmadienio tapo žinomas keliems tūkstančiams lietuvių, susirinkusių į „Žalgirio" areną. Iš Lenkijos atvykę svečiai pasirodė geriau už visus vietinius herojus ir dalyvius iš kitų valstybių - ant nugalėtojų pakylos lipo trys „PUZ drift team" komandos sportininkai.

Šoninis slydimas buvo ne vienintelė pramoga, kuria galėjo mėgautis „Žalgirio" arenoje susirinkusi tūkstantinė minia. Koridoriuose stovėjo išrikiuoti įvairūs gatvėse retai sutinkami automobiliai - nuo restauruoto pirmosios kartos „Volkswagen Golf" iki sportiško „Nissan GT-R". Pertraukas tarp „drifto" pasirodymų užpildė motoakrobatai, sporto šakų daugiakovė ir Žydrūnas Savickas, traukęs virvę prieš automobilį.

Lenkiški stebuklai

Praėjusiais metais „Žalgirio" arenoje nugalėjęs Jakubas Tatara iš Lenkijos buvo pasiruošęs tą patį laimėjimą pakartoti ir šiemet. Pirmoje „drifto" varžybų dalyje, kvalifikacijoje, jis pasirodė geriausiai, aplenkęs visus tituluotus varžovus, tačiau krito jau pirmame poriniame važiavime. Simboliška, tačiau buvusį nugalėtoją įveikė būsimas nugalėtojas iš tos pačios Lenkijos - Marcinas Mospinekas. Jie abu vairuoja trečios serijos BMW automobilius, tačiau J. Tatara - dešimties metų amžiaus BMW M3, o M. Mospinekas - dar penkiolika metų senesnį, vadinamąjį „chuliganą".

Lietuvių favoritui, 2013-aisiais pralaimėjusiam tik J. Tatarai, šie metai nebuvo sėkmingi. Andrius Vasiliauskas, kaip ir jo pagrindinis varžovas (beje, abu jie vairuoja BMW M3 automobilius), pralaimėjo jau „Top 16" važiavime. Dar du lietuviai, Kastytis Alekna ir Mantas Kulvinskas, taip pat pralošė savo varžovams jau pirmame porinių važiavimų etape. Į „Top 8" pateko vienintelis lietuvis - Darius Kepežinskas.

Vienintelis jis buvo ir dar dėl kelių dalykų. Nors vairavo populiarų BMW markės automobilį (tokių varžybose buvo net 13, „Nissan" markės - 3), jo vienintelio kėbulas buvo „Compact" - trumpesnis nei kiti. Kitas D. Kepežinsko automobilio išskirtinumas buvo dar labiau įsimintinas - jo automobilis turi dyzelinį variklį. Trijų litrų darbinio tūrio motoras išvysto apie 300 AG ir daugiau nei 600 Nm. O jam praslydus ir numynus akceleratorių, iš duslintuvo išlenda nepermatoma juodų dūmų užsklanda.

D. Kepežinskas savo pasirodymą baigė „Top 8" etape ir jau po šio momento buvo aišku, kad kažkuris finalas - didysis ar mažasis - bus lenkiškas. Į pusfinalį žengė trys „PUZ drift team" atstovai Grzegorzas Hypki, M. Mospinekas ir Krzysztofas Romanowskis bei vienintelis suomis Juha Rintanenas.

Suomiui pusfinalis baigėsi nesėkmingai - sugedus automobiliui, į finalą be teisėjų verdikto pateko K. Romanowskis. Čia jo laukė M. Mospinekas, jau spėjęs užkariauti publikos simpatijas savo ypatingai agresyviu važiavimu.

Finalas abejingų nepaliko. M. Mospinekas kelis kartus taip užspaudė savo varžovą, kad automobilių kėbulai net susilietė. Nors tai pergalės neatneša, kadangi „drifte" kontaktas su varžovu nėra vertinamas teigiamai, žiūrovų ovacijų tokie momentai užtarnauja daug. Kas laimėjo? M. Mospinekas, kuris, anot teisėjų, važiavo tiksliau ir darė mažiau klaidų. Žiūrovai tokių akylų akių kaip teisėjai neturi, tačiau ir be jų verdikto pergalę būtų skyrę Marcinui - laidos vedėjams paklausus, kurį dalyvį labiau palaiko, publika po jo pavardės pasakymo suošė bene dvigubai garsiau nei paminėjus K. Romanowskį.

„Retai būna, kad visi trys mūsų komandos atstovai liptų ant apdovanojimų pakylos. Manau, tai lėmė ne tik mūsų profesionalumas, bet ir palankiai susiklosčiusios aplinkybės. Na, bet toks jau yra automobilių sportas - atsitiktinumų čia daug", - filosofiškai kalbėjo pergalės šampaną gerdamas M. Mospinekas.

 

Pertraukos neleido nuobodžiauti

Kiekvienose „drifto" varžybose vienas didžiausių organizatorių galvos skausmų - kuo užpildyti pertraukas tarp važiavimų. Čia šis klausimas buvo išspręstas su kaupu. Pirmąją trumpą pertraukėlę viduryje „Žalgirio" arenos susikovė stipriausias pasaulio žmogus Žydrūnas Savickas su Timu Simniška. Pastarasis, nors sveria, kaip pats sakė, „trečdalį Savicko", turėjo kitą ginklą - jis sėdėjo prie 700 arklio galių išvystančio „Lexus SC" vairo. Ž. Savickas bandė išlaikyti nuvažiuojantį „Lexus" ir patraukti jį virve į savo pusę.

Pavyko? Taip. „Lexus" nepabėgo, o galiūno sportbačiai, anot renginio vedėjo Džiugo Siaurusaičio (tam vakarui persikūnijusio į mechaniką Kostią), paliko ne mažesnius įspaudus nei automobilio padangos. Bent kelios dešimtys T. Simniškos automobilio padangų gumos gramų tikrai liko ant arenos betono.

Motoakrobatai demonstravo unikalią programą

Kitą pertrauką užpildė motoakrobatai, parengę specialią programą „Arena Motor Show" renginiui. Vienu geriausių pasaulio motoakrobatų vadinamas Arūnas Gibieža kartu su Pauliumi Labanausku, Nerijumi Malinausku ir Šarūnu Keziu atliko kelių minučių programą, kurios žiūrovai dar nebuvo matę. Jos pabaigoje visi keturi kone sukryžiavę rankas ant krūtinės apvažiavo ratuką aplink areną stovėdami ant motociklų vairų.

Vėliau Š. Kezys kartu su A. Gibieža atsistojo ant vieno motociklo bei važiavo ant galinio rato, tuo pat metu atlikdami keletą akrobatinių triukų. Retas žmogus tokius dalykus sugebėtų atlikti ant žemės, o šitie jaunuoliai tą atlieka stovėdami ant motociklo.

Greičiausias - ralistas

Prieš finalus sekė kiekvienam automobilių sporto mėgėjui įdomi rungtis - sporto daugiakovė. Joje dalyvavo Ignas ir Jonas Gelžiniai, Vytautas Švedas, Ramūnas Čapkauskas, Dovilas Čiutelė, M. Kulvinskas, A. Gibieža ir Š. Kezys. Visi jie vairavo sau įprastas transporto priemones - kas kartingą, kas ralio ar „drifto" automobilį, o kas - visiškai standartinį „SEAT Leon FR".

Šioje kovoje nugalėjo ralis. V. Švedas su „Mitsubishi Lancer Evo X" trasą įveikė per 23,58 sek. ir įveikė visus varžovus. Arčiausiai jo buvo... J. Gelžinis su „SEAT Leon FR", kurį galima sutikti ir gatvėse. Daugumą sportinių automobilių aplenkęs SEAT trasą įveikė per 24,02 sek.

Pasiruošimas kitam renginiui prasidės netrukus

„Žiūrovai buvo patenkinti - iš ovacijų galima tą suprasti. Malonu vienoje vietoje matyti kelis tūkstančius „drifto" gerbėjų, kurie buvo ypač aktyvūs", - pasibaigus apdovanojimų ceremonijai, sakė „Arena Motor Show" organizatorius Antanas Kyguolis.

Jis teigė, kad greitu metu pradės dėlioti planus kitų metų renginiui. „Matome vietų, kur galime patobulėti ar kažką daryti dar geriau. Tad jau kitą savaitę su komanda pradėsime rengti ateinančių metų „Arena Motor Show" planą", - kalbėjo organizatorius.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: