Audi A4 (2001-2004)– ką slepia šis pavadinimas?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • A4_sonas__Small_
  • A4_RS__Small_
  • A4_S__Small_
  • A4_avant__Small_
  • A4_cabrio__Small_

„Audi A4“ galima priskirti prie prestižinių automobilių, mat turi galingą variklį, o salonas gerai ir turtingai įrengtas. Pirmą kartą „Audi A4“ pasauliui buvo pristatyta 1994 m., pakeitusi labai populiarią ir mėgstamą „Audi 80“. „Audi A4“ buvo pirmasis naujo stiliaus, kurį bendrovė naudoja iki šiol, automobilis. Jis buvo gaminamas su sedano ir universalo kėbulu.1997 m. pasirodė „Audi S4“ su 2,7 l 265 AG varikliu, o 1999 metais pasaulį pamatė galingiausias universalas RS4, gavęs 380 AG variklį.2000 m. pristatyta nauja „Audi A4“, gaminama ir šiandien. Dabar automobilis turi sedano, universalo ir kabrioleto kėbulus. 2002 m. pasirodė nauja S4, turinti V8 4,2 l 344 AG variklį.Galima išgirsti nuomonių, kad pirmos kartos universalo dizainas daugiau vykęs negu sedano. Deja, už grožį tenka mokėti – „Audi A4 Avant“ bagažinė yra viena mažiausių tarp šios klasės automobilių. Jei sėdynės nenuleistos, bagažinės tūris tik 390 l, o sedano – 440 l. Nuleidus užpakalines sėdynes, jis padidėja iki 1250 l, bet ir tai mažoka.

Antrinėje rinkoje esantys automobiliai dažniausiai neblogos sąrankos. Paprastai turi ne tik minimalų elektros paketą (stiklai ir veidrodžiai), bet ir kondicionierių, magnetolą ir t. t. Daugelis „Audi A4“ turi odinius salonus, tačiau prieš pirkdami tokį automobilį pagalvokite – kam jums odinis salonas? Paprastai „Audi A4“ sėdynės apsiuvamos neblogu „kvėpuojančiu“ audiniu, prie kurio vasarą ne taip limpa nugara. Galbūt vairuotojas ir priekinis keleivis jausis patogiai ir ant odinių sėdynių, bet pagalvokite apie kitus keleivius. Kaip ir „Audi 80“, šioje mašinoje aiškiai trūksta erdvės: keliai atsiremia į priekines sėdynes, o galva – į lubas. Trijų keleivių gale verčiau nesodinti, nes turėsiančiam sėdėti viduryje bus labai nepatogu. Guodžia tik tai, kad mašinos salono surinkimo kokybei pretenzijų kilti neturėtų. Jei, žinoma, mašinos iš dviejų dalių (po patirtų avarijų) nesujungė kur nors garažuose mūsų gabūs tautiečiai. Sugesti gali nebent kondicionierius. Tai atsitiks, jei pradės gesti valdymo blokas. Paprastai užtenka nebrangaus remonto. Jei tektų keisti bloką, bus brangoka. „Audi“ kėbulams seniai nėra jokių priekaištų. Dėl gero cinkavimo net tose vietose, kur dažai nuskilę, rūdžių neturėtų būti. Taip pat korozijos žymių neturėtų būti ir ant slenksčių, nors jų apsauginė danga ir gali būti nusilupusi. Jei pastebėjote rūdžių, tai aiškus ženklas, kad automobilis buvo patekęs į rimtą avariją, o paskui skubiai remontuotas kokiame nors garaže. Deja, tokių atvejų pasitaiko, nes rimtas „Audi“ kėbulo remontas kainuoja, tad prieš pirkdami mašiną būtinai ją įdėmiai apžiūrėkite.

Puikiai apsaugojusi kėbulą „Audi“ nepasirūpino pakaba. „Audi A4“ gavo sudėtingą daugiasvirtę priekinę pakabą, kuri turėtų užtikrinti patogų važiavimą ir puikų valdymą. Paaiškėjo, kad tokio automobilio aptarnavimas kainuoja labai nemažai, nes automobilis turi po keturis svirtis su rutulinėmis atramomis kiekvienam ratui. Pirmuosiuose automobiliuose apatines svirtis tekdavo keisti kone kasmet. Kai kurie vairuotojai šią problemą mėgino spręsti įpurkšdami tepalo, kaip tarybiniams automobiliams, į rutulines atramas. Tai atramų „gyvenimą“ pailgindavo 7 000–10 000 km. Po 1999 m. pasirodė patikimesnės svirtys, tveriančios 40 000–60 000 km. Tiesa, prireikus keisti, tai kainuotų tikrai padorią sumą. Tad jei norite pirkti „Audi A4“, pasistenkite pirkti pagamintą po 1998–1999 m.Problemų „Audi A4“ turėjo ir su stabilizatorių atramomis. Iš pradžių jų konstrukcijoje buvo naudojami nuolat gesdavę rutuliniai lankstai. Vokietijoje jie dar laikydavosi, o važinėjat mūsų keliais tekdavo keisti kas 15 000–25 000 km. Vėliau „Audi“ konstruktoriai sukūrė naujas atramas, kur vietoj lankstų buvo naudojamos atraminės gumos. Jų užtenka 40 000–60 000 km.Užpakalinė „Audi A4“ pakaba paprastesnė ir patikimesnė už priekinę. Stebulių guolius gali tekti keisti po 40 000 km, o visos kitos detalės laiko nuo 60 000 iki 100 000 km. Pakeitimas nėra brangus, jeigu mašina varoma priekiniais ratais. Jei, tai irgi dažnai pasitaiko, įsigysite visais keturiais ratais varomą „Audi A4“, užpakalinės pakabos aptarnavimas irgi gerokai pabrangs. Be to, perkant mašiną reikia patikrinti amortizatorius, kurie paprastai laiko 70 000–100 000 km.

Įvertinus tai, kas parašyta, tampa aišku, kodėl pirmųjų metų laidos „Audi A4“ savininkai nebuvo patenkinti savo mašinomis. Aktyviai važinėjant, servisuose tekdavo lankytis beveik kas mėnesį, nes nuolat kas nors gesdavo ar lūždavo. Dažnai pasitaikydavo elektronikos gedimų: buvo skundų dėl signalizacijos, kuri atsisakydavo pažinti raktą, ir mašinos nepavykdavo užvesti. Dažnai „ožiuodavosi“ klimato kontrolė. Laimė, daugumą tokių ligų galima išgydyti naudojat serviso testuoklį VAG1552. Beje, prie jo kartais tenka jungti ir kai kuriuos naujus automobilius jei buvo atjungtas akumuliatorius. Periodiškai nustoja veikti ABS davikliai. Kartais juos tenka keisti kasmet. Problemų pasitaikydavo ir su „Audi“ varikliais.

Silpniausias į pirmosios kartos „Audi A4“ montuotų benzininių variklių buvo 1,6 l 101 AG. Tokio variklio mašinai per maža, bet jų daug antrinėje rinkoje. Toliau ėjo 1,8 l  atmosferinis 125 AG ir 1,8 l 150 AG su turbina. 1999 m. pradėjo gaminti „Audi A4 1.8T quattro“ su 180 AG varikliais. 1,8 l variklius labai mėgo įvairūs mašinų „tobulintojai“,  išspaudžiantys iš tokio variklio 250 AG. Žinotina, kad toks variklio „gerinimas“ neigiamai veikia patį agregatą, tad tokių mašinų pirkti nevertėtų. Visi 4 cilindrų varikliai yra ganėtinai patikimi, bet geriausias iš jų – 1,8 l 125 AG agregatas. Aišku, „Audi A4“ su turbina greitesnės, bet pasitaikė atvejų, kai turbiną tekdavo keisti po 80 000–100 000 km. Turbinos keitimas yra labai nepigus. Be to, pirmųjų metų „Audi A4“ su 1,8 T varikliais dažnokai sugesdavo kompiuterio elektroninės „smegenys“. Geriausiai „Audi A4“ tinka V6 varikliai. Niekas nesiginčija, tokie automobiliai brangūs, reikalauja kokybiškos priežiūros ir naudoja nemažai kuro, bet būtent su 6 cilindru varikliu mašina tikrai greita ir galinga. Kukliausias iš jų yra 2,6 l 150 AG. Tiek pat AG turi ir 1,8T, tačiau mašiną su 2,6 l varikliu patogiau valdyti. Toliau eina 2,4 l 165 AG ir 2,8 l 193 AG varikliai. Su pastaruoju priekiniais ratais varomas sedanas su MPD gali pasiekti 240 km/val. greitį.Deja, 6 cilindrų varikliai turi ir minusų. Jie „ryja“ tepalą, tad jo lygį reikia nuolat stebėti, nes net trumpai pasivažinėjus „sausu“ režimu, pasekmės gali būti labai liūdnos. Jei 10 000 km sunaudojama daugiau kaip 2 l tepalo, o tarpinės, kurias paprastai reikia keisti kas 140 000–170 000 km, yra tvarkingos, reiktų pagalvoti apie naujus tepalo surinkimo gaubtulius. Šį darbą reiktų patikėti profesionalams. Taip pat reikia stebėti, kad neperkaistų varikliai. To nemėgsta joks, o „Audi A4“ variklis į tai reaguoja labai neigiamai. Beje, 4 cilindrų variklio žvakes nesunkiai gali pakeisti ir pats savininkas, o mašiną su 6 cilindrų varikliu teks varyti į servisą, kur yra reikiamų instrumentų. Beje, žvakes pageidautina keisti ne kas 60 000 km, kaip rašoma instrukcijoje, o kas 30 000–40 000 km.Nusipirkus bet kurios modifikacijos „Audi A4“ reikia iškart pakeist ne tik tepalą, bet ir KPM diržą. Instrukcijoje rašoma, kad diržą reikia keisti kas 120 000 km, tačiau buvo daug atvejų, kai diržai trūkdavo po 70 000 km. Šiandien skriemulių ir diržo patikimumas gerokai išaugo, tačiau automobiliai, kuriems reikia brangaus variklio remonto dėl trūkusio diržo, vis dar užsuka į servisus. Dyzeliniai „Audi A4“ sutinkami rečiau. Labiausiai išplitęs variantas su 1,6 l su turbininio įpūtimo 90 arba 110 AG varikliu. Juos meistrai gerai pažįsta, nes jie montuojami į įvairius VW koncerno modelius. Vyrauja nuomonė, kad tinkamai eksploatuojant tokie varikliai pirmus 200 000 km nekelia jokių problemų, o vėliau prasideda didesni ar mažesni gedimai. Tarp dyzelinių „Audi A4“ variklių yra V6 2,5 l 150 AG. Mašina su juo ne tik ekonomiška, bet ir greita. Tiesa, kalbėti apie ekonomiją galima sąlyginai, nes 2,5 TDI varikliai labai jautriai reaguoja į kuro kokybę ir tepalus, skirtingai nuo benzininių variklių, keisti reikia ne kas 15 000 km, o kas 7 000–10 000.Standartinių „Audi A4“ pavarų dėžės paprastai dirba patikimai. Mašina gali turėti ir 5 pavarų MPD, ir 4 arba 5 pavarų APD. Eksploatuojant „Audi A4“ su APD reikia nepamirši, kas 50 000 km keisti tepalus. Pilti galima tik gamintojo rekomenduojamą ATF tepalą. MPD tepalų keisti nereikia. Juos visam darbo laikui supylė gamykloje. Vienintelė problema ta, kad kas 130 000–150 000 km reikia keisti sankabą. Šį darbą verčiau patikėti profesionalams.

Mašina su visais keturiais varančiais ratais patikimai tarnauja pirmus 200 000 km, o vėliau „Audi A4 quattro“ gali tekti rimtai remontuoti. Taip pat nereikia pamiršti ir apie sudėtingą užpakalinę pakabą. Nepaisant to, pasaulyje apstu žmonių, kurie labai trokšta įsigyti visais keturiais ratais varomą automobilį.Tarp „Audi A4“ buvo ir specialių versijų, turėjusių 6 pavarų MPD. Tai „Audi S4“ ir „Audi RS4“. Automobilį RS4 antrinėje rinkoje išvysi nedažnai, nes juos gamina tik nuo 1999 m. ribotu tiražu. Be to, „Audi RS4“ buvo gaminami tik su universalo kėbulu. Toks automobilis turi 2,7 l V6 380 AG variklį su turbininiu įpūtimu. Žinotina, kad net dėvėti tokie automobiliai kainuoja brangiau už kai kuriuos naujus tos pačios klasės modelius. Ramesnis „Audi S4“ turi tokį pat pagal tūrį variklį su turbininiu įpūtimu, bet jis turi tik 265 AG. Pirkti šiaip sau S4 ar RS4 neverta. Tie automobiliai turi ne tik prabangų saloną su sportinėmis sėdynėmis, bet ir kietesnę pakabą, kurią tenka remontuoti dažniau negu paprastose „Audi A4“. Pirmosios kartos „Audi A4“ yra prestižinis automobilis. Pirmųjų metų gamybos automobiliai nepasižymėjo patikimumu. Daugiausia priekaištų susilaukė pakaba ir automobilio elektronika. Pasitaikydavo ir KMP diržo plyšimo atvejų, kurie baigdavosi brangiu variklių remontu. Laikui bėgant „Audi“ pakeitė kai kurių probleminių elementų konstrukciją, mašinos pradėjo rečiau gesti. Šiandien dauguma antrinėje rinkoje sutinkamų automobilių neturi „vaikiškų ligų“. Nepaisant to, dėvėtų A4 eksploatacija vis tiek labai brangi. Ar jums tikrai reikia šitos mašinos, spręskite patys. Gero kelio.

„Audi A4“ techninės charakteristikos:

Kėbulas

Kėbulo tipas

sedanas

Durų skaičius

4

Variklis

Turbininis įpūtimas

nėra

Variklio tūris, cm3

1781

Galia AG/aps./min

125 / 5800

Maksimalus greitis, km/val.

205

100 km/val. pasiekia, s

10,5

Kuro tipas

benzinas

Kuro sąnaudos (užmiestyje), l 100 km

6,4

Kuro sąnaudos (mišrus ciklas), l 100 km

8,4

Kuro sąnaudos (mieste), l 100 km

12

Kuro paskirstymo sistema

dohc

Maitinimo sistema

įpurškimas

Varantys ratai

Varantys ratai

priekiniai

Transmisija

Pavarų dėžė

5 MPD

Stabdžiai

Priekiniai

Diskiniai

Užpakaliniai

Diskiniai

Išmatavimai

Ilgis, mm

4480

Plotis, mm

1730

Aukštis, mm

1420

Ratų bazė, mm

2620

Kita

Padangų matmenys

195/65VR15

Automobilio masė, kg

1210

Leistina masė, kg

1300

Kuro bako talpa, l

62

Apsisukimo spindulys, m

11,1

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: