Paslaptingasis „Renault Symbol“= pažįstamas "Renaul Thalia" - 2000 - 2010
Atnaujinta: 2020-03-09
  • RS_priekis
  • RS_kedes
  • RS_sonas
  • RS_variklis
  • RS_vidus

„Clio-Symbol“ (po 2002 m. pertvarkymo – tik „Symbol“) publikai pirmą kartą buvo pristatytas 2000 m. Automobilį, kuriam buvo panaudota hečbeko „Clio“ bazė, gamino „Renault“ padalinys Turkijoje. „Symbol“ buvo skirtas neturtingoms šalims, todėl gavo ten populiarų sedano kėbulą. Padaryti iš hečbeko įspūdingą sedaną sunkoka, tad ir „Symbol“ išvaizda ne kokia. Tai vienintelis trūkumas, nes šiaip jau automobilis tik išlošė iš mėginimų atpiginti ir paruošti sunkioms eksploatacinėms sąlygoms. Visų pirma jis gavo didžiulę 510 l bagažinę. Antra – mašinoje labai mažai elektronikos ir sudėtingų techninių sprendimų. Kartais tai irgi pliusas. Svarbiausia, kad „Symbol“ puikiai pritaikytas blogiems keliams: galingos pakabos svirtys, plieninė variklio ir stabdžių žarnelių apsauga, įspūdinga prošvaisa.

Tiesa, yra kita problema: mūsų šalyje ji ganėtinai reta nes oficialus „Renault“ atstovas siūlo tą patį modelį kaip "Thalia". Jei rasite būtent „Renault Symbol“, greičiausiai ji bus atvaryta iš Rusijos, nes Vakarų Europoje šis modelis nebuvo parduodamas, o kad kas varytų iš Turkijos – abejotina. Kaimyninėje Rusijoje buvo parduodami tik „Symbol“ su 1,4 l 8 arba 16 vožtuvų varikliais ir su MPD.

Daugiausia rinkoje pasitaiko 8 vožtuvų, paprastos sąrankos versijos: vairo stiprintuvas, vairuotojo saugos pagalvė, priekiniai elektra valdomi langai. Kondicionierius, ABS, antra saugos pagalvė dažnesni automobilyje su 16 vožtuvų varikliu.

Mašinos kėbulas kaip reta patikimas: durys neatsipalaiduoja, spynelės nekliba, net pirmųjų metų modeliai neturi korozijos žymių. Vidaus įranga būdingų gedimų taip pat turi nedaug. Pirmuosiuose automobiliuose per variklio dangčio troselį į fiksatorių patekdavo vandens, dėl to jis gesdavo. Tai buvo sutvarkoma pagal garantiją, tad tikimybė gauti nesutvarkytą mašiną labai maža.

Prasčiau su garso signalu, sumontuotu už buferio, ir numerio apšvietimo plafonu, kurie „maudosi“ purvuose ir ilgai netveria. Laikui bėgant gali lūžti centrinio užrakto laidai perėjimo iš salono į bagažinę vietoje. Iki 2002 m. pagamintose mašinos užpakalinio stiklo šildytuvas neturi laiko relės, todėl gali perdegti mygtuko kontaktai, jei įrenginys bus įjungtas ir pamirštas. Laimė, šio gedimo pašalinimas nėra brangus.

Labai svarbu prižiūrėti, kad būtų sveiki plastikiniai apatinės variklio skyriaus dalies uždangalai. Jei jie suplėšyti, po kurio laiko nustos veikti generatorius ir kondicionieriaus pajungimo mova. Be to, automobiliuose su kondicionieriumi reiktų įstatyti salono filtrą ir tinklelį apatinėse buferio oro paėmimo ertmėse. Jei filtro nebus, greitai užsiterš kondicionieriaus garintuvas, o be tinklelio padidėja radiatoriaus pažeidimo pavojus.

Variklius „Symbol“ paveldėjo iš „Clio“. 16 vožtuvų 98 AG variklis labai neblogas. Ypač puikus užmiesčio keliuose. Jam tinka tik kokybiškas A 95 benzinas, o kainuoja brangokai.

8 vožtuvų variklis nežavi – tik 75 AG. Pavarų dėžės svirtys perjungiamos greitai, todėl veža neblogai, be to, tinka A 92 benzinas.

Abu varikliai ganėtinai patikimi, bet turi gedimų. Laimė, jie smulkūs ir jų nedaug. Gali varginti nebent privalomi darbai: kas 60 000 km reikia keisti KPM diržą ir skriemulius. Be to, pastaruoju metu „Renault“ tuo pat metu rekomenduoja keisti ir prievado diržą su skriemuliais. Paguodžia tik tai, kad šių darbų ir medžiagų kainos nėra labai didelės.

Tikrai rimtas išbandymas „Symbol“ savininkų gali laukti užėjus šalčiams. Gali tekti keisti vožtuvus, mat benzine esančios dervos nusėda ant vožtuvų kreipiančiųjų įvorių, vožtuvai pradeda sunkiau judėti. Kol variklis karštas, viskas gerai, bet paleidžiant šaltą variklį spyruoklėms gali neužtekti galios vožtuvui uždaryti. Jie susidurs su stūmokliu. Tokia situacija labiausiai tikėtina, jei bus naudojamas nekokybiškas kuras.

Transmisija didesnių problemų nekelia. Tepalas į pavarų dėžę įpiltas visam mašinos tarnavimo laikui (pasitaikius progai galima ir pakeisti), o sankaba tarnauja iki 130 000 km.

Žinotina. Transmisija turi tam tikrų ypatumų. Laikui bėgant atsipalaiduoja pavarų dėžė, ir varikliui dirbant tuščia eiga pradeda triukšmauti, o įspaudžiamas guolis – girgždėti, spaudžiant sankabą. Dėl tokio triukšmo pavarų dėžėje nerimauti nereiktų, o guolį užtenka sutepti.

Po maždaug 60 000 km pradeda leisti tepalą pavarų pasirinkimo mechanizmas ir kairio rato prievado riebokšlis. Į mechanizmą galima nekreipti dėmesio (tereikia stebėti tepalo lygį PD), o riebokšlį reikia skubiai keisti.

Naudoto „Symbol“ savininkas turėtų nepamiršti ir dažniau stebėti išorinių ratų prievadų lankstų apsaugas nuo dulkių. Išoriniai lankstai neardomi. Jei vienas jų pradės triukšmauti, teks keisti visą komplektą.

Dar reiktų žinoti, kad važinėjant bekele ar per sniegą tarp variklio apsaugos ir pavarų pasirinkimo mechanizmo gali patekti purvo. Jei pavaros įsijungia sunkiau, lįskite po mašina ir nuvalykite purvą.

„Symbol“ važiuoklė tikrai pritaikyta prastiems keliams. Pirmieji detalių keitimai pakaboje ir vairo mechanizme prasideda tik po 100 000 km. Krumpliastiebinė vairo pavara gali tarnauti ilgiau negu 150 000 km. Tai – puikus rezultatas.

Mechanikai rekomenduoja neperkrauti automobilio. Jei mašina nuolat bus perkraunama, gali plyšti užpakalinių amortizatorių apsaugos nuo dulkių, tiekiamos tik kartu su amortizatoriais, arba gali neatlaikyti spyruoklės.

Stabdžiai taip pat nekelia didelių problemų. Priekiniai suportai purvo nebijo. Ratų ABS davikliai veikia patikimai, jei neatsiras stebulių guolių laisvumo. Stabdžių diskai turėtų atlaikyti du trinkelių komplektus, jei bus sumontuoti purvasargiai. Iki 2002 m. jų kažkodėl nekabino, ir diskai su trinkelėmis dėvėjosi greitai. Užpakaliniuose būginiuose stabdžiuose trinkelių keitimo momentu gali pradėti leisti skysčius ratų cilindrai, bet jie lengvai pakeičiami.

Pažvelgus į naudotų mažų automobilių rinką galima teigti, kad „Symbol“ atrodo labai patraukliai. Juolab, kad daugumas mechanikų įvardina jį kaip viena neproblemiškiausių „Renault“ modelių. Tiesa, būdamas mažas, „Symbol“ pinga labai lėtai ir 3–4 metų senumo mašina kainuoja tiek, už kiek galima gauti naują automobilį.

„Renault Symbol 1.4techninės charakteristikos

Kėbulas

Kėbulo tipas

sedanas

Durų skaičius

4

Vietų skaičius

5

Variklio tūris, cm3

1390

Galia AG/aps.min.

98 / 6000

Sukimo momentas, Nm/aps.min.

127 / 3750

Maksimalus greitis, km/val.

170

100 km/val. pasiekia, s

11,2

Kuras

А-95

Kuro sąnaudos užmiestyje, l/100 km

5,4

Kuro sąnaudos mieste, l/100 km

9,9

Kuro paskirstymo sistema

dohc

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Varantys ratai

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų dėžė

Pavarų dėžė

5 pavarų MPD

Pakaba

Priekinė

Sraigtinė spyruoklė

Užpakalinė

Sraigtinė spyruoklė

Stabdžiai

Priekiniai

Diskiniai ventiliuojami

Užpakaliniai

Būgniniai

Matmenys

Ilgis, mm

4171

Plotis, mm

1639

Aukštis, mm

1437

Ratų bazė, mm

2472

Bendra informacija

Padangos

175/65 R14

Automobilio masė, kg

950

Leidžiama automobilio masė, kg

1475

Bagažinės tūris, l

510

Kuro bako talpa, l

50

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: