Mažasis korėjietis - „Hyundai Getz“ - 2002 - 2012
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Getzas_du__Small_
  • Getzas_bagazine__Small_
  • Getzas_priekis__Small_
  • Getzas_sonas__Small_
  • Getzas_vidus__Small_

Automobilis publikai buvo pristatytas 2002 m. Ženevos automobilių salone. Tada jis turėjo: benzininius „Epsilon“ P4 1,1 l 62 AG ir „Alpha“ P4 1,3 l 82 AG, P4 1,6 l 105 AG variklius ir dyzelinį P3 1,5 l 82 AG „U-Engine“ su „common rail“ sistema ir turbininiu įpūtimu.

2005 m. automobilis buvo modernizuotas. Pasikeitė priekiniai sparnai, variklio dangtis, radiatoriaus grotelės, žibintai ir buferiai. Mašina gavo naują prietaisų skydelį ir panelį. Pasirodė naujas „Alpha“ serijos variklis – P4 1,4 l 97 AG. 1,1 l variklio galia padidėjo iki 66 AG, 1,6 l – iki 106 AG. Nebenaudojami 1,3 l varikliai.

Europoje „Getz“ buvo pakankamai populiarus, todėl sulaukė „EuroNCAP“ dėmesio. Pagal jų avarijų bandymo metodiką modelis gavo 4 žvaigždutes. Tai neblogas pasiekimas, o ir šiaip rūdys ant kėbulo pasirodo tik tada, jei automobilis buvo daužtas. Kiek blogesnė padėtis su buferiais, kurie per vasarą trinami, o žiemą į juos per mikroplyšius patenka drėgmės, kuri šaldama pakelia dangą. Laimė, tokie dalykai akivaizdūs.

Patikrinti dugno būklę, kai prošvaisa 116–135 mm (priklauso nuo padangų ir esamos arba ne karterio apsaugos), be keltuvo sunkoka. Perkant tokią mašiną rekomenduotina užsukti į artimiausią servisą ir kilstelti mašiną. Atidžiai apžiūrėkite išmetimo sistemos gofrą, kuris dažnai pradega rūdyti. Kiauras gofras ne tik kelia nemalonius garsus, veikiant išmetimo sistemai, bet ir trikdo variklio darbą, nes užpakalinis deguonies daviklis eina po juo. Pro skyles rūkstančių dūmų daviklis „nejaučia“, todėl į variklio valdymo bloką siunčia klaidingą informaciją, o tas gali persijungti į avarinį režimą ir panelyje pasirodys „Check Engine“. Sunkiausia tokiu atveju neutralizatoriui: kontroleris, nežinodamas tikros išmetamųjų dujų sudėties, gali suklysti dėl kuro mišinio, o neutralizatoriui tai ne į naudą. Nereiktų delsti dėl jungiamojo vamzdžio, kuriame įmontuotas gofras, keitimo. Jei mokate virinti, o vamzdis dar padorios būklės, galima keisti tik gofrą. Juolab, kad katalitinių neutralizatorių garantija nėra labai ilga.

Būtina nuolat stebėti variklio temperatūrą. Po atnaujinimo jos rodiklio prietaisų skydelyje nebeliko, bet tachometro laukelyje yra dvi lemputės, viena jų (su raudonu termometru) signalizuoja apie variklio perkaitimą. Variklis gali perkaisti dėl plyšusių plastikinių radiatoriaus bakelių ir ištekėjusio aušinimo skysčio. Tai gali atsitikti dėl chemijos, kurią žiemą laistomi keliai, poveikio. Keičiant radiatorių reiktų paieškoti naujo ir atsparesnio.

Kai kuriuose automobiliuose buvo montuojami avariniai kuro uždarymo vožtuvai, turintys veikti avarijos atveju, tačiau jis dažnai kurą uždaro per bet kokį rimtesnį krestelėjimą. Grąžinti jį į pradinę padėtį nėra sunku: tereikia užčiuopti po guminiu gaubteliu ir paspausti mygtuką.

1,4 l variklis jautriai reaguoja į kuro kokybę. Tai juntama vedant šaltą variklį: pirmąsias 20 sekundžių apsukos šokinėja nuo 700 iki 3000, kartais variklis net užgęsta. Sušilęs variklis veikia normaliai. Nėra nieko baisaus – valdymo blokas mėgina dirbti pagal griežtas ekologines normas, o naudojant nekokybišką kurą tai ne visada pavyksta. Problemą galima išspręsti pradėjus pilti kokybiško kuro arba indetifikatorių TFE6I41 pakeitus naujesniu TFE6I42.

Dėl prasto kuro kenčia ir žvakės, kurias reikia keisti greičiau negu kas 30 000 km. Vožtuvai „Hyundai Getz“ kimba retai, tačiau pardavėjai rekomenduoja periodiškai praplauti purkštukus, kad iš degimo kamerų būtų pašalintos nuodegos ir nuplautos dervos nuo vožtuvų kreipiančiųjų ir strypų. Kitų būdingų problemų „Alpha“ ir „Epsilon“ varikliai neturi.

Su dyzeliniais varikliais „U-Engine“ rimtesnių problemų nėra, tačiau žiemą jie ilgokai šyla, todėl mašinoje ilgai nebūna šilta. Be to, kas 15 000 km nuo oro sklendės tenka valyti nuodegas. Tai rekomenduotina atlikti tik servisuose.

Kiek tarnaus sankaba, priklauso nuo vairavimo stiliaus. Žinomi atvejai, kai sankabos diską teko keisti po 15 000 km. Šiaip jau sankabos mazgas turėtų tarnauti iki 100 000 km. Mechaninė pavarų dėžė problemų nekelia, nebent po 120 000 km teks pakeisti prievado riebokšlius. APD kartais kaprizijasi, manoma, kad dėl to kalti radijo aparatūros montuotojai. Į „Getz“ ši aparatūra paprastai nemontuojama, pasirinkimas paliekamas pirkėjui. Pirkėjai kreipiasi į meistrus. Kai kurie iš jų dirba aplaidžiai. Tiesdami laidus gali užkliudyti svirties mygtuko laidą. Jei sumažės laido kompensacinė kilpa, anksčiau ar vėliau jis nulūš. Sujungti nutrūkusį laidą nėra sunku, bet jis pasiekiamas tik išardžius pusę salono.

Taip pat ilgas darbas laukia perdegus centrinės konsolės lemputėms. Korėjietiškos lemputės tarnauja stebėtinai trumpai. Svarbiausia jas keičiant – neišmėtyti ir nesulaužyti antdėklo tvirtinimo detalių, nes automobilyje atsiras pašalinių garsų.

Pasitaiko atvejų, kai nustoja veikti sėdynės šildymo mygtukas. Šiaip problemai nesunku užkirsti kelią: tereikia nuolat susitvarkyti saloną ir laikyti mygtuką sausą. Taip pat stenkitės nešlapinti valdymo pulto vairuotojo durelėse, nors jis atsparesnis drėgmei.

Mašinos pakaba palyginti patvari. Jei ji bus tausojama, 80 000 km turėtų laikyti. Per tą laiką dažniausiai susidėvi stabilizatoriaus įvorės ir gali tekti keisti užpakalinius amortizatorius. Stabilizatoriaus stovai tarnauja apie 90 000 km, atraminės gumos, priekiniai amortizatoriai, rutulinės atramos ir vairo traukės – daugiau kaip 100 000 km. Kartais po 60 000 km gali pradėti drėkti slėginės magistralės žarnos antgalis, tačiau, jei rimto tekėjimo nėra, galima neskubėti keisti.

Priekinės stabdžių trinkelės paprastai tarnauja 30 000–40 000 km, priekiniai diskai – dvigubai ilgiau. Užpakalinės trinkelės taip pat. Kai kuriuose automobiliuose su 1,6 l varikliais užpakaliniai stabdžiai gali būti diskiniai. Jų trinkelės tarnauja iki 60 000 km. Rimtų problemų su stabdžių sistema neužfiksuota.

Žinotina, kad gali pasitaikyti problemų su akumuliatoriaus įkrovimu, nes jis pradedamas tik nuvažiavus kelis kilometrus, o šito dažnai neužtenka. Taigi, jei pradėjus važiuoti ir įjungus vėjelį salone prigęsta lempos, pasirūpinkite kartkartėmis nuimti akumuliatorių ir jį įkrauti.

Techninės Hyundai Getz 5dr 1.4 AT charakteristikos

KĖBULAS

Durų skaičius: 5

Kėbulo tipas: Chečbekas

Vietų skaičius: 5

VARIKLIS

Variklio tūris, cm3: 1399

Galia AG, esant aps./min.: 95/6000

Sukimo momentas, Nm esant aps./min.: 125.50/3200

Maitinimo sistema: Paskirstytas įpurškimas

Kuras: Benzinas

IŠMATAVIMAI

Ilgis, mm: 3825

Plotis, mm: 1665

Aukštis, mm: 1490

Ratų bazė, mm: 2455

Prošvaisa, mm: 160

Bendra masė, kg: 1143

Leidžiama pilna masė, kg: 1540

Bagažinės tūris, l: 288

Kuro bako talpa, l: 45

TRANSMISIJA

Pavarų dėžė: Automatinė

Pavarų skaičius: 4

Varantys ratai: Priekiniai

VAIRO SISTEMA

Vairo stiprintuvas: Hidraulinis

Apsisukimo spindulys, m: 10

VAŽIUOKLĖ

Priekiniai stabdžiai: Diskiniai

Užpakaliniai stabdžiai: Būginiai

Padangos: 165 /65R14

KURO SĄNAUDOS

Mieste, l/100 km: 9.10

Užmiestyje, l/100 km: 5

Mišrus ciklas, l/100 km: 6.50

DINAMINĖS CHARAKTERISTIKOS

Maksimalus greitis, km/val.: 167

100 km/val. pasiekia per, s: 13.90

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Mažas, patogus, ekonomiškas "Hyundai". Reikia tokio? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: