Baikeriai: važiavimas kolonoje (1)
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 1__Small_
  • 2__Small_
  • 3__Small_
  • 4__Small_
  • 5__Small_
  • 6__Small_
  • 7__Small_
  • 8__Small_
  • 9__Small_
  • 10__Small_
  • baikas__Small_

Galbūt esate dar jaunas, bet svajojate įsigyti motociklą ir lėkti juo kartu su kitais baikeriais per sezono atidarymą? Gal ne kartą teko stebėti tvarkingai važiuojančią baikerių koloną ir stebėtis, kodėl tokia gausybė motociklų juda taip sklandžiai? Kolonoje važiuojantys baikeriai laikosi ne tik KET, bet ir tam tikrų savų taisyklių, apie kurias autoreviu.lt skaitytojams pasakoja Andrėzas iš „Kauno vilkų“.

Rikiuojant koloną, vienas baikeris skiriamas vedliu. Tai daugiausia patirties turintis baikeris, puikiai žinantis kelius, maršrutus, galintis užtikrinti tvarkingą važiavimą. Vedlys reikalingas tam, kad būtų galima palaikyti tvarką, kaip ir visur, kolonoje negali būti anarchijos. Kiti baikeriai šachmatų tvarka rikiuojasi už jo. Taip apsaugomi baikeriai, jeigu vienas narys griūtų. Nauji ar mažai pažįstami žmonės statomi kolonos pabaigoje. Taip norima apsisaugoti nuo naujokų klaidų.

Pagrindinių signalų yra 10. Vedlys parodo ženklą, o už jo važiuojantis baikeris nedelsdamas jį pakartoja, kad pamatytų ir už jo važiuojantys. Visi ženklai, išskyrus vieną, rodomi kaire ranka. Dešinė ranka visada lieka ant vairo.

Pirmasis ženklas – pasisveikinimas. Tai nebūtinai kolonos gestas, tačiau atvira ir į atvažiuojantį žmogų pasukta pusiau nuleista ranka reiškia draugišką „labas“.

Antrasis ženklas – greičiau. Jis primena vesternuose rodomų traukinių mašinistų judesį, kai norima duoti garsinį signalą. Sulenkta ranka suspaustu kumščiu kilnojama aukštyn žemyn.

Trečiasis ženklas – lėčiau. Delnu į apačią pasukta ranka atliekamas daugeliui ir šiaip gerai pažįstamas raminimo gestas. Taip kolona pradeda mažinti greitį.

Ketvirtasis ženklas – staigiai sustoti. Aukštai iškelta kairė ranka. Galimas problemas kelyje mato tik priekyje esantys baikeriai, todėl kolonos pabaigoje važiuojantys apie jas informuojami tokiu būdu.

Penktasis ženklas – posūkis į kairę. Kairės rankos rodomuoju pirštu tarsi parodoma, kad važiuojam ten.

Šeštasis ženklas – posūkis į dešinę. Rodoma kairės rankos nykščiu, ranką judinant virš galvos – važiuojam ten.

Septintasis ženklas – policija. Kairės rankos smilius sukamas imituojant policijos švyturėlių veikimą. Tai nereiškia, kad baikeriai ir policininkai priešai. Tiesiog net ir nieko nepadaręs vairuotojas stabdomas pareigūnų jaučiasi nejaukiai.

Aštuntasis ženklas – rikiuojamės po vieną. Važiuojant siauresnėmis vietomis visa kolona gali netilpti. Vedlys tiesiog iškelia kairės rankos smilių į viršų ir baikeriai persirikiuoja, kad važiuotų vienas paskui kitą. Paskutinis visada įleidžia priekinį, nes jam nereikia žiūrėti į veidrodėlius. Jis taip pat drąsiai gali rikiuotis, nes žino, kad važiuojantis iš paskos jį įleis.

Devintasis ženklas – rikiuojamės po du. Iškeliami du kairės rankos pirštai. Daugeliui šis ženklas pažįstamas kaip pergalės simbolis. Analogiška situacija, kai plati kolona gali netilpti, tačiau važiuoti vienam paskui kitą nebūtina. Tada, kaip darželyje, baikeriai išsirikiuoja poromis (tiksliau grįžta atgal į šachmatų poziciją, poromis kolona ilgai niekada nevažiuoja, nes per daug pavojinga)

Dešimtasis ženklas – kliūtis ant kelio. Vienintelis signalas, kuris gali būti rodomas bet kuria ranka ar net koja. Beje, koja patogiau. Pamačius ant kelio kliūtį, pvz., duobę, į jos pusę priekyje važiuojantis baikeris, priklausomai nuo to, kurioje pusėje yra duobė, tarsi baksteli koja.

Lyg ir viskas. Nėra sudėtinga, tačiau, kaip ir kitos taisyklės, jei tik jų laikomasi, labai veiksmingos.

Gero kelio.

Nuotraukos ir tekstas V. Misevičiaus

Piešinys A. Bunikio

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: