Autoreviu.lt toliau supažindina savo skaitytojus su Lietuvos specialiųjų tarnybų naudojamomis sausumos transporto priemonėmis. Šį kartą mus maloniai priėmė ir apie turimą transportą papasakojo Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai.
Trumpai apie tarnybą
Lietuvai įsiliejus į Šengeno erdvę, buvo panaikinta dokumentų kontrolė pasienyje su Lenkija ir Latvija. Tai leido sustiprinta sienos ruožų su Baltarusija ir Rusijos Federacijos Kaliningrado sritimi apsaugą. Lietuvos pasieniečiai saugo ir kontroliuoja dešimtadalį visos Šengeno sutarties valstybių išorės sausumos sienos – 1070 km.
Lietuvos valstybės sienos ilgis – 1762 kilometrai. Lietuvos Respublikos valstybės sienos apsaugą, vykstančių per valstybės sieną asmenų ir transporto priemonių kontrolę vykdo septynios VSAT rinktinės. Sieną su kaimynine Baltarusija saugo VSAT Ignalinos, Vilniaus, Varėnos ir Lazdijų rinktinės, pasienyje su Lenkija dirba Lazdijų rinktinės pareigūnai, sienos ruožą su Kaliningrado sritimi saugo Pagėgių, Lazdijų ir Pakrančių apsaugos rinktinės, prie sienos su Latvija mes sutiksime Šiaulių rinktinės pasieniečius. Beje, Pakrančių apsaugos rinktinė saugo ne tik sieną su Kaliningradu. Ji saugo ir Lietuvos Respublikos jūrų sieną ir teritorinius vandenis.
Pasieniečiai budi ir ypatingosios paskirties objekte – Ignalinos atominėje elektrinėje. Nuo 1996 m. ją saugo Ignalinos atominės elektrinės apsaugos rinktinė.
Valstybės sienos apsaugos tarnyba turi Pasieniečių mokyklą, Specialiųjų užduočių ir Aviacijos rinktines, Užsieniečių registracijos centrą Pabradėje.
Kas tas termovizorius?
Autoreviu.lt lankėsi Padvarionių pasienio užkardoje, priklausančioje Vilniaus rinktinei. Rinktinei pavaldžios ir šios užkardos: Pavoverės, Lavoriškių, Kenos, Dieveniškių, Gintaro Žagunio, Vilniaus ir Kauno oro uostų.
Vilniaus padalinio pareigūnai dirba tarptautiniuose Lavoriškių, Medininkų, abiejų oro uostų ir Kenos geležinkelio stoties PKP. Rinktinei priklauso 5 vietinio susisiekimo, Širvių atraminis punktai, Vilniaus oro uosto PKP priklausantis Vilniaus geležinkelio PKP. Šiuo metu rinktinė saugo 223,3 km sienos su Baltarusiją.
Padvaronių užkardos vadas Giedrius Matkevičius pasakojo, kad pasieniečiai garažuose turi visureigių, keturračių (kvadraciklų) ir termovizorių. Pastarųjų VSAT turi vienuolika.
Padvaronių užkardoje esantis termovizorius sumontuotas visais keturiais ratais varomame visureigyje „Mercedes-Benz“. Automobilis turi dyzelinį 2,7 l darbinio tūrio variklį, 100 km sunaudoja apie 15 l degalų.
Visi keturi varantieji ratai leidžia nesunkiai įveikti bekelę, o priekyje sumontuotą gervė, padidinanti pravažumą.
Automobilio komandą sudaro du pasieniečiai, kurie pakaitomis vairuoja ir budi prie termovizoriaus. Norint dirbti su šia įranga, reikia specialaus išsilavinimo. Pirmąsias žinias apie termovizorių pasieniečiai gauna Pasieniečių mokykloje (apie ją plačiau kitame straipsnyje). Nuolatiniam darbui lauko sąlygomis to neužtenka, nes termovizorius – ne tik galingas visureigis, jame gausybė elektronikos.
Pasak užkardos vado G. Matkevičiaus, šį automobilį jie gavo 2006 m. Jis naudojamas kiekvieną dieną, tačiau iki šiol jokių gedimų nėra buvę. Patikimai veikia ir pats automobilis, ir jo viduje esanti elektronika.
Termovizoriuje yra dviejų tipų kameros. Televizinė CCTV, kuria galima stebėti objektus dieną, ir šiluminė kamera „Atica“, matanti bet kuriuo paros metu. Būtent todėl šis automobilis kasdien vyksta į pasienį: jei oro sąlygos neleidžia naudoti televizinės kameros, visada galima įjungti į menkiausią šilumos šaltinį reaguojančią šiluminę. Taip pat sumontuotas lazerinis ieškiklis, skirtas nustatyti atstumui.
Valdymo kontrolės, vaizdo rodymo ir skaitmeninė vaizdo įrašymo įranga, 2 ekranai, klaviatūra, stiebo pakėlimo mechanizmas, informacijos apdorojimui skirtas kompiuteris. GPS imtuvas su visų Lietuvos sienų žemėlapiu. Dėl šio įrenginio termovizorius labai universalus, todėl jį galima naudoti bet kurioje Lietuvos pasienio užkardoje.
Visą šią elektroniką maitina trys galingi akumuliatoriai (variklis turi savo atskirą). Vairuotojo kabinoje sumontuota radijo ryšio įrangos stotelė.
Apie termovizorių norėtųsi papasakoti daugiau. Deja, dėl pasieniečių darbo specifikos negalime pateikti visos informacijos apie automobilį ir jo dirbtinį intelektą.
Patariame savo skaitytojams nemėginti kirstis valstybės sienos neleistinose vietose, nes nuo elektroninių termovizoriaus daviklių pasislėpti beveik neįmanoma.
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.