Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje
Atnaujinta: 2020-03-09
  • karo_technikos_muziejus__2_
  • karo_technikos_muziejus__29_
  • aikstele
  • karo_technikos_muziejus__28_
  • karo_technikos_muziejus__4_
  • karo_technikos_muziejus__3_
  • karo_technikos_muziejus__1_
  • karo_technikos_muziejus__5_
  • karo_technikos_muziejus__6_
  • karo_technikos_muziejus__7_
  • karo_technikos_muziejus__16_
  • karo_technikos_muziejus__8_
  • karo_technikos_muziejus__9_
  • karo_technikos_muziejus__10_
  • karo_technikos_muziejus__11_
  • karo_technikos_muziejus__12_
  • karo_technikos_muziejus__13_
  • karo_technikos_muziejus__14_
  • karo_technikos_muziejus__15_
  • karo_technikos_muziejus__17_
  • karo_technikos_muziejus__18_
  • karo_technikos_muziejus__19_
  • karo_technikos_muziejus__20_
  • karo_technikos_muziejus__21_
  • karo_technikos_muziejus__22_
  • karo_technikos_muziejus__23_
  • karo_technikos_muziejus__24_
  • karo_technikos_muziejus__25_
  • karo_technikos_muziejus__26_
  • karo_technikos_muziejus__27_
  • zemelapis

Retas vilnietis (nekalbant apie sostinės svečius) žino, kad centrinėje miesto dalyje po atviru dangumi yra įsikūręs karinės technikos muziejus. Taip, nuo 2008 m. lapkričio mėnesio Vilniuje, buvusiame kariniame dalinyje Olandų gatvėje, įsikūrė Kauno karo muziejaus Vilniaus filialas. Beje, važiuojant į muziejų automobilį ar autobusą galima palikti netoliese esančioje ir vis dar nemokamoje automobilių stovėjimo aikštelėje.

Bendras vaizdas

Atidarant muziejų buvo teigiama, kad ekspozicijos lankymas bus nemokamas iki 2009 m. pradžios, 2009 m. rugsėjo pradžioje bilietų pirkti dar nereikėjo. Pakalbintas sargas sakė, kad daugiausia į muziejų atvažiuoja mokyklinukų, o pavienių lankytojų užsuka rečiau. Gali būti, kad juos gąsdina užrašas prie vartų, kad pavieniai lankytojai užsukti gali tik 11 iki 14 val., ir tik su leidimu. Tikrai keistas požiūris, nes šiaip jau muziejus veikia darbo dienomis nuo 8 iki 17 val.

Ne vieną galintis atbaidyti užrašas

Be to, tuo metu, kai teko muziejuje lankytis, taip ir nepamatėme nė vieno kito ekskursanto, tad tokie apribojimai atrodo dar keistesni. Sargas užsiminė, kad nuo rugsėjo vidurio muziejuje atsiras kasininkė, tad, panašu, lankymas bus mokamas. Žinoma, muziejui reikia gyventi, tačiau jei jau planuojama imti pinigus, reikėtų daugiau pasistengti. Apie tai, kad buvusio karinio dalinio teritorijoje įsikūręs muziejus, gali perskaityti tik priėjęs prie pat iškabos. Manau, kad didesnė iškaba ir atitinkami užrašai ant tarybinę epochą menančios sienos padėtį tikrai pagerintų.

Dar vienas didelis minusas - informacijos trūkumas pačiame muziejuje. Oficialiame muziejaus tinklalapyje rašoma:
„Šiuo metu eksponuojama apie 40 Lietuvos kariuomenės technikos pavyzdžių, kurie atspindi laikotarpį nuo 1990 metų iki šių dienų.
Kariuomenės vadovybės įsakymu pasenusią techniką nurašant ar keičiant nauja, muziejui paliekama po du kiekvieno tipo technikos egzempliorius. Ekspozicijoje lankytojai gali pamatyti pabūklą, katerį, motociklų, įvairios ratinės ir vikšrinės technikos: šarvuočių, automobilių „Dodge", mažųjų visureigių, benzinvežių, tankus T-55 ir T-72, kuriuos 2006 metais muziejui padovanojo Lenkijos gynybos ministerija. Tankai T-72 buvo panaudoti 1991-ųjų sausį šturmuojant Vilniaus televizijos bokštą. Šalia grėsmingos karinės technikos yra ir šarvuotas „Mercedes-Benz" markės automobilis, kuriuo važinėjo pirmasis atkurtos valstybės ginkluotojų pajėgų vadas, Vyriausybės, kuriai tuo metu vadovavo Gediminas Vagnorius, iš Lietuvos rezervo pirktas automobilis „Zaporožec". Ekspozicija bus nuolat papildoma. Planuojama atgabenti radarų, artilerijos technikos pavyzdžių, kitos sunkiosios technikos."

Kukloka muziejaus iškaba

Viskas labai gražu, bet pačiame muziejuje užrašas yra tik ant vienos transporto priemonės. Kas stovi šalia jos, belieka tik spėlioti. Žinoma, daugelis atpažins tanką, kovinius šarvuočius (BTR), tačiau prie kiekvieno galėtų būti toks aprašas, kokį turi vilkikas. Sargas sakė, kad galima užsisakyti ekskursiją su gidu, tačiau tai - jau savotiška prabanga. Jei tiesiog nori suprasti, ką matai, reikia su savimi pasiimti karinio transporto žinyną. Priešingu atveju beliks tik grožėtis sustatyta technika. Tiesa, jai taip pat reiktų daugiau dėmesio. Kai kurios transporto priemonės atrodo neblogai, gali pačios judėti, tačiau kitų būklė liūdnoka.

Kita vertus, karinės technikos mėgėjams ar tiesiog paaugliams muziejuje tikrai patiks. Čia kiekvieną transporto priemonę galima apžiūrėti iš arti, pačiupinėti, nusifotografuoti. Ekspozicija nėra labai didelė, bet norint ramiai viską apžiūrėti prireiks maždaug valandos. Įvertinus tai, kad muziejus veikia mažiau negu metus, minėti trūkumai neatrodo tokie baisūs, o potencialą plėstis ir gražėti muziejus turi. Jeigu, kaip rašoma oficialiame tinklapyje, jis per metus pasipildys vienu dviem egzemplioriais, o šalia technikos atsiras ir aprašai, manau, po poros metų vėl mielai muziejuje apsilankysiu. Žinoma, noriu tikėti, kad bus supaprastinta ir muziejaus lankymo tvarka, o pats muziejus veiks savaitgaliais. Juk ne visada darbo dienomis atsiras laiko tokiai ekskursijai...

 

Mindaugas

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Eugenijau, Mes važiuojame 2013, Pasvalyje

Pavasaris - laikas, kai atgimsta ne tik gamta, bet ir...

Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas...

Iš automobilizmo istorijos – Uljanovsko automobilių gamykla

Didžiojo Tėvynės karo metais, vokiečiams artėjant prie...

Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija

Šiandien autoreviu.lt skaitytojams pristatome kiek rečiau matomą, tačiau labai svarbią funkciją atliekančią ugniagesių gelbėtojų transporto priemonę – amfibiją.

„Mes važiuojam 2010“

Lietuvos senovinės automototechnikos mėgėjų klubas visus senų ir retų automobilių mėgėjus...

Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje

Skaitytojo parengtas fotoreportažas iš Karinės technikos muziejaus

Skrodžiantys vandenį automobiliai

Pirmąjį amfibijos prototipą Amerikoje sukūrė inžinierius iš Bafalo miesto Rodžeris V.Hofheinsas...

Koviniai robotai JAV kariuomenėje

Kai reikia pavaduoti žmones...

Kovinė pėstininkų mašina (BMP)

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: