Atsinaujinti būtina, tačiau kiekvieno naujo produkto įvedimas į rinką susijęs su tam tikra rizika. Automobilio dizaino kūrėjų ir gamintojų lūkesčiai ne visada sutampa su pirkėjų norais. Kalbant apie naująjį „Fluence", norisi tikėti, kad taip neatsitiks.
Automobilis išėjo tikrai dailus: pailgintas kėbulas, elegantiškos linijos, „Lagūną" (aukštesnės klasės segmento modelis) primenantys užpakaliniai žibintai.
Pamačius automobilį pirmą kartą susidaro įspūdis, kad tai - prabangus „D" klasės sedanas.
Nepaisant visų privalumų, rasti savo vietą rinkoje jam bus sunkoka. Kalbant apie C klasę, Europoje gausu „Megane Grandtour" ir „Megane" modelių („Fluence" sukurtas pakeisti būtent pastarąjį). Mažų ir nedidelių automobilių segmente prancūzai taip pat turi „Reno Thalia" ir „Dacia Sandero", kurie šiandien kainuoja gerokai pigiau už „Fluence". Kita vertus, pagyvensime, pamatysime. Juo labiau, kad palyginus „Fluence" ir „Megane", skirtumas akivaizdus. „Megane" primena „darbinį arkliuką", o „Fluence", kaip buvo minėta, sudaro prabangaus sedano įspūdį. Be to, „naujokas" aukštesnis ir ilgesnis už savo pirmtaką, turi didesnę ratų bazę. Kadangi tai sedanas, bagažinė atlenkus sėdynes, nedidėja, tačiau ji ir taip labai didelė - 530 l.
Beje, atsarginio rato automobilyje nėra. Jį pakeitė „pirmosios pagalbos" rinkinys, tad daiktus galima krauti ir atsarginiam ratui skirtoje erdvėje.
Viduje erdvės daug, tačiau ant užpakalinių sėdynių aukštų keleivių verčiau nesodinti - jiems ten bus nepatogu. Kita vertus, tai - daugelio C klasės automobilių problema.
Priekinių sėdynių keleiviai įsikurs tikrai patogiai - erdvės čia daugiau, sėdynės reguliuojamos. Jos labai patogios, tad ilga kelionė neturėtų varginti.
Prietaisų skydelį ir didžiąją dalį sąrangos „Fluence" paveldėjo iš savo pirmtako, tad ieškoti čia kažko labai naujo neverta. Tiesa, „Megane" turėjo elektroninį spidometrą, o „Fluence" vėl grįžta prie „klasikinių" rodyklių.
Manyčiau, kad tai į gera, nes „Megane" elektronika, bake likus nedaug kuro, tiesiog nustodavo rodyti jo likutį. Dabar vairuotojas, sekdamas rodyklę, galės tiksliau įvertinti, kiek kuro liko, kokį atstumą jis dar gali įveikti.
Daugiau pastangų prancūzai įdėjo į salono apipavidalinimą: atrodo jis neblogai, ir ergonomika nepamiršta. Tiems, kurie reikalaus daugiau, primename, tai - C klasės kompaktiškas automobilis.
Lietuvos rinkai siūlomi modeliai gali turėti 1,6 l 110 AG benzininį arba 1,5 l 85 ar 105 AG turbininį dyzelinį variklį. Tiesa, nesvarbu, kokį variklį pasirinksite, pavarų dėžė vis tiek bus tik mechaninė.
Dyzelinis variklis neblogas: traukos užtenka, kuro sąnaudos džiugina, tačiau galėjo būti geresnė variklio garso izoliacija. Gali būti, kad ne taip girdėtųsi ne tik variklis, bet ir šildymo sistemos ventiliatorius. Kiek netikėta buvo tai, kad atidarius daiktadėžę veikiančio ventiliatoriaus garsas gerokai sustiprėjo. Paties automobilio garso izoliacijai pretenzijų nėra - važiuojant kelio nesigirdėjo.
Automobilis labai minkštas, tad sodinant keleivius ant užpakalinių sėdynių tai reiktų įvertinti. Kiek laisvokas vairas. Ramiam važiavimui iš vienos vietos į kitą tai netrukdys, bet „paspaudus" vairuotojui gali pritrūkti informacijos apie kelio dangą.
Pirkėjas galės rinktis ne tik automobilio variklį, bet ir sąrangą. Variantai du - „Expression" ir „Privilege". „Expresion" paprastesnis, bet papildomos įrangos čia tiek, kiek neturi dažnas C klasės modelis: oro kondicionierius, ESP, ABS, EBD, saugos pagalvės, gamyklinė garso sistema ir pan. Deja, bet tokiam automobiliui labai reikalingus užpakalinio atstumo jutiklius šiuo atveju teks užsisakyti papildomai. Kadangi bagažinė aukšta, o užpakalinis automobilio stiklas nedidelis, jutikliai labai praverčia.
„Privilege" sąrangoje jie yra, tačiau net ir čia papildomai reikia užsisakyti šildomas priekines sėdynes. Gaila, kad net kaip papildomos opcijos nėra automatinio stovėjimo stabdžio. Mieste jis tikrai praverčiau daugiau negu, tarkim, muzikos garso reguliavimas prie vairo. Na, bet gamintojai nusprendė taip.
Įvertinus visus „už" ir „prieš", naujokas paliko labai neblogą įspūdį, tad dabar belieka palaukti ir pažiūrėti, kaip jį priims rinka.
Renault Fluence 1.6 MT |
|
Ilgis |
4618 mm |
Plotis |
1809 mm |
Aukštis |
1479 mm |
Ratų bazė |
2625 mm |
Prošvaisa |
120 mm |
Automobilio masė |
1225 kg |
Leidžiama automobilio masė |
1725 kg |
Bagažinės tūris |
530 l |
Kuro bako talpa |
60 l |
Apsisukimo spindulys |
11,1 m |
Kėbulo tipas |
Sedanas |
Klasė |
C |
Vietų skaičius |
5 |
Durų skaičius |
4 |
|
|
Variklio tūris |
1598 cm3 |
Galia |
110/6000 AG |
Maitinimo sistema |
Paskirstytas įpurškimas |
Kuras |
Benzinas |
Toksiškumas |
Euro 4 |
Kuro sąnaudos mieste |
8,8 l/100 km |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
5,3 l/100 km. |
Mišrus ciklas |
6,5 l/100 km. |
100 km/val pasiekia per |
11,7 s |
Maksimalus greitis |
185 km/val. |
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų dėžė |
Mechaninė |
Pavarų skaičius |
5 |
|
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai ventiliuojami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
Priekinė pakaba |
McPherson |
Užpakalinė pakaba |
Skersinė svirtis |
Ratai |
205/65R15 |
Diskai |
6.5Jx15 |
V. Misevičius
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"