Galvojate apie „Volkswagen Touareg“? 2002 - 2010
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Volkswagen_Touareg

Istorija

„Volkswagen Touareg" - pirmas rimtas „VW" visureigis. Tiesa, kurį laiką koncernas gamino „visureigį" antros kartos „Golf Country". Šiam modeliui, nepaisant didesnės prošvaisos, iki tikro visureigio buvo tolokai.

„Touareg" pradėtas kurti praėjusio amžiaus pabaigoje. „Volkswagen" specialistai šį modelį kūrė kartu su „Porsche", todėl panašiu metu rinkai buvo pasiūlytas ir „Porsche Cayenne". Vėliau panaudojus tą pačią bazę buvo sukurta ir „Audi Q7".

Specialiai „Touareg" „VW" inžinieriai sukūrė unikalų dyzelinį variklį. Tai 5 l, 10 cilindrų V tipo 313 AG variklis. „Touareg" gali turėti ir dyzelinį 2,5 l 174 AG agregatą. Buvo montuojami ir benzininiai varikliai: V6 3,2 l 240 AG, V8 4,2 l 310 AG.

2006 m. rinkai pasiūlytas „Touareg W12" su 12 cilindrų benzininiu 6 l 450 AG varikliu. Tais pačiais metais automobilis buvo modernizuotas. Į automobilius buvo pradėti montuoti benzininiai V6 3,6 l 280 AG ir V8 4,2 l 350 AG ir dyzeliniai 2,5 l 174 AG, 3 l 225 AG ir V10 5 l 313 AG varikliai. 2007 m. pabaigoje pasirodė „Touareg R50" su dyzeliniu V10 350 AG varikliu.

Pliusai ir minusai

Pirma, ką reiktų žinoti - „Touareg" nėra pigus automobilis ir skirtas jis ne vargingiems. Jis turi gausybę pliusų, bet ir minusų nemažai. Jie susiję su tokiais mazgais kaip pavarų dėžė, pneumatinė sistema, pakaba ir elektros instaliacija. Daugumas visureigio problemų išspręsta, tačiau neatidus pirkėjas, pirkdamas senesnį modelį ir jo tinkamai neapžiūrėjęs, gali jų nepastebėti.

Salono kokybei pretenzijų nėra. Visi elementai puikiai dera, oda gražiai apsiūta, rankenėles malonu liesti. Deja, po išoriniu blizgesiu slypi dažnos elektros instaliacijos problemos. Ypač daug jų fiksuota 2002-2003 m. laidos automobiliuose. Tai dar nėra baisiausia. Savininkus labiau turėjo nuvilti tai, kad dažnai tekdavo remontuoti pavarų dėžes ar pneumatinę pakabą. Dažnai gesdavo elektros prievadas ar padangų slėgio davikliai, užsiožiuodavo keturių zonų klimato kontrolė, sugesdavo užpakalinio vaizdo ar automobilio paleidimo sistema.

Kėbului pretenzijų, jeigu automobilis nedaužtas, nėra: dažai neatšoka, rūdžių būti neturėtų. Jeigu bus perkamas Lietuvoje parduotas automobilis, pagal įrašus serviso knygutėje bus galima patikrinti, kada ir kokios procedūros buvo atliekamos.

Vėl apie variklius

Į pirmuosius „Touareg" buvo montuojami du varikliai: benzininis V6 3,2 240 AG ir dyzelinis 5 l 3131 AG. Naujausias dyzelinis V10 variklis yra unikalus ir galingiausias iš tų, kurie montuojami į lengvuosius automobilius ir visureigius.

Daugelis automobilių turi palyginti kuklius 2,5 l 174 AG dyzelinius arba galingesnius V8 4,2 l 310 AG variklius. Vėlesnės kartos modeliai gavo ir gerokai galingesnius variklius - nuo V6 iki V10.

Nuo 2006 m. gaminamas „Touareg W12" su 12 cilindrų 6 l 450 AG varikliu turi kitokią išvaizdą ir išsiskiria ypač turtinga sąranga. Tokių automobilių pagaminta nedaug, nes kainuoja jie gerokai brangiau už savo „brolius" su silpnesniais varikliais.

Kuris variklis geriausias? Į tokį klausimą tiksliai neatsakys niekas. Pradėti būtų galima nuo to, kad visi varikliai patikimi ir nekelia jokių rimtų problemų. Klausimas kitas - kiek jūs pasirengę išleisti automobiliui? Žinoma, kalbėti apie naudotą „W12" neverta. Kainuoja labai daug, o ir pirkti juos nėra prasmės. Jau verčiau pasiieškoti kokio prestižinio modelio. Brangūs yra ir modeliai su V10 dyzeliniu ar V8 benzininiu varikliu. Už tą pačią sumą išeitų du „Touareg" su 2,5 l dyzeliniu agregatu.

Taigi, optimaliausias būtų automobilis su 2,5 l dyzeliniu arba V6 3,2 l benzininiu varikliu. Tiek vienas, tiek kitas veikia patikimai, statistinių gedimų neužfiksuota. Be to, jų eksploatacija pati pigiausia. Jie neturi KMP diržo, tad vienas klausimas atkrinta. V6 turi patikimą grandinę, o dyzeliniame variklyje sumontuoti krumpliaračiai. Pavarų dėžės su šiais varikliais sutaria geriau ir tarnauja ilgiau negu modeliuose su V8 ar V10.

Pavarų dėžės

Mechaninės pavarų dėžės ir paskirstymo dėžutės ilgokai buvo silpniausi šio visureigio mazgais. Problema buvo išspręsta tik 2004 m., tad prieš perkant 2002-2004 m. gamybos automobilį būtina patikrinti, ar pavarų dėžė ir paskirstymo dėžutė keistos. Taip pat būtina išsiaiškinti, kokiu būdu problema buvo sprendžiama. Reikalas tas, kad iš pradžių koncernas tikėjosi sutaupyti. Į probleminius automobilius buvo montuojami papildomi prievadai ir iš naujo programuojamos sistemos. Deja, tai nepadėjo, tad vėliau buvo pradėtos keisti paskirstymo dėžutės. APD irgi gesdavo. Įdomu tai, kad 90 proc. gedimų užfiksuota galingiausiose versijose. Taigi, perkant 5 metų ar senesnį automobilį, paskirstymo dėžutę ir APD būtina kruopščiai patikrinti. Priešingu atveju gali laukti nelabai maloni staigmena.

Važiuoklė

„Volkswagen Touareg" - prabangus didelis automobilis, bet jis tikrai nėra vien miesto visureigis. Prireikus jis gali įveikti ir rimtą bekelę. Sumontuota ne tik paskirstymo dėžutė, bet ir tarpašinio diferencialo blokatorius, o kur dar didžiulė prošvaisa. Tiesa, jeigu planuojamos dažnos išvykos į gamtą, verčiau pasiieškoti automobilio su sumontuotu užpakalinio diferencialo blokatoriumi (šis privalumas buvo užsakomas papildomai). Taip pat galima pasiieškoti modelio „Expedition", turinčio ne tik du diferencialų blokatorius, bet ir patikimą dugno apsaugą ir gervę.

„Touareg" pakaba gali būti ir įprasta spyruoklinė, ir pneumatinė. Šiuo atveju važiavimas gerokai malonesnis ir yra galimybė reguliuoti prošvaisą. Deja, tai papildomai kainuos. Pastarieji automobiliai po 100 000-140 000 km gali gerokai paploninti savininko kišenę. Pirmosios kartos automobiliuose pneumatinė pakaba galėjo sugesti jau po 30 000 km. Gedimo priežastis - susidėvėję kompresoriaus vožtuvų sandarikliai. Kartais gesdavo pūtimo balionas, kartais - pati pneumatika. Naujos dalys kainuoja labai brangiai, bet, laimė, kompresorių galima remontuoti. Bet kokiu atveju, pirkdami naudotą automobilį su pneumatine pakaba ruoškitės, kad jai gali tekti skirti daug dėmesio.

Kita vertus, spyruoklės taip pat nėra pačios patikimiausios. Aktyviai važinėjant priekines svirtis gali tekti keisti kasmet. Užpakaliniai ratai turi po dvi svirtis, tačiau jos tarnauja gerokai ilgiau. Kita vertus, jei automobilis nuvažiavęs 100 000 km, gali tekti keisti ir jas.

Taigi, kaip rašėme, „Volkswagen Touareg" nėra pigus automobilis, tad prieš jį perkant reikia gerai apskaičiuoti, ar vėlesnės remonto ir eksploatacinės išlaidos netaps galvos skausmu.

„Volkswagen Touareg 3.2 i V6 24V"

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Visureigis

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

5

Ilgis

4754 mm

Plotis

1928 mm

Aukštis

1726 mm

Ratų bazė

2855

Maksimali bagažinės talpa

1570 l

Minimali bagažinės talpa

555 l

VARIKLIS

Variklio tūris

3189 cm3

Kuro paskirstymo mechanizmas

dohc

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Galia

220/6400 AG

Sukimo momentas

305/3200 Nm

Kuras

А-95

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Visi keturi

Pavarų skaičius, MPD

6

Pavarų skaičius, APD

6

PAKABA

Priekinė pakaba

Pneumatinė

Užpakalinė pakaba

Pneumatinė

VAIRAS

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Vairo sistema

Krumpliastiebinė pavara

STABDŽIAI

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

ABS

Yra

Brake Assist

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa, l

100

100 km/val. pasiekia, per

9,9 (9,9) s.

Maksimalus greitis

201 (197) km/val.

Kuro sąnaudos užmiestyje

10,6 (10,8) l/100 km

Kuro sąnaudos mieste

18,6 (19,1) l/100 km

Mišrus ciklas

13,5 (13,8) l/100 km

Prošvaisa

300 mm

Automobilio masė

2230 kg

Leidžiama automobilio masė

2945 kg

Padangos

235/65 R17

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org/

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: