Dviejų dalių automobilis „Sir Vival 1958“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • auto-001__1_
  • auto-005
  • auto-016

Volteris K. Džeromas šeštajame prabėgusio amžiaus dešimtmetyje pabandė sukurti saugiausią pasaulyje automobilį. Jeigu jam būtų pasisekę, būtų pradėta serijinė modelio gamyba, tačiau „ateities automobilis", gavęs pavadinimą „Sir Vival" (išgyvenimas), tapo pretendentu tik į keisčiausios ir negražiausios transporto priemonės konstrukcijos nominaciją.

Kita vertus, V. K. Džeromas labiau rūpinosi ne automobilio išvaizda, o techninėmis charakteristikomis.

„Sir Vival" buvo sudarytas iš dviejų dalių - priekinės, skirtos varikliui ir užpakalinės, kurioje įsikūrė trivietis salonas, ir turėjo taip vadinamą „lūžtantį" rėmą. Kadangi varantys ratai liko užpakaliniai, išradėjui teko pavargti su automobilio transmisija ir vairo sistema. Pastarasis klausimas buvo išspręstas palyginti paprastai - dantračiai pasukdavo visą priekinę dalį. Jokių vairo stiprintuvų, kaip ir galima spėti, nebuvo.

Keleiviai jaukiai įsikurdavo minkštame salone, apsaugoti tvirto karkaso ir saugos diržų, o vairuotojas išdidžiai įsikurdavo ant paaukštinimo automobilio centre ir stebėjo kelią iš savotiško bokštelio.

Dar viena svarbi detalė - automobilis gavo apipjaustytus bamperius ir neturėjo aštrių kampų.

1959 m. V. K. Džeremis savo automobilį pristatė amerikiečių automobilių pramonei, tačiau susidomėjimo ši neįprasta transporto priemonė nesulaukė. Keleivių saugumą užtikrinanti įranga nieko nesudomino, o dizainas vieningai buvo pripažintas nevykusiu ir keistinu.

Apie tai, kaip šį atsakymą priėmė išradėjas, mažai kas žinoma. Nelabai kas žinoma ir apie tolesnį V. K. Džeremio likimą, tačiau jo sukurtas automobilis savo kūrėją pergyveno. Šiuo metu  „Sir Vival" saugomas automobilių pardavėjo Edvardo T. Muro iš Belingamo, garaže. Beje, automobilis, nors kosmetinio remonto jam ir reikia, vis dar važiuoja.

 

Nuotrauka gamintojo ©

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

„Renault Voiturette“ – 115 metų

2013 m. gruodžio 24 d. sukako 115 metų nuo tos dienos, kai

Ž. Savickas nori dar vienos eilutės Guinness World Records knygoje

Vienu didžiausių konkurso „Metų automobilis 2014"

Kaip baudžiami neblaivūs vairuotojai skirtingose pasaulio šalyse

Ar kada nors susimąstėte, kad už vieną ir tą patį Kelių eismo taisyklių pažeidimą...

„Renault AX“ – 105 metai

Prieš 105 metus, 1908 m. spalio mėn. pabaigoje...

Stipruolis Ž. Savickas sieks GUINNESS WORLD RECORDS titulo

Lapkričio pradžioje startavęs „Metų automobilio 2014"

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

„Metų automobiliu 2014" taps vienas iš 35 dalyvių

Lapkričio 4-ąją ERGO rūmuose startavo konkursas „Metų automobilis 2014".

Greičiausi „Metų automobilio 2014“ konkurse – vokiški automobiliai

Septynioliktą kartą rengiamuose Lietuvos metų automobilio rinkimuose...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: