Eismo įvykiuose vis dar nukenčia dviratininkai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • dvir

2012-07-29 apie 21.50 val. Kėdainių r., Ažytėnų k., kelio Mantviliškis-Ažytėnai-Vosyliškis 14 km, nenustatytos markės automobilis partrenkė dviračiu važiavusį pil. A. B. (gim. 1960 m.), kuris 23 val. 25 min. ligoninėje mirė.

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kėdainių rajono policijos komisariate pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimo.

2012 m. gegužės-liepos mėnesiais, atšilus orams, Kauno mieste užregistruoti 57 eismo įvykiai, kurių metu nukentėjo dviratininkai. 18 atvejų dviratininkai susidūrė su kitomis transporto priemonėmis ir net 39 atvejais dviratininkai patys nugriuvo nuo dviračio. Todėl tikslinga atkreipti dėmesį į dažniausias eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai ir kiti eismo dalyviai, priežastis, tokias kaip važiavimą esant neblaiviems; neatsargų vairavimą; vairavimo įgūdžių stoką; važiavimą važiuojamąja kelio dalimi, nors įrengti dviračių takai; įvažiavimą į kelią iš šalia esančių teritorijų, kiemų, neįsitikinus, ar saugu, ir susidūrimą su keliu važiuojančia transporto priemone; važiavimą šaligatviu  ir taip keliant pavojų pėstiesiems; kelio dangos neįvertinimą (duobės, šulinio dangčiai, netikėtos kliūtys, šlapias arba apledėjęs kelias, žvyras); tamsiu paros metu važiavimą be atšvaitų, žibintų, šviesą atspindinčios liemenės; nepagarbų elgesį važiuojant dviračių taku (nepraleidžia kitų dviratininkų, važiuoja per arti ir juos kliudo ir kt.); važiavimą kelkraščiu ne pagal eismo kryptį, tuo keliant pavojų pėstiesiems; šviesoforų signalų nepaisymą.

Kauno apskrities policija primena:

važiuoti dviračiu keliais galima ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausius atitinkamą mokymo kursą - ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims.Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas (daugiabučių gyvenamųjų namų kiemai prilyginami gyvenamajai zonai).

Važiuoti galima  tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas signalo atšvaitas, o iš abiejų šonų - oranžinės spalvos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant keliu tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos, o dviračio gale - raudonos šviesos žibintas. Dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba prie drabužių, kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje, būti prisisegęs šviesą atspindinčių elementų. Dviračio vairuotojai  iki 18 metų, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, o kur jų nėra - tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako nėra, o kelkraštis netinkamas, leidžiama važiuoti viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Važiuodamas kelkraščiu, dviračio vairuotojas neturi trukdyti ar kelti pavojaus pėstiesiems.

Jeigu eismas intensyvus ir reikia pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, dviračio vairuotojas turi nulipti ir kirsti važiuojamąją dalį vesdamas dviratį, nesudarydamas kliūties kitoms transporto priemonėms.

Ne sankryžoje esančiame nereguliuojamame dviračių tako ir kelio susikirtime dviračio vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems.

Važiuojamosios dalies pakraštyje pažymėtu dviračių taku, kuris nuo gretimos eismo juostos nėra atskirtas veja, borteliu, atitvarais ir panašiai, dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta eismas gretima eismo juosta.

Dviračių taku dviračio vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau tako (jiems skirtos tako dalies) dešiniojo krašto. Jeigu pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtame take ar šaligatvyje važiuojamosios dalies ženklinimo linijomis (baltu dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta tako (šaligatvio) dalis, dviračio vairuotojas privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Dviračių vairuotojai privalo nesukelti pavojaus pėstiesiems.

Vietose, kur eismą reguliuoja šviesoforai, dviračių vairuotojai privalo paisyti šviesoforų su dviračio simboliu, o kai jų nėra - transporto šviesoforų signalų.

Dviračių vairuotojams draudžiama:

  • važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai;
  • važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
  • važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo;
  • vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų;
  • vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
  • būti velkamiems kitų transporto priemonių;
  • vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas;
  • važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.

 

Dviratininkai, kaip ir visi eismo dalyviai, turi žinoti savo teises bei pareigas ir būti mandagūs bei pakantūs, tik taip kelyje išvengsime ne tik streso, bet ir nelaimių.

Kauno apskrities policija visiems važiuojantiems linki gero kelio ir saugių kelionių kiekvieną dieną bet kuriuo paros metu.

 

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos informacija

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: