„Ford“ kostiumas leis suvokti narkotikų keliamą pavojų vairuojant automobilį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • image001
  • Drugged-Driving-Suit-Infographic-FINAL

Kelnas (Vokietija), lapkričio 10 d. Korporacija „Ford" pristatė unikalų kostiumą, kurio tikslas - jauniems vairuotojams parodyti, kokius pavojus kelia vairavimas apsvaigus nuo narkotinių medžiagų. Specialų kostiumą „Ford" kūrė remdamasi atlikto tyrimo rezultatais, kurie atskleidė, jog nuo narkotikų apsvaigę vairuotojai yra net 30 kartų labiau linkę sukelti mirtinas avarijas. Sukurtas kostiumas yra ilgametės šviečiamosios „Ford" „Driving Skills for Life" programos dalis, kurioje per 11 metų dalyvavo daugiau nei pusė milijono vairuotojų visame pasaulyje.   

 

 

Naująjį kostiumą kompanijai „Ford" kurti padėjo Vokietijoje įsikūrusio „Meyer-Hentschel" instituto mokslininkai. Jie svariai prisidėjo prie narkotinių medžiagų, tokių kaip kanapės, kokainas, heroinas bei „Ecstasy", poveikio aplinkos suvokimui simuliacijų kūrimo. „Ford Drug Suit" kostiumas leidžia vairuotojams patirti ką reiškia dėl narkotikų poveikio sumažėjusi reakcija, iškraipytas vaizdas, rankų drebulys bei prasta kūno koordinacija. Vairuotojai šį kostiumą galės išbandyti vairavimo simuliacijos uždaroje aikštelėje metu.

 

„Vairavimas apsvaigus nuo narkotinių medžiagų gali turėti mirtinų pasekmių tiek pačiam vairuotojui, tiek jo vežamiems keleiviams bei kitiems eismo dalyviams", - teigia „Ford" „Driving Skills for Life" programos vadovas Jimas Grahamas. „Anksčiau savomis akimis galėjome įsitikinti mūsų kurto vairavimą išgėrus imituojančio kostiumo „Drink Driving Suit" poveikiu, todėl esame tikri, kad naujasis narkotikų poveikį imituojantis „Drug Driving Suit" kostiumas taip pat atvers akis daugeliui jį išbandysiančių žmonių".

 

Europoje atliktas tyrimas rodo, jog vairuotojai, kurie prie vairo sėda apsvaigę nuo narkotinių medžiagų yra iki 30 kartų labiau linkę sukelti mirtiną eismo įvykį. Nepaistant to, maždaug dešimtadalis specialioje „Ford" apklausoje dalyvavusių žmonių teigia, jog savo gyvenime bent kartą yra sutikę būti vežami nuo narkotikų apsvaigusių vairuotojų.

 

Naujajame „Drug Driving Suit" įmontuoti specialūs svoriai, akiniai ir ausinės leidžia atkurti sumažinto judrumo, pablogėjusio matymo bei sutrikusios koordinacijos efektus. „Ford" kostiumą kūrė atsižvelgdama į konkrečių nelegalių narkotinių medžiagų, tarp kurių kanapės, kokainas, heroinas, „Ecstasy" bei LSD, poveikį.

 

„Žinome, jog kai kurie narkotikai priverčia drebėti rankas, todėl į kostiumą įmontavome įrenginį, kuris tiksliai atkartoja tą patį efektą", - pasakoja Gundolfas Meyer-Hentschelis, „Meyer-Hentschel" instituto direktorius. „Narkotikų pavartoję žmonės kartais mato šviesos blyksnius, todėl šį efektą atkuria specialūs akiniai. Tuo tarpu netikrus, narkotikų dėka įsivaizduojamus garsus atkuria specialios kostiume esančios ausinės. Be to, akiniai dar ir iškreipia aplinkos suvokimą bei sukuria spalvinius impulsus - visai tokius pat, kokie būna pavartojus LSD".

 

Europos narkotikų ir priklausomybės nuo narkotinių medžiagų stebėsenos centro duomenimis, praėjusiais metais Europoje maždaug 8,8 milijonai 15-24 metų amžiaus žmonių vartojo kanapes ir bent 2,3 milijonai to paties amžiaus žmonių vartojo kokainą. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje kiekvieną mėnesį policija sulaiko vidutiniškai po 400 vairuotojų, kurie vairuoja apsvaigę nuo nelegalių narkotinių medžiagų. Britai skaičiuoja, kad kasmet bent 200 žmonių žūva autoįvykiuose, sukeltuose nuo narkotikų apsvaigusių vairuotojų. Tuo tarpu Prancūzijos kelių saugos tarnybos duomenimis, 2014 metais 23% visų mirtinų avarijų pagrindinis faktorius buvo apsvaigimas nuo narkotikų, o vairuotojų, kuriems buvo nustatytas apsvaigimas nuo narkotinių medžiagų, skaičius išaugo net 44%.

 

2008-aisiais korporacija „Ford" savo saugaus vairavimo programą DSFL praplėtė į Rytų Azijos šalis, tokias kaip Kinija, Indija, Indonezija ir Filipinai, taip pat į Pietų Afriką, Taivaną bei Vietnamą. 2013 metais pirmosios „Driving Skills for Life" vairavimo sesijos buvo surengtos Artimuosiuose Rytuose ir Europoje. Nuo tada Europoje DSFL programa daugiau kaip 9000 18-24 metų amžiaus vairuotojams padėjo daugiau išmokti apie saugų vairavimą tokių dalykų, kaip potencialių kliūčių atpažinimas, automobilio valdymas, mokėjimas pasirinkti tinkamą greitį bei sutelkti dėmesį į vairavimą. 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai gruodį?

Būkime atsakingi ir drausmingi, gerbkime ir saugokime vieni kitus

Unikali eismo kontrolės sistema pasvers važiuojančias mašinas

Iš viso keliuose bus įrengti trys tokie kontrolės postai.

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai rugsėjį?

Rugsėjį - ypatingas policijos dėmesys eismo saugumui

Kaip važiuoti Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos žiedinėse sankryžose

Žiedinių sankryžų naujovės Vilniuje – gera praktika prieš vykstant į užsienį

Tyrimas: kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?

Laimingi žmonės priverčia šypsotis \ \

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai birželį?

birželio mėnesį organizuojamos prevencines saugaus eismo užtikrinimo priemonės \ \

Sukėlus eismo įvykį neverta pasikliauti ant automobilio stiklo paliktu rašteliu

Kad ir koks menkas atrodytų eismo įvykis, kurį sukėlė vairuotojas, pasitraukimas iš vietos gali brangiai kainuoti tiek moraline, tiek materialine prasme

Įsigalioja naujos transporto priemonių registravimo taisyklės

Privalomoji techninė apžiūra - prieš registravimą ir kitos naujovės \

9 punktai, pagal kuriuos pareigūnai galės panaikinti techninės apžiūros galiojimą

Transporto priemonėms, kurios neatitinka techninių reikalavimų ir kelia grėsmę eismo saugumui, privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą turės teisę panaikinti policijos ir Inspekcijos pareigūnai

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: