Ir vėl „Dacia Duster“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP6379
  • IMGP6383
  • IMGP6385
  • IMGP6387
  • IMGP6395
  • IMGP6398
  • IMGP6402
  • IMGP6404
  • IMGP6688
  • IMGP6689
  • IMGP6690
  • Dacia_duster__1_
  • Dacia_duster__2_
  • Dacia_duster__6_
  • Dacia_duster
  • Dacia_duster__5_
  • Dacia_duster__4_
  • Dacia_duster__7_
  • Dacia_duster__9_
  • Dacia_duster__8_

Lietuvoje nauji automobiliai vis dar perkami retokai. Ir ne tik todėl, kad žmonės neturi pinigų. Tiesiog daugelis renkasi naudotus, bet „prestižinius", tačiau aplenkia naujus ir mažiau žinomus modelius. Aišku, situacija pagerėtų, jeigu valdžia vienaip ar kitaip skatintų potencialius naujų automobilių pirkėjus, tačiau, panašu, kad šito dar teks palaukti. Visgi, jeigu Jūs automobiliui galite skirti apie 30 000 lt., tai rinktis šiandien tikrai yra iš ko. O už 36 000 lt. jau galima įsigyti ir visureigį „Dacia Duster". Tiesa, bazinės sąrangos ir su benzininiu varikliu. Geriausios sąrangos modelis su dyzeliniu varikliu ir 4 varančiais ratais kainuos nuo 60 000 lt. Kaip naujam automobiliui, ne pati didžiausia kaina. Tiesa, patogumo ar ergonomikos stebuklų tikėtis nereiktų. Tai - pigus automobilis didelių komforto reikalavimų nekeliančiam vairuotojui.

„Dacia Duster" jau teko vairuoti praėjusių metų rudenį, tačiau kadangi dabar vasara ir vairavimo sąlygos kitokios, pasitaikius progai vėl sėdau prie šio visureigio vairo. Šį kartą gavau 4 ratais varomą „Laureate" sąrangos dyzelį. Tai - prabangiausias „Duster" variantas, tačiau žodis „prabanga" skamba kiek keistokai. Automobilis iškart turėjo metalo spalvos stogo bagažinę, metalinius slenksčių apvadus, tamsintus užpakalinius langus ir odinį saloną, bet „išsaugojo" pigų apdailos plastiką ir nepatogų mygtukų išdėstymą.

Išskyrus nebent priekinio keleivio saugos pagalvės išjungimą. Jis lengvai ir patogiai pasiekiamas.

Automobilio salonas erdvus, vietos užtenka ne tik vairuotojui, bet ir visiems keleiviams. Jeigu priekinio keleivio vieta tuščia, sėdynę galima maksimaliai pastumt į priekį ir tada automobilio talpumas gerokai padidėja. Į automobilio bagažinę taip pat galima kraut ir kraut. Esant reikalui, užpakalines sėdynes galima nulenkt. Su bagažinės dugnu jos sudaro beveik lygią plokštumą, tad automobiliu ne tik patogu pervežti didelius krovinius, bet ir jame miegot. Vietos laisvai užtenka dviem suaugusiems žmonėms. Turint omenyje tai, kad „Duster" puikiai tinka išvykoms į gamtą, galimybė papildomai nesivežti palapinės, o turėti „namelį ant ratų", atrodo visai patraukliai.

Galima nebent įsimest čiužinuką - bus minkščiau miegoti.

Nors bandytas automobilis buvo geriausio sąrangos, taupymas jautėsi viskame kame. Maloniai nuteikė tik odinis vairas, o odinės sėdynės kiek nuvylė, nes po 200 km kelio aiškiai pasijautė jų kietumas. Nemaloniai kietas yra ir apdailai naudotas plastikas.

Jeigu mėgstate kairę ranką atremti į durelių ranktūrį, čia jos taip ilgai neišlaikysite. Dešinys ranktūris gali būti, tačiau jį reikia užsisakyti papildomai.

Šiaip vairuotojo vieta erdvi, sėdynė reguliuojasi ne tik pirmyn-atgal, bet ir aukštyn - žemyn, tačiau šis procesas vyksta labai staigiai - patraukei už svirtelės ir sėdynė „nukrito". Norint sėdynė pakelti, tenka išlipti iš automobilio. Taupymas.

Visgi per pusmetį automobilis kiek „paaugo". Jeigu rudenį valytuvas tik „dirbo arba nedirbo", tai dabar galima įjungti „vieno perbraukimo" režimą, o apipurškus priekinį stiklą, valytuvai įsijungia automatiškai. Belieka tikėtis, kad vieną dieną pasikeis ir „Duster" mygtukų išdėstymas.

Posūkių ir valytuvų svirtelės „savose" vietose, tačiau garsinio signalo mygtukas vis dar paliktas posūkių svirtelės gale. Automobilis turi kuro kompiuterį, rodantį ganėtinai daug informacijos, jo valdymas - valytuvų svirtelės gale, tačiau mygtukas tik vienas. Funkcijos „pirmyn-atgal" nėra. Norint peržiūrėti dominančią informaciją, tenka „sukti ratus". Tai nėra labai patogu, tačiau tikrai geriau už kompiuterio valdymo mygtuką kur nors ties spidometru.

Jeigu automobilis turės muzikos valdymą prie vairo, prieš leidžiantis į kelią reiktų pasiskaityti instrukciją, nes važiuojant šių mygtukų beveik nesimato, o papildomai sukioti vairą norint rasti „garsą" gali būti pavojinga.

Visgi tenka pripažinti, kad įpratus šie mygtukai pasidaro labai patogūs. Ko nepasakysiu apie kondicionieriaus ar langų blokavimo mygtukus. Kondicionieriaus mygtukas, taupumo sumetimais, yra ganėtinai mažas įkištas tarp ventiliatoriau ir krosnelės rankenėlių.

Laimei, iš vairuotojo vietos jis yra pasiekiamas, o štai langų blokavimo mygtukas nukištas į žemiausią ir toliausią nuo vairuotojo kampą. Norint jį pasiekti tenka gerokai pasilenkti.

Jei gale yra keleivių, langus vertėtų užblokuoti, nes užpakalinių langų valdymas - po keleivių kojomis ir langai gali būti atidaryti netyčia.

Aišku, prie visko priprantama. Juo labiau, kad net aukštesnis ar stambesnis vairuotojas gali įsikurti tikrai patogiai, nespausdamas nei šalia, nei už jo esančių keleivių.

Dėtuvių ir dėžučių automobilyje nedaug. Pagrindinė daiktadėžė priekyje ir dvi vietos stiklinėms šalia pavarų perjungimo svirties. Skydeliai nuo saulės maži ir trumpi. Veidrodėlį turi tik keleivio skydelis, bet ir tas pats - be papildomo apšvietimo.

Prietaisų skydelis taip pat primena apie taupymą. Jis blyškus ir perkrautas - nuolat matosi visos neveikiančios signalinės lemputės. Kompiuterio ekranėlis nėra didelis, įjungus artimas šviesas jis pabąla ir dieną tampa sunkiai įskaitomas. Sunkiai įžiūrimas ir posūkių indikatorius, kurs yra vienas abiems pusėms.

Ar posūkis įjungtas greičiau pavyks suprasti iš nelabai malonaus ciksėjimo.

Taigi, net prabangiausioje versijoje prabangos nėra daug, tačiau „Duster" skirtas ne pasirodymui visuomenėje, o važiavimui. Ir ganėtinai prastais keliais. Tiems, kas mėgsta maišyti bekeles - dyzelinė keturiais ratais varoma automobilio versija bus pats tas. Automobilis neturi pažemintos pavaros, tačiau pirma ir antra - labai trumpos. Mieste galima net rizikuoti jungti iš pirmos į trečią, tačiau įvažiavus į bekelę ar bandant įveikti pievą - antra pavara savo darbą atlieka puikiai. Beje, niekur nerodoma, kuria pavara važiuojama, tad jeigu variklis staiga pradės smarkiau burgzti, pasitikrinkite ar tikrai įjungėte reikiamą pavarą. Nepratus nesunkiai galima vietoj 6 pataikyti į 4.

Nudžiugino kuro sąnaudos. Mišriu režimu, važiuojant 95-100 km/val. greičiu ir palikus tik priekinius varančius ratus, jos buvo 5,7 l/100 km. Visai neblogai, kai pagalvoji kad automobilis buvo pakrautas ir su keleiviais.

Kaip ir daugelis „Renault" modelių, „Duster" labai minkštas automobilis. Smulkių kelio nelygumų net nepajausite. Deja, magistraliniuose keliuose jo norėtųsi kiek kietesnio. Pasiekus didesnį negu 100 km/val. greitį kelio nelygumai pradeda automobili sūpuoti. Gerokai padidėja ir kelio keliamas triukšmas. Lakstymui „Duster" visai netinka, nors esant reikalui, gali pasiekti ir 150 - 160 km/val. greitį.

Geriausiai automobilis atsiskleidžia išsukus į prastą miško keliuką ar bekelę. Išmaltu, per pievas einančiu keliuku važiavau per daug nesidairydamas - duobės, balos, provėžos - „Duster", linksmai taškydamas į šalis vandenį, viską nesunkiai įveikė. Neatsispyriau pagundai įveikti ir pakeliui pasitaikiusią pievą, į kurią su „miesto" automobiliuku net nebūčiau sukęs. Ir visam tam net neprireikė 4 varančių ratų.

Aukštas, minkštas automobilis, keturi varantys ratai, trumpos pavaros - tai sukurta ne greitkeliam, o bekelei. Gyvenate už miesto, kur kartais „pamirštama" nuvalyti kelius? Mėgstate išvykas į gamtą? Ieškote naujų kelių, ten kur jų nėra? Nebijote spartietiškų automobilių? Tada „Duster" kaip tik Jums. Prabangos jame rasti nelabai pavyks, tačiau nekils jokių klausimų dėl erdvės ir pravažumo.

Techninės charakteristikos

Išmatavimai

Ilgis, mm

4310

Plotis, mm

1720

Aukštis, mm

1630 / 1690

Prošvaisa, mm

205-210*

Įvažiavimo kampas, laipsniai

30

Nuvažiavimo kampas, laipsniai

35

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

5

Automobilio masė, kg

1200-1326

Leidžiama masė, kg

1710-1844

Gali pervežti, kg

510

Bagažinės talpa, l

475

Variklis

Tipas

Benzininis, 4 cilindrų

Dyzelinis, 4 cilindrų su turbininiu įpūtimu

Dyzelinis, 4 cilindrų su turbininiu įpūtimu

Tūris, l

1.6

1.5

1.5

Galia, AG

105

85

107

Sukimo momentas, Nm/aps. min.

148/3750

200/1900

240/1750

Pakaba ir stabdžių sistema

Varantys ratai

Priekiniai arba visi keturi su elektromagnetine mova ir režimais: 2 varantys, Auto, Lock

Pavarų dėžė

5 arba 6 pavarų MPD

Priekinė pakaba

Nepriklausoma

Užpakalinė pakaba

Nepriklausoma

Padangos

215/65 R16

Vairo sistema

Krumpliastiebinė pavara su hidrauliniu stiprintuvu

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai, ABS Bosch 8.1

Užpakaliniai stabdžiai

Būgniniai

Eksploataciniai rodikliai

Maksimalus greitis

165

155

171

100 km/val. pasiekia, s

11,5

13,9

11,8

Kuro sąnaudos užmiestyje, l/100 km

6,4

4,9

4,9

Kuro sąnaudos mieste, l/100 km

9,7

5,7

6,4

Mišrus ciklas

7,5

5,1

5,3

Kuras

A-95

Dyzelinas

Dyzelinas

Kuro bako talpa

50

50

50

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: