Jei jums pasitaikytų „Daewoo Tico“...
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Tico
  • Tico_galas
  • Tico_panele
  • Tico_priekis
  • Tico_virsus

„Daewoo Tico“ sukurtas panaudojus japonišką „Suzuki Alto“, pirmą kartą pristatytą 1982 m. Kelis metus gaminę šį automobilį, japonai nusprendė gamybos teises perleisti korėjiečiams. 1988 m. pradėta serijinė „Daewoo Tico“ gamyba. Iš pradžių „Daewoo Tico“ turėjo tik karbiuratoriaus 0,8 l 41 AG variklį.

1996 m. „Daewoo Tico“ gamyba perkelta į Uzbekistaną, o po poros metų Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujas kompaktiškas modelis „Daewoo Matiz“. Modelį kūrė korėjiečių inžinieriai. Naujasis automobilis turėjo 0,8 ir 1 l variklį su įpurškimu, 52 arba 64 AG. „Matiz“ galėjo pasigirti transmisijos įvairovę – į juos montavo ir MPD, ir APD, ir abiejų derinį.

„Matiz“ pasirodymas nebuvo „Tico“ istorijos pabaiga. Automobilius Uzbekistane gamino iki 2001 m.

Galima išgirsti nuomonių, kad „Daewoo Tico“ yra korėjietiškas rusiškos „Oka“ analogas. Tai beveik tiesa. „Tico“ tik 140 mm ilgesnė ir 20 mm platesnė už „Oką“, tačiau korėjietiškasis turi 5 duris ir galingesnį variklį. „Oka“ teturi 35 AG, o korėjiečių net 41. Dideliems automobiliams toks skirtumas nebūtų esminis, tačiau „Tico“ variklis net 17 proc. galingesnis. Įvertinus tai, kad korėjietiška mašina yra lengvesnė, toks pranašumas tampa apčiuopiamas.

Beje, vadinti „Daewoo Tico“ korėjietiška mašina galima tik iš dalies. Taip, ją gamina „Daewoo“, bet automobilį kūrė „Suzuki“ inžinieriai, kurių specializacija – maži automobiliai. Japonijoje buvo prekiaujama iki devintojo dešimtmečio, jie vadinti „Alto“. Vėliau „Suzuki“ automobilio gamybos teises perleido korėjiečiu įmonei. 1988 m. prasidėjo „Daewoo Tico“ istorija, o nuo 1996 m. šiuos automobilius pradėta rinkti ir Uzbekistane.

Faktas, kad „Daewoo Tico“ surenkamas Uzbekistane, daugelį priverčia abejoti mašinos kokybe, tačiau uzbekiškų „Daewoo“ eksploatacijos patirtis rodo, kad automobilių kokybė nukentėjo nedaug. Meistrai tikina, kad korėjietiškas automobilis nuo savo uzbekiško analogo skiriasi tik keliomis smulkmenomis ir salono įranga. Uzbekiški „Tico“ gali turėti 4 arba 5 pavarų MPD, Korėjoje pasitaiko ir „Tico“ su APD.

Bazinė „Daewoo Tico“ sąranka ganėtinai skurdi. Paprasčiausi „Daewoo Tico STD“ turi sėdynes, vairą, paminas ir... daugiau nieko. Net pavarų dėžė tokiuose automobiliuose 4 pavarų. Aišku, kondicionierius ar elektros paketas nėra labai būtinas dalykas, bet kodėl nebuvo galima ant durelių prikabinti lentynėlių, o gale sumontuoti užpakalinio stiklo valytuvo? Nejau tokie dalykai, korėjiečių supratimu, priskiriami prabangai? Automobilio aerodinamika tokia, kad net važiuojant šlapiu keliu užpakalinis stiklas tuoj pat apsineša purvu ir per jį nieko negalima įžiūrėti.

Palyginus su STD, DLX modifikacija atrodo tiesiog prabangiai: turi hidraulinį vairo stiprintuvą, kondicionierių, šildomą galinį stiklą su valytuvu, anteną, magnetolą ir 5 pavarų MPD. Be to, salonas pagamintas iš audinio, o ne iš pigaus odos pakaitalo. Tad, jei labai susižavėjote „Daewoo Tico“, pirkite tik DLX. Aišku, kainuos brangiai, bet ar neverta? Jei nuspręsite pirkti tokį automobiliuką, pasiieškokite naujesnio, nes kartais parvadėjai mėgsta dirbtinai pakelti kainas.

Salono erdviu pavadinti negalima. „Daewoo Tico“ viduje smulkūs žmonės jausis patogiai, bet didesni ar stambesni, ypač žiemą su paltais ar striukėmis, jausis kaip silkės statinėje. Salono Kondicionierius, jei jis tvarkingas, dirba puikiai ir net per didžiausius šalčius viduje nešalta. Nereikia stebėtis – „Tico“ salonas mažas ir greitai sušyla. Vairuotojui reiktų atminti, kad kondicionierius mažina variklio galią. Salonas kuklus, bet jis maždaug toks pats, kaip ir kitų tokio lygio automobilių. Jei vairuotojas nesitikės odinio salono ar šildomų sėdynių, nepatogumo nepajus. Svarbiausia, kad automobilis turėtų brangesnę ir gausesnę sąranką. Nepaisant mažo dydžio „Tico“ turi ir bagažinę. Jis nėra didelis, bet pasivažinėjimams po miestą turėtų užtekti. Sudėtingiau bus, jei mėgstate važinėti į gamtas ar sodus.

Eksploatacija mūsų klimato sąlygomis parodė, kad „Daewoo Tico“ kėbulas puikiai priešinasi korozijai, jei tik automobiliu bus rūpinamasi. Reikia valyti slenksčius ir ratų arkas, kur dažai atšoka greičiausiai. Kita vertus, išskyrus slenksčius, kitas kėbulo detales nesunku pakeisti, rinkoje jų yra, o kainos – nedidelės. „Tico“ padangos taip pat nebrangios, nes automobilis „avi“ 12 colių ratukus. Tai galima priskirti ir prie trūkumų, nes bloguose keliuose su tokiais ratukais sunkoka. „Daewoo Tico“ savininkas turi įprasti lankytis pas meistrus ratų balansavimo.

Paprastai „Daewoo Tico“ gali turėti siaurus (135 R12) arba plačius (155/70 R12) ratus. Teigiama, kad, jei ratai bus siauri, tai bus lengviau pasukti vairą. Stabdant mašina greičiau sustoja, jei ratai platūs. Žiemą rekomenduojama mašiną „apauti“ žieminėmis padangomis, nes su visiems sezonams tinkamomis gali būti sunkumų. Ratai – silpniausia „Daewoo Tico“ vieta. Savininkams reikia nuolat keisti stebulių guolius. Ir priekinius, ir užpakalinius. Jei būtų galima važinėti idealiai lygiais keliais, jų užtektų ilgam. Pas mus tokių kelių mažoka, guolius teks keisti kas 20 000–30 000 km. Jei nuspręsite, kad ši mašina gali būti kaip visureigis, ruoškitės keisti guolius kas 10 000 km. Beje, guolius neigiamai veikia purvas ir smėlis. Deja, tai konstruktorių ar mašinos detalių gamintojų kaltė. Meistrai rekomenduoja pirkti patobulintus guolius su sandarikliais iš abiejų pusių. Be to, nebūtinai pirkti korėjietiškus, nes „Tico“ puikiai gali tikti ir pigesni rusiški. Remonto darbai nebus brangūs.

Su vienu sunkumu „Tico“ savininkas susidurs pradūręs padangą. Dažnai skundžiamasi dėl labai silpnų sraigtvaržių galvučių, kurios gali nutrūkti. Jei taip atsitiks, patiems rato gali ir nepavykti nuimti. Keisdami ratą būkite labai atidūs ir nenaudokite daug jėgos. Kita vertus, jei šiandien problemų neturite, tai, norėdami išvengti jų ateityje, verčiau susukite naujus, tvirtesnius sraigtvaržius.

Problemų gali kelti stabdžiai. Tarkim po žiemos dažnai pradeda strigti užpakalinės trinkelės, o būgnuose atsiranda gilių įrėžų, dėl kurių užpakalinių stabdžių efektyvumas gerokai sumažėja. Siekiant to išvengti, reiktų nuimti stabdžių būgnus, juos išvalyti, apdoroti aukštoms temperatūroms atspariu hermetiku. Be to, purvas, vanduo ir druskos suėda ir užpakalinius stabdžių cilindrus, nes guminės apsauginės movos savo darbą atlieka prastokai. Dėl to stabdžių cilindrai rūdija ir stabdžių efektyvumas mažėja. Gali teikti keisti visą cilindrą. Priekiniai stabdžiai tiek problemų nekelia, o stabdžių trinkelės tarnauja iki 55 000 km. Užpakalines trinkeles tenka keisti po 30 000 km.

Pakabai didesnių pretenzijų nėra. Jei nevažinėsite bekele, pagrindiniai pakabos elementai turėtų tarnauti 60 000–90 000 km. Tai neblogai, juolab, kad ir detalių keitimas nėra brangus. Tik žiūrėkite, kad detalės būtų kokybiškos ir jų netektų keisti po 10 000 km.

„Tico“ neatrodo solidžiai, bet kuklus variklis nesunkiai pasiekia 70–100 km/val. Dėl savo mažumo „Tico“ – puiki miesto mašina. Patikimos yra ir 4, ir 5 pavarų PD. Daugelyje mašinų, jungiant pavaras, kai variklis šaltas, galima išgirsti nedidelį džeržgesį, bet tai konstrukcijos ypatybė, nereiktų kreipti dėmesio.

„Tico“ puikiai įveikia nedideles duobes. Kai greitis viršija 100 km/val., sėdėti automobilyje nėra labai malonu: mašina pradeda „plaukioti“. Nereiktų stebėtis, nes „Daewoo Tico“ netinka važinėti plentu greitai. Jis skirtas miesto gatvėms. Vairą sukioti lengva net statant automobilį. Jei yra vairo stiprintuvas, vairuoti tikrai malonu. Juolab, kad vairo sistema problemų nekelia. Tiesiog kas trejetą metų reiktų pakeisti vairo traukes, o krumpliastiebinė pavara pradeda kalti labai retai.

Variklis patikimas, bet jei rida didesnė negu 150 000 km, automobilio verčiau nepirkti. Pasak meistrų, „Tico“ varikliai sąžiningai tarnauja maždaug 200 000 km, o vėliau gali prasidėti sunkumai. Optimalus variantas – 50 000–100 000 km nuvažiavęs automobilis. Žinokite, kad spidometro rodomą ridą nesunkiai galima atsukti atgal.

Į „Tico“ montuotas 41 AG variklis neblogas, nes jį ilgokai naudojo ir „Suzuki“. „Daewoo Tico“ savininkams reikia nepamiršti kas 10 000 km keisti tepalus ir maždaug kas 60 000 km – KPM diržą.

Pagrindinis šio variklio pranašumas – ekonomiškumas. Tokių mašinų savininkai tikina, kad, važiuojant plentu 60 km/val. greičiu, 100 km užtenka 3 litrų benzino. Mieste sąnaudos didesnės, bet retai viršija 6 l, tad nedidelio 30 l kuro bako užtenka ilgam. Variklis nesunkiai „virškina“ ir ne itin kokybišką ar žemesnio oktaninio skaičiaus benziną. Žinoma, piktnaudžiauti nereikėtų. Žiemą variklis, ypač paspaudus stipresniam šaltukui, gali ir neužsivesti – pritrūks akumuliatoriaus pajėgumo.

Visgi, jei kitokiai mašinai pinigų trūksta, o važiuoti reikia – „Daewoo Tico“ visai neblogas variantas. Jis patikimas, o atsarginės dalys kainuoja nedaug. Svarbiausia apsispręsti, kam reikia automobilio – pramogoms ar kasdienai. Merginos gal ir nenoriai sės į „mažylį“, bet nuvažiuoti į reikiamą vietą jo visiškai užteks. Palikti bus galima ten, kur atsiras vietos, nes vagių tokia mašina nedomina.

Daewoo Tico

Kėbulo tipas – hečbekas;

Durų skaičius – 5;

Vietų skaičius – 5;

Ilgis, cm – 334,0

Plotis, cm – 140,0

Aukštis, cm – 139,5

Ratų bazė, cm – 233,5

Automobilio masė, kg – 640

Pilna automobilio masė, kg – 915

Bagažinės tūris, l – 180

Kuro bako talpa, l – 30

Variklis:

Kuras – benzinas

Galia, AG / aps./min. 41 / 5500

Sukimo momentas, Nm / aps./ min.60 / 2500

Dinaminės charakteristikos:

Maksimalus greitis, km/val. – 142

0–100 km/val. pasiekia per, s – 17,5

Kuro sąnaudos, l:

važiuojant 90 km/val. – 4,7

važiuojant 120 km/val. – 5,2

mieste – 5,5

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: