Priekabos, priekabos nameliai, kemperiai – trumpa apžvalga
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Kemperis
  • priekaba_su_siena
  • priekaba_zirgams
  • priekaba
  • priekaba_namelis

Priekabos būna: atviros, su tentais, platformos, priekabos-tralai automobiliams, gyvuliams, šunims pervežti ir pan., tačiau šį kartą daugiau dėmesio skirsime paprastoms priekaboms ir priekaboms-nameliams.

Priekabų pakabos būna linginės, linginės su amortizatoriais, iš torsionų. Visos pakabos, jeigu prieš perkant priekabą įvertinama tai, kiek ir kaip ji bus naudojama, tinkamai įvertinama jos keliamoji galia, tarnauja vienodai gerai. Amortizatoriai papildomai prilaiko tuščią priekabą nuo šokinėjimo, tačiau paprastai jie tarnauja gana trumpai.

Renkantis priekabą reikėtų numatyti jos paskirtį, ir jeigu daugiausia vežiosite mažesnius krovinius, nereikėtų rinktis didesnės, sunkesnės, kuri bus ne tik brangesnė, bet ir užims daugiau vietos. Taip pat reiktų pagalvoti, kas pigiau - priekabą pirkti, ar tais atvejais, kai ji būtina, pasinaudoti nuoma arba pervežėjų paslaugomis.

Taip pat reiktų žinoti, kad pervežant sunkesnius krovinis atsiranda papildoma rizika: negana to kad junginys ilgesnis, stabdymo kelias pailgėja, mat, įpratus važinėti vien automobiliu, tai ne visada objektyviai įvertinama.

Bendroji junginio masė neturi viršyti 3,5 t, o vairuojamo tuščio automobilio masė turi būti didesnė už visiškai pakrautos priekabos masę. Šis nurodymas taikomas ir tiems, kurie turi teisę vairuoti tik lengvuosius automobilius (B kategorija). Šiuo atveju viską lemia ne priekabos ašių skaičius, o bendroji priekabos masė.

Taigi, prieš perkant priekabą reikėtų dar kartą įvertinti, ar ji tikrai reikalinga. Nuoma parai kainuoja 50-80 Lt. Jei ja naudositės tik keletą kartų per metus, pirkti tikrai neapsimoka. Užima vietą, kainuoja draudimas (apie 45 Lt metams), registracija (60 Lt), o ir pati priekaba kainuoja 2 300-4 000 Lt. Priekabos, kaip ir automobiliai, turi pereiti techninę apžiūrą. Naujos priekabos techninė apžiūra galioja 3 metus.

Kita vertus, jeigu mėgstate iškylauti ir retai sėdite namuose, priekaba gali praversti. Tokiu atveju mažiau perkraunamas pats automobilis, o priekaboje galima nusivežti žymiai daugiau poilsiui ir pramogoms skirtų daiktų. Tik dar kartą pagalvokite, kiek daiktų Jums reikia gamtoje.

Kita kategorija - gyvenamosios priekabos-nameliai ir kemperiai. Lietuvos klimatui bene tinkamiausia priekaba-namelis, nes su juo poilsio sezonas pailgėja mažiausiai 2 mėnesiais. Tinkamai paruoštą priekabą namelį galima naudoti visus metus. Juose paprastai įrengtas autonominis dujinis šildymas, dujomis šaldantis šaldytuvas, dujinė viryklė, kriauklė .Tai mobilus namelis, skirtas šeimai: 2 suaugusiesiems ir 1-2 vaikams. Nameliuose būna įrengti dušai ir tualetai, tačiau prieš perkant reikia pagalvoti, kiek to reikia. Šios patalpos užima vietą, o tokioje mažoje erdvėje ir nuolatinis „kvapas" taip pat nėra maloniausias palydovas. Be to, dušui reikalingas šiltas vanduo ir gana nemažas jo kiekis, kuriuo pasirūpinti ne visada paprasta. Norint turėti nuolatinį apšvietimą ir stabiliai veikiantį vandens siurblį, būtina 12 V įtampa.

Visų priekabų-namelių modelių konstrukcija labai panaši: stalai nuleidžiami ir, ant jų sudėjus sėdynių atkaltes, suformuojamos miegamos vietos. Po suoliukais laikoma prieangis-palapinė, kuri gali būti prijungta prie namelio šono ir išeina papildoma maždaug namelio dydžio palapinė.

Dujinis balionas paprastai sveria 12 kg. Jeigu jis nebus naudojamas šaldytuvui ir šildymui, jo užteks ilgam. Jeigu šaldytuvas bus nuolat naudojamas, balioną teks pildyti kas savaitę.

Priekaba namelis patogus tuo, kad atvažiavus poilsiauti jį nesunkiai dviese galima patogiai pasistatyti norimoje vietoje, atsikabinus nuo automobilio, nes ne visur miške galima išsisukti kartu su automobiliu. Jame patogiai galima leisti ir vėsesnius rudens vakarus, nes įjungtas šildymas išdžiovins drabužius ir neteks šalti naktį.

Perkant reikia įsitikinti, kad namelis dar geras, nes sutrūnijusio suremontuoti beveik neįmanoma, tad pinigai bus išmesti kaip į balą. Dažniausia gedimai pasitaiko prie priekinio stiklo, ties stoglangiais, ant grindų šalia ratų prie įlipimo.

Norint, kad namelis tarnautų ilgai, žiemą jis turėtų būti saugomas po stogu vėdinamoje patalpoje, nes pro nesandarias vietas prasiskverbęs ir sušalęs vanduo gali pažeisti konstrukciją.

Namelis-priekaba taip pat nepigus malonumas, tad, jeigu jį naudosite vasarą 2-jų savaičių poilsiui, pirki neapsimoka. Patogesnio namelio kaina svyruoja apie 7 000 lt, o nuoma parai - 80-120 Lt.

Ne tempiamas, o savarankiškai judantis kemperis, jeigu jis didesnis, taip pat labai brangus malonumas, tad pirkti jį taip pat ne visada apsimoka. Kita vertus, kemperių nuoma taip pat brangi. Para kainuoja apie 300-400 Lt. Taip yra dėlto, kad iš viso  jis dirba 2 mėn. per metus ir, kad atsipirktų visos eksploatacinės išlaidos, nuomos kaina tiesiog privalo būti didelė.

Praktika rodo, kad keliones kemperiu dažnokai renkasi nuotykių ieškotojai. Šiaip ar taip, toks automobilis turi turėti galingą variklį, nes kitaip nepavyks įveikti stačių šlaitų. Žinoma, galingesnis variklis, nors ir dyzelinis, naudoja daugiau degalų. Automobilyje yra visi patogumai - elektra, dušas, tualetas, tačiau šias sistemas taip pat reikia aptarnauti. Nusprendus pakeliauti po pasaulį, į bet kurią šalį, išskyrus Skandinavijos regioną, teks keliauti per Lenkiją. Deja, bet tai - 1 600 km „malonių" pojūčių, tad para iškrenta automatiškai. Labai gali būti, kad kelionėje kemperis suges. Tai pasitaiko ir naujiems, ir seniems modeliams. Tai kelionei suteikia savotiško žavesio, bet, jei ieškote poilsio, o ne nuotykių, verčiau rinkitės artimesnius maršrutus.

Taigi, ką rinkis - priekabą, į kurią galima įsimesti didžiulę palapinę, priekabą-namelį ar kemperį, spręsite Jūs, tačiau prieš priimdami galutinį sprendimą dar kartą įvertinkite kiekvieno varianto pliusus ir minusus. Gero kelio.

 

Autoreviu.lt už pagalbą rengiant apžvsalgą dėkoja UAB "Fortax"

Nuotraukos UAB "Fortax"

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilio nuoma – kokios yra mano teisės Europoje?

Patarimai nuomojantis automobilį Europoje \ \

Įspūdžiai iš Balio salos

Skaitytojos parengtas foto reportažas

Projektas „Gražioji Lietuva“: savaitgalis Birštone

Kada paskutinį kartą lankėtės šiame Lietuvos kurorte?

Projektas „Gražioji Lietuva“: Iš Vilniaus į Druskininkus

Įpusėjęs pavasaris šiltais orais dar nedžiugina, bet dažnas pasvajoja apie atostogas ir...

2000 km istorijos pro visureigio langą (2-a dalis)

Tęsiame mūsų skaitytojos Vaivos atsiųstą pasakojimą apie 2000 km. kelionę iki Juodosios jūros.

2000 km istorijos pro visureigio langą - Ukraina (1-a dalis)

Senuosiuose Trakuose startavo projektas „2000 km istorijos": dešimt raitelių išjojo Juodosios jūros link. Raiteliams ir žirgams buvo skirta daug dėmesio, tačiau buvo pamiršti nuopelnai komandos, lydėjusios raitelius šiame nelengvame žygyje. \

Reportažas iš Perto, Australijos

Kaip ir mūsų didieji miestai, Pertas kenčia nuo spūsčių. Ypač didelės jos greitkeliuose tarp 16 ir 18 valandos.

Automobiliu - pasisemti kelionių įspūdžių

Laisvės pojūtis, neužmirštami įspūdžiai ir galimybė sutaupyti vilioja leistis į atostogų kelionę automobiliu.

Kelionė iš Vilnius į Ventės ragą

Vis dažniau pasigirsta, kad nepažinę savo krašto bandome ieškoti grožio kitur. Tai tiesa.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: