„Renault Clio IV“ – istorija tęsiasi
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP0428
  • IMGP0439
  • IMGP0443
  • IMGP0444
  • IMGP0455
  • IMGP0472
  • IMGP0473
  • naujasis_renault_clio__7_
  • naujasis_renault_clio__1_
  • naujasis_renault_clio__2_
  • naujasis_renault_clio__3_
  • naujasis_renault_clio__4_
  • naujasis_renault_clio__5_
  • naujasis_renault_clio__6_
  • naujasis_renault_clio__8_
  • naujasis_renault_clio__9_
  • naujasis_renault_clio__10_
  • naujasis_renault_clio__11_
  • naujasis_renault_clio__13_
  • naujasis_renault_clio__14_
  • naujasis_renault_clio

Pirmasis „Clio" modelis rinkoje pasirodė praėjusio amžiaus pabaigoje ir nuo 1990 m. visame pasaulyje buvo parduota apie 12 mln. šių automobilių.

Tai, kad šiandien rinkai siūloma ketvirtoji „Clio" karta, tik patvirtina modelio sėkmę ir populiarumą. Be to, naujasis „Clio" atrodo kaip niekad įdomiai. Skirtingai nuo ankstesnių modelių, IV kartos „Clio" kurtas ryškus ir pastebimas automobilių sraute. Kelias dienas pasivažinėjęs Vilniaus gatvėmis galiu teigti, kad sumanymas pavyko, nes automobilis ne kartą buvo palydėtas žvilgsniu.

Automobilis ilgesnis ir platesnis, bet B klasės ribų neviršijo. Dizaineriai šiek tiek nuleido stogą, paryškino automobilio reljefines linijas, paslėpė užpakalinių durelių rankenas ir vizualiai modelis tapo panašus į dvidurį sportinį kupe. Tai ne įprastas pilkas miesto automobiliukas, o visapusiškai prasėm naujas modelis, išsiskiriantis ne tik modernia išvaizda, bet ir geresnėmis aerodinaminėmis savybėmis, tad atitinkamai mažėja ir kuro sąnaudos. Patiks naujoji išvaizda ar ne - kitas klausimas, bet kad naujasis „Clio" traukia dėmėsį - faktas. Per kelias bandymų dienas ryškiai raudonas automobiliukas buvo lydimas praeivių ir kitų eismo dalyvių žvilgsnių.

Bandytas automobilis turėjo sumontuotą beraktę atrakinimo sistemą, tačiau savarankiškai „Clio" tik užsirakindavo, o atrakinti jį reikėjo paspaudus ant durų esantį mygtuką. Keistokas toks sprendimas, juolab, kad kiti „Renault" modeliai su analogiška sistema ir atirakina, ir užsirakina.

Erdvesnis ir automobilio vidus. Trečios kartos „Clio" turėjo nemažą ratų bazę, o IV kartos ji pailgėjo dar 2 cm. Rinkai jis pristatomas kaip penkiavietis, tačiau šiltais žieminiais drabužiais vilkintys penki keleiviai jame jaustųsi kaip silkės statinėje. Jeigu automobiliu važiuos 3 ar 4 žmonės, vietos turėtų užtekti. Bent jau kojoms tikrai nepritrūks, o aukštesni keleiviai gali galvomis remtis į stogą: duoklė nekasdieniškai automobilio išvaizdai.

Automobilis turi ganėtinai talpią bagažinę, kurią standartiškai galima padidinti sulanksčius užpakalines sėdynes, tačiau kažkodėl dizaineriai nusprendė automobilį papuošti aukštu slenksčiu, tad sunkius krovinius bus nepatogu ir įkelti, ir išimti. Ilgesnių krovinių pervežimui gali trukdyti tai, kad nulenkus sėdynes nesusidaro lygus paviršius.

Vairuotojo vieta ganėtinai ergonomiška - darbiniai mygtukai patogiai išdėstyti, aiškiai matomas modernus spidometras, tačiau dėl variklio užvedimo ar „Eco" režimo įjungimo mygtukų vietos būtų galima pasiginčyti. Daugelyje kitų naujų modelių jie išdėstyti įprastesnėse ir aiškiau matomose vietose negu „Clio", kur užvedimo mygtukas nuleistas net po krosnelės reguliavimu, o „Eco" mygtukas įsikūrė tarp priekinių sėdynių.

Taip pat norėtųsi, kad bent jau priekinės automobilio sėdynės būtų šildomos, nes tada, kai už lango minus15C, dyzelinio automobilio salonas šilti pradeda labai negreit.

Modernumu išsiskiria ir automobilio salonas, pasitinkantis vairuotoją ryškiais spalvų ir apdailos tekstūrų deriniais. Automobilis turi visiškai naują elektroninį rodyklinį spidometrą. Greitis rodomas elektroniniame ovalo formos spidometre, kurį įrėmina apvalūs tachometro ir kuro lygio ekranėliai.

Kiekvienas naujojo „Clio" įrangos ir apdailos variantas išreiškia skirtingą, tik jam būdingą nuotaiką. Tiesa, matomose vietose apdailos medžiagų kokybė geresnė negu paslėptose, tačiau nepamirškime, kad tai - nebragus miesto automobilis.

Bandytas modelis turėjo centriniame valdymo skydelyje įmontuotą „MEDIA NAV" sistemą. Ji turi visas pagrindines multimedijos funkcijas. Sistema pasižymi septynių colių (18 cm) liečuiamuoju ekranu, „Bluetooth" funkcija garsui transliuoti ir laisvų rankų telefonui. Nešiojami muzikos grotuvai gali būti prijungiami per skydelyje įmontuotas USB jungtis arba elektros lizdus. „MEDIA NAV" taip pat turi „Nav N Go" navigaciją. Dėl USB jungties ir interneto sąsajos paprasta atnaujinti „NAVTEQ" žemėlapius, tačiau pats ekranėlis bendrame fone atrodo tarsi svetimkūnis. Tarsi dizaineriai, nusprendę, kad automobilis būtinai turi būti modernus, paėmė planšetinį kompiuterį ir jį tiesiog prilipdė centriniame panelyje. Taip, jis funkcionalus, patogus, aiškiai matomas, tačiau galėjo būti įkomponuotas dailiau. Beje, su panašiais sunkumais - kur kišti nemažą ekranėlį - susiduria ir kai kurie kiti automobilių gamintojai, tad daugėja modelių su tarsi prilipdytais ekranėliais.

Kaip dabar madinga, naujasis „Clio" turi ir „Auto stop" funkciją, sankryžose turinčią perjugti variklį į budintį režimą ir taip prisidėti prie aplinkos saugojimo ir kuro taupymo. Deja, per tris pažinties su automobiliu dienas kaskart sustojus sankryžoje kompiuteris pranešdavo, kad „Auto stop" sistema neveiks. Už lango žiema, šalta, varikliui reikia šildyti saloną, tad su aplinkosauga teks palaukti šiltesnių dienų.

Sąrangos lygis naujajame „Clio" skiriasi nuo pasirinkto varianto, tačiau jau baziniai modeliai gauna daugybę pasyvaus saugumo elementų: priekines ir užpakalines saugos pagalves, langų užuolaidėles, trijų vietų saugos diržus, aktyvias atramas galvai ir t. t. Beje, „EuroNCAP" bandymuose modelis gavo 5 žvaigždutes. Tokį įvertinimą „Clio" uždirbo, nes saugo ne tik savo keleivius, bet ir, susidūrimo atveju, pėsčiuosius.

Bandytas modelis buvo vidutinės sąrangos, turėjo 1,4 l 90 AG dyzelinį variklį ir 5 pavarų MPD. Nedideliam automobiliui tokio variklio užtenka - išjungus „Eco" režimą automobilis užtektinai dinamiškas ir manevringas, kuro sąnaudos - apie 4,9 l/100 km mišriu režimu - taip pat negasdina, tačiau norėtųsi, kad dirbtų variklis tyliau.

Kompaktiškas automobilis turi naują vairo sistemą, tad jautriai reaguodavo net į mažiausius vairo pasukimus. Manevravimui ir nardymui tai - pats tas, tačiau mėgstantiems važinėti ramiau, tikėtina, norėsis ne tokio jautraus.

Automobilio pakaba per daug minkšta, kad būtų pavadinta sportine, tačiau ganėtinai kietoka. Važiuojant gerais, nuvalytais keliais klausimų ji nekelia, o išsukus į duobėtą kaimo vieškelį norėtųsi minkštesnės. Be to, posūkiuose „Clio" kaip ir kiti panašūs maži modeliai ganėtinai daug pasvyra.

Kita vertus, tie, kurie pirks „Clio", tikėtina, dažniausia jį naudos mieste, kur keliai nuvalomi, tad šių nepatogumų pajusti neturėtų.

Panašu, kad „Renault" norėjo sukurti kažką naujo. Ir jiems pavyko. Galbūt vėliau nauji modeliai taip pat bus modernios išvaizdos, bet kol kas „Clio" yra toks vienintelis - ryškus, pastebimas, nekasdieniškas. Pakankamai patogus, dinamiškas ir ekonomiškas. Leistis į tolimas keliones su vaikais jis gal ir nelabai tinka, tačiau kasdieniam važinėjimui po miestą ar romantiškai kelionei dviem prie jūros - pats tas.

Techninės charakteristikos

 

 

EUROPA

VARIKLIS, PAVARŲ DĖŽĖ

ENERGY TCe 90

ENERGY TCe 90 99g

dCi 75

ENERGY dCi 90

ENERGY dCi 90 83g

Kuro tipas

Bešvinis benzinas

Dyzelinas

Tipo indeksas

H4Bt 400

H4Bt 400

K9K 612

K9K 608

K9K 606

Prancūziškasis fiskalinis reitingas (tik Prancūzijai)

5

4

4

4

4

Neteršimo standartas

EURO5

EURO5

EURO5

EURO5

EURO5

Tipas

Turbo, daugiataškis nuoseklus kuro įpurškimas

Turbo, daugiataškis nuoseklus kuro įpurškimas

Kubinė talpa (cc)

899

1,461

Cilindrų, vožtuvų skaičius

3, 12

4, 8

Didžiausia galia, kW, EEB (a. g.)

66 (90)

55 (75)

66 (90)

Esant sūkių (per minutę)

5250

4000

4000

Didžiausias sukimo momentas, Nm, EEB

135

200

220

Esant sūkių (per minutę)

2500

1750

1750

Kietųjų dalelių filtras

-

yra

yra

Sustojimo paleidimo ir stabdymo energijos atgavimas

yra

-

yra

PAVARŲ DĖŽĖ

Tipas

Rankinė, 5 greičių

Rankinė, 5 greičių

Greitis esant 1000 sūkių per minutę

1 greičiu

6,78

7,23

9,63

8,56

9,63

2 greičiu

12,91

13,78

18,34

16,30

18,34

3 greičiu

20,48

21,86

29,09

25,86

29,09

4 greičiu

28,31

30,23

40,22

35,77

40,22

5 greičiu

38,29

40,88

54,39

48,36

54,39

VAIRAVIMAS

Vairo stiprintuvas

Elektrinis, kintamo greičio standartinis vairo stiprintuvas

Posūkio ratas tarp kelkraščių, sienų (m)

10,6, 11

Vairo pasukimas nuo vieno galo iki kito

2,71

PAKABA

Priekinė

„MacPherson" tipo stačiakampis apatinis strypas ir stabilizatorius

Užpakalinė

Programuojamo palenkimo lankstis sija su spyruoklėmis

Priekinio, užpakalinio skersinio stabilizatoriaus skersmuo (mm)

22,5 mm, įmontuotas sijoje

STABDYMAS

Grandinės tipas

X

ABS

Standartas

Elektroninis stabdymo jėgos paskirstymas

Standartas

Avarinė stabdymo pagalba

Standartas

Judėjimo įkalnėn pagalba (HSA)

Standartas

ESC

Standartas

Vėdinamų priekinių diskų skersmuo, storis (mm)

258, 22

Užpakaliniai būgnai (coliais)

8 colių būgnas su 15 ir 16 colių ratais

9 colių vėdinamas būgnas su 17 colių ratais

8 colių būgnas su 15 ir 16 colių ratais

9 colių vėdinamas būgnas su 17 colių ratais

DARBAS

CdA

0,670

0,670

Didžiausias greitis (km/val.)

182

185

168

178

180

0-100 km/val. (s)

12"2

13"

14"3

11"7

12"1

400 m pajudėjus iš vietos (s)

18"2

18"6

19"1

18"

18"3

1000 m pajudėjus iš vietos (s)

33"6

34"4

35"8

33"5

33"6

Pagreitėjimas nuo 80 iki 120 km/val. 4-5 pavara

11"7, 17"9

14"4, 23"6

14"1, 21"0

10"1, 13"5

11"0, 16"1

KURO SUVARTOJIMAS IR EMISIJOS (naujausia Europos direktyvos 80/1268 versija)

CO2 (g/km)

104

99

95

90

83

Miesto ciklas (l/100 km)

5,5

5,3

4,3

4,0

3,6

Ne miesto ciklas (l/100 km)

3,9

3,7

3,2

3,2

3,0

Kombinuotas ciklas (l/100 km)

4,5

4,3

3,6

3,4

3,2

TALPOS

Kuro bakas (litrai)

45

40

45

45

45

SVORIAI (kg)

Paruošto automobilio svoris (be priedų)

1009

1009

1071

Priekinis svoris

631

695

695

Užpakalinis svoris

378

376

376

Pakrauto automobilio svoris (GVW)

1588

1651

1658

Vilkimo svoris (GTW)

2488

2551

2558

Naudingoji apkrova ***

519

517

524

Didžiausias stabdomos priekabos svoris (GTW ribose)

1200

Didžiausias stabdomos priekabos svoris

900

Didžiausias nestabdomos priekabos svoris

540

570

Lentelė Renault.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: