Rizika žūti važiuojant motociklu yra 20 kartų didesnė nei važiuojant automobiliu.
Atnaujinta: 2020-03-09
  • motociklininkas

Palankios oro sąlygos lėmė, kad motociklininkų sezonas šįmet prasidėtų anksčiau. Statistikos duomenys byloja, jog rizika žūti važiuojant motociklu yra 20 kartų didesnė nei važiuojant automobiliu. Kasmet Europos Sąjungos keliuose žūsta daugiau nei 6500 motorinių dviračių transporto priemonių vairuotojų.* „Renault" vairavimo mokyklos instruktoriai pataria, kaip sumažinti patekimo į eismo įvykį, kurio šalis būtų motociklininkas, riziką.

 

Nepriklausomai nuo to, kas būna eismo įvykio kaltininkas, už klaidas kelyje motociklininkai visuomet sumoka didesnę kainą nei automobilių vairuotojai. „Motociklininko nesaugo nei transporto priemonės kėbulas, nei saugos sistemos, kurios būna įrengtos automobiliuose. Niekada nepamirškite šio aspekto," - teigia „Renault" vairavimo mokyklos direktorius Zbigniewas Weseli. Į eismo įvykius patekę motociklininkai paprastai patiria galvos, kojų ir stuburo traumas. 

 

Labai dažnai būna, kad dėl dydžio ir greito įsibėgėjimo motociklus automobilių vairuotojai veidrodėliuose mato prastai arba tiesiog juos pastebi per vėlai. „Pavasarį ir vasarą, prieš pradėdami manevrą, būtinai pažiūrėkite į veidrodėlius keletą kartų. Labai padės ir gebėjimas girdėti pašalinius garsus, nes dažniausiai motociklą pirmiau išgirstame, o jau paskui - pamatome," - perspėja „Renault" vairavimo mokyklos instruktoriai.

 

Įjungtos artimosios šviesos irgi leidžia geriau pastebėti tokias transporto priemones. Motociklininkai privalo visus metus ir visą parą važinėti su įjungtomis artimosiomis šviesomis. Tyrimų rezultatai rodo, kad dėl matomumo kylančių avarijų skaičius būna 16 proc. mažesnis, jei motociklininkai važinėja su įjungtomis artimosiomis šviesomis.*

 

Labai dažnai motociklininkai greitį mažina tiesiog pereidami į mažesnes pavaras, o ne naudodami stabdžius. „Todėl pamačius priekyje važiuojantį motociklą, labai svarbu laikytis saugaus atstumo," - primena instruktoriai.

 

*Motociklai. Europos Komisijos duomenys (ec.europa.eu)

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: