Saugome automobilį nuo šalčių
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP5905__Large_

Valome radiatorių

Dažnai žiemą senesnių automobilių savininkai susiduria su nemalonia problema - krosnelė nenori šildyti salono, o variklis kaista per smarkiai. Dažniausia taip atsitinka užsiteršus krosnelės radiatoriui, kuris priklauso variklio aušinimo sistemai. Jeigu „liga" nėra įsisenijusi, ją tūrėtų „išgydyti" antifrizo pakeitimas ir aušinimo sistemos praplovimas spec. priemonėmis. Jeigu norite pataupyti, vietoj gamyklinių priemonių galite naudoti vandenį, gausiai atskiestą citrinos rūgštimi. Baigus plauti sistemą, ploviklio (kad ir joks jis būtų) likučius išplaukite įpylę į sistemą distiliuoto vandens. Jeigu problema neišnyko, bandykite sistemą plauti dar kartą. Vėl nepadėjo? Tada jau ruoškitės radiatorių keisti.

Stiklų ploviklis

Kai oras toks kaip dabar - tai sniegas, tai lietus, keliai būna labai purvini ir stiklų plovimo skystis naudojamas dideliais kiekiais. Deja, šiuo atveju bandymas sutaupyti ir keisti skystį paprastu vandeniu gali turėti liūdnų pasekmių. Jeigu naktį netikėtai paspaus šaltukas, paprastas vanduo sušals, o ledas gali suplėšyti ne tik bakelį ir vamzdelius, bet ir sugadinti purkštukus. Teks gerokai pakrapštyti piniginę. Beje, net perkant skystį arba koncentratą pasitaiko, kad po šaltesnės nakties ploviklis bėgti nenori. Ką daryti esant tokiai situacijai?

Kaip tinkamai išsirinkti? Pradėkime nuo to, kad iškart reikia pirkti kokybišką produktą. Neužšąlančio langų ploviklio gamybai naudojamas techninis etilo spiritas ir vanduo. Kokybiškuose plovikliuose dar yra ir paviršiaus aktyvių medžiagų, kvapų ir dažiklių. Paprastai visi kokybiški skysčiai kainuoja daugiau mažiau panašiai, taigi, jeigu jums kas nors siūlo labai pigų preparatą, verta suabejoti. Be to, prastos kokybės ar namų darbo skysčiai ne kvepia, o atsiduoda pigiu spiritu. Tad verčiau šiuo atveju netaupykite.

Kita problema - nevisiškai tiksliai pateikta gamintojo informacija. Jei ant indelio parašyta, kad jis neužšals esant -40 C, tai dar nereiškia, kad taip ir bus. Pabandykite nakčiai tokio skysčio indelį palikti šaldymo kameroje, o ryte įvertinkite jo būklę.

Kaip naudoti koncentratą? Jeigu perkate koncentratą, būtina įsigyti ir distiliuoto vandens. Vandentiekio vandenyje yra mineralinių druskų nuosėdų, taigi galite subraižyti stiklą ir turėti kitų nemalonumų. Be to, specialiai atšaldytas distiliuotas vanduo neturėtų užšalti iki -20 C, tad pildami jį galite naudoti mažiau koncentrato. Žinoma, įsigytą distiliuotą vandenį irgi vertėtų išmėginti šaldymo kameroje. Eksperimentuodami surasite idealų variantą.

Skiesdami koncentratą įpraskite palikti tam tikrą atsargą. Tarkim, skystis numatytas iki -40C, o už lango -20C (gal dar sulauksim), skieskite ne 50:50, o 70:30 santykiu, nes temperatūra gali ir dar labiau nukristi. Supiltus komponentus gerai išmaišykite, kad koncentratas visiškai ištirptų.

Kaip pilti? Keisdami skystį nepamirškite, kad reikia pervaryti jį per visą sistemą, nes, jei joje liks vasarinio skysčio, problemų neišvengsite. Spauskite plovimo svirtelę tol, kol iš visų purkštukų pasipils naujasis skystis.

Žieminiai valytuvai

Žiemą labai svarbu ne tik žieminiai skysčiai, bet ir žieminiai valytuvai. Rinkoje pasirinkimas labai gausus, tačiau ne visi gaminiai kokybiški.

Pagrindinė valytuvo detalė - guminė juostelė, valanti stiklą. Nuo kelio pakeltos dulkės, smėlis ir kt. keliauja tiesiai ant valytuvų. Pasitaiko, kad nenorintys šalti rankų vairuotojai net ir ledą nuo langų bando valyti valytuvais. Taigi, kokybiški valytuvai turi atlaikyti ne tik miesto purvus ir chemiją, bet ir šaltį. Be to, stiklų ploviklių gamintojai, norėdami atpiginti savo produkciją, ne visada įvertina, kaip jų skysčiai reaguos su guma. Nekokybiškas skystis gali iškart sugraužti pigius valytuvus. Taigi, norėdami sutaupyti pirkite ne tik kokybišką skystį, bet ir kokybiškus valytuvus.

Gera, kokybiška guma turės sudėtingą profilį - ji bus lieta iš specialios masės su įvairiais, dažniausiai grafito, priedais. Kai kurie gamintojai dar padengia paviršių polimerais, o vietoj gumos naudoja natūralų kaučiuką su silikonu ir dažikliais. Karkasiniai valytuvai turi būti pagaminti iš storo profilio, laikikliuose neturi jaustis laisvumo, guma turi būti dviejų trijų sluoksnių.

Skirtingos kainos valytuvai bus ir skirtingos kokybės, tačiau, deja, visų jų tarnavimo laikas panašus.

Į pagalba dyzeliui

Įsigijusieji automobilį su dyzeliniu varikliu žiemą gali susidurti su naujomis problemomis. Ypač tai taikytina senesniems modeliams ir naudojantiems neaiškios kilmės kurą. Esant nulinei temperatūrai vasarinis dyzelinas tirštėja, kuro vamzdelius ir filtrus užkemša sustingusio parafino gabaliukai. Norint variklį užvesti, reikia arba šildyti filtrą, arba automobilį palikti kuriam laikui šiltoje patalpoje. Vienas galimų problemos sprendimo būdų - priartėjus šalčiams naudoti tik kokybišką žieminį dyzeliną ir nesistengti pritaupyti.

Kitas variantas - naudoti specialius priedus, kurie sumažina dyzelinio tirštėjimo temperatūrą ir ilgiau jį išlaiko skystą. Priedus gali pakeisti žibalas. Esant -20C ar -30C temperatūrai galima naudoti mišinį, kuriame 80-90 proc. vasarinio dyzelino ir 10-20 proc. žibalo. Tik jokiu būdu nesugalvokite pilti benzino, nes jis varikliui tik pakenks.

Taip pat, jei tuo nepasirūpino gamintojas, galima pagalvoti apie elektrinį kuro sistemos šildytuvą, užtikrinantį, kad dyzelinas nesutirštės. Žinoma, kainuos ir pati sistema, ir jos sumontavimas, tačiau visam laikui bus išspręsta kuro užšalimo problema.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: