„Stebuklas“ kaimyno kieme
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Ford_Probe
  • probe_suvaziavimas
  • variklis
  • dureles
  • galas
  • prietaisu_skydelis
  • vidus
  • ford

Mums, autoreviu.lt kolektyvui, smagu, kad net ir vasarą skaitytojai mūsų nepamiršta - komentuoja naujienas, pildo dienoraščius ir siunčia savo parengtus tekstus mums. Šiandien pristatome mūsų nuolatinio skaitytojo Jurijaus B., daugeliui geriau pažįstamo "Dvynuko" slapyvardžiu,  atsiųstą tekstą. Ilgais ir išsamiais komentarais pasižymintis "Dvynukas" šį kartą taip pat pasistengė ir atsiuntė ne šiaip tekstą, o išsamų interviu.

Visa istorija prasidėjo daug seniau, kai buvome jaunuoliai be automobilių, o kai kurie ir be teisių... Susiburdavome per gimtadienius ar šiaip pasėdėti prie laužo, atsigerti alaus ir pabendrauti. Tarp mūsų visada buvo žmonių, mėgstančių pakalbėti apie tai, kokia mašina geresnė ar greitesnė. Vienas ypač mėgo „BMW", nors niekada neturėjo tokios mašinos. Jis su mano draugu (pavadinkime jį Dvynuku) amžinai diskutavo ir, žinoma, kiekvienas girdavo savo automobilį. Jų pokalbiuose „lenktyniavo" 1992 metų 2,0 l „BMW" 520i ir antros kartos 2,5 l „Ford Probe". Dabar tokie ginčai atrodo juokingi. Tiesą sakant, visi manė, kad nė vienas nepirks automobilio, apie kurį kalbėjo. Juk tikrai neprotinga pirkti automobilius, kurių išlaikymas tikrai kelis kartus brangesnis už paprasto „WV" ar „Audi". Praėjo daug laiko ir viskas pasikeitė...

Neseniai Dvynukas pasakė man, kad lankosi vienoje interneto svetainėje apie automobilius. Nenustebau, nes jis amžinai ką nors sumąsto ir daro. Dažnai jo sumanymai atrodo neįgyvendinami. Neretai pasijuokdavome iš jo sumanymų. Dvynukas neįžeidus žmogus, bet labai mėgsta nustebinti ir sulaukti įvertinimo. Dabar jis mane nustebino dar kartą užsiminęs, kad jo straipsneliai sudomino tinklalapio autoreviu.lt lankytojus. Prasitarė norįs parašyti didesnį straipsnį ir pasiguodė neturįs laiko, o ir rašyti apie savo darbus esą nelengva. Paprašė padėti. Taigi išėjo trumpas reportažas, kurio pagrindinis akcentas - „Ford Probe". Iš pirmo žvilgsnio - tai niekuo neįsiskirianti mašina, tokių daug gatvėse ir kiemuose. Nerandu, prie ko prisikabinti, viskas atrodo gerai, automobilis prižiūrėtas ir „išlaižytas" iki menkiausių smulkmenų, tačiau...

Visada buvo įdomu, kur išmokai vairuoti, nes minėjai, kad išsilaikei vairuotojo pažymėjimą pirmu bandymu?

Nuo vaikystės mėgau važinėtis automobiliu. Vyresnis brolis turėjo penkto modelio žiguliuką, jei gerai prisimenu - VAZ 1500. Jis mane mokindavo vairuoti miško keliukais, kai mama ir tėtis grybaudavo ar uogaudavo. Vėliau brolis turėjo daug įvairiausių automobilių, beveik visais teko važiuoti, nes kone visada imdavo mane kartu, kai tvarkydavo savo reikalus. Man patiko sėdėti šalia ir stebėti, kaip jis vairuoja. Tikriausia taip išmokau Kelių eismo taisykles.

Kodėl pasirinkai būtent „Ford Probe", juk yra daugybė kitų gerų automobilių?

Viskas prasidėjo labai seniai... Ankščiau gyvenome Grigiškėse (prie Vilniaus), man tekdavo vaikščioti į mokyklą per nedidelę automobilių stovėjimo aikštelę. Kartą ten pamačiau sportinį automobilį, kokio nebuvau matęs. Vėliau žaisdami su draugais apžiūrėjome tą „supermašiną". Visiems ji labai patiko. Dabar galiu pasakyti, kad tai buvo pirmo modelio „Ford Probe". Galbūt tada ši sportinė mašina ir pavergė mano širdį... Paaugliškos mintys nedavė ramybės - užaugus būtinai norėjau tokią nusipirkti. Taigi dabar turiu savo „svajonių" automobilį.

Žinau, kad pasirinkai galingiausios sąrangos modelį, kodėl? Juk dabar degalų kainos nemažos.

Kaip visada, kaltas mano gyvenimo būdas ir šiek tiek - brolis. Jis turėjo „Ford Scorpio" - didelį ir prabangų automobilį, jo V6 2,9 l variklis kėlė siaubą, o interjeras - pavydą. Tai buvo ne paprastas „Scorpio", o „Ghia" su elektros paketu, kondicionieriumi, liuku ir odiniu salonu, tais laikais - didelė prabanga. Kartą, Naujųjų metų vakarą man reikėjo draugę iš Jeruzalės mikrorajono vežti į Karoliniškes. Kelias buvo slidus ir labai pustė, bet brolis nedvejodamas davė savo automobilį. Važiuodamas supratau, kad man patinka galingi automobiliai. Dabar žinau, kad tas fordas nebuvo labai galingas, bet tuo metu man jis atrodė kaip „žvėris". Visada labai norėjau „Probe", taigi nusprendžiau pirkti tikrai sportinį automobilį.

Kai kurie sako, kad „Probe" ne sportinis, o tik sportinės išvaizdos automobilis. Ką manai apie tokius komentarus?

Taip, girdėjau. Ankščiau bandydavau įrodyti, kad tai sportinis kupė. Dabar tik šypseną sukelia tokie komentarai.

Kodėl? Iš kur žinai, kad jie neteisus?

Manau, kad verčiau patylėti, jeigu neišmanai. Turintys žinių apie vieną ar kitą automobilį, kalba visiškai kitaip. Internete galima rasti daug informacijos  apie „Probe". Mažai kas žino, kad jis buvo kuriamas ne kaip „Ford", o kaip ketvirtos kartos „Mustang", deja, mustangu jis netapo. Apie tai rašiau autoreviu.lt tinklalapyje. Žmonės keikia „Ford Probe" už tai, kad jis fordas, bet nė vienas taip sakęs nežinojo, kad „Probe" - tai mazda su „Ford" ženkliuku ir interjeru. Apie tai irgi rašiau savo straipsnyje. Jaunimas lygina tik pagal vieną kriterijų - arklio galias arba kilovatus. Jiems dar reikia daug ko išmokti. Dažnai laimi automobilis, atrodytų silpnesnis pagal duomenis.  Dažnas sako, kad kalta „tarpinė tarp vairo ir paminų", „galingesnis automobilis jau nukankintas". Reikia atsiminti, kad svarbu ne tik kilovatai ar arklio galios, bet ir svoris, apsukos, pakaba, padangos ir tai, kaip dirba pavarų dėžė. Susipažinę su abiejų besivaržančių automobilių techninėmis charakteristikomis suprasite, kodėl automobilis su 2 l varikliu aplenkė automobilį su 3 l varikliu.

Žinau, kad savo automobilyje esi kai ką pakeitęs ir patobulinęs. Kaip kilo mintis tuo užsiimti?

Iš tikrųjų nieko ypatingo ten nėra, viskas standartiškai, tiesa, dieną, o sutemus vaizdas iš esmės pasikeičia... (Dvynukas nusišypso ir patenkintas pasižiūri į mašiną). Iš dalies pakeičiau dūrelių apdailą, maždaug 90 proc. prietaisų skydelio ir priekinius statramsčius, visų mygtukų apšvietimo spalvą ir salono apšvietimą. Iš išorės jokio „tiuningo" nepamatysi, nebent šiek tiek pakeistą automobilio užpakalinę dalį. Nusipirkęs automobilį įstojau į „Probe" klubą, kur susipažinau su nuostabiais žmonėmis. Kiekvienas jų turi savo vizijų ir nuomonių apie automobilį. Tikriausia ten užsikrėčiau noru ką nors pakrapštyt mašinoje. Tikrai esu labai dėkingas kolegoms už vertingą informaciją, patarimus ir pastabas. Labiausiai - trims klubo nariams: Kozonui, Di2monui ir Desantui. Manau, kad Kozonas „Ford Probe" gali užrištomis akimis perrinkti. Tikriausiai jis mane užkrėtė mygtukų spalvos keitimu, nes nuo to viskas ir prasidėjo... Di2monas - labai rimtas žmogus, man atrodė, kad jis - klubo vadas, nes visada pataria ir padeda. Desantas visada pakelia klubo narių nuotaiką, niekam neleidžia liūdėti.

Apskritai automobilininkų klubai ir tinklalapiai, pavyzdžiui, autoreviu.lt, labai padeda tiems, kurie nori daugiau žinoti apie automobilius, juos tobulinti ar keisti. Žinoma, daugelis baiminasi, kad, turint paprastą automobilį, klubuose nėra ko veikti, bet jie klysta. Lygiai taip, kaip žmonės, kurie nė neturi automobilio, lankosi su automobiliais susijusiose tinklalapiuose ir visada ten laukiami, taip ir autoklubai visada laukia bendraminčių. Tikrai nesvarbu, ar jūsų automobilis standartinis, ar pakeistas.

Dvynukui prakalbus apie „Probe" klubą, prisiminiau juokingą įvykį. Porą kartų buvau su juo klubo narių susitikimuose. Klubo narė Pantera mūsų dar nebuvo mačiusi, todėl priėjo prie Dvynuko ir prisistatė: „Pantera". Vėliau pasisveikino su manimi. Atsakiau, kad „neturiu niko...". Ji nustebo, nes galvojo, kad tai mano slapyvardis.

Kodėl prekinio buferio groteles nudažei juodai?

Juodą spalvą pasirinkau, nes norėjau, kad grotelės nekristų  į akis. Tai ne „tiuningas", o  papildoma radiatoriaus apsauga. Žinoma, šiek tiek gražiau.

Raudonai nudažyti stabdžiai - bandymas parodyti, kad kažkas keista galingesniu?

Iš tikrųjų raudoną spalvą pasirinkau, nes norėjau, kad mašina atrodytų sportiškesnė. Anksčiau jei buvo mėlyni (gal gamykloje taip dažo?). Tai labai praktiška, nes stabdžių suportai apsaugoti nuo korozijos.

Dvynukas atnaujino ir užpakalinius žibintus. Tarp jų - didelis atšvaitas, o jame raidės GT. Kai įjungiami gabaritai, raidės pradeda ryškiai šviesti. Kodėl GT simbolis?


GT pasirinkau neatsitiktinai. Ant kai kurių „Ford Probe" išgraviruojamos raidės GT. Pirmos kartos „Probe" - ant užpakalinio buferio, o gaminant antros kartos automobilius bandyta taupyti, todėl liko lipdukas GT šonuose ir užrašas PROBE GT ant automobilio užpakalio. Pasitaiko automobilių su užrašu PROBE 24v. Aš nusprendžiau padaryti savaip. Tai lyg papildomas gabaritas, o ir automobilis sutemus gražesnis.  Tas šviečiantis užrašas kartais klaidina žmones. Dažnai vairuotojai stengiasi pasivyti ir pasižiūrėti, koks čia automobilis važioja. Tikriausiai jie galvoja apie FORD GT, bet pamato tik „Probe GT".

Ant užpakalinio stiklo keistas lipdukas, jis turėtų būti beveik kvadratinis ir didesnis, o čia - centimetro pločio juostelė. Nuspaudus stabdžių paminą atrodo, kad ta juostelė iš lazerio. Iš salono žiūrint atrodo ne taip dailiai, kaip norėtųsi, manau dar nebaigta... Atidarius dureles prekinės grindys ir lubos apšviečiamos ryškiai raudonai. Dūrelių apdaila dar nebaigta, nes nėra odinės dalies, bet matyti pakeitimai. Prekinėje dalyje iškilimas garsiakalbiui su grotelėmis, nuo jo ilga kišenė iki dūrelių pabaigos. Dizainas nepriekaištingas. Užvedęs automobilį net sutrikau, mat pagalvojau, kad esu erdvėlaivyje. Kairėje ant statramsčio užsidegė daugybe indikatorių. Vairuotojas turėtų būti aklas, kad nepastebėtų kokio nors užrašo. Viskas po tamsinto stiklo juostele, tad nematyti, jeigu nedega indikatorius. Šiek tiek žemiau aukštų dažnių garsiakalbis. Ant dešinio statramsčio indikatorių nėra, bet yra aukštų dažnių garsiakalbis. Nė neįjungus gabaritų matyti langų valdymo mygtukų ir centrinio užrakto valdymo mygtuko indikatoriai, šviečia durų atidarymo rankenėlės. Lubose silpnas raudonas apšvietimas, jis salono neapšviečia. Gerai matomi mygtukai prie liuko ir papildomi kryptinių lempučių mygtukai. Tyliai groja CD leistuvas su baltu ekranu ir raudonais mygtukais, šiek tiek aukščiau sumontuotas delninis kompiuteris. Įjungtais žibintais automobilis visiškai nepanašus į standartinį „Probe". Dėmesį patraukia spalvotas prietaisų skydelis: dominuoja raudona spalva, aplink spidometrą ir tochometrą mėlyni žiedai ir linijos, raudoni skaičiai, šoniniai davikliai geltoni ir rožinės rodyklės mėlyname fone. Visi mygtukai šviečiasi raudonai, išskyrus krosnelės ir kondicionieriaus - jie mėlyni.

Papasakok daugiau apie apšvietimą?


Manau, kad kiekvienas žmogus individualus, todėl ne visiems patinka tie patys dalykai. Įprasto automobilio salone jaučiausi nemaloniai, nes žalios lemputės man atrodo labai niūrios... Nusprendžiau padaryti raudonos ir mėlynos spalvos derinį. Pastebėjau, kad dauguma žmonių neranda durų atidarymo rankenėlės, todėl mano automobilyje jos apšviestos. Tenka važinėti vėlai vakare ir nematau, kur liuko mygtukai. Šiaip jau mėgstu važiuoti atidarytu liuku, bet gamykloje nenumatyta jokio apšvietimo, todėl teko pasidaryti pačiam. Dėl prietaisų skydelio - iš pradžių planavau pakeisti tik tą žalią spalvą. Dirbdamas prisigalvojau keisčiausių variantų, taigi dabar jo apšvietimas visiškai diodinis, perkėliau visus indikatorius į kairį statramstį. Kol kas toks automobilis vienintelis - mano, žinoma, neskaitant turbinų indikatorių.

Viskas labai skoninga, spalvos dera. Palyginus su originaliu žaliu interjero apšvietimu, šis variantas tikrai linksmesnis ir įdomesnis. Važiuojant salone tylu, nes duryse ir užpakaliniuose sparnuose įmontuota garso izoliacinė medžiaga. Dvynukas planuoja taip pat izoliuoti stogą, bagažinę ir grindis.

Jis nesako, ką keitė daugiau, ir vis kartoja, kad bus matyti vėliau. Atidaręs kapotą pastebėjau, kad ardytas variklis, šlifuoti varžtai, dažytas variklis. Beje, sumontuotas ir vadinamasis „tinginio rinkinys": automobilį užvesti ir užgesinti galima nuotolinio valdymo pulteliu. Tai patogu, nes pašildyti automobilio saloną galima neišėjus į kiemą ar garažą, tiesiog geriant arbatą

Išvadą palieku daryti skaitytojams. Pridursiu, kad Dvynukas žadėjo papasakoti, kaip viskas padaryta arba kaip daryti.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: