Techninė apžiūra – kaip tai vyksta
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP4785__Small_
  • akumuliatorius
  • apziura
  • benzinui
  • dirzas
  • dokumentai
  • dumingumas2
  • identifikacija
  • ismetimas_laikom
  • keltuvas
  • kryptys2
  • kryptys
  • kuro_zarneles
  • langas
  • lempos_mat
  • lempos_prietaisas
  • matavimas
  • priekaba
  • priminimas
  • privalomi
  • sagtys
  • sertifikacija
  • sklaida
  • skystis
  • stabdziai
  • stabdziai_zarnele
  • stabdziu_matavimas
  • traukes_gumos
  • zenklai
  • zibintai_galas
  • apiputimas
  • zyma
  • dumingumas
  • galas
  • zibintai_pr
  • priminimas
  • kasos
  • autoreviu_prenumerata

Dažnam vairuotojui vizitas į techninės apžiūros stotį asocijuojasi su ėjimu pas gydytoją: lyg ir viskas gerai, bet neramu. Norėdamas situaciją pakeisti, autoreviu.lt, padedamas UAB „Tuvlita", nusprendė smulkiai aprašyti tai, kas daroma su automobiliu, atvykus techninės apžiūros. Tikimės, kad žinodami, kas jų laukia, vairuotojai į šią privalomą procedūrą važiuos ramesni.

Vilniuje daugiausia automobilių atvyksta į Lentvario g. esančią techninių apžiūrų stotį, tad ir mes apsilankėme būtent joje.

Atvažiavus pirmiausia dėmesį reiktų atkreipti į ženklus. Jie aiškiai nurodo, kur kokio tipo automobiliai aptarnaujami.

kryptys

Pirmiausia reikia privažiuoti prie kasos, kur vairuotojas turi pateikti automobilio techninį pasą, rodantį, ar transporto priemonė registruota Lietuvoje, ir sumokėti už techninę apžiūrą. Kasininkas paklaus, ar turite gesintuvą, vaistinėlę, avarinio sustojimo ženklą, kurių galima įsigyti kasoje.

Apmokėję už techninę apžiūrą, sukite į tikrinimo salę. Nepamirškite stebėti informacinių ženklų.

kryptys2

Kontrolieriaus pakviesti, važiuosite į tikrinimo salę. Automobilis pateikiamas švarus, be keleivių, gyvūnų ir krovinių. Tikrinant automobilį, tikrinimo salėje gali būti tik automobilio vairuotojas ar valdytojas.

priminimas

Kontrolieriui privaloma pateikti:

-         vairuotojo pažymėjimą,

-         automobilio registracijos dokumentą,

-         dokumentą, patvirtinantį, kad už apžiūrą sumokėta,

-         galiojantį valdytojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sutartį (polisą).

dokumentai

Kontrolierius pirmiausia  palygina automobilio identifikavimo ir pateiktų dokumentų duomenis. Identifikuodamas automobilį, jis patikrins stabdžių skysčio lygį;

skystis

ar patikimai pritvirtintas akumuliatorius;

akumuliatorius

ar dangčiai ir durys atidaromi ir patikimai uždaromi iš išorės ir vidaus; ar automobilyje yra gesintuvas (2 kg), vaistinėlė, avarinio sustojimo ženklas;

privalomi

ar automobilis nepaženklintas kitų šalių identifikavimo ženklais (lipdukais su kitų valstybių pirmosiomis raidėmis)ir ar nėra kitų akivaizdžiai pastebimų trūkumų.

Kontrolierius Jūsų paprašys atidaryti vairuotojo langą (turi būti atidaromas ir uždaromas).

langas

Atsisėdęs į automobilį nurašys ridą ir patikrins:

-         saugos diržų buvimą ir funkcionavimą,

dirzas

-         signalo veikimą,

-         valytuvų ir ploviklių veikimą,

-         šildymo ir apipūtimo įrenginio veikimą,

-         sėdinių tvirtinimą, padėties reguliavimo mechanizmo veikimą ir sėdimų vietų skaičių,

-         stabdžių paminos andėklą.

Po pirminės apžiūros stabdžių stendu bus tikrinama automobilio stabdžių sistema.

stabdziai

Kontrolierius patikrins:

-         ar priekinės ašies stabdymo jėgų netolygumas ne didesnis negu 30 proc.,

-         ar užpakalinės ašies stabdymo jėgų netolygumas ne didesnis negu 30 proc.,

s_matavimas

-         ar stovėjimo stabdžio stabdymo jėgų netolygumas ne didesnis negu 70 proc.,

-         ar stabdymo efektyvumas M1 ir N1 klasių automobiliams ne mažesnis negu 50 proc.

Vėliau bus tikrinama, kaip veikia apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai, kaip jie sureguliuoti, pritvirtinti (fiksuoti).

sertifikacija

Sklaidytuvų ir reflektorių techninė būklė, žibinto sandarumas; bus pažiūrėta, ar žibinte įrengtas šviesos šaltinis atitinka žibinto žymėjimą, t.y. ksenonines lemputes draudžiama naudoti hologeniniuose žibintuose.

Paminėsime pagrindinius reikalavimus žibintams.

lempos_m

Automobilio artimųjų, tolimųjų šviesų ir priekiniai rūko žibintai turi būti tinkamai sureguliuoti:

-     artimųjų šviesų žibintai turi būti sureguliuoti pagal gamintojo normatyvą (pvz., -1,2 proc.), nurodytą ant žibinto ar identifikavimo lentelėje, leidžiamas nuokrypis ±0,7 proc.,.,

sklaida

-         tolimųjų šviesų žibintų šviesos srauto pokrypis turi būti nuo 0 iki -1,0 proc.,

-         priekiniai rūko žibintai turi šviesti ne aukščiau kaip -1,5 proc.

Reikalavimai gabaritiniams žibintams:

-         privalomi priekiniai ir užpakaliniai, šoniniai gali būti,

-         priekiniai - balti, užpakaliniai - raudoni, šoniniai - geltoni, gali būti ir raudonos spalvos, jeigu nutolę nuo transporto priemonės užpakalio ne daugiau kaip 1 m.

Reikalavimai posūkių rodikliams:

-         privalomi priekiniai ir užpakaliniai posūkių rodikliai; šoniniai gali būti, jeigu numatyti gamintojo, ar automobiliams, kuriems, registruojant pirmą kartą Lietuvoje, buvo taikytos Naudotų kelių transporto priemonių atitikties įvertinimo taisyklės,

-         visi geltonos spalvos,

-         privalo mirksėti, visiems kitiems žibintams draudžiama mirksėti.

Reikalavimai stabdymo signalo žibintams:

-         privalomi du stabdymo signalo žibintai, gali būti įrengtas ir trečias

-         raudoni.

zibintai

Reikalavimai užpakaliniams rūko žibintams:

-         turi būti 1 arba 2 (vienas - viduryje arba automobilio kairėje pusėje),

-         raudoni,

-         įjungus žibintus, turi užsidegti užpakalinių rūko žibintų kontrolinė lemputė.

zibintai

Reikalavimai atbulinės eigos žibintams:

-         privalomi, 1 arba 2 (vienas -  viduryje arba automobilio dešinėje pusėje),

-         balti.

Reikalavimai valstybinio numerio ženklo apšvietimo žibintams:

-         šalia valstybinio numerio ženklo tvirtinimo vietos, kad užtikrintų pakankamą valstybinio numerio ženklo apšvietimą,

-         balti.

Jeigu automobilyje įrengtas sukabintuvas, kontrolierius patikrina, ar įrengtas šakutės lizdas priekabos elektros sistemai prijungti ir ar kontaktai prijungti taisyklingai.

priekaba

Patikrinus apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisus, bus tikrinama automobilio vairavimo, išmetimo ir stabdžių sistemos, ratai, pakaba, kėbulas, rėmas, sistema ir kiti išoriniai elementai.

Automobilis užvaromas ant keltuvo ir tikrinama:

keltuvas

Vairavimo sistemos,

-         šarnyrinių jungčių laisvumas,

-         elementų tvirtinimas ir funkcionavimas,

-         apsauginių apvalkalų nuo purvo sandarumas ir įrengimas.

traukes

Stabdžių sistemos,

-         stabdžių pavaros traukių, lynų, svirčių, ašių tvirtinimas, paslankumas, pažeidimai,

-         ar nesisunkia iš stabdžių sistemos skystis,

-         ar patikimai pritvirtinti stabdžių vamzdeliai ir ar nėra didesnio korozijos poveikio,

-         ar stabdžių žarnelės patikimai pritvirtintos ir neturi didesnių įtrūkių ar pažeidimų,

S_zarnele

-         ar stabdžių būgnai, diskai neįtrūkę, nedeformuoti, nesudilę,

-         ar stabdžių trinkelių dėklų storis ne mažesnis negu reglamentuoja gamintojas,

-         ar nėra ABS sistemos gedimų (jeigu įrengta).

Padangos, ratlankiai:

apziura-         neturi turėti didesnių pažeidimų,

-         žiemą žieminės, vasarą draudžiamos dygliuotos,

-         vasarinių padangų protektoriaus gylis neturi būti mažesnis negu 1,6 mm,

-         žieminių padangų protektoriaus gylis neturi būti mažesnis negu 3,0 mm,

-         turi būti gamintojo numatytos padangos ir ratlankiai,

-         ratai turi būti pritvirtinti numatytais tvirtinimo elementais.

Pakaba:

-         pakabos elementai neturi turėti didesnių pažeidimų ir turi būti patikimai pritvirtinti,

-         neturi būti didesnio laisvumo šarnyrinėse jungtyse, įvorėse, sailenblokuose,

-         pakabos elementų apsauginiai apvalkalai nuo purvo turi būti sandarūs,

-         priekiniai ir užpakaliniai guoliai neturi turėti didesnio laisvumo,

-         priekinių ir užpakalinių pakabos amortizatorių slopinimo savybės neturi būti labai sumažėjusios.

Kėbulas ar rėmas:

-         neturi būti įtrūkių, lūžių ar didesnių deformacijų,

-         korozijos poveikis neturi susilpninti laikančiosios konstrukcijos atsparumo,

-         išoriniai elementai negali turėti kiaurų korozinių pažeidimų,

-         išoriniai elementai turi būti be didesnių deformacijų, be aštrių briaunų,

-         priekinis ir užpakalinis buferiai turi būti patikimai pritvirtinti,

-         į vairuotojo matomumo lauką 180 laipsniu kampu patenkančius stiklus draudžiama tamsinti, šviesinti ar kitaip apdoroti,

-         priekinis stiklas neturi turėti didesnių pažeidimų, įtrūkių, vairuotojo matomumo lauke 30x30 cm pažeidimai neleistini.

Išmetimo sistema:

-         turi būti patikimai pritvirtinta,

laikikliai

-         neturi būti išmetamųjų dujų nuotėkio, esant nuotėkiui nematuojami arba anuliuojami išmetamųjų dujų dūmų parametrai,

-         neturi būti konstrukcinių pakeitimų,

-         triukšmo lygis neturi viršyti nurodyto dydžio.

Jeigu išmetimo sistema sandari ir joje nėra konstrukcinių pakeitimų, kontrolierius matuoja išmetamųjų dujų parametrus. Po pirminės apžiūros bus matuojama CO ir CH, jei variklis benzininis, arba dūmingumas, jeigu variklis dyzelinis.

Automobiliams su benzininiais varikliais (LAND 14-2000):

Automobiliai

Anglies monoksidas tūrio CO proc.

Angliavandeniai CH, ppm**

Pagaminti iki 1986 m. gruodžio 31 d.

4

1200

Pagaminti po 1987 m. sausio 1 d.

3

600

Turintys trijų komponentų išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas

Esant minimaliam apsukų dažniui

0,5

100

Esant gamintojo reglamentuotam, tačiau ne mažesniam kaip 2000 min-1 apsukų dažniui*

0,3

100

Įregistruotiems ar pradėtiems eksploatuoti po 2002 m. liepos 1 d.

Esant minimaliam apsukų dažniui

0,3

100

Esant gamintojo nurodytam, tačiau ne mažesniam kaip 2000 min-1 apsukų dažniui

0,2

100

* Varikliui veikiant šiuo režimu, privaloma matuoti lambda (l) vertę, kuri turi būti 1 ± 0,03 arba atitikti gamintojo pateiktus reikalavimus.

benzinui

Automobiliams su dyzeliniais varikliais (LAND 15-2000):

Dyzeliniai varikliai

Dūmingumo ribinės vertės

Šviesos absorbcijos koeficientas, m-1

Optinis tankis, procentais

Be turbininio kompresoriaus

2,0

58

Su turbininiu kompresoriumi

2,5

66

dyzelis

Jeigu automobilyje yra sumontuota dujų įranga, CO ir CH bus matuojami du kartus: automobilio varikliui dirbant tik su benzinu ir tik su dujomis.

Automobiliuose, kuriuose sumontuota dujų įranga, turi būti:

-         įrašas „benzinas/dujos" automobilio registracijos liudijimo grafoje „degalai",

-         sumontuoti visi dujų įrangos elementai,

-         dujų įrangos elementai tinkamai ir patikimai pritvirtinti,

-         dujų baliono patikros data turi galioti apžiūros metu,

-         dujų balionas užpildytas ne mažiau kaip 50 proc. tūrio,

-         neturi būti dujų nuotėkio iš dujų įrangos.

Apžiūros etapai, priklausomai nuo stoties, kur bus vykdoma techninė apžiūra, gali skirtis, tačiau būtinai vykdomi visi.

Tikimės, kad šis straipsnis padės kiekvienam vairuotojui tinkamai pasiruošti techninei transporto priemonės apžiūrai ir vizitas į apžiūros stotį nekels nerimo.

Beje, techninės apžiūros tvarką ir reikalavimus nustato Susisiekimo ministerija ir Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, o kontrolieriai tik eina savo pareigas. Taigi pretenzijas vertėtų išsakyti ne apžiūrą vykdantiems kontrolieriams, o ministerijos atstovams.

Saugaus kelio.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: