Jeigu Lietuvoje būtų renkamas tikras tautinis automobilis, juo, tikėtina, taptų „VW Golf". Beje, pirmasis modelis rinkai buvo pasiūlytas 1974 m. ir nuo tada tapo mėgstamu automobiliu daugelyje šalių. Populiarumas buvo toks didelis, kad šitą pavadinimą gavo ir atskira kompaktiškų miesto automobilių klasė. Modelis tobulėjo su kiekviena karta. Deja, naujausios kartos „VW Golf" įperkamas toli gražu ne kiekvienam, tad pasidomėkime, ką mums siūlo „Golf IV". Šis modelis buvo gaminamas nuo 1997 iki 2003 m., kai jį pakeitė „Golf V". Per tą laiką nuo konvejerių nuriedėjo 4,3 mln. golfų.
„Golf IV" panašus į „Golf III", tačiau jis - visai naujas, atskiras modelis, kurio gamybai buvo panaudota „A4" platforma.
Be to, ketvirtos kartos „Golf" modelis pasižymėjo kėbulų įvairove. Tai buvo ir 3 ar 5 durų chečbekai, ir 1999 m. rinkoje pasirodę „Golf Variant" ir „Golf Cabrio".
Bazinės sąrangos modelis turėjo dvi saugos pagalves, saugos diržus su pirotechniniais įtemptuvais, ABS, elektros paketą. Vėlesnės modifikacijos dar gavo ne tik šonines, bet ir langų saugos pagalves. Automobilis tapo vienas saugiausių savo klasėje.
Variklis
Variklių pasirinkimas taip pat džiugina potencialius pirkėjus. Silpniausias iš jų buvo 1,4 l 75 AG. Mėgstantiems greitį jis netiks, nes turės nuolat dirbti „iš visų jėgų", todėl ir tarnaus nelabai ilgai. Jau verčiau paieškoti 1,6 l 100 arba 105 AG agregato. Juo labiau, kad modelių su tokiais varikliais buvo daugiausia. Varikliai, jei laiku bus keičiamas tepalas ir aušinimo skystis, turėtų tarnauti iki 300 000 km. Specifinė rimtesnė problema viena - antifrizo prasisunkimas per vamzdelius ir termostato jungtis. Jei pastebėjote po savo automobiliu neaiškios kilmės balą ir variklis šlapias, skubiai sukite į servisą.
1,6 l buvo ir FSI 110 AG varikliai. Jei renkatės tokį, žinokite, kad jam būtinas kokybiškas benzinas. Priešingu atveju remontas gali kainuoti nemaloniai daug.
Taip pat buvo gaminami modeliai su 1,8 l varikliais. Atmosferinis turėjo 125 AG, su turbininiu įpūtimu - 150 arba 180 AG. Abudu dinamiški, tačiau perkant variantą su turbina pirma reiktų pastarąją patikrinti. Tokius automobilius, paprastai, perka palakstyti mėgstantis jaunimas, tad turbina gali būti ir „nuvaryta". Primename - jei variklis turi turbiną, po kelionės, prieš jį išjungiant, reikia leisti kurį laiką padirbti laisva eiga. Ir nepamiršti laiku keist tepalo.
Patikimas ir ilgaamžis buvo ir 2 l 115 AG variklis, tačiau reikia nepamiršti laiku pakeisti KMP diržą ir kas 90 000 km - siurbliukus.
V5 2,3 (150AG), VR5 2,3 (170AG), V6 2,8 (204AG) ir VR6 3,2 (240AG) varikliai daro „Golf IV" ypač dinamišką, tačiau reikia nepamiršti, kad jų remontas ir priežiūra taip pat kainuoja daugiau. Taip pat reikia atminti, kad tinkamai eksploatuojami varikliai tarnauja ilgokai, tad antrinėje rinkoje, dažniausiai, tokie automobiliai pasirodo tada, kai reikia kažką rimtai remontuoti.
Rinkai buvo siūlomi ir dyzeliniai „Golf IV". Visi varikliai 1,9 l, tačiau AG nuo 90 iki 150. Jie ekologiški, ekonomiški ir tarnauja labai ilgai, tačiau tik tokiu atveju, jei naudojamas kokybiškas kuras. Dyzelinį automobilį apsimoka imti, jei variklis puikios būklės, rida nėra labai didelė ir planuojama kasdien daug važinėti.
Pavarų dėžė
„Golf IV" gali turėti 5 arba 6 pavarų MPD arba 4 ar 5 pavarų APD. Visos ganėtinai patikimos, bet MP kartais atsilaisvina pavarų perjungimo svirtis. Problema sprendžiama keičiant perjungimo mechanizmą.
Daugelyje modelių su 1,6 l varikliais kartais sunkiau įsijungia pirma pavara, tačiau tai nėra gedimas. Tepalus MPD rekomenduojama keisti kas 90 000 km, sankaba tarnauja priklausomai nuo važiavimo stiliaus, jos gali užtekti iki 200 000 km.
APD tepalus būtina keisti kas 60 000 km ir pilti tik gamintojo rekomenduojamus. Taip pat perkant reiktų pasidomėti, kaip dažnai tepalus keitė savininkas. Reikalas tas, kad tepalas keičiamas ne visas, dalis seno paliekama. Naujas tepalas pasižymi geromis plaunamosiomis savybėmis, jame tirpsta senos nuosėdos ir PD gali sugesti. Jeigu automobilio rida nemaža, bet APD veikia patikimai, tepalo verčiau nekeisti. Kai kurių servisų meistrai teigia, kad tepalai čia supilti visam gyvenimui.
Beje, automobiliai su 1,8 l varikliais jau galėjo turėti ir visus keturis varančius ratus. Versijose su 2,8 l varikliais ir „R32" tai buvo bazinė sąranga. Toks automobilis labai stabilus kelyje, bet tenka mokėti perkant brangias detales ir paliekant daugiau pinigų servisuose. Perka tokius automobilius žmonės irgi ne savaitgalinėms išvykoms, tad dažnai jie būna arba labai „suvargę", arba labai brangūs.
Kėbulas ir kitos detalės
„Golf IV" gali pasigirti vienu geriausiu kėbulu savo klasėje. Jo paviršius cinkuotas, o gamintojas suteikia 12 metų garantiją nuo kiauryminio prarūdijimo. Net nuskilinėjus dažams nepasirodo rūdys. Visos detalės tvarkingai prigludusios, tad važiuojant netrukdo aerodinaminiai triukšmai. Jeigu pardavėjas siūlo aprūdijusį automobilį, tikėtina, kad jis buvo avarijoje ir nekokybiškai remontuotas. Labiau reiktų automobiliu pasirūpinti nebent žiemą - supurkšti durų gumas silikonu, kad per šalčius neprišaltų.
Automobilio elektronika veikia patikimai, nors gali perdegti užpakalinio valytuvo varikliukas arba koroduoti priekinių valytuvų trapecija. Tokiu atveju geriausia ir pigiausia ją iškart pakeist. Gali sugesti „Stop" signalo, esančio paminoje, daviklis. Tiesa, prieš sugesdamas jis dažnai siunčia įspėjamuosius signalus, bet dar veikia. Visiškai sugedus visi signalai dingsta. Jeigu automobilis turi APD, blokuojasi pavarų dėžės selektoriai ir automobilis stovi kaip įkastas. Tokiu atveju jau reikia kviesti evakuatorių. Dar iki 2001 m. pasirodžiusiuose modeliuose gali gesti langų kėlimo mechanizmai.
Dauguma „Golf IV" turi paprastą ir nesunkiai prižiūrimą važiuoklę. Priekinė pakaba „McPherson", užpakalinė gali skirtis priklausomai nuo modelio. Jeigu varantys ratai priekiniai, bus įprasta H formos sija, jeigu varantys visi keturi - daugiasvirtė pakaba. Pakabos ilgaamžiškumą lemia vairavimo stiklius ir sugebėjimas vengti duobių. Greičiausiai dėvisi stabilizatoriaus atramos ir įvorės - apie 55 000 km jas gali tekti keisti. Jeigu automobilis bus vaikomas, po 150 00 km gali tekti keisti amortizatorius. Likusios pakabos detalės tarnauja apie 100 000 km. Priekinės trinkelės laiko iki 30 000 km, diskai - iki 90 000 km. Užpakalinės turėtų atlaikyti 60 000 - 70 000 km.
Ketvirtos kartos „Golf" beveik neturi statistinių problemų, tačiau perėmė visas pirmtakų gerąsias savybes. Be to, jis patogesnis ir saugesnis. Deja, kartais gali gesti sudėtingesnė elektronika. Visi kiti mazgai pasižymi patikimumu ir ilgaamžiškumu. Galima teigti, kad šis automobilis - vienas geriausių klasės variantų. Žinoma, jeigu yra tvarkingas ir prižiūrėtas.
„Volkswagen Golf IV Variant" (1J5) 1.6 16V
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Universalas |
Durų skaičius |
5 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4340 mm |
Plotis |
1695 mm |
Aukštis |
1430 mm |
Ratų bazė |
2515 |
Maksimali bagažinės talpa |
1425 l |
Minimali bagažinės talpa |
460 l |
VARIKLIS |
|
Darbinis tūris |
1598 cm3 |
Kuro paskirstymo mechanizmas |
ohc |
Maitinimo sistema |
Išskirstytas įpurškimas |
Galia |
105/5700 AG |
Sukimo momentas |
148/4500 Nm |
Kurasо |
АИ-95 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų skaičius, MPD |
5 |
PAKABA |
|
Priekinė pakaba |
Sraigtinė spyruoklė |
Užpakalinė pakaba |
Pakaba su svirtis jungiančia trauke |
VAIRO MECHNIZMAS |
|
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
Vairo sistemos tipas |
Krumpliastiebis, dantratis |
STABDŽIAI |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
Yra |
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
Kuro bako talpa |
55 l |
100 km/val. pasiekia per |
11 s. |
Maksimalus greitis |
192 km/val. |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
7,5 l/100 km |
Kuro sąnaudos mieste |
11,9 l/100 km |
Prošvaisa |
130 mm |
Automobilio masė |
1225 kg |
Leidžiama automobilio masė |
1750 kg |
Padangos |
195/65R15 |
Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"