Aptariamas modelis debiutavo 2005 m. sausį Los Andželo automobilių parodoje. Iš esmės tai - sedano kėbulą gavęs „VW Golf", nes visi agregatai ir važiuoklė pasiskolinta iš legendinio modelio. Antrinėje rinkoje galima rasti ir sedanų, ir universalų, tačiau pastarieji gerokai retesni. Automobilis nėra pigus, bet populiarus dėl puikios surinkimo kokybės, patrauklios išvaizdos ir ištaigos.
Kita klasė
Penktos kartos „Jetta" buvo gaminama trijų sąrangų: „Trendline", „Highline" ir „Sportline". Net bazinė versija turėjo kuo pasigirti, o turtingesnės atitiko ir pačių kaprizingiausių vairuotojų poreikius. Pasistengus galima rasti modelių su odiniais salonais ir „mediniais" apdailos elementais, tad pagal apdailos kokybę ir įrangos gausą „Jetta" gali konkuruoti ir su aukštesnės klasės modeliais. Be to, visa įranga tvarkingai veikia ir daugiau kaip 150 000 km nuvažiavusiuose modeliuose, o tai jau daug ką pasako.
Dažnas „C" klasės modelis negali pasigirti tolygia eiga, tačiau važiavimo savybės subalansuotos. „VW Jetta" šiuo atveju ne išimtis: ji pagaminta naudojant „Golf" platformą, tačiau turi kiek kitaip sureguliuotą važiuoklę. Automobilis gavo pakabą, kur dera sakingai kieta eiga ir neblogas valdymas. Bene labiausiai pažeidžiama „VW Jetta" vieta - vairo antgaliai, tarnaujantys tik iki 60 000 km. Tiesa, jeigu automobilis bus tausojamas ir duobės aplenkiamos, detalės tarnaus gerokai ilgiau. Visi kiti mazgai - amortizatoriai, stabilizatoriai ir kt. turėtų atlaikyti 150 000 km. Stabdžių trinkeles reikės keisti po 80 000-90 000 km. Jeigu keisite oficialiame servise, tai nebus pigu. Ką padarysi - už kokybę reikia mokėti.
Varo pirmyn...
„VW Jetta" buvo gaminama ir su benzininiais, ir su dyzeliniais varikliais. Silpniausias, 1,4 l TSI 140 AG varikliukas buvo komplektuojamas tik su robotizuota DSG transmisija. Galingesni, 1,6 l ir 2,0 l varikliai gali būti derinami tiek su MPD, tiek su APD. Dyzelinių variklių gerbėjai gali pasiieškoti turbininės versijos su 1,9 l 105 AG agregatu. Specialiai JAV rinkai buvo gaminamos ir 2,5 l 200 AG „Jetta", tačiau rasti tokį modelį ypač sunku.
Kalbant apie patikimumą, visi varikliai gerai veikia ir vasarą, ir per žiemos šalčius. Galima drąsiai teigti, kad ši automobilio dalis savininkui neturėtų pateikti jokių staigmenų. Problemų gali būti nebent su dyzeliniu varikliu, jei gyvenate ten, kur temperatūra dažnai būna žemesnė kaip -25 C. Esant tokiam šalčiui, automobilis gali neužsivesti, tačiau, panašu, kad mūsų šaliai tai nebėra aktualu. Žiemos, bent jau šiemet, niekas nebesitiki.
Tegu ir patikimas, tačiau silpniausias 102 AG variklis, komplektuojamas su APD, nedžiugina nei dinamika, nei kuro sąnaudomis. Mieste gali ramiai suvartoti 12l/100 km. Ir tai bus normalu. Ties 80 000 km riba gali pradėti kaukti KMP diržo įtempimo skriemulys. Jei taip atsitiks, teks keisti abu elementus. Įdomu tai, kad problemiškiausia vieta tokiame modelyje yra... DSG transmisija, kuri jau ties 50 000 km riba, jungiant pirmas pavaras, gali pradėti skleisti metalinius garsus. Automobilį tuo metu sukrės lengvas smūgis. Gamintojas šios problemos prie gedimo nelinkęs priskirti, tad su remontu galima neskubėti. Tiesa, reiktų žinoti, kad buvo užfiksuota atvejų, kai ties 50 000 km riba modeliuose su šiomis PD lūždavo sankabos veleno guoliai.
Vokiškai
Net naudoti „VW Jetta" išsiskiria aukšta salono apdailos ir surinkimo kokybe. Minkštos salono apdailos medžiagos net ir ne pirmos jaunystės modeliuose „netriukšmauja". Savininkai pastebi, kad salonai kartais gali „pačirpti" per šalčius, kol automobilis neįšilęs. Tai greitai praeina, nes klimato sistema gerai šildo žiemą ir puikiai šaldo vasarą. Visos sistemos puikiai veikia, tačiau žiemą reiktų atidžiau apžiūrėti akceleratoriaus paminą. Po ja dažnai patenka sniego ir vandens, tad palikus taip nakčiai gali susidaryti ledo kalnelis. Reikalas tas, kad pamina eina nuo grindų, o po ja patekę pašaliniai objektai, laiku nepašalinus, gali sulaužyti paminą.
Pirkdami naudotą „Jetta", atidžiai apžiūrėkite benzino bako liuką, patikrinkite, ar jis tinkamai veikia. Reikalas tas, kad buvo užfiksuota nemažai atidarymo mechanizmo gedimo atvejų. Ir, iš esmės, viskas. „VW Jetta" kėbulai rūdyti nelinkę. Jei pastebėjote rūdžių, tikėtina, kad automobilis pabuvojo eismo įvykyje. Gamykliniai dažai kokybiški, tad savininkus džiugina ne vienerius metus.
Taigi
„VW Jetta" trūkumų, išskyrus vairo antgalius, kurių „amžiaus pabaigą" išduoda specifinis garsas, rimtais pavadinti negalima, tačiau reiktų nepamiršti, kad ir smulkmenos gali būti nemalonios. Apibendrinant tenka pripažinti, kad šis sedanas pasižymi patikimumu, yra ištvermingas, ištaigus C klasės atstovas. Problema gali tapti nebent didelė automobilio kaina, tačiau čia galima prisimint anglus, kurie sako, kad „nesame tokie turtingi, kad pirktume pigius daiktus".
Techninės charakteristikos
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Sedanas |
Durų skaičius |
4 |
Vietų skaičius |
5 |
MATMENYS |
|
Ilgis |
4554 mm |
Plotis |
1781 mm |
Aukštis |
1459 mm |
Ratų bazė |
2578 |
Priekinė provėža |
1534 |
Užpakalinė provėža |
1512 |
Bagažinės talpa |
527 l |
Automobilio masė |
1319 kg |
Leidžiama automobilio masė |
1910 kg |
Apsisukimo spindulys |
10,9 m |
VARIKLIS |
|
Darbinis tūris |
1984 cm3 |
Maitinimo sistema |
Tiesioginis įpurškimas |
Galia |
150/6000 AG/aps./min. |
Sukimo momentas |
200/3500 Nm |
Kuras |
А-95 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų skaičius, MPD |
6 |
PAKABA |
|
Priekinė pakaba |
Amortizatoriai |
Užpakalinė pakaba |
Sraigtinė spyruoklė |
STABDŽIŲ SISTEMA |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
Yra |
Brake Assist |
Yra |
VAIRAS |
|
Vairo sistema |
Krumpliastiebis ir dantratis |
Vairo stiprintuvas |
Yra |
Eksploataciniai rodikliai |
|
Kuro bako talpa |
55 l |
Maksimalus greitis |
211 km/val. |
100 km/val. pasiekia, per |
9,2 s |
Kuro sąnaudos, mieste |
11,2 l |
Kuro sąnaudos, mišrus ciklas |
8,2 l |
Kuro sąnaudos, užmiestis |
6,5 l |
RATAI |
|
Padangos |
205/55 R16 |
Ratlankiai |
6,5 X 16 |
Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"