Žieminės padangos – saugumas svarbiausia
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3846__Small_
  • IMGP3854__Small_
  • IMGP3855__Small_
  • IMGP3853__Small_
  • IMGP3908__Small_
  • IMGP3909__Small_
  • IMGP3838__Small_
  • IMGP3856__Small_
  • IMGP3858__Small_
  • padanga
  • IMGP9111

Kokios būna padangos?

Orai šala, nenumaldomai artėja žiema, tad pats laikas pasirūpinti patikimomis, saugiomis žieminėmis padangomis. Ir tai gerai būtų padaryti jau dabar, nes, kaip rodo statistika, nemažai vairuotojų padangomis pradeda domėtis tik pasirodžius pirmąjam sniegui. Tada jiems kyla nemažai su padangomis susijusių klausimų: kas naujo žieminių padangų rinkoje, kokias padangas rinktis, kiek kainuos, rinktis dygliuotas ar ne? Daugelis gamintojų rinkai siūlo tuos pačius, jau matytus anksčiau, tik gal šiek tiek patobulintus, modelius. Tačiau rinktis tikrai yra iš ko: žieminės padangos būna minkštos, kietos ir dygliuotos. Vienos padangos kaina svyruoja nuo 30 iki 150 eurų.

 

1

(Ant kai kurių padangų nurodoma sukimosi kryptis)

Beje, žinotina, kad artėjant žiemai reiktų pasitikrinti automobilio techninę būklę: pakabą, variklį, uždegimo sistemą, akumuliatorių, stabdžius ir kt. Apie 80 proc. viso saugaus važiavimo žiemą sudaro padangos, todėl labai svarbu pasirinkti tinkamas žiemines padangas. Su vasarinėmis žiemą važinėti ne tik nesaugu, bet ir draudžia Lietuvos Respublikos įstatymai. Jau skelbėme, kad Lietuvoje nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1d. visi automobiliai privalo važinėti žieminėmis arba visiems sezonams tinkamomis padangomis. Atminkite, vasarinės tampa nesaugios, kai oro temperatūra nukrenta žemiau negu +7°C. Jos sukietėja, prastėja jų sukibimas su kelio danga, su tokiomis padangomis sunku pajudėti iš vietos, gerokai sunkiau valdyti automobilį posūkiuose, o stabdymo laikas pailgėja maždaug dvigubai.

Vairuotojai, norintys saugiai važinėti žiemą, prieš žiemos sezoną turi įsigyti gerų žieminių padangų komplektą. Perkant reiktų atsižvelgti į kelis esminius veiksnius: kokiais keliais teks važinėti (miesto ar kaimo). Taip bus aiškiau, kokias padangas rinktis - minkštas ar kietas. Taip pat reiktų apskaičiuoti, kiek kilometrų per metus pravažiuojate, žinoti, kokių matmenų padangas rekomenduoja jūsų automobilio gamintojas, kokios jūsų vairavimo manieros, žinoma, pravertu žinoti ir padangų kainą. Taupant galima rinktis visiems sezonams tinkamas padangas, tačiau tai - bene prasčiausias pasirinkimas. Jei galite, rinkitės žiemines.

Žinotina - nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja bendros padangų žymėjimo taisyklės. Ant kiekvienos parduodamos padangos bus klijuojami lipdukai, informuojantys apie jos ekonomiškumą, stabdymo šlapiame kelyje efektyvumą ir keliamą triukšmą. Naujų padngų pirkėjams reiktų neapsigauti. Šie rodikliai, tikėtina, yra svarbus tiems kraštams, kur žiemos šiltesnės arba renkantis vasarines padangas. Lietuvoje, kur žiemą yra sniego, pasitaiko ledo ar plikledžio, padangas vertėtų rinktis ne pagal jų tylumą ar stabdymą ant šlapios dangos, o pagal saugumą važiuojant sniegu ir ledu.

Vairuotojams, norintiems maksimalaus saugumo ir pravažumo, specialistai pataria įsigyti dygliuotas padangas.

(Žieminės dygliuotos padangos)

4Jos nepamainomos užmiesčio ir rečiau valomuose apledėjusiuose keliuose (ant puraus sniego visos žieminės padangos rieda panašiai). Dažniau keliaujantiems vairuotojams reikia atsiminti, kad Vakarų Europoje ir kai kuriose kitose šalyse draudžiama važinėti su tokio tipo padangomis. Leidžiama tik Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Skandinavijos šalyse ir Rusijoje. Atsiminkite ir tai, kad dygliuotos padangos triukšmingesnės. Jeigu važiuojant prabuksuoja ratai ant sauso asfalto, gali nubyrėti padangų dygliai. Specialistai pataria, automobiliui užmovus naujas dygliuotas padangas, pirmus 100 km važiuoti ramiai, kad dygliai gerai įsitvirtintų padangoje.

Keliaujantiems į Vakarų Europą specialistai siūlo įsigyti minkšto mišinio padangas. Jos tylios, gerai sukimba su sniegu ir ledu, prasčiau - su asfalto danga. Taip pat pastarosios nelabaitinka agresyviai vairuojantiems vairuotojams.

Kieto mišinio padangas turėtų rinktis asfaltuotais, neapledėjusiais, neapsnigtais ir gerai valomais miesto keliais važinėjantys vairuotojai. Jos netriukšmingos, su jomis galima važiuoti didesniais greičiais.

ziem

(Žieminės padangos)

Pagal įstatymus žiemą galima važinėti visiems sezonams tinkamomis padangomis. Specialistai jas pataria pirkti žiemą mažai važinėjantiems vairuotojams. Jos palyginus neblogai sukimba su asfaltu, tačiau sudėtinga važiuoti sniegu ir ledu, be to, jos triukšmingesnės už vasarines.

vis

(Visasezoninės - universalios-padangos)

Kai kurie vairuotojai renkasi restauruotas padangas. Jos turi tik vieną privalumą - mažą kainą. Deja, žiemą važiuoti nesaugu, todėl pasirinkę šį variantą rizikuojate sukelti eismo įvykį.

Beje, parduotuvėse galima rasti žieminių padangų be dyglių, su dygliams paruoštomis skylutėmis.

be

(Žieminės padangos su skylutėmis dygliams)

Specialistų nuomone, šios - dar prastesnis pasirinkimas negu visiems sezonams tinkamos padangos. Dygliams skirtos skylutės neigiamai paveikia padangų sukibimo ir stabdymo savybes, tad tokių padangų, jeigu neplanuojate tuoj pat susmaigstyti dyglių, rinktis nevertėtų. Kita vertus, jei norite dygliuotų padangų, iškart tokias ir rinkitės. Bus tikrai geriau ir paprasčiau.

Padangų bandymai

Daugelį vairuotojų kamuoja klausimas - ar patikimos dygliuotos padangos važiuojant šlapiu asfaltu?

Vyrauja nuomonė, kad žiemą daugiau laiko praleidžiant miesto keliuose reikėtų rinktis žiemines nedygliuotas minkšto mišinio padangas, nes dygliuotos padangos slidinėja važiuojant šlapiu asfaltu, ilgesnis stabdymo kelias.

Rusijoje leidžiamo žurnalo „Auto Reviu" darbuotojai darė bandymą. Važiuojant ledu 50 km/val. greičiu ilgiausias stabdymo kelias iš visų bandytų dygliuotų padangų buvo 47,5 m.

d

(Žieminės dygliuotos padangos)

Pasirinkus nedygliuotas minkšto mišinio padangas, stabdymo kelias buvo nuo 51 iki 64,5 m. Aiškiai matyti, kad važiuojant ledo danga ir stabdant automobiliai su dygliuotomis padangomis sustoja greičiau negu su nedygliuotomis minkšto mišinio padangomis. Žieminės padangos su dygliams paruoštomis skylutėmis bandomos nebuvo, bet, greičiausia, jų rezultatai būtų buvę prastesni.

Bandant įsibėgėti ant ledo nuo 5 iki 30 km/val. ir važiuojant ledo danga geresni rezultatai buvo dygliuotų padangų. Beje, važiuojant snieguota kelio danga, dygliuotų ir nedygliuotų minkšto mišinio padangų bandymų rezultatų skirtumas nebuvo toks didelis kaip ant ledo.

Lietuvoje, ypač miestuose, labai dažnai tenka važinėti šlapia asfalto danga, todėl būtina įvertinti tai, kaip padangos rieda šlapiu keliu. Buvo matuojamas automobilių stabdymo kelias, važiuojant šlapiu asfaltu 60 km/val. greičiu. Net ir tokiomis sąlygomis daugelio nedygliuotų (minkštų, su šimtais lamelių) padangų stabdymo kelias buvo ilgesnis negu dygliuotųjų. Žinotina - nedygliuotų kieto mišinio padangų stabdymo kelias ant šlapios kelio dangos yra žymiai trumpesnis.

Bandant padangas ant sausos asfalto dangos nustatyta, kad automobilis tokiu keliu stabiliau važiuoja su dygliuotomis negu su nedygliuotomis minkšto mišinio padangomis. Įvertinus bandymų duomenis galima teigti, kad naudojant dygliuotas padangas automobilis žiemą stabilesnis ne tik užmiestyje, bet ir mieste, nes, dažniausia, dygliuotomis padangomis „apauto" automobilio valdymas ir stabdymo savybės važiuojant asfalto danga geresnis negu „apavus" nedygliuotas minkšto mišinio padangas. Tokių skirtumų priežastis ta, kad žieminės nedygliuotos minkšto mišinio padangos turi šimtus lamelių, padidinančių sukibimą su ledu, tačiau sumažinančių bendrą protektoriaus tvirtumą. Taigi važiuoti asfaltuota danga tikrai sunkiau.

Žinotina

Mūsų krašte vyrauja nuomonė, kad moki važiuoti, jeigu turi vairuotojo pažymėjimą. Deja, eismo įvykių statistika rodo ką kitą, tad dar kartą mūsų skaitytojams primename: žiemą reikia važinėti daug atsargiau negu vasarą. Net ir geriausios žieminės padangos neapsaugos jūsų 100 proc. nuo visų žiemiškų „staigmenų".

Apledėjusiu keliu važiuojant 50 km/val. greičiu, dygliuotų padangų stabdymo kelias, lyginant su geriausiomis nedygliuotomis minkšto mišinio padangomis, yra 10 m,

6

(Minkšta padanga - guma smulkiai supjaustyta)

o lyginant su kieto mišinio padangomis - net 20 m trumpesnis.

7

(kieta padanga - guma supjaustyta stambiai)

Ant sausos arba šlapios kelio dangos nedygliuotų kieto mišinio padangų stabdymo kelias trumpesnis negu minkšto mišinio nedygliuotų arba dygliuotų.

Dygliuotos triukšmingesnės už nedygliuotas.

Žieminės padangos protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis negu 3-4 mm;

Žieminė padanga su kelio danga liečiasi tik apie 50 cm² plote; tai tolygu delnui. Todėl žiemą būtinai rinkitės kokybiškas padangas. Šiuo atveju taupyti nevertėtų, neapsimokės.

Būtina atsiminti, kad daugelis universalių padangų ir net normalios vasarinės padangos turi beveik nieko nereiškiantį užrašą M+S. Iš tikrųjų žiemai tinkamos padangos žymimos trikampiu apibrėžta snaige.

Labai rizikinga pirkti dvi padangas žiemines, o kitas dvi palikti vasarines. Vasarines padangas žiemą draudžia įstatymai. Jie draudžia ant tos pačios ašies mauti skirtingo protektoriaus rašto padangas. Netikslinga varančiuosius ratus „atiduoti" dygliuotomis padangomis, o kitus du - nedygliuotomis. Visais šiais atvejais automobilis bus labai nestabilus manevruojant, o staigiau stabdant jis gali net apsisukti. Po tokio „manevro" kelyje, nelaimės tikrai nepavyks išvengti.

Specialistai nepataria pirkti senų dėvėtų žieminių padangų, nors jos kartais būna ir keletą kartų pigesnės negu naujos. Jų guma sukietėjusi, praradusi tamprumą, todėl jos nesaugios.

Beje, mitas, kad ant padangų protektorių esančių linijų skaičius rodo padangų kokybę.

p

(Padanga su linijomis ant protektoriaus)

Padangos taip žymimos gamybos proceso metu, kad būtų lengviau darbininkams. Padangų kokybę lemia kiti dalykai.

 

Nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: