„Metų automobilis 2011“ – „Ford C-Max“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMG_6048__Large_

Gruodžio 15 dieną finišavo Lietuvos žurnalistų autoklubo jau keturioliktą kartą paeiliui surengtas konkursas „Metų automobilis 2011", kuriame šiemet dalyvavo 32 naujausi, Lietuvą ką tik pasiekę automobiliai.

Visus ateinančius metus Lietuvos „Metų automobiliu" bus tituluojamas 46 balus surinkęs ir laurus nuskynęs „Ford C-Max" vienatūris, kuris nepaprastai atkaklioje kovoje, savo verdiktą paskelbus tik paskutiniajam iš devynių vertinimo komisijos narių, 4 balų persvara aplenkė antrąją vietą užėmusią „Opel Meriva".

Trečioje vietoje liko itin aktyviai konkurse šiemet dalyvavusių „Nissan" atstovų, kurie renginiui pristatė net 9 modelius, naujausias, nepalikęs abejingų automobilis „Nissan Juke" (35 balai), o ketvirtoji vieta atiteko stilingajam 5 serijos BMW, nuo trečiojo prizininko atsilikusiam vos 3 balais.

Naujausias italų automobilių gamintojų kūrinys „Alfa Romeo Giulietta" ir į finalinį septynetuką patekęs vienas korėjiečių atstovas „Kia Sportage" pasidalijo po 26 balus, tačiau daugiau geresnių vietų surinkusiam itališkam modeliui atiteko penktoji vieta.

Septynetuką su 18 balų užbaigė „Dacia Duster".

Apsispręsti nebuvo lengva

„Atrodo, jog neprašovėme,- tik nuaidėjus paskutiniam pirmą kartą šių konkursų istorijoje surengtos tiesioginės finalo televizijos transliacijos akordui ištarė renginį organizavusio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius. - Nors apsispręsti šiemet buvo ko geriausia sunkiausia. To priežastis - lygiaverčiai, universalūs, funkcionalūs automobiliai. Tai iliustruoja ir toks faktas, kad net šeši komisijos nariai geriausiam automobiliui skyrė didžiausią 6 balų įvertinimą, du - po 7 ir tik vienas geriausią automobilį išdrįso vertinti 8 balais".

Autoklubo prezidentą palaikė ir „Lietuvos ryto" žurnalistas Mindaugas Grinius, vertinimo komisijoje dirbantis nuo pat pirmojo tokio konkurso, surengto dar 1997 metais, kurio nuomone šiemet rinkimuose nebuvo aiškaus favorito.

„Vertindama pirmenybę teikiau aiškiam kriterijui: ar automobilis kuo nors stebina, ar yra išskirtinis ir ar bent patraukia dėmesį gatvėje", - paslapties kam teikė prioritetus neslėpė vienintelė dailiosios lyties atstovė vyriškoje vertinimo komisijoje, žurnalo „Laima" vyriausioji redaktorė Gitana Bukauskienė.

Komisijos daugumos nuomone šiemetinis finalinis konkurso septynetukas gana taikliai atspindi paskutiniąsias automobilizmo tendencijas Europoje, nes jame tik du tradicinių kėbulo formų - sedano ir hečbeko - automobiliai. Tai 5 serijos BMW ir „Alfa Romeo Giulietta". Kiti - net trys kompaktiniai miesto tipo visureigiai ir du vienatūriai.

Ketvirtoji „Ford" pergalė

Laimėję šią pergalę „Ford" atstovai Lietuvoje tapo vieninteliais „Metų automobilio" konkursų lyderiais. Iki šiol po tris pergales jie buvo pelnę su „Škoda".

1999-ųjų „Metų automobiliu" nominuotas „Ford Focus", 2001-ųjų - „Ford Mondeo", o 2007-ųjų - „Ford S-Max".

„Dėkoju ir sveikinu žurnalistų autoklubo vertinimo komisiją, pasirinkusią tikrai teisingą sprendimą, dėl kurio niekad neteks gailėtis", - rankose laikydamas pagrindinį trofėjų, liudijantį „Ford C-Max" sėkmę, sakė automobilį pristačiusios „Inchcape Motors" vadovas Donatas Stanionis.

Tai buvo ne vienintelis „Ford" atstovų triumfas „Metų automobilio 2011" finale. „Jaguar JX" - brangiausias ir solidћiausias konkursui pateiktas automobilis, kainuojantis 272 tūkstančius litų, - pelnė tradicinę dienraščio „Lietuvos rytas" nominaciją geriausiam verslo klasės automobiliui.

Prizą atsiėmusio „Inchcape Motors" pardavimų vadovo Vitoldo Miliaus nuomone, tai visiškai naujas „Jaguar", kuriame harmoningai dera klasikiniai stiliaus elementai, aukštos klasės apdailos medžiagos ir naujausios technologijos. Jo nuomone, tai vertas šios nominacijos automobilis, pirkėjams siūlomas su galingais ir taupiais varikliais, ilga arba trumpa ratų baze bei įspūdinga standartine įranga. Konkursui pristatyta versija su 3 litrų dyzeliniu varikliu, kuris 100 kilometrų per valandą greitį pasiekia vos per 6,4 sekundės ir naudoja tik 7 litrus dyzelino.

Tauta pasirinko BMW

Jau kelinti metai paeiliui antros pagal svarbą nominacijos automobilis renkamas Lrytas.lt portalo pagalba, o prizą tradiciškai jam skiria Lietuvos autoverslininkų asociacija.

Ir šiemet šiuose rinkimuose aktyviai dalyvavo tūkstančiai lankytojų. Daugiausia simpatijų (8,6 proc.) atiteko BMW 520D automobiliui.

Tautos pasirinkimas nepasikeitė ir po LNK žiūrovų balsavimo tiesioginės transliacijos metu. Antrą vietą užėmė „Subaru Wrx Sti Racing" (6,4 proc.), o nuo jo ne daug atsiliko „Audi A1" ir „Opel Astra".

Į titulą - net 13 pretendentų

Ko gero šiemet nelengviau buvo išrinkti dar vienos labai geidžiamos nominacijos - „Metų visureigio 2011" - laureatą. Mat į šį titulą pretendavo net 13 įvairių šalių gamintojų visureigių, arba beveik tiek tiek pat, kiek automobilių dalyvavo pirmą kartą 1997 metais surengtame „Metų automobilio 1998" konkurse, prie kurio starto linijos tada išsirikiavo 14 automobilių.

Vertinimo komisija „Metų visureigio 2011" titulą skyrė Vokietijos gamintojo „Volkswagen Touareg" bekelės galiūnui. Tai jau antroji šio gamintojo sėkmė lietuviškajame konkurse. „Metų visureigio 2008" titulą buvo iškovojęs „Volkswagen Tiguan".

Be pagrindinės ir minėtų kelių nominacijų renginio finalinio vakaro metu buvo paskelbti ir kiti nugalėtojai:

Saugiausias automobilis - 5 serijos BMW

Moterų aistros objektas - „Audi A1"

Sportiškiausias automobilis - „Subaru WRX STi"

Už dizainą - „Alfa Romeo Giuletta".

Kazimierui Vasiliauskui jau antrus metus iš eilės atiteko „Metų vairas", kurį Lietuvos žurnalistų autoklubas tradiciškai skiria uћsienyje labiausiai Lietuvą garsinusiam automobilių lenktynininkui.

Visiems prieinamas renginys

Daugelio nuomone vienas patrauklesnių šio didelio ir daug pastangų reikalaujančio renginio bruožų - jo prieinamumas visiems norintiems ir besidomintiems naujausiais automobiliais. Tai tapo įmanoma renginio televizija tapus LNK, kuri pirmą kartą konkurso istorijoje jo finalą transliavo tiesiogiai.

Šventiniame vakare LNK studijoje be koncertavusių šalies pramogų pasaulio žvaigždžių dalyvavo ir teikė prizus, kaip ją pristatė vakaro vedėjai Živilė Vaškytė ir Rolandas Vilkončius, tautos mylima aktorė Nijolė Narmontaitė, Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas, automobilių sporto meistrai ir verslininkai Stasys Brundza ir Darius Jonušis, publicistas Rimvydas Valatka, pasaulio ir Europos čempionė dviratininkė Simona Krupeckaitė, pasaulio galiūnas Žydrūnas Savickas, modelių agentūros savininkė Renata Mikailionytė ir kiti.

Konkurso „Metų automobilis 2011" spaudos centras - Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus"

Tel./Faks: 8 (5) 230 57 25

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: