Lietuvą jau pasiekė sportiškiausias ir dinamiškiausias „Volvo" inžinierių kūrinys - naujasis „Volvo S60".
Kupė su galinėmis durelėmis
Nors naujasis „Volvo S60" - pats sportiškiausias ir dinamiškiausias iš visų iki šiol išleistų „Volvo" modelių, jis vis vien aiškiai įkūnija geriausias skandinaviškojo dizaino savybes.
Naujojo „Volvo S60" stogo linija tolygiai susilieja su galine dalimi, kurią papildanti išraiškinga „pečių" dalis sukuria lengvą, bet užtikrintą dvigubą bangos kontūrą, prasidedantį nuo priekinių žibintų ir besitęsiantį iki pat galo.
Dėl šoninės linijos pažeminimo tarp abiejų bangų automobilis vizualiai žemesnis. O tai sukuria išraiškingą ir dinamišką įvaizdį. Automobilio sportiškumą pabrėžia ir reljefinis variklio dangtis bei visi kėbulo iškilimai.
Pats dinamiškiausias „Volvo" modelis
Naująjį „Volvo S60" įvertins net reikliausi vairuotojai. Jis, be abejonės, pats dinamiškiausias visų laikų „Volvo" modelis.
Naujasis sedanas bus siūlomas su dviejų tipų važiuoklėmis. Standartiniai modeliai parduodami su naujai sukurta dinamine važiuokle, o papildomai galima bus pasirinkti komfortinės važiuoklės versiją. Taip pat kaip papildomą įrangą galima užsisakyti aktyvią dinamiškąją važiuoklę su trimis skritingais pakabos darbo režimais.
Šios važiuoklių versijos skiriasi amortizatoriais ir priekiniais bei galiniais porėmiais. Komfortiškoji versija šiek tiek minkštesnė, todėl užtikrina komfortiškesnį važiavimą nelygia kelio danga.
Patobulinta kiekviena detalė
Šis modelis komforto sąvokai suteikia visiškai naują reikšmę. Važiuoklė sukurta taip, kad būtų dinamiška ir greitai reaguotų. Svarbiausias dėmesys skiriamas vairavimo malonumui, tačiau neužmirštas ir komfortas.
Projektuodama važiuoklę inžinierių komanda sukūrė puikiai suderintą sistemą, kurioje ištobulinta kiekviena detalė, turinti įtakos automobilio važiavimo savybėms. Patobulinta ir vairo sistema - naudojamos kietesnės spyruoklės ir įvorės, vibracija slopinama geriau nei bet kuriame kitame „Volvo" modelyje.
Pakeista visų varančiųjų ratų (AWD) sistemos valdymo programa, kad būtų galima maksimaliai išnaudoti naujojo „Volvo S60" visų varančiųjų ratų važiuoklės galimybes (visų varančiųjų ratų sistema siūloma kaip standartinė T6 versijos įranga ir kaip papildoma D5 versijos įranga).
Kiekviename „Volvo S60" galima įdiegti aktyvią kompiuteriu valdomos važiuoklės FOUR-C sistemą. Aktyvi kompiuteriu valdoma važiuoklė FOUR-C, galima ir kituose „Volvo" modeliuose, pakeista ir patobulinta siekiant dar labiau pagerinti valdymą ir komfortą,.
Pirmasis sedanas su patobulinta stabilumo kontrolės sistema
Dinamišką naujojo „Volvo S60" važiuoklę papildo įvairios elektroninės sistemos, dar labiau išryškinančios jo sportinio važiavimo savybes.
Naujasis „Volvo S60" - pirmasis sedanas su patobulinta stabilumo kontrolės sistema (Advanced Stability Control). Naujasis pasvirimo daviklis padeda labai anksti nustatyti slydimo riziką. Todėl dinaminė stabilumo ir sukibimo kontrolės sistema (DSTC) reaguoja greičiau ir tiksliau. Patobulinta stabilumo kontrolės sistema labai gelbsti, kai dinamiškai važiuojantį automobilį pradeda veikti šoninės jėgos. Ji palengvina vairavimą ir leidžia atlikti staigius manevrus.
Posūkio traukos kontrolės (Corner Traction Control) sistema, padedanti sklandžiau įveikti posūkius
Tai nauja funkcija, kuri, nukreipdama traukiamąją jėgą konkrečia kryptimi, padeda sklandžiau įveikti posūkius. Šios technologijos pagrindas - DSTC sistema. Aštriame posūkyje pristabdomas posūkio vidinėje pusėje esantis ratas, kartu daugiau jėgos nukreipiama į išorinėje pusėje esantį ratą. Tai leidžia sklandžiau įveikti posūkius ir geriau bei tiksliau valdyti automobilį.
Didelės įtakos naujojo „Volvo S60" dinamikai turi ir jo moderni stabdžių sistema. Naujasis sedanas turi keletą funkcijų, užtikrinančių trumpiausią stabdymo kelią važiuojant bet kokiomis sąlygoms.
Išskirtinė salono kokybė
Naujojo „Volvo S60" interjero detalių kokybė yra dar aukštesnio lygio, nei senesnės kartos automobilio. Be to, „Volvo Cars" dizaineriams tradiciniam lakoniškam skandinaviškajam stiliui pavyko suteikti azarto ir žaismingumo.
Interjeras yra ekstravertiškesnis nei anksčiau, tačiau dėl to nė kiek nenukentėjo skandinaviškajam dizainui būdingas praktiškumas.
Naujojo „Volvo S60" salonas lepina vairuotoją įvairių elementų gausa, jame vietos pakanka penkiems keleiviams mėgautis patogiu važiavimu. Šoninių galinių sėdynių forma tokia, kad užtikrinamos pakankamos šoninės atramos ir per vidurį sėdinčiam keleiviui. Gale sėdintiems keleiviams dabar 30 mm daugiau vietos keliams nei ankstesniajame „Volvo S60" modelyje. Galinę sėdynę galima nuleisti 40/60 dalimis, o bagažinės anga 107 mm platesnė nei ankstesnio modelio.
„Volvo" - moderniausios technologijos, tarp jų ir pėsčiųjų nustatymo sistema
Naujojo „Volvo S60" salonas ne tik sportiškas - jame gausu įvairiausių progresyvių technologijų.
Sumanieji technologiniai sprendimai užtikrina iki šiol nepatirtą vairavimo malonumą. Važiavimas naujuoju „Volvo S60" skiriasi nuo visų ankstesnių „Volvo" modelių - susidūrimo išvengimo sistema, komforto elementai, informacijos ir pramogų centras ir aukščiausios klasės garso sistema.
Revoliucinis technologinis sprendimas - pėsčiųjų nustatymo sistema, turinti visiškai automatinio stabdymo funkciją. Ji reaguoja į pėsčiuosius, patekusius priešais automobilį, įspėja vairuotoją ir, jei reikia, automatiškai aktyvuoja stabdžius, jei vairuotojas pats nesuspėja.
Susidūrimo išvengimas, važiuojant ne didesniu nei 35 km/val. greičiu
Apie avarinę situaciją vairuotoją pirmiausia įspėja garsinis signalas ir mirksintys šviesos diodai priekinio stiklo projektoriuje. Kartu paruošiami automobilio stabdžiai. Jei vairuotojas laiku nereaguoja ir susidūrimo neįmanoma išvengti, automatiškai visu pajėgumu aktyvuojami stabdžiai.
Jei vairuotojas laiku nesureaguoja, pėsčiųjų nustatymo sistema, turinti visiškai automatinio stabdymo funkciją, gali padėti išvengti susidūrimo su pėsčiaisiais, jei važiuojama ne didesniu kaip 35 km/val. greičiu. Važiuojant didesniu greičiu, bandoma kiek įmanoma sumažinti greitį susidūrimo metu.
Susidūrimui įvykus važiuojant mažesniu greičiu, sumažėja rimtų traumų rizika. Pavyzdžiui, pėsčiųjų nustatymo sistemai sumažinus greitį nuo 50 iki 25 km/val., galima sumažinti mirtinų traumų riziką 20 %, o kartais net iki 85 %.
City Safety - standartinė įranga
Naujajame „Volvo S60" City Safety sistema siūloma kaip standartinė įranga.
City Safety sistema automatiškai aktyvuoja stabdžius, jei vairuotojas laiku nereaguoja į priekyje važiuojančios transporto priemonės stabdymą ar sustojimą, arba jei per dideliu greičiu artinasi prie nejudančios kliūties. Sistema padeda sumažinti arba visiškai išvengti galimo susidūrimo, važiuojant iki 30 km/val. greičiu.
Galingesnė T6 versija
„Volvo S60" bus siūlomas su keletu dyzelinių ir benzininių variklių, nuo 115 AG itin ekonomiškos DRIVe versijos iki 304 AG turbininio variklio.
3,0 l T6 benzininis variklis smarkiai patobulintas, be to jame ypač sumažinta vidinė trintis. Dabar jis išvysto 304 AG ir 440 Nm sukimo momentą. 100 km/val. greitį automobilis išvysto per 6,5 sek., o jo maksimalus greitis apribotas ties 250 km/val.
Kartu „Volvo Cars" inžinieriams pavyko maždaug 10 % sumažinti degalų sąnaudas - iki 10,2 l/100 km (ES kombinuotasis ciklas, prognozuojamos sąnaudos).
Naujasis modelis siūlomas su „Volvo" antros kartos šešių pavarų automatine Geartronic pavarų dėže. Nauji vožtuvai ir mažesnė trintis užtikrina greitesnį pavarų perjungimą. Standartinis T6 modelis siūlomas su visais varančiaisiais ratais.
Naujas tiesioginio degalų įpurškimo 2 l variklis
Naujasis 4 cilindrų 2,0 litrų talpos 2,0 GTDi benzininis tiesioginio degalų įpurškimo variklis su turbina išvysto net 203 AG ir 300 Nm sukimo momentą, pradedant nuo 1750 aps./min. 100 km/val. greitį modelis, turintis mechaninę pavarų dėžę, išvysto per 7,7 sek., o turintis automatinę pavarų dėžę - per 8,2 sek. Maksimalus greitis - atitinkamai 235 ir 230 km/val.
„Volvo S60" 2,0T su mechanine pavarų dėže degalų sąnaudos - tik 7,9 l/100 km.
Naujojo „Volvo" turbininė technologija, tiesioginis degalų įpurškimas ir dvigubas kintamo profilio paskirstymo velenas lemia mažas degalų sąnaudas, mažą išmetamųjų dujų kiekį ir puikią dinamiką esant didelei apsukų amplitudei - visa tai sujungiama gana kompaktiškame variklyje.
Variklio turbinos dydis yra mažiausias tokios galios klasėje. Dar viena naujiena - išmetimo kolektorius ir turbina, pagaminta ne iš lieto plieno, o iš jo lakštų. Plieninis išmetimo kolektorius - ne naujovė, tačiau iki šiol tokie kolektoriai buvo naudojami tik kartu su lietais turbinos korpusais. Visiškai integruota naujoji turbininė sistema iš plieno lakštų - patentuotas pasaulinis „Volvo" išradimas.
GTDi variklį galima rinktis kartu su automatine „Volvo" šešių pavarų Powershift pavarų dėže arba šešių pavarų mechanine pavarų dėže.
Du 5 cilindrų turbininiai dyzeliniai varikliai
Variklių asortimente siūlomi ir du 5 cilindrų turbininiai dyzeliniai varikliai.
Galingas D5 variklis su 2 turbinomis išvysto 205 AG galią ir 420 Nm sukimo momentą. 100 km/val. greitį jis pasiekia per 7,8 sek. (su mechanine ir automatine pavarų dėže). Maksimalus greitis - 235 km/val. su mechanine pavarų dėže arba 230 km/val. - su automatine pavarų dėže.
Sukurtas naujas 2,0 litrų D3 dyzelinis variklis, išvystantis 163 AG galią ir 400 Nm sukimo momentą. 100 km/val. greitį jis pasiekia per 9,2 sek. (su mechanine ir automatine pavarų dėže). Maksimalus greitis - 220 km/val. su mechanine pavarų dėže arba 215 km/val. - su automatine pavarų dėže.
Naujasis 5 cilindrų D3 variklis identiškas dabartiniam 2,4D varikliui, išskyrus mažesnę stūmoklio eigą, siekiant sumažinti degalų sąnaudas. Modelio, turinčio mechaninę pavarų dėžę, degalų sąnaudos - tik 5,2 l/100 km/val.
Abu turbininius dyzelinius variklius galima rinktis su 6 pavarų automatine arba mechanine pavarų dėže. D5 versija gali būti ir su visais varančiaisiais ratais.
Variklių asortimentas:
Benzininiai varikliai |
Talpa |
Rūšis |
Galia |
Sukimo momentas |
T6 |
3,0 |
6 cil. vienoje eilėje |
304 AG |
440 Nm |
2,0T |
2,0 |
4 cil. vienoje eilėje |
203 AG |
300 Nm |
Dyzeliniai varikliai |
Talpa |
Rūšis |
Galia |
Sukimo momentas |
D5 |
2,4 |
5 cil. vienoje eilėje |
205 AG |
420 Nm |
D3 |
2,0 |
5 cil. vienoje eilėje |
163 AG |
400 Nm |
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"