Tokijas, rugsėjo 30 d. „WiTricity Corporation", „IHI Corporation" ir „Mitsubishi Motors Corporation" susitarė bendromis jėgomis kurti ir plėtoti belaides pakrovimo sistemas elektromobiliams - patogiai išdėstytas, suderintas su elektros linijomis - kad smarkiai palengvintų gyvenimą XXI amžiaus visuomenei.
Dirbdamos prie šio projekto „WiTricity", IHI ir „Mitsubishi Motors" korporacijos apjungs savo patirtį kuriant belaidę akumuliatorių krovimo technologiją, elektros energijos saugojimo ir įkrovimo infrastruktūros žinias ir daugiau kaip 4 dešimtmečius trukusių elektromobilių tyrimų rezultatus tam, kad elektromobilių funkcionavimas taptų kuo paprastesnis.
Elektromobilių akumuliatorių pakrovimas be rūpesčių prisidės prie šių draugiškų vartotojui ir aplinkai transporto priemonių populiarėjimo ir greitesnio plitimo visame pasaulyje, o tai labai svarbu siekiant toliau mažinti anglies dioksido išmetimo į atmosferą kiekius ir priklausomybę nuo iškastinio kuro.
Be to, tai sukurs naujų galimybių gyventojams, valdžios institucijoms bei verslui, pvz., energetikos bendrovėms, kurios galės pasiūlyti rinkai naujas paslaugas, susijusias su elektromobilių akumuliatorių pildymu.
Belaidžių pakrovimo sistemų, kurias galima įrengti namuose, prekybos centrų, gyvenamųjų rajonų automobilių stovėjimo aikštelėse ir kt., energijos šaltinis gali būti įtaisytas ant bet kokio paviršiaus arba po juo ir jo energija bus pakraunami energijos kaupimo įrenginį turintys elektromobiliai. Pakrovimas prasidėtų automatiškai, vos tik automobilis sustotų atitinkamoje vietoje, t.y. nebus reikalingas joks fizinis automobilio ir pakrovimo šaltinio kontaktas.
„WiTricity" jau yra sukūręs ir rinkai pristatęs patentuotą magnetinio rezonanso belaidžio pakrovimo sistemą*, kuri perduoda elektros energiją didesniu atstumu ir efektyviau palyginti su elektromagnetine indukcija ar mikrobangine transmisija paremtomis sistemomis. Magnetinio rezonanso sistema leis pakrovimo galią padidinti iki 3,3 kW , kai atstumas 20 cm, ir pasiekti 90 proc. pakrovimo efektyvumą. Be to, šis būdas- saugus, o pati sistema - mažesnė, lengvesnė ir be judančių dalių.
Korporacijos darbus planuoja atlikti 3 etapais - pirmajame bus atrastas priimtiniausias ir lengviausias būdas, kaip šias sistemas integruoti į elektromobilių akumuliatorių pakrovimo infrastruktūrą. Lygiagrečiai bus rūpinamasi teisiniu šių sistemų technologijų naudojimo pagrindimu bei bus sukurtos šių sistemų naudojimosi taisyklės.
Trečiasis etapas apims belaidžių pakrovimų sistemų išbandymą realiomis sąlygomis ir jų įvedimą į rinką.
„Mūsų korporacija, daug padariusi plėtodama elektros automobilių infrastruktūrą, sukūrusi greituosius pakrovėjus ir technologijas, naudojančias išmaniuosius tinklus, džiaugiasi žengdama dar vieną žingsnį į priekį - pradėdama elektromobilių infrastruktūros plėtrą. Aš įsitikinęs, kad kartu su „WiTricity" ir IHI mes galime labai greitai visam pasaulyje belaidį elektromobilių pakrovimą paversti realybe", - sakė Osamu Masuko, „Mitsubishi Motors Corporation" prezidentas.
* magnetinio rezonanso belaidžio pakrovimo sistemoje energija iš šaltinio į priėmėją perduodama tuo momentu, kai jų abiejų magnetiniai rezonansai sinchronizuojasi. Šios sistemos privalumas tame, kad šaltinis ir priėmėjas gali sąveikauti įvairiais kampais.
Apie „WiTricity"
Įkurta 2007 m. „WiTricity" kuria, plėtoja ir gamina magnetizmu paremtas technologijas bevieliam, saugiam, efektyviam ir kuo didesniu nuotoliu energijos perdavimui.
Apie IHI
IHI jau yra pasirašiusi susitarimą su „WiTricity" licencijuoti pastarosios technologijas. IHI tikslas - tapti belaidžių pakrovimo sistemų ne tik elektromobiliams, bet ir kitiems pramoniniams tikslams taikomiems elektros įtaisams, tiekėju.
Apie „Mitsubishi Motors Corporation"
Bendrovė įkurta 1970 metais, jos būstinė įsikūrusi Tokijuje. „Mitsubishi Motors Corporation" automobiliai parduodami daugiau nei 160 pasaulio valstybių. Bendrovės produkcija gaminama 7 gamyklose 5 pasaulio valstybėse, dar 11 partnerių gamyklų „Mitsubishi" automobiliai surenkami pagal licenciją. 2009 metais „Mitsubishi Motors Corporation" pajamos siekė 657 mlrd. Japonijos jenų.
Apie „Inchcape"
„Inchcape" yra vienintelis įgaliotasis koncerno „Mitsubishi Motors Corporation" atstovas Lietuvoje.
Viena didžiausių pasaulyje automobilių prekybos bendrovių Lietuvoje veikia nuo 2007 metų, kai kartu su partnere bendrove „Vitvela" Vilniuje įsteigė UAB „Inchcape Motors". Šiandien „Inchcape Motors" yra didžiausia automobilių prekybos bendrovė, atstovaujanti automobilių „Ford", „Mazda", „Hyundai", „Jaguar", „Land Rover", „Mitsubishi" ir „Isuzu" automobilių gamintojus.
170 metų sėkmingai veikianti „Inchcape" 26 pasaulio valstybėse verčiasi naujų ir naudotų automobilių prekyba, prekyba atsarginėmis dalimis, techniniu aptarnavimu, finansavimu ir draudimu. „Inchcape" siekia tapti labiausiai į klientą orientuota automobilių prekybos kompanija. „Inchcape" akcijomis prekiaujama Londono akcijų biržoje nuo 1958 metų. Įmonėje dirba maždaug 14 300 žmonių, jos centrinė buveinė įsikūrusi Londone.
Daugiau informacijos: Vilija Šinkūnienė
„Inchcape Motors"
8 5 2168226
Vilija.sinkuniene@inchcape.lt
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"