„Hyundai" ekspansija Europoje sėkmingai tęsiasi. Panašu, kad Korėjos automobilių gamintojas nusprendė įsitvirtinti visuose rinkos segmentuose. Skaitytojams jau esame pasakoję apie mažylį „Hyundai i20", šeimyninį miesto modelį „Hyundai i30", sportišką „Hyundai Genesis Coupe" ir visureigį „Hyundai ix35", o šiandien pristatysime naująjį universalą „Hyundai i40".
„Hyundai i40" - gerokai perdaryta ir atnaujinta „Hyundai Sonata" versija, bet panašumų tarp šių modelių reiktų labai paieškoti. „i40" gavo ne tik naujus bamperius, radiatoriaus groteles, žibintus, bet visiškai naują kėbulą ir naują saloną.
Bandytas modelis buvo universalas, bet vien pažvelgus automobilis atrodė labai dinamiškai.
Beje, „i40" išvaizdą kūrė Vokietijoje esančio „Hyundai" padalinio dizaineriai, tad automobilyje galima pastebėti europietiškų detalių ir rasti panašumų, nors ir nedidelių, su kitų gamintojų modeliais. Tai jokiu būdų nereiškia, kad „Hyundai" kažką kopijavo. Tiesiog dabar mėgstamos tarsi tekintos linijos, masyvesni šonai, kupė primenantis stogo linkis ir pan.
Maloniai nuteikia ir automobilio salonas. Dailios linijos, kokybiškos, malonios liesti apdailos medžiagos, gausi techninė sąranga.
Poliruotas aliuminis, juodos dekoratyvinės detalės, vis dar naujovė - rami neoninė šviesa, šildomos užpakalinės sėdynės ir borto kompiuterio valdymas vaire įmontuotu mygtuku.
Visuose anksčiau bandytuose „Hyundai" modeliuose kompiuterio valdymo mygtukas buvo kur tik nori, bet ne ten, kur patogu. Šiaip ir pati vairuotojo vieta labai patogi - elektra valdoma sėdynė, patogus, vietoje esantis dešinys porankis-dėtuvė, reguliuojama vairo padėtis, geras matomumas.
Dar vienas akivaizdus pliusas - nuo grindų einanti akceleratoriaus pamina.
Tai ypač pasijaučia pririekus daug važinėti, kai „autopiloto" jungti negalima. Automobilis turi ir automatinę lygiagretaus statymo sistemą, bet, kaip esame rašę, pas mus taip automobilius stato retai, tad naudos iš sistemos nelabai daug.
Nustebino stovėjimo elektroninis stabdis. Panaši sistema jau senokai montuojama į „Renault" automobilius, bet jie įsijungia ir išsijungia, o „i40" pajudėjus pats išsijungė, bet sustojus dar teko pasiaiškinti, kaip įjungti.
Mūsų rinkai siūlomi „Hyundai i40" tiek su benzininiais, tiek ir su dyzeliniais varikliais. Bandytas modelis turėjo 1,6 l benzininį variklį ir 6 pavarų MPD. Automobilio su šiuo varikliu dinamikos įspūdinga pavadinti negalima. Jis važiuoja, tačiau įsibėgėja vangokai. Panašu, kad renkantis tokį ganėtinai didelį automobilį kaip „i40" reiktų galvoti apie 2,0 l variklį.
Pavarų dėžei pretenzijų nėra. Pavaros persijungdavo lengvai ir tiksliai. Kada tai daryti - informuodavo kompiuteris, o įjungus atbulinės eigos pavarą veidrodėlio kampe atsirado kameros transliuojamas vaizdas. Tai turėtų patikti tiems vairuotojams, kurie įpratę žiūrėti į veidrodėlius, o ne į centriniame panelyje esantį ekraną. Užpakalinio vaizdo kamera šiam automobiliui reikalinga - dizainas automobilio gražus, tačiau dėl to suprastėja matomumas per užpakalinio vaizdo veidrodėlį. Jei dar iki lubų prikrausite labai didelę ir talpią bagažinę, savo tiesioginės funkcijos jis neatliks.
Beje, „Hyundai i40" gali pasigirti ne tik erdvia bagažine. Automobilio salonas taip pat labai erdvus. Patogiai įsitaisyti gali ne tik priekinių, bet ir užpakalinių sėdynių keleiviai. Automobilyje laisvai, nesispausdami, telpa keturi suaugę žmonės ir dar lieka vietos. Užpakalinės durelės atsidaro ganėtinai plačiai, tad įkelti vaikišką kėdutę ar vaiką sunku nebus.
Bagažinėje taip pat lengvai tilps ne tik vežimėlis, bet ir visi kelionei reikalingi daiktai. Brangesnius ar smulkesnius daiktus galima saugiai sukrauti tarp pagrindinio bagažinės dugno dangčio ir atsarginio rato esančioje lentynėlėje.
Žinoma, trūkumų rasti galima. Užpakalinė sėdynių eilė tiesiog susilanksto. Jei sukrausite į padidėjusią bagažinę daiktus, staigiau stabtelėjus jie gali nučiuožti į priekį, nes jų niekas nelaikys. Pailgintos penktos durelės irgi ne pačios patogiausias. Bet yra kaip yra.
Kelyje „Hyundai i40" taip pat džiugina. Juo malonu tiek leistis į tolimas keliones, tiek ir sukiotis vingiuotais regioniniais keliukais. Automobilis ant kelio laikosi tvirtai, posūkius irgi įveikia pakankamai stabiliai. Kartais pakaba stiprokai reaguoja į kelio nelygumus, bet tai ne trūkumas. Svarbiausia neužsimiršti, kad tai - tiesiog didelis šeimyninis universalas, ir automobilis tikrai pateisins visus lūkesčius. Reiktų žinoti nebent tai, kad vairas lengvokas, tačiau tai nėra trūkumas. Patyrusiam vairuotojui jis gali pasirodyti informatyvesnis.
Taigi, norint, prie „Hyundai i40" galima pasikabinėti, tačiau tų užkliuvusių smulkmenų tikrai negalima vadinti rimtais trūkumais. Tai tikrai patogus automobilis, su kuriuo bus patogu tiek mieste, tiek ir tolimose užmiesčio kelionėse. Be to, nors tai - šeimyninis universalas, atrodo jis solidžiai, rieda smagiai, yra tylus, tad juo galima važiuoti ir į rimtus darbo susitikimus. Panašu, kad D segmento senbuviai sulaukė rimto konkurento. „Hyundai" ekspansija tęsiasi.
Techninės charakteristikos
i4 Hyundai i40 |
1,6 GDI 6 MT |
|
Comfort |
Style |
|
Variklis |
||
Tipas |
Benzinas, GDI, DOHC |
|
Atitiktis ES reikalavimams |
EURO V |
|
Cilindrų skaičius |
4 |
|
Darbinis tūris (cm3) |
1,591 |
|
Cilindrų skersmuo (mm) |
77,00 |
|
Stūmoklio eiga (mm) |
85,44 |
|
Suspaudimo laipsnis |
11,0:1 |
|
Vožtuvų skaičius |
16 |
|
Maksimali galia (kW (AG)/aps./min) |
99 (135) / 6300 |
|
Maksimalus sukimo momentas (Nm/aps./min) |
164 / 4850 |
|
Įpurškimas |
GDI |
|
ISG (Idle Stop & Go) sistema |
● |
|
Akumuliatorius (Ah) |
48 |
|
Įkroviklis ( V/A) |
13,5 / 90 |
|
Starterio variklis (kW) |
0,9 |
|
Dinamika |
||
Didžiausias greitis (km/val.) |
195 |
|
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. (sek.) |
11,6 |
|
Išmetamosios dujos ir degalų sąnaudos |
||
Mieste (l/100km) |
7,6 |
|
Užmiestyje (l/100km) |
5,1 |
|
Vidutinės (l/100km) |
6,0 |
|
Emisija CO2 (g/km) |
140 |
|
Pavarų dėžė |
||
Tipas |
6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė |
|
Perdavimo santykis |
||
1-oji pavara |
3,769 |
|
2-oji pavara |
2,045 |
|
3-oji pavara |
1,370 |
|
4-oji pavara |
1,071 |
|
5-oji pavara |
0,039 |
|
6-oji pavara |
0,703 |
|
Atbulinės eigos pavara |
3,700 |
|
Pagrindinė pavara |
4,563 |
|
Važiuoklė |
||
ABS stabdžiai |
|
|
Stovėjimo stabdys |
Elektroninis, veikia galinius ratus |
|
Pakaba |
|
|
Vairas |
|
|
Ratlankio matmenys |
7.0J x 16 |
7.0J x 16 |
Padangos |
205/60R16 |
205/60R16 |
Matmenys |
||
Ilgis (mm) |
4,770 |
|
Plotis (mm) |
1,815 |
|
Aukštis (mm) |
1,470 |
|
Atstumas tarp ašių (mm) |
2,770 |
|
Provėža |
|
|
Prošvaisa (mm) |
140 |
|
Minimalus sukimosi spindulys (m) |
5.47 |
|
Svoriai ir tūriai |
||
Svoris be krovinio (mažiausia-didžiausia)* (kg) |
1470-1609 |
|
Visiškai pakrauto automobilio svoris (kg) |
2,030 |
|
Maksimalus leistinas velkamos priekabos svoris be stabdžių (kg) |
600 |
|
Maksimalus leistinas velkamos priekabos svoris su stabdžiais (kg) |
1,300 |
|
Degalų bako talpa (l) |
70 |
|
Bagažo skyrius |
||
Galinės sėdynės atlenkimas (l) |
553 |
|
Galinės sėdynės nulenkimas (l) |
1,719 |
* Skaičiai atitinka EB visos transporto priemonės tipo patvirtinimo sistemą automobiliuose su įvairiais varikliais ir greičių dėžėmis. Svoris be krovinio priklauso nuo automobilio įrangos lygio ir gamyklinių priedų.
Lentelė - UAB Inchcape Motors, bandytas automobilis - UAB Fakto auto.
Nuotraukos R. Kanclerio, V. Misevičiaus
Tekstas V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"