Automatinė pavarų dėžė: patarimai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • automatine_pavaru_deze

Neseniai, pajudėjęs nuo šviesoforo ir pasiekęs paankamai didelį greitį, aš vos nesirėžiau į staigiai sustojusio Suzuki Swift, apklijuoto trikampiais su „M" raide, galą. Atrodė, mažas automobiliukas buvo pasiruošęs apsiversti, klaikiai cypiant padangoms. O platus prospektas priekyje buvo visiškai tuščias...

Prie Suzuki vairo sėdėjo išsigandusi dama. Lažinčiausi iš metinės algos, kad jos automobilyje įrengtas „automatas". Būtent automatinė dėžė buvo kalta dėl beprasmiško ir pavojingai staigaus sustabdymo. Kaip viskas įvyko? Įsivažiuodama, dama, matyt, įsisvajojo ir pamiršo, su kokiu automobiliu važiuoja. Veikiausiai, jos pasąmonė prisiminė senuką „Golfa", su kuriuo ji mokėsi vairavimo mokykloje. Ir kai variklis pasiekė nemažą apsisukimų skaičių, vairuotoja instinktyviai pabandė įjungti kitą pavarą. Ji paspaudė koja tariamą sukabinimo pedalą, ir, žinoma, pataikė ant stabdžio. Paplitusi klaida tarp vairuotojų, neseniai sėdusių prie automobilio su „automatu" vairo.

Rekomendacija naujokams: išvengti tokios klaidos paprasta. Pirmą - antrą važinėjimo su automatine dėže dieną, įveskite taisyklę: „nepaklusnią" koją slėpkite po sėdyne arba patraukite į šalį. Dar vienas pavojus tyko „automatininkų" naujokų tada, kai jie priartėja prie šviesoforo. Kai kuriems suveikia įkaltas vairavimo kursuose refleksas „pereinam į neutralą". Koja gali padaryti jau pažįstamą pokštą su neegzistuojančia sankaba, bet tai ne baisiausia. Pagrindinis priešas - dešinė arba kairė ranka (priklausomai nuo įgytos patirties). Ji gali savo valia palikti vairą ir patraukti pirmyn-atgal „automato" svirtį, lyg ieškodama „neutralo". Neduok dieve, jeigu ji atsitiktinai pastums selektorių į „P" arba „N" padėtį, kol mašina rieda pirmyn.

Rekomendacija naujokams: nusipirkite antrankius ir prikaustykite ranką, perjunginėjančią pavaras, prie vairo. Juokaujam... Tiesiog pasistenkite, kad jūsų protas būtų aukščiau už refleksus. Seniai įtariu, kad automobilių eksploatavimo instrukcijas rašo tipai, uždarbiaujantys žurnaluose, skirtuose protiškai atsilikusiems. Pridedami prie mašinos vadovai kupini akivaizdžių dalykų, ir ten trūksta daugybės reikalingų rekomendacijų. Pardavėjas? Jis, žinoma, suteiks jums instrukcijas apie pagrindines pozicijas. Papasakos, kaip pradėti važiuoti ir įjungti atbulinę eigą. Kam reikalingas „Overdrive" mygtukas. Kada taikyti „žieminį" režimą, ir kada „sportinį". Tačiau kai kurie momentai praleidžiami. Pavyzdžiui, galimybė stabdyti varikliu. Iš pozicijos „D" jūs nukreipiate selektorių į „2" arba „1", priversdami dėžę įjungti žemesnę pavarą. Šis žingsnis naudingas stabdant apledėjusiame kelyje...Kai traška ABS ir patys stabdžiai negali susitvarkyti su automobiliu, laiku įjungta žemesnė pavara galbūt išgelbės jus nuo įsirėžimo į priekyje važiuojančio automobilio užpakalinį bamperį.

Rekomendacija naujokams: išmokti stabdyti varikliu galima kasdienio važinėjimo metu. Artėdami prie šviesoforo, perjunkite svirtį į padėtį „3", paskui „2"... Ir jus pajusite, kaip automobilis stabdomas varikliu. Kelios dienos praktikos, ir jūsų galvoje atsiras naudingas refleksas. Žinoma, negalima esant dideliam greičiui iš karto jungti „1", kaip negalima automobilyje su rankine dėže persijungti, tarkime, nuo penktos į pirmą. To tikriausiai mokė vairavimo mokykloje...

Minusai... Pagrindinis „automato" trūkumas, su kuriuo gali susidurti bet koks vairuotojas, tai sunkumai vairuojant per sniegą. Po to, kai naktį iškrito sniegas, jūs galite įstrigti savo kieme arba stovėjimo aikštelėje. Kaimynai, turintys kuklius automobilius su rankinėmis dėžėmis, seniai išsivažinėjo. Pavydit? Nieko nepadarysi. Skirtingai, negu tradicinės mechaninės, automatinės dėžės neleidžia, įjungiant tai priekinę, tai užpakalinę pavarą, išsikapstyti iš sniego nelaisvės, taip pat iš purvo arba guraus žvyro. Todėl net į kelkraštį važiuokite atidžiai - gal jis visiškai ištižo po dvi dienas trūkusių liūčių?..

Kiti „automato" trūkumai ne tokie reikšmingi. Jie gali erzinti tik vairuotoją asą, kuris įvaldė aukštąjį pilotažą: posūkiai valdomo slydimo metu ir taip toliau... ... Ir pliusai Privalumas: jums nereikia perjungti pavarų. Tuo viskas pasakyta. Automobilio su automatine pavarų dėže vairuotojas daugeliu atvejų važiuoja greičiau ir saugiau, negu žmogus, sėdintis prie automobilio su mechanine dėže vairo. Štai ką sako apie tai Džonatanas Lajonsas, vienos iš Britanijos vairavimo mokyklų, kur specialiai ruošiami aukštuomenės personų vairuotojai, instruktorius: „Pas mus ateina jau gerai parengti vairuotojai. Ir daugelis mano, kad mechaninė dėžė patogesnė greitam važiavimui. Tai klaidinga nuomonė. Netikinčius aš įtikinu paprastai. Pažymiu gairėmis maršrutą, primenantį kalnų serpantino atkarpą. Ir pirmyn - kas greičiau. Siūlau dvi mašinas: mažą BMW su rankine dėže ir didžiulį Bentley su automatine. Tai štai, prie Bentley vairo kursantas numuša mažiau gairių, greičiau praeina trasą ir rodo stabilesnius rezultatus, negu važiuojantis su BMW. „Automatas" leidžia geriau susikoncentruoti. Tai svarbiausia." Atmintinė: „P" („parking" - „stotelė"). Režimas, kaip supratote, skirtas stovėjimui. Čia veikia transmisinis stabdis. Panašu į tai, kai automobilį su paprasta dėže paliekate „ant pavaros", kad šis nenuriedėtų. Įsiminkite: perjungti svirtį į „P" padėtį galima tik tada, kai automobilis NEJUDA. „R" („reverse" - „atbulinė eiga"). Užpakalinės pavaros įjungimas. Vėl įsiminkite: perjungti svirtį į „R" padėtį galima tik tada, kai automobilis NEJUDA. „N" - („neutral" - „neutralus"). Ką tai reiškia, aiškinti nereikia. Labai retai naudojamas režimas. Taikomas buksyruojant sugedusį arba avarinį automobilį.

Ir vėl įsiminkite: modelius su automatine dėže galim buksyruoti tik nedideliais atstumais. Jie apskritai nemėgsta buksyravimo. Todėl geriau išleisti pinigų evakuatoriui, negu paskuilakstyti po servisus su besiožiuojančiu „automatu". Mašiną su priekine pavara kabinti prie evakuatoriaus reikia „snukiu", su užpakaline pavara - galu, su pilna pavara geriau visą pakrauti ant platformos. „D" („drive" - „važiuoti"). Tiesiog važiuojam pirmyn. Pavaros perjungiamos automatiškai. ...3, 2, 1 (amerikietiškuose modeliuose „1" kartais pakeičiamas „L"). Skaičiai mažėjimo tvarka reiškia atskiras pavaras. Jeigu nustatėte svirtį ties „2", dėžė nepersijungs aukščiau už antrą pavarą. Jeigu ties „1", ne aukščiau už pirmą. Šitie režimai leidžia stabdyti varikliu. Taip pat ir stačiose nuokalnėse.


Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"