Dviejų respublikų keliais
Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui, kurį surengė VšĮ „Saugus ratas" ir kurio 1269,25 km ilgio maršrutas driekėsi Lietuvos ir Lenkijos asfalto keliais, Žilvino Babiansko ir Domo Gaidamavičiaus veiduose nuovargio atspalvį beregint pakeitė sunkiai iškovotos pergalės triumfo atspindžiai.
Šis „Moller Auto Vilnius" darbuotojų ekipažas, vairavęs „Volkswagen Golf TDI" automobilį, ne tik nugalėjo masiškiausioje ED 5 klasėje, bet ir šventė pergalę absoliučioje įskaitoje. Nugalėtojai visą 1269,25 km. ilgio ekonominio ralio trasą įveikė sudeginę tik 49,59 litro dyzelino (100 km kelio - 3,907 litro).
„Rezultatas galėjo būti dar įspūdingesnis, o kuro sąnaudos dar mažesnės, jei ne šeštajame laiko kontrolės punkte gauta bauda, - įspūdžiais dalinosi D. Gaidamavičius. - Visgi džiugu, kad praktikoje dar kartą pavyko patvirtinti 1,6 litro darbo tūrio „Volkswagen" dyzelinių motorų, apie kuriuos, kaip ir apie jų dar galingesnius brolius, jau sklinda legendos, galimybes."
Tokio pobūdžio raliuose už pavėlavimą į laiko kontrolės punktą ar kitas pražangas dalyviai baudžiami ne papildomų sekundžių, o degalų papildomų gramų, kurių jie iš tiesų nesudegino, baudomis. Dalis tokių baudų, kurių šiame ilgame ir sunkiame žygyje išvengė vos du ekipažai, tenka net ne dėl pačių dalyvių kaltės ar aplaidumo. Penktadienį kone pusė ralio ekipažų 10-15 minučių buvo įstrigę viename Mozūrijos kelių priešais sankryžą su magistrale. Tik kai ja prašvilpė iš Seinų po susitikimo su vietos lietuviais grįžtantis Lenkijos prezidento Bronislavo Komarovskio kortežas, ralio dalyviai suprato netikėto trukdžio viduryje baltos dienos priežastį...
„Žinant nemenkas automobilių spūstis Lenkijos keliuose, tokių ar panašių trukdžių neįmanoma išvengti. Todėl sveikindamas žygio laimėtojus ir prizininkus labiausiai džiaugiuosi, kad didelis renginys buvo sklandžiai suplanuotas, kad visi jo dalyviai sėkmingai išlaikė visus išbandymus ir praturtėję dviejų dienų varžybų emocijomis sėkmingai finišavo, - kalbėjo vienas pagrindinių renginio organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Valdas Juozas Vilūnas.
Absoliutiems ralio laimėtojams Ž. Babianskui ir D. Gaidamavičiui Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis įteikė asociacijos pereinamąjį prizą, kuris pagal nuostatus taptų jį triskart laimėjusio ekipažo nuosavybe.
„Tačiau tai, kad jis visą dešimtmetį taip ir keliauja iš rankų į rankas, rodo, kad ekonominiai žygiai pamažu išugdė nemenką būrį mokančių važiuoti itin taupiai ir tuo pačiu mažiau teršti mus supančią aplinką. Tai turbūt ir yra pagrindinis tokių renginių tikslas", - kalbėjo G. Šlėderis.
Plius 56 gramai
Per daugiau nei 1200 km sudeginti 56 gramai daugiau dyzelino - didelis tai ar menkas skirtumas?
Visiškai nereikšmingas, tikras mažmožis, atsakytume žvelgdami iš eilinio vairuotojo pozicijų. Tai tik kelių galbūt bereikalingų akceleratoriaus spūstelėjimų pasekmė, tačiau užkirtusi galimybę patyrusiam ekonominių ralių dalyvių, „Alkesta Auto" atstovų Ąžuolo Žadeikos ir Lauros Ludziš ekipažui užkopti ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio.
Būtent 56 gramais dyzelino dviejų dienų maratone daugiau nei nugalėtojai sudeginęs šis mišrus ekipažas, vairavęs 1,5 litro dyzelinį motorą turinčią „Renault Megane", užėmė antrąją ir absoliučios įskaitos, ir tokią pat ED klasės vietas. Antriesiems prizininkams 100 km prireikė 3, 963 litro dyzelino.
Dar mažesnis - tik 42 gramų dyzelino šimtui kilometrų kelio skirtumas skyrė trečiuosius prizininkus, „Veho" atstovus Žilviną Patamsą ir Evaldą Kiaušą, vairavusius turbodyzelinį 2,2 litro darbo tūrio motorą turintį „Honda" automobilį.
Bendrosios įskaitos nugalėtojai ir prizininkai be taurių, diplomų ir kitų prizų džiaugėsi ir įspūdingų „Michelin Primacy 3" padangų, kurias jiems skyrė renginio partnerė „Michelin Polska", komplektais.
„Michelin Primacy 3" padangas itin rekomenduojame, nes jos ne tik užtikrina puikų sukibimą su danga esant bet kokioms gamtinėms sąlygomis, bet ir garsėja kaip energiją labiausiai taupančios padangos, - įteikdamas jas kalbėjo „Michelin Polska" atstovas Lietuvoje Arnas Stasevičius.
Ralis be pralaimėjusių
„Ekonominiuose raliuose dalyvauju nuo 2001 metų, tačiau kiekvienas jų kažkuo išskirtinis, su tik jam vienam būdingais bruožais, - kalbėjo nuolatinis tokių ralių dalyvis, dukart iškovojęs pereinamąją „Transekstos" taurę Stasys Grigaliūnas. - Ką tik pasibaigęs išsiskyrė itin sudėtinga trasa ir tuo, kad būtent jame iš anksto negalėjai nieko nei planuoti, nei numatyti, o tai ir išlieka atmintyje ilgiausiai".
S. Grigaliūnas su Audriumi Glėbumi šįkart atstovavo „VTA Transekstai" ir su 2,0 litro darbo tūrio TD variklį turinčiu „Volkswagen Passat" užėmė pirmąją vietą ED6 klasėje.
Beje, šis ir dar du - Ą. Žadeikos - L. Ludziš ir Audriaus Gružinsko - Renatos Odinienės („Citroen C4") ekipažai finišavo Vilniuje viso žygio metu taip ir nepapildę degalų bakų.
Pirmosiomis vietomis klasėse džiaugėsi ir Renaldo Gabarto - Viesturo Kundzinšo („Nissan Micra") ir šeimyninis Artūro bei Vaidos Pakėnų ekipažai (Nissan Micra Dig-S").
Su tokiu pat kaip ir nugalėtojų automobiliu šiame ralyje debiutavo Giedrius Jasonas su Sauliumi Klimu. Debiutas pranoko lūkesčius. Trečioji vieta masiškiausioje ED 5 klasėje ir ketvirtoji bendrojoje įskaitoje - apie tokį startą gali svajoti daugelis.
Su „Hyundai i30" ekonominiame ralyje debiutavo ir „gazas.lt" atstovai Tomas Digaitis su Mykolu Vadišiu. Jie buvo penkti ED 5 klasėje ir šešti bendrojoje įskaitoje.
„Dar nespėjau perkratyti ir suvokti visų žygio įspūdžių, tačiau jie nebejotinai puikūs", - kalbėjo labiau pratęs imti, o ne duoti interviu T. Digaitis.
Lenkija iš arčiau
Nors ekonominio žygio grafikas buvo itin glaustas, tačiau jo dalyviai, didžiąją maršruto dalį įveikę būtent Lenkijos keliais, turėjo keletą galimybių pasidomėti kaimyninės šalies istorija ir dabartimi.
Išlydėdami į ekonominį žygį Lietuvos biomasės energetikos asociacijos prezidentas Remigijus Lapinskas ir šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Vytautas Stasiūnas patarė pasidomėti daugiabučių namų renovacija ir sparčiai dygstančiomis naujomis šilumos tiekimo įmonėmis, vietoje nuolat brangstančių gamtinių dujų kūrenamomis pigesniu biokuru ir anglimi.
Tokias įmones aplankėme Olštyne ir Gdanske. Čia kaip žuvys vandenyje jautėsi E4 klasės antrieji prizininkai, Lietuvos energetikų automobilizmo klubo atstovai Valerijus Galiuta ir Saulius Rukšėnas. Tačiau ne tik jiems įspūdį padarė kaimynų lenkų atida ir dėmesys, kurį jie skyrė lietuviams.
O daugiabučių namų renovacijos tempų Lietuvoje ir Lenkijoje nėra ką ir lyginti. Gyvenamųjų namų atnaujinimo srityje Lenkija gali tapti pavyzdžiu Lietuvai. Kaimynai 1998-2011 m. renovavo daugiau nei 60 proc. pasenusių daugiabučių namų. Ne tik didmiesčiuose, bet net ir nedideliuose miesteliuose.
Žinoma, lenkai, kaip ir lietuviai, sulyg pirmuoju skambučiu nelinkę plačiai atverti piniginių, tačiau ten gerokai ženklesnė valstybės parama, dirbama labiau kryptingai. O tada - ir rezultatai kitokie.
Algimanto BRAZAIČIO nuotr.
Žygio spaudos centras - Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus"
Tel./Faks: 8 (5) 230 57 25
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"