Gegužės 7 d., pirmadienį, „Vilnius - Nordkapp - Vilnius" maršrutu išvykę septyneri "Honda Civiс 1,8" automobiliai ketvirtadienį pasiekė šiauriausią Europos tašką - Nordkapp gyvenvietę Norvegijoje. Ir jau dabar akivaizdu, kad lietuvių ambicijos pademonstruoti savo sugebėjimus važiuoti taupiau, nei tai pavyko estams ir latviams, „ne iš piršto laužtos": po trijų kelionės dienų visų ekipažų vidutinės degalų sąnaudos lenkia geriausią kaimynų rezultatą - 4,73 l/100 km. Tačiau didžioji intriga, kuris gi ekipažas, laimės, tik prasideda.
Nežiūrint į tai, kad daugelis ekipažų atstovų ekonominio vairavimo nepraktikavo, reikia pripažinti, kad „namų darbus" prieš kelionę daugelis pasidarė ir jiems vis dėlto pavyksta šias žinias gan sėkmingai panaudoti. Tačiau ekspedicijos dalyviai, matyt, nėra užtikrinti savo jėgomis, tad bando vis naujas važiavimo taktikas, kurios vieniems pasiteisina, o kitiems tik pablogina rezultatus.
Štai po pirmųjų dviejų dienų užtikrintas lyderis buvo ekipažas „Žoliapjovės ilgesys" - Andrius Kriščiūnas ir Rytis Markevičius. Jų dviejų dienų vidutinės degalų sąnaudos tebuvo 4,358 l/ 100 km. Puikius rezultatus demonstravo ir vienintelis pilnai moteriškas ekipažas: Gentrūna Gabartienė ir Neringa Joneikytė. Po dviejų dienų jos rezultatų lentelėje užėmė antrąją poziciją.
Tačiau viskas apsivertė, įvertinus trečiosios dienos rezultatus: iš paskutinės, septintosios, vietos tiesiai į pirmą peršoko „Saint Liter" ekipažas - Albinas Aleksiejūnas ir Nerijus Kiseliovas, stebuklingai atradę teisingiausio maršruto ir važiavimo technikos formulę. Jie savo vairuojamos „Hondos" vidutines degalų sąnaudas per tris dienas sugebėjo sumažinti nuo 4,78 iki 4,22 l/ 100 km.
Tuo tarpu aukščiau minėtas moteriškas reportažas, pasirinkęs neteisingą maršrutą ir taip „prisukęs" virš 100 km daugiau, nei trečiojo etapo lyderiai, nusirito į paskutinę, septintąją, vietą.
Taigi, ekspedicijos laimėtoją nuspėt dar vis labai sunku. Kuo toliau, tuo svarbesnis tampa ir kiekvienas į šalį nuvažiuotas kilometras, ir kiekvienas šimtas gramų degalų, ir ekipažo tarpusavio santykiai, ir gebėjimas susitvarkyti su nuovargiu...
Dar viena labai įdomi detalė yra ta, kad visi lietuvių ekipažai važiuoja gerokai dinamiškiau, nei tai darė estai ar latviai. Pastarųjų vidutinis važiavimo greitis buvo vos 50-55 km/h. Lietuviai gi važiuoja gerokai greičiau: daugelio ekipažų vidutinis greitis yra ~70-75 km/h.
Ekspedicijos dalyviai į Vilnių grįžta sekmadienį. Tad jau labai greitai paaiškės ir šios visos ekonominio vairavimo „intrigos" atomazga.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"