Trečiojo EEDC „driftingo“ varžybų etapo podiumą pasidalino svečiai iš Latvijos ir lietuvis Izidorius Paukštys
Atnaujinta: 2020-03-09
  • GMatulaitis_Darius_Balys
  • GMatulaitis_Dmitryj_Ilyuk
  • GMatulaitis_griaustinis_BMW_Vents_Pecaks
  • GMatulaitis_Gvido_Elksnis_1
  • GMatulaitis_Gvido_Elksnis_2
  • GMatulaitis_Ivo_Cirulis
  • Gmatulaitis_Izidorius_Paukstys_1
  • Gmatulaitis_Izidorius_Paukstys_2
  • GMatulaitis_Izidorius_Paukstys_pries_Gvido_Elksni
  • GMatulaitis_nugaletojas_Elvijs_Kezis_1
  • GMatulaitis_nugaletojas_Elvijs_Kezis_2
  • GMatulaitis_podiumas

Praėjusį šeštadienį vykusiose ir staigmenų negailėjusiose Rytų Europos „driftingo" čempionato (EEDC) varžybose Kačerginės „Nemuno žiede" didžiausius siurprizu tapo puikus retai „drifto" scenoje besirodančio Izidoriaus Paukščio pasirodymas. Jis, tarsi dalgiu kapojęs visus jo kelyje pasitaikiusius latvius, suklupo tik finale prieš galingesnį automobilį vairavusį „braliuką" Elvijų Kezį.

„Rytoj bus smagu", „Čia pavojinga", „Žiūrovams bus į ką paganyti akis", „Nesu matęs tokios greitos trasos". Tokie ir kiti epitetai po penktadienio treniruočių, visiems dalyviams susirinkus į paradą prie Kauno Rotušės, skambėjo apie trečiojo EEDC etapo trasą.

Specialiai paruoštas ruožas, einantis „prieš eismą" Kačerginės trasoje starto-finišo tiesiąja, etapo Lietuvoje organizatoriams jau antrus metus iš eilės pasirodo kaip geriausia šio daugiau nei 3 km ilgio asfalto ruožo vieta. Didžiausi privalumai - patogumas žiūrovams ir beprotiškas startinis greitis, nepasiekiamas nei viename kitame Rytų Europoje vykstančiame etape. Vakarų Europos „drifteriai" čia irgi turėtų ką veikti - latvio Gvido Elksnio pasiektas startinis 181 km/val. greitis priverstų išsižioti bet kurių „drifto" varžybų organizatorius visame Senajame žemyne.

Pavieniai netikėtumai kvalifikacijoje

Varžyboms prasidėjus šeštadienį, pirma dienos dalis vėl buvo paskirta treniruotėms - jų, kaip teigė latvis Ventas Pečakas, niekada nebus per daug.

Šio kaimyno automobilis tą dieną buvo vienas įspūdingiausių ne tik „Nemuno žiede", bet turbūt ir visoje Lietuvoje. Po LS serijos (montuojamos į „Chevrolet Corvette") V8 variklio transplantacijos į visiems gerai atpažįstamą BMW E36 „kregždės" kėbulą „braliukas" net nemanė pasitenkinti standartine šio variklio galia. Buvo prilipdytos dar dvi didžiulės turbinos, perdaryta kone kiekviena po variklio dangčiu esanti detalė, o pasiektas rezultatas nebūtų prastas net „drag" varžybose: 850 AG ir 1250 Nm.

Tačiau tokia galia nepadėjo jam gerai pasirodyti kvalifikacijoje - čia jis užėmė 11 vietą, įsitaisydamas tarp lietuvių Kastyčio Aleknos (dešimta vieta) ir I.Paukščio (dvylikta). Netikėtumų pirmoje varžybų dalyje buvo ir daugiau - pavyzdžiui, nenuginčijamu favoritu laikytas ukrainietis Dmitrijus Iljukas čia liko tik šeštas. Aukščiau nei jis pakilo vienas lietuvis - Darius Balys, užėmęs penktą vietą.

Ketvirtas greitos trasos nepabūgęs lietuvis - Andrius Vasiliauskas - kvalifikacijoje užėmė devintą vietą.

Pirmas keturias vietas pasidalino latviai - pirmas buvo Janis Eglite, už jo rikiavosi G.Elksnis, Elvis Kezis ir Jamis Lamberts. Visi, išskyrus E.Kezį, vairavo trečiosios serijos BMW automobilius. Išskirtinis ketvertuke buvo iš pagrindų perdarytas „Rover 75" bolidas.

Staigmenų lietus „Top 16"

Jeigu kvalifikacijoje įvyko vienas kitas nedidelis stebuklas, tai porinėse kovose, dalyviams važiuojant vienas paskui kitą, jų netrūko. Trasa greita ir sudėtinga, tad net ir nedidelė klaida virsta išslydimu už trasos ribų ar apsisukimu. Po tokių „nedidelių klaidų", virtusių buferių pametimais, jau „Top 16" etape automobilius į dalyvių parką įvarė ir iki kitų varžybų užgesino D.Balys, pirmojo EEDC etapo nugalėtojas (ir antrojo finalo dalyvis) D.Iljukas ar Ivo Cirulis.

Tačiau lietuviai žiūrovai turėjo progą džiaugtis - į „Top 8" etapą pateko du tautiečiai, I.Paukštys (prieš jį pralaimėjo D.Balys) ir K.Alekna.

Likus aštuoniems geriausiems „drifteriams", etatinio lietuvių skriaudiko pravardę pateisino G.Elksnis - daugeliui tautiečių jis yra tapęs kone keiksmažodžiu, o „Top 8" etape prieš jį kapituliavo K.Alekna.

Tuo tarpu kitame ketvirtfinalyje I.Paukštys pateikė dar vieną staigmeną - paskui jį važiavęs J.Lambertas išslydo už trasos ir „išsitiesino", tad teisėjai ilgai nesvarstę paskelbė verdiktą - į pusfinalį keliauja lietuvis!

Staigmenų lietus čia nesibaigė - lietuvių baubo G.Elksnio kerai garliaviškiui nesuveikė. Latvis lieka kovoti dėl trečios vietos, o I.Paukštys skrenda į finalą, kur jo laukia trečias kvalifikacijoje likęs E.Kezis. Šio pusfinalis buvo ne ką mažiau įspūdingas - jis laimėjo prieš vos penktose varžybose slystantį Dimą Nagulą su „Mazda RX-7". Šio sportininko nusikapstymas iki geriausiųjų ketvertuko tapo netgi didesne staigmena nei I.Paukščio finalas.

Kovose dėl trečiosios ir pirmosios vietos staigmenų lietus „Nemuno žiede" baigėsi ir nugalėjo favoritais laikyti sportininkai: E.Kezis ir G.Elksnis. I.Paukštys, iki tol važiavęs be ryškesnių klaidų, finale padarė vieną grubią, kuri ir lėmė pralaimėjimą.

Tiesa, jau po varžybų jų antrosios vietos laimėtojas pripažino, kad sėkmė nuo jo nebuvo nusisukusi. „Daugumą kovų ne aš laimėjau, o mano varžovai pralaimėjo, padarydami lemtingas klaidas", - teigė I.Paukštys.

Situacija bendroje įskaitoje

Po varžybų „Nemuno žiede" ligšiol vienvaldžiu lyderiu buvusio D.Iljuko persvara sumažėjo - anksti pasitraukęs iš kovos Kačerginėje, jis vis dar išliko pirmas, tačiau artimiausias persekiotojas G.Elksnis nuo jo atsilieka vos dviem taškais. Jų „drifteriai" per tris etapus surinko atitinkamai 50 ir 48.

Aukščiausiai, šeštoje vietoje esantis lietuvis - K.Alekna - Kačerginėje savo taškų kraitį papildė dešimčia taškų ir viso jų turi 24.

I.Paukštys, iki šiol nedalyvavęs nei viename EEDC etape, po netikėto pasirodymo „Nemuno žiede" gavo 21 tašką ir šoktelėjo į devintą vietą bendroje įskaitoje.

Kitas, jau ketvirtas, EEDC etapas vyks liepos 21-22 dienomis Sankt Peterburge. Rugpjūčio mėnesį stipriausi Rytų Europos „drifteriai" vyks į Ukrainą ir Vengriją, o rugsėjį finišuos Poznanėje, Lenkijoje.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dakaras 2020: Pietų Amerika ar Afrika?

Vos baigėsi 2019 m. Dakaro ralis, prasidėjo spekuliacijos dėl maratono 2020-aisiais.

Kur šį savaitgalį stebėti „Samsonas Motorsport Rally Utena“

Kur stebėti lenktynes ir kokios įdomiausios greičio ruožų vietos?

Automobilių ralio stebėjimo tradicijos pasaulyje

Žiemos virusas, kuris nepalieka abejingų \ \ \ \

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Kaip gimė „Renault Alpine“ modelis

„Renault Spéciale" ir „Rédélé Spéciale" pagrindas buvo „4CV" bazė su

„Renault Sport“ kolekcija

Vakar Rygoje Pabaltijo šalių žurnalistai susipažino su "Renault" sportinių automobilių gama

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

„Bike show millennium 2012“

Jau esame įpratę, kad birželio pradžioje...

Motociklininkų sezono atidarymas Alytuje

Foto reportažas iš Alytaus

Baikerių viduržiemis 2012

Prabėgusį savaitgalį, tradiciškai, netoli Vilniaus ...