Italų koncernas „Fiat Group Automobiles" švenčia ypatingą jubiliejų - iš gamyklos Lenkijoje išriedėjo milijonasis „Fiat 500" modelio automobilis. Mažiausiai 1 mln. jo gerbėjų sutiks, jog šis miesto automobilis tikrai pasižymi išskirtiniu itališku dizainu bei charakteriu ir puikiai tinka iš minios išsiskirti mėgstantiems žmonėms.
Susipažinkite su 10 įdomių faktų apie „Fiat 500":
1. Pirmą kartą „Fiat 500" Italijoje pradėtas gaminti 1957 m. ir buvo gaminamas iki 1975 m. Vėliau naujosios kartos „Fiat 500" modelio automobiliai vėl pradėti gaminti 2007 m. Į oficialų pristatymą liepos 4 d. Turine (Italija) susirinko 7000 žmonių iš 63 šalių, tarp kurių - įvairūs valdžios atstovai, finansų analitikai, verslininkai, žymiausi pramogų ir mados verslo atstovai bei sportininkai.
2. Šiandien „Fiat 500" yra parduodamas daugiau nei 100 pasaulio šalių - nuo Italijos iki Brazilijos, nuo Pietų Afrikos Respublikos iki Japonijos, nuo Jungtinių Amerikos Valstijų iki Artimųjų Rytų. Nuo 2011 m. „Fiat 500" gaminamas ir Tolukoje, Meksikoje esančioje gamykloje.
3. 2009 m. „Fiat" pasiekė rekordinius „500" pardavimus - apie 186 tūkst. automobilių per metus. Tuo tarpu šio „Fiat 500" pirmtakui prireikė net keturių metų, kad pasiektų 180 tūkst. automobilių pardavimus per metus.
4. Populiariausia iš visų, rekordinius pardavimus pasiekusi, yra „Fiat 500" „Lounge" versija. Šiuos automobilius sieja trijų sluoksnių baltos (Funk White) spalvos kėbulas ir 1,2 litrų 69 AG variklis. „Lounge" versijos modelis taip pat buvo ir milijonasis.
5. Dėl ypatingai plataus „Fiat 500" kėbulo ir interjero spalvų (daugiau nei 40), variklių, degalų tipo ir įvairios įrangos pasirinkimo, visame pasaulyje beveik neįmanoma atrasti dviejų visiškai vienodų „Fiat 500" automobilių.
6. Dėka savo išskirtinio dizaino ir moderniausių technologijų „Fiat 500" iki šiandien yra pelnęs 40 įvairių tarptautinių apdovanojimų. Aukšti įvertinimai rodo, jog tai nėra tik kompaktiškas miesto automobilis - tai unikali platforma, ant kurios koncernas kuria visą šių automobilių šeimą, ypatingą dėmesį skirdamas technologijoms ir įvairioms detalėms, būdingoms aukštesniam segmentui.
7. Nenuostabu, jog „Fiat 500" pasiekė daugybę rekordų savo segmente: tai buvo pirmasis šio segmento modelis standartinėje komplektacijoje turintis septynias oro pagalves; pirmasis automobilis pasiūlęs daugiau nei 1 mln. komplektacijų; pirmasis vos 3,55 m siekiantis automobilis prestižinių saugumo testų „EuroNCAP" metu įvertintas 5 žvaigždutėmis; pirmasis automobilis turintis pažangią ESP funkciją visuose varikliuose; pirmasis automobilis galintis pasiūlyti 100 originalių aksesuarų; pirmasis koncerno „Fiat Group Automobiles" automobilis, kuriame sumontuotas pirmasis revoliucinis dviejų cilindrų TwinAir variklis.
8. Po sėkmingo „Fiat 500" debiuto greitai pasirodė ir daugybė naujų išskirtinių modelių: „500 Abarth" (2008), „500 by Diesel" (2008), „500 Pink" (2009), „500C" (2009), „500C Abarth" (2010), „500C by Diesel" (2010), „500 TwinAir" (2010), „500 Matt Black" (2010), „500 two-tone" (2010), „500" ir „500C by Gucci" (2011), „500 TwinAir" su „byAbarth" komplektacija (2011) ir riboto leidimo „500 America" (2012). Taip pat „Fiat 500" pagrindu ypatingoms progoms buvo sukurti ir tokie specialūs modeliai, kaip „500 Barbie", „500 China First Edition", „500 Why Africa", „500 Pepita", „500 Peter Blake", „500 Arik Levi" ir „500 Diabolik".
9. Visi pasaulio „Fiat 500" automobiliai sustatyti vienas už kito sudarytų apie 3400 km ilgio „kelią" arba tiek, kiek yra nuo Madrido (Ispanija) iki Maskvos (Rusija).
10. Didžiąją „Fiat 500" vairuotojų visame pasaulyje dalį sudaro moterys - 70 proc., likusią (30 proc.) - vyrai.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"