Kadaise automobilių pasaulyje viskas buvo aišku. Buvo modeliai su dyzeliniais ir benzininiais varikliais, tačiau gerokai vėliau atsirado hibridiniai. Nuo pat pirmųjų pasirodymo dienų jie tapo daugybės mitų ir legendų herojais. Daugeliui jie vis dar neaiškūs, bet visuomenėje vyrauja nuomonė, kad jie yra draugiški aplinkai ir mažiau ją teršia. Nepaisant to, visada atsiras žmonių, teigiančių priešingai. Nepalaikydami nė vienos iš pusių, pabandysime apžvelgti keletą su hibridiniu transportų susijusių mitų.
1. Jie per daug brangūs
Šiandien mažai kas pamena pirmosios kartos „Toyota Prius", kurio kūrimui buvo panaudota ypač kompaktiško automobilio „Echo" bazė. Pirmasis hibridinis modelis kainavo beveik 20 000 JAV dolerių. Antroji „Prius" karta išaugo visomis prasmėmis - modelis didesnis, kaina pasiekė 24 000 JAV dolerių. Žinoma, tai ne pats pigiausias hibridinis modelis, bet yra ir kitų. Tarkim, „Honda Insight" kainuoja 18 500, „Toyota Prius C" - 18 950 JAV dolerių.
Automobiliui didėjant, auga ir kaina. Hibridinė „Toyota Camry", mieste naudojanti 6,0 l, už miesto - 5,5 l kuro, kainuoja 3 000 JAV dolerių brangiau už analogišką automobilį su benzininiu varikliu. Tiesa, pastarasis 100 km kelio mieste naudoja 9,5 l kuro, užmiestyje - 6,7 l. Be to, benzininis turi daugiau arklio galių. Tad prieš apsisprendžiant, kurį modelį rinktis, reiktų tai įvertinti ir apskaičiuoti, ar brangiau kainuojantis hibridinis modelis spės atsipirkti iki jo pardavimo.
Preliminariais skaičiavimais, „Cmary Hybrid" atsiperka maždaug per 5,5 metų. Tokie hibridiniai modeliai kaip „Civic", „Piurs C", „Insight" ar „Sonata" atsipirks maždaug per 4 metus, tačiau reikia nepamiršti, kad tai - maždaug pusė šių automobilių eksploatacijos ciklo.
2. Jie lėti ir nuobodūs
Dalis tiesos yra, bet tik dalis. Tarkim, tas pats „Prius" lėtesnis, tačiau jis toks sukurtas siekiant taupyti kurą. „Eco" režimus, skirtus taupyti nuolat brangstančius degalus, šiandien turi daugelis automobilių, tačiau „Prius" turi ir galingą režimą, kurį įjungus automobilis aštriau reaguoja į vairuotojo pageidavimus. Įdomu tai, kad daugelis bandymų įrodė, jog šis režimas beveik neturi įtakos kuro sąnaudoms.
Premium segmento atstovai „ES300h" ir „GS450h" pasižymi puikiomis dinaminėmis savybėmis ir pasiekia nemažą greitį. „GS450h" modelis turi 338 AG variklį, du „Sport" režimus, tad neišeina kalbėti apie hibridų lėtumą.
Pirmasis režimas - „Sport S" leidžia pajusti galią, tačiau automobilio lieka patogus. Įjungus šį režimą, pasikeičia pakabos nustatymai, aštriau į paspaudimą reaguoja akceleratorius, transmisija palaiko aukštus variklio sūkius.
Tiems, kuriems to maža, yra režimas „Sport S+", atjungiantis kurso stabilumo palaikymo sistemą ir suteikiantis daugiau erdvės tiek vairuotojui, tiek ir automobiliui. Žinoma, tokiu atveju gerokai išauga kuro sąnaudos, kurios, važiuojant ramiai, mieste yra apie 8,1 l /100 km, užmiestyje - 6,9 l /100 km.
Įdomu tai, kad su benzininiais „pusbroliais" dinaminėmis charakteristikomis gali varžytis ir modelis „Honda CR-Z", turintis elektrinį varikliuką. Be to, tai vienintelis hibridinis modelis su mechanine pavarų dėže. Jis puikiai tinka žmogui, kuris mėgsta greitį, tačiau turi skaičiuoti kuro išlaidas.
Hibridinį sedaną rinkai pasiūlė ir „Porsche". Tai - „Panamera S", puikus galios ir prabangos derinys. 100 km/val. automobilis pasiekia per 5,7 s, maksimalus greitis - 270 km/val. Mieste automobilis 100 km kelio sunaudoja 10,7 l kuro, užmiestyje - 7,8 l.
Hibridų kūrimu užsiima ir kiti automobilių gamintojai.
3. Visi hibridai pasižymi keista „ekologiška" išvaizda
Automobilių išvaizda ir grožis - dalykai subjektyvūs. Kai kam „Prius" atrodo keistas ar net nevykęs, tačiau panašių atsiliepimų teko girdėti ir apie visiškai nehibridinį „Nissan Juke". Tad nusivilti tikrai neverta, nes rinkose daugėja hibridinių modelių, turinčių nehibridinę išvaizdą.
Tarkim, hibridinis „Toyota Camry", jau nekalbant apie hibridinių „Lexus" seriją. Pastarieji stilingi, gražūs ir net agresyvūs. Atnaujintas hibridinis „Ford Fusion" primena sportinius „Aston Martin".
Savotiška išvaizda išsiskiria postmodernizmo stiliaus „Hyundai Sonata". Vieniems ji primena didelę žuvį, kiti teigia matantys su kosmine tematika. Žinoma, automobilis išskirtinis.
Taigi, naujausi hibridiniai modeliai, dažnai, turi visus šios dienos automobiliams būdingus priedus. Ypač patrauklūs su šviesos diodais. Tai ne tik madinga, bet ir padeda taupyti energiją.
Tikėtina, kad daugelis ekologiškų automobilių keistoką išvaizdą gavo dėl kūrėjų mėginimo pagerinti aerodinamines savybes ir sumažinti oro pasipriešinimą. Praktika rodo, kad tai nelabai pasiteisino, nes hibridiniai modeliai dėl sunkių akumuliatorių sveria daugiau nei su vidaus degimo varikliais.
4. Hibridiniai modeliai tinka tik miestui
Daugelis gerai prisimena pirmuosius hibridinius modelius ir elektromobilius, todėl manoma, kad jie tinka tik miestui. Tiesios yra. Pirmieji naujųjų technologijų atstovai geriausia jautėsi miesto ribose. Nereiktų pamiršti, kad nuo to laiko technologijos pažengė į priekį, tad išaugo ir hibridinių modelių bei elektromobilių įveikiami atstumai.
Dėl nuolat tobulinamų technologijų elektros varikliai gali dirbti gerokai ilgiau, užtikrinti didesnį greitį, tad artimiausiu metu elektromobiliai bus vienodai efektyvūs ir mieste, ir užmiestyje.
Naujos kartos „Ford C MAX" ir „Fusion" 100 km kelio sunaudoja 5 l kuro. Be to, naujos kartos modeliai gavo ir naujus, lengvesnius, talpesnius akumuliatorius, tad automobilių efektyvumas tik išaugo.
Šie automobiliai gali nuvažiuoti iki 100 km naudodami tik elektros energiją. Važiuojant mišriu režimu, kai naudojama ir elektra, ir benzinas, „C - MAX" gali nuvažiuoti iki 500 km. Tokius atstumus su vienu baku įveikia toli gražu ne visi benzininiai modeliai.
5. Nenoriu būti priklausomas nuo elektros lizdo
Dar vienas dėl informacijos trūkumo atsiradęs mitas. Absoliuti dauguma šiuolaikinių hibridinių automobilių nėra įkraunami. Tie modeliai, kurie turi akumuliatorių krovimo iš išorinio šaltinio funkciją, jungiami prie srovės šaltinių labai retai. Juk tai - automobilis, o ne dvi dienas laikantis išmanusis telefonas.
Tarkim, hibridiniai „Toyota Prius" ir „Honda Accord" turi krovimo iš įprasto el. tinklo funkciją, akumuliatorinės šių modelių baterijos ganėtinai talpios, tad galima naudojant tik elektrą leistis į nedidelę kelionę arba pasiekti reikiamą vietą. Sistema pastebėjusi, kad akumuliatoriai pasiekė žemiausią galimą įkrovimo lygį, automatiškai užveda benzininį variklį ir šis dirbdamas krauna akumuliatorius. Visi hibridiniai automobiliai, skirtingai nuo tikrų elektromobilių, turi benzininius variklius, tad jų nereikia nuolat įkrauti.
6. Hibridinis modelis gretai suges ir nupigs
Kadangi hibridiniai modeliai turi akumuliatorines baterijas, ne vienas vairuotojas įsitikinęs, jog po kurio laiko baterijos praras dalį darbinio tūrio, tad parduoti automobilį bus sunkiau arba teks keisti brangiai kainuojančius akumuliatorius.
Tokios baimės nepagrįstos. Laikas, per kurį automobilio baterija pradeda prarasti savo darbinį tūrį - labai ilgas, o ir nedidelis tūrio praradimas beveik neturi įtakos automobilio ekonomiškumui. Dar nėra sukurto modelio, kuris galėtų nuvažiuoti 100 000 km ir baterija neprarastų dalies pajėgumų, tačiau daugumai akumuliatorinių baterijų suteikiama ilga garantija ir šis laikas ilgėja.
„Toyota" bene garsiausiam hibridiniam modeliui „Prius" suteikia 8 metų (arba 100 000 mylių) garantiją. „Hyundai Sonata" baterijai suteikiama 10 metų garantija, tad parduodant tokį automobilį po 3-4 metų eksploatacijos baterijos patikimumu abejonių kilti neturėtų.
Jeigu hibridinių sistemų technologijos ir toliau vystysis tokiu greičiu, tai ateitis nebloga. Nauji modeliai gaus galingesnius ir ekonomiškesnius elektrinius variklius, patobulintas transmisijas, talpias baterijas. Taigi, jei šiandien dar abejojate, ar verta pirkti hibridinį automobilį, po poros metų tokių abejonių, tikėtina, neliks. Tada gali kilti kitas klausimas - rinktas hibridinį modelį ar elektromobilį, nes pastarieji taip pat tobulėja ne dienomis, o valandomis.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"