Pastaraisiais metais krosouveriai arba, sakant lietuviškai, vidutiniai visureigiai, smarkiai išpopuliarėjo. Pasiūlyti tokį modelį gali beveik kiekvienas gamintojas, tad nieko keista, kad rinkoje pasirodė ir „Mazda" krosouveris - „CX5".
Patys japonai pripažįsta, kad „Mazda CX5" koncernui svarbus ne tik kaip naujas modelis, bet ir kaip pirmas naujos „Kodo" (jap. - judėjimo siela) dizaino linijos atstovas. Pastaroji keičia „Nagare" dizaino liniją. Būtent todėl „Mazda CX5" neprimena begemoto, kaip senosios dizaino linijos atstovai „CX7" ar „CX9". Naujasis automobilis ryškesnis, atrodo sportiškas ir gal net agresyvesnis. Automobilis turi visureigio bruožų - slenksčiai, arkos ir bamperių apačios papuoštos nedažytu plastiku. Reiktų nepamiršti, kad modelis neskirtas bekelei - jis turi ilgą priekį ir palyginti žemai esančias priekines apdailos plastmases.
Tiesa, atidžiau pažvelgus, galima pastebėti panašumų su kai kuriais kitų gamintojų modeliais, bet tai suprantama, nes šiandien, kai nauji modeliai pasirodo kasmet, pabėgti nuo kai kurių madingų tendencijų ganėtinai sudėtinga.
„Mazda CX5" interjeras griežtas, bet patrauklus. Klasikinės išvaizdos trijų dalių prietaisų skydelis gerai matomas. Dešiniajame apskritime pateikiama borto kompiuterio informacija. Šalimais įmontuotas lietimui jautrus ir lengvai ranka pasiekiamas informacinis ekranėlis.
Jį galima valdyti tiek lietimu, tiek tarpe tarp sėdynių sumontuotu ratuku ir mygtukais.
Savo vietoje ir kiti mygtukai - „Start/stop" sistemos, kuri čia vadinama „i-Stop" (ši sistema yra jau bazinėje sąrangoje), nematomos zonos stebėjimo sistemos RVM, išvažiavimo už kelio eismo juostos ribų įspėjimo sistema ir kt.
Iš vairuotojo vietos jie ir gerai matomi, ir lengvai pasiekiami. Vairuotojas sėdi aukštai, matomumas geras visomis kryptimis. Tai patogu, ko nepasakysi apie centrinį ranktūrį/daiktadėžę. Jos viršus nejuda, tad patogiai pasidėti dešinę ranką galima tik paleidus vairą. Kai už lango žiema ir keliai slidūs, tai daryti galima nebent stovint.
Įvairias funkcijas valdančių mygtukų nemažai, bet inžinieriai galėjo rasti vietos dar dviem. Automobilyje nėra daugelyje kitų modelių įprasto durelių užrakinimo iš vidaus mygtuko, tad pajudėjus tenka jas užsidaryti mechaniškai arba uždėti reikiamą paukščiuką automobilio nustatymuose, ir nėra stabilizacijos sistemos išjungimo mygtuko, bet gal taip ir saugiau.
Automobilis palyginti aukštas ir erdvus, tad patogiai įsikurti prie vairo nėra sunku. Be to, ir vairuotojo sėdynė, ir vairo kolonėlė puikiai valdomos, tad erdvės gali pritrūkti tik labai nestandartinės kūno sandaros vairuotojams. Arba, šiems įsikūrus patogiai, erdvės stygiumi pradės skųstis užpakalinių sėdynių keleiviai. Čia vietos gerokai mažiau, o ir rankoms atremti skirtos nišos durelėse kažkodėl buvo pagamintos nelabai patogios laužytos formos. Jeigu važiuojama dviese, rankas galima pasidėti ant atverčiamo centrinio ranktūrio, jei trise - teks pasispausti.
Kita vertus, gal keleiviams ir teks pasispausti, tačiau jie galės vežtis daug bagažo. Automobilis turi labai didelę bagažinę, kurią galima padidinti sulanksčius užpakalinę sėdynių eilę.
Neabejotinas pliusas tai, kad visos trys užpakalinių sėdynių eilės nugarėlės gali būti nulenkiamos atskirai, o padaryti tai galima vienu bagažinėje sumontuotų rankenėlių truktelėjimu. Nulenkus sėdynes išeina didelis krovinių skyrius su lygiomis grindimis.
Speciali vieta po pakeliamomis grindimis numatyta ir bagažinės uždangalui, tad, prisikrovus pilną automobilį, nereiks sukt galvos, kur padėti ganėtinai ilgą uždangalą taip, kad jis netrukdytų nei vairuotojui, nei keleiviams.
„Mazda CX 5" siūloma su dviem varikliais - 2,0 l 160-165 AG benzininiu ir 2,2 l 150-176 AG dyzeliniu, tačiau kiekvienas jų gali būti komplektuojamas tiek su dviem, tiek su visis keturiais varančiais ratais ir mechanine arba automatine pavarų dėže.
Bandytas modelis turėjo 2,2 l 150 AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų APD. Naujos kartos „Skyactiv" variklis suvartoja iki 20 proc. mažiau degalų ir jau dabar atitinka Euro IV ekologinius standartus. Kurą taupyti padeda ir labai švelniai veikianti „i-Stop" sistema. Tiesa, ji veikė modelyje su automatine pavarų dėže, tačiau spūstyje kas kelias sekundes išsijungiantis variklis pradėjo erzinti, tad teko išjungti sistemą.
Automobilis turi statymą palengvinančius daviklius, tačiau, panašu, kad sniegas ir kelio purvas daro savo. Vienu atveju aikštelėje davikliai niekaip nesureagavo į per pusmetrį gulintį nemažą akmenį, kitu - pradėjo smarkiai „pykti" dėl greiderio sustumto maždaug 15 cm sniego kalnelio. Davikliai, žinoma, gerai, tačiau nepatingėkite prieš judėdami apsidairyti, o kilus net mažiausiai abejonei - išlipti ir apžiūrėti erdvę aplink automobilį.
„Mazda CX5" gavo naujos kartos „Skyactiv-drive" automatinę pavarų dėžę. Ji ne tik užtikrina automobilio dinamiškumą, bet ir labai tiksliai, nejuntamai perjungia pavaras. Gali būti, kad nusivils sportinio vairavimo stiliaus mėgėjai, nes „Sport" režimo pavarų dėžė neturi. Netinka, kaip veikia mechanizmas - galima pavaras perjunginėti pačiam.
„CX5" važiuoklė kaip ir kituose „Mazda" modeliuose sureguliuota greitam, sportiškam važiavimui, tad posūkius, kai kelias švarus ir geras, galima įveikti nemažinant greičio. „CX5" puikiai laikosi nurodytos trajektorijos, posūkiuose automobilis negąsdina smarkiais nuokrypiais, nors ir turi aukštą kėbulą.
Problema gali būti nebent ta, kad keleiviams nebus malonu tai, kas malonu vairuotojui. Smulkius kelio nelygumus ir duobutes pakaba sugeria neblogai, tačiau didesnės dubės nemaloniai supurto visus esančius salone.
Ilgiau važiuojant gali pradėti erzinti ir pašaliniai garsai: gerai apšalusiame kelyje girdisi žieminės padangos, aerodinaminiai triukšmai pasijaučia viršijus 100 km/val. greitį, užkilus sūkiams apie save primena ir variklis.
Automobilis turi aukštą prošvaisą, tačiau bekelei jis (net ir modeliai su keturiais varomais ratais) neskirtas. „ESP", kaip minėjau, išjungti negalima, bet veikia ši sistema savitai ir gal net pavėluotai. Galbūt ji kitaip elgtųsi, jei bandytas „CX5" būtų varomas visais keturiais ratais, bet dabar tai - daugiau retorinis klausimas.
Įveikti sniegu užpustytą aikštelę, kokių šią žiemą mieste pasitaikys dažnai, dviejų varomų ratų užteko - nors ir siūbuodamas į šalis, „CX5" ją pervažiavo, o štai užvažiuoti į kelių metrų aukščio apsnigtą kalniuką pavyko tik iš trečio karto. Tikėtina, kad keturiais ratais varomas modelis į jį būtų užkopęs iš pirmo karto.
Kylant ar leidžiantis statesne įkalne reiktų nepamiršti ganėtinai ilgo ir kelią galinčio užkabinti automobilio priekio. Žinoma, mažai tikėtina, kad „Mazda CX5" vairuotojai leisis šturmuoti bekelių. Greičiausiai su juo bus važinėjama mieste, o tam jis, būdamas erdvus, užtektinai aukštas, manevringas ir dinamiškas, puikiai tinka.
Vidutinės kuro sąnaudos, ypač, jeigu važiuojama ramiai, taip pat negąsdina. Reikia nepamiršti, kad spūstyse, kurių pastaruoju metu padaugėjo, kurą padeda taupyti „i-Stop" sistema.
Tiek automobilio stiklai, tiek ir salonas įšyla greitai, tačiau šildomos tik priekinės sėdynės, tad, jei vaikus vežiojate ant užpakalinės sėdynės, įpraskite automobilį prieš kelionę pašildyti. Daugiau problemų kilti nebeturėtų. Lietuviškai žiemai šis, erdvus ir talpus automobilis tinka, bet tikiuosi, kad prie jo vairo teks prisėsti ir vasarą. Gali būti, kad tada „Mazda CX5" pateiks apie save naujos informacijos.
„Mazda CX 5" techninės charakteristikos
Modifikacija |
„Skyactiv-G" |
„Skyactiv-D" (150 A. G.) |
„Skyactiv-D" (175 A. G.) |
Matmenys, cm |
455,5x184x171 |
455,5x184x171 |
|
Ratų bazė, cm |
270 |
270 |
|
Prošvaisa, cm |
21,5(21) |
21,5(21) |
|
Automobilio svoris, kg * |
1 420(1 530*) |
1 520(1 615*) |
|
Variklis |
4 cil. benzinas, 1 997 cm3 |
4 cil. turbininis dyzelis, 2 184 cm3 |
|
Galia |
165 (160) A.G., esant 6 000 aps./min. |
150 A.G., esant 4 500 aps./min. |
175 A.G., esant 4 500 aps./min. |
Sukimo momentas |
210 (208) Nm, esant 4 000 aps./min. |
380 Nm, esant 1 800 aps./min. |
420 Nm, esant 2 000 aps./min. |
Pavarų dėžė |
6 pavarų MPD, 6 pavarų APD |
||
Varantys ratai |
Priekiniai/visi keturi |
||
Maksimalus greitis, km/val. |
200 (187*) |
202 (194*) |
198 (204*) |
100 km/val. pasiekia per, s |
9,2 (9,6*) |
9,2 (10,2*) |
10,1 (9,4*) |
Vidutinės kuro sąnaudos, l/100 km |
6 |
4,5 |
|
Bako talpa, l |
56(58*) |
||
Bagažinės talpa, l |
463/1.620** |
||
Skliausteliuose - visais keturiais ratais varomi modeliai. Modifikacija su APD. **Kai sulankstyta užpakalinių sėdynių eilė. |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"