Modernus miestas niekada nemiega: automobilių gatvėse galima sutikti ir dieną, ir naktį. Naktiniai vairuotojai dažnokai būna agresyvūs, bandantys parodyti, kad gatvės priklauso tik jiems. Ypač mėgstama spausti nedidelius, elegantiškus automobilius, nes retas kuris pagalvoja, kad dailios linijos ir maloni išvaizda gali slėpti „galingą ir veržlią plieninę širdį".
Naujasis „Audi A3 Sportback" yra būtent toks - elegantiškas, harmoningų linijų, bet tuo pat metu galingas ir galintis toli už savęs palikti daugelį. Tuo įsitikinau porą dienų praleidęs prie „Sportback" su 2,0l 150 AG varikliu ir mechanine 6 pavarų dėže vairo, nors, pasak pardavėjų, modelis su automatine DSG pavarų dėže būtų nustebinęs dar labiau.
Gali būti ir taip, tačiau ir bandytas „Audi A3 Sportback", tik sėdus prie jo vairo, puikiai išblaškė visą vėluojančio pavasario sukeltą melancholiją ir apatiją. Tiesa, tam reikėjo įjungti „dynamic" važiavimo režimą.
Be šio automobilis turi kurą taupantį „efficiency", patogesnį „comfort", įprastą „auto" ir asmeniškai nustatomą „individual" režimus.
Džiugu, kad važiavimo režimo pakeitimas nebuvo vien „tušti žodžiai". Pasirinkus vieną ar kitą nustatymą atitinkamai keitėsi ir automobilio elgesys. Prie šito dar reiktų pridėti ir puikų automobilio valdymą bei klusnų reagavimą į visas komandas. Bet tai buvo kiek vėliau, nes pirma reikėjo ištrynėti ką šis modelis turi. Nepaisant nedidelių išmatavimų, į „Audi A3 Sportback" sudėta tiek įvairios įrangos, kad užtektų porai žemesnės klasės automobilių.
Kaip ir priklauso aukštesnės klasės modeliui, „Audi A3 Sportback" turi visas vairuotojo ir keleivių saugumą užtikrinančias funkcijas. ESP, ASR, užpakaliniai parkavimo davikliai yra jau standartinėje sąrangoje. Bandytas modelis buvo aukštesnės sąrangos, tad dar turėjo ir priekinius parkavimo daviklius kurie labai praverčia ieškant laisvos vietos užgrūstuose miesto aikštelėse. Visa reikalinga informacija buvo pateikiama iškylančiame spalvotame ekranėlyje, kurį, esant norui, buvo galima ir paslėpti.
Važiuojant vienam gal tai ir tikslinga, nes ryškios spalvos gali blaškyti dėmesį, bet kai automobilyje sėdi vaikas ši „Audi Connect" sistema tampa puikiu „žaisliuku", galinčiu ilgam užimti mažąjį bendrakeleivį. Juo labiau, kad ir valdoma ji labai paprastai - centrinėje dalyje esančiu ratuku ir keliais mygtukais. Vienintelis trūkumas - mygtukai ganėtinai jautrūs, tad juos galima nuspausti ir netyčia uždėjus sunkesnio žieminio drabužio skverną.
Patogi ir pati vairuotojo vieta, tačiau sportinio tipo sėdynėse patogiai jausis tik vidutinio kūno sudėjimo žmogus, o stambesniam vairuotojui reiktų pagalvoti apie kitokią sėdynę.
Salono apdaila nuteikia maloniai - medžiagos kokybiškos, detalės puikiai dera viena su kita, solidumo priduoda ir aliumininiai dekoro elementai. Tiesa, nusivilti gali tiek, kurie įpratę kartu vežiotis daug smulkių daiktų - centrinis ranktūris - daiktadežė ganėtinai mažas ir su neslankiojančia viršutine dalimi, tad padėjus ant jo ranką, vairą tenka paleisti.
Prietaisų skydelis aiškiai matomas ir suprantamas. Jame pateikta pagrindinė darbinė informacija: spidometras, tachometras, kuro kiekio ir variklio temperatūros indikatorius. Papildoma informacija pateikiama taip vadinamos „FIS" sistemos ekranėlyje, esančiame tarp spidometro ir tachometro. Perspėjimas apie atidarytas dureles, atstumas, kurį galima įveikti su turimu kuru, vidutinis greitis ar degalų sąnaudos - viskas čia. Asmeniškai aš pasigedau tik lietuvių kalbos, nes kai kurie gamintojai jau siūlo rinkai modelius, „kalbančius" lietuviškai. Sistemos valdymas patogiai išdėstytas ant vairo, tad ją perprasti galima ganėtinai greitai.
Garso sistemos valdymas taip pat sumontuotas ant vairo. Didinti ar mažinti garsą sukiojant tam skirtą ratuką patogu, o štai ieškoti norimos radijo stoties jau kiek sudėtingiau - važiuojant didesniu greičiu pirštai dažnokai peršokdavo norimą eilutę ir procedūrą tekdavo kartoti.
Automobilis turėjo dviejų zonų klimato kontrolę. Šios sistemos apipavidalinimas, ypač naktį, atrodo puikiai, tačiau norint keliais laipsniais pakeisti temperatūrą, mažas chromuotas rankenėles reikia pasukti kelis kartus. Kai įpranti, viskas atrodo paprasta, tačiau pradžioje tai reikalauja daugiau dėmesio.
Nors „Audi A3 Sportback", tačiau tuo pat metu jis ir ganėtinai talpus. Salone vietos laisvai užteks keturiems suaugusiems žmonėms, o bagažinę, esant poreikiui pervežti didesnius daiktus, galima padidinti sulanksčius užpakalinę sėdynių eilę.
Visgi tikėtina, kad kroviniai šiuo automobiliu bus vežiojami ganėtinai retai, nes jis, visų pirma, buvo kurtas kaip automobilis vairuotojui. Ir tai puikiai jaučiasi. Važiuojant „dynamic" režimu lengvas akceleratoriaus spustelėjimas ir automobilis lengvai gali viršyti leistiną greitį. Siekdamas to išvengti, gamintojas pasirūpino, kad apie viršytą greitį vairuotoją įspėtų speciali funkcija, bet reikalas tas, kad ją įjungiantis mygtukas sumontuotas žemai, kairėje pusėje, šalia šviesų įjungimo rankenėlės, tad žinant, kad automobilis šviesas reguliuojasi pats, mygtuko galima ir nepastebėti.
Ištrūkus su automobiliu į užmiesčio kelią, jo galia ir dinamika džiugins, tačiau trinantis miesto gatvėse, kuriose spūstys - niūri kasdienybė, apie greičio ribojimo funkciją reiktų pagalvoti arba važiuoti „efficiency" režimu. Tada kils mažiau pagundų parodyti kelyje sutinkamiems išsišokėliams, ką gali šis, nedidelis, elegantiškas, bet galingas ir veržlus automobilis.
Audi A3 Sportback 2.0 TDI MT
Modelio metai |
2013 |
Kėbulo tipas |
Chečbekas |
Ilgis |
4310 mm |
Plotis |
1785 mm |
Aukštis |
1425 mm |
Durų skaičius |
5 |
Vietų skaičius |
5 |
Varantys ratai |
Priekiniai |
Cilindrų skaičius/išdėstymas |
4/Eile |
Variklio gali AG/ esant sūkiams: |
150/3500-4000 |
Variklio darbinis tūris |
1968 cm³ |
Sukimo momentas/ esant sūkiams |
320/1750-3000 |
Kuras |
Dyzelinas |
Kuro bako talpa |
50 l |
100 km/val. pasiekia per |
8,7 s |
Maksimalus greitis |
216 km/val. |
Kuro sąnaudos mieste |
5,0 l/100 km |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
3,7 l/100 km |
Kuro sąnaudos, mišrus ciklas |
4,2 l/100 km |
Pavarų dėžė |
Mechaninė |
Automobilio masė |
1385 kg |
Pilna masė |
1870 kg |
Bagažinės tūris |
380 l |
Padangos |
205/55 R16 |
Ratlankiai |
16X6,5J |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"