Vilkikai -dideli, galingi automobiliai, skirti krovinių gabenimui, tad paprastai juos perka ne statisiniai vairuotojai, o pervežimu užsiimančių įmonių vadovai. Lietuvos rinkoje galima įsigyti „Volvo", „Scania", „DAF", „MAN", „Iveco", „Renault" ir „Mercedes Benz" vilkikus. Anksčiau vairuotojai turėjo daugiau įtakos savo „darbo priemonės" pasirinkimui. Įmonių vadovai, rinkdamiesi vilkikus, įsiklausydavo į darbuotojų pageidavimus. Šiuo metu padėtis kiek pasikeitė ir, dažniausiai patys vadovai sprendžia kurio prekių ženklo produkciją rinktis. Vairuotojai tiesiog gauna transporto priemonę, kurios kabinoje vėliau praleidžia ne vieną dieną ir naktį. Sutikite, kai sunkvežimio kabina tampa „gyvenamuoju plotu" ne vienam tūkstančiui kilometrų, labai svarbu, kad ji būtų kuo patogesnė. Kiekvienas gamintojas, suprasdamas šiuos vairuotojų lūkesčius, stengiasi rinkai pateikti ką nors naujo, tačiau vairuotojai apie visas naujoves sužino tik tada, kai sėda prie vadovo išrinktos transporto priemonės vairo.
Šį informacinį vakuumą pastarosiomis dienomis pabandė užpildyti koncerno „Daimler AG" atstovai, surengę „Mercedes-Benz Actros Road Show 2013". Renginio vieta buvo pasirinkta neatsitiktinai - „Mercedes - Benz" stovykla įsikūrė Kalvarijos savivaldybėje, netoli Kazlavo miestelio, prie kelio „Via Baltica". Siekiant patraukti pravažiuojančių vairuotojų dėmesį, „Mercedes-Benz Actros Roadshow 2013" metu buvo pristatyti keturi sunkvežimių modeliai, tarp kurių buvo ir originalia išvaizda bei prabangiu vidum išsiskiriantis „Actros Taxi".
Tiek šis žingsnis, tiek strateginė vieta savo padarė ir laikinoje „Mercedes - Benz" stovykloje apsilankė nemažai tolimųjų reisų vairuotojų. Į degalinę užsukę ar šiaip pailsėti sustoję vairuotojai galėjo ne tik iš arčiau apžiūrėti naujuosius „Mercedes-Benz Actros", bet ir lydimi patyrusių instruktorių išbandyti šiuos vilkikus kelyje.
Pasak oficialaus „Mercedes-Benz" automobilių atstovo Lietuvoje UAB „Silberauto" krovininių automobilių pardavimo vadovo Pauliaus Kraučiūno, siekiant bandomuosius važiavimus kaip galima labiau priartinti prie realių sąlygų, prie dviejų bandomųjų vilkikų buvo prikabintos pakrautos priekabos, tad sukdami ratus vairuotojai galėjo pajutis visus bandomųjų modelių pliusus ir minusus. Per dvi renginio dienas prie „Actros" vairo pasėdėjo ne tik vilkikų vairuotojai iš Lietuvos, bet ir latviai, italai, rumunai.
Naujieji „Actros" modeliai pasižymi ne tik galingumu, bet ir mažomis kuro sąnaudomis, patogumu ir vairavimo dinamika. Naujasis „Actros" turi visiškai naują modulinę sistemą, sukurtą specialiai tolimojo susisiekimo transportui: septynios erdvios kabinos, iš kurių penkios yra su lygiomis grindimis, inovatyvios interjero idėjos, pavyzdžiui, atskirtos darbo ir gyvenamosios zonos; naujojo modelio kabina dar funkcionalesnė ir patrauklesnė.
Dar vienas naujovės pliusas - aukšto sukimo momento, švarūs ir itin ekonomiški šešių cilindrų vienos eilės varikliai su papildomomis galios atsargomis. Tiesa, šie automobiliai yra jautrūs kuro kokybei, tad įsigijus tokią transporto priemonę į ją teks pilti tik kokybišką dyzeliną. Jeigu vairuotojas sugalvotų pilti abejotinos kokybės kurą, savininko gali laukti neplanuotas apsilankymas servise.
Šitokių nemalonumų turėti padėti išvengti naujoji „FleetBoard inside" sistema. Ši sistema padeda pasirinkti optimaliausius maršrutus ir taip taupyti kurą. Sumažėjus degalų sąnaudoms ir automobilių mazgų dėvėjimuisi, ilgėja techninės priežiūros intervalai ir didėja transportų priemonių prieinamumas.
Taip pat sistema gali stebėti transporto priemonės buvimo vietą, ir, esant reikalui, ją tiksliai nurodyti serviso tarnyboms, įrašyti reisus, analizuoti vairuotojo vairavimo stilių ir reitinguoti vairuotojus. Tikėtina, kad daliai vairuotojų šios sistemos galimybės sukels neigiamas emocijas, tačiau įmonių vadovams jos leis kaupti visą darbui reikalingą informaciją.
„Mercedes-Benz Actros" varikliai gali būti tiek „Euro 5", tiek ir „Euro 6" standarto, tačiau reiktų žinoti, kad pastarieji modeliai yra brangesni ir prieš pasirenkant reiktų paskaičiuoti per kiek laiko didesnės išlaidos transporto priemonei atsipirktų.
Bandymų metu teko girdėti vairuotojų priekaištų dėl greičio ribotuvų, neleidžiančių važiuoti didesniu kaip 85 km/val. greičiu. Esą, jeigu jie turėtų galimybę kartais važiuoti bent 90 km/val. greičiu, kroviniai greičiau pasiektų paskirties tašką, o jie - namus. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad jie teisūs, tačiau pažvelgus į statistinius duomenis tampa aišku, kad realybė kiek kitokia. Važiuojant 85 km/val. greičiu vilkiko kuro sąnaudos yra optimaliausios - 30 l/100 km., padidinus greitį bent iki 90 km/val., jos smarkiai išauga, o laikas, reikalingas tam pačiam atstumui įveikti, sumažėja minimaliai - maždaug 2 min. / 100 km kelio.
Aišku, ilgos kelionės vargina, tad gamintojai pasistengė, kad naujojo „Actros" vairuotojas jaustųsi patogiai - aukštos, erdvios kabinos, prie vairuotojo svorio prisitaikanti sėdynė su masažo funkcija, stabdymą nuokalnėje kontroliuojanti sistema, įstrigusio vilkiko išsiūbavimo sistema,
papildomi veidrodėliai leidžiantys stebėti kairį vilkiko kraštą ir priekinę kairę dalį, šaldytuvas, priešgaisrinė signalizacija,
staliukai, lygios kabinų grindys, daugiau erdvės ir daugiau daiktadėžių negu ankstesniuose modeliuose ir t.t.
Dvi daiktadežės, viena kurių pritaikyta nešvariems ar galintiems išpurvinti daiktams, sumontuotos išorinėje vilkiko kabinos dalyje, tačiau didesniąją jų galima pasiekti ir iš salono. Daugumas šių privalumų yra jau bazinėje „Actros" sąrangoje.
Tiesa, pasak „Daimler AG" atstovų, norint išmėginti visas naujoves praktiškai ir pajusti jų privalumus su vilkiku reikia nuvažiuoti ne vieną tūkstantį kilometrų. Pageidautina - ne tik lygumomis, bet ir kalnų keliais. Dvi - trys prie vairo praleistos savaitės vairuotojui leistų pažinti automobilį, įvertinti jo privalumus, pastebėti galimus trūkumus.
Šį kartą tokios galimybės nebuvo, nes dvi dienas Lietuvoje vykęs „Mercedes-Benz Actros Road Show" patraukė į Rygą, tačiau tikėtina, kad pirmasis tokio pobūdžio renginys nebus paskutinis ir vilkikų vairuotojai turės dar ne vieną galimybę susipažinti su vilkikų gamintojų rinkai siūlomomis naujovėmis.
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"