Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo paroda „ALT 2013". Parodos lankytojai išvydo nemažai naujovių. Jų dėmesiui buvo pristatyta bent dešimtį lietuvių rankomis sutvertų ir įvairiai modifikuotų elektra varomų transporto priemonių.
Šiauliečių įmonė „PB Group" atvežė tris elektra varomus automobilius, pagamintus ant įprastų keliams skirtų automobilių bazės. Tai mažylis „Renault Twingo", kompaktiškas „Subaru Justy" ir elektrinis kabrioletas „Mazda MX5". Tiesa, parodos lankytojams buvo pristatyta bandomoji versija. Nors ji jau važiuoja ir puikiai veikia, tačiau dar yra prie ko pasikrapštyti, ką patobulinti.
Visi trys elektromobiliai naudoja tokias pačias varomąsias sistemas: modernūs, kintamos srovės varikliai, pasiekiantys 30 kw galią ir akumuliatoriai, priklausomai nuo pasirinktos talpos, leidžia elektromobiliui nuvažiuoti 50 - 90 km atstumą. To daugumai žmonių pakanka kasdienėms kelionėms.
Įmonės „Elinta" stende vėl buvo pristatytas komercinis automobilis „Iveco Daily Plug-In". Papildomas elektrinis motoras šiam sunkiasvoriui leidžia stipriai sumažinti degalų sąnaudas ir pagerinti dinamiką. Gamintojo teigimu, naudodamas vien elektros energiją „Iveco Daily Plug-In" gali nuvažiuoti 40 kilometrų, tačiau išbandyti šio automobilio realiomis sąlygomis vis dar nepavyko.
Tame pačiame stende stovėjo dar vienas „Iveco Daily" „kablukas", tačiau jis visiškai elektrinis. Kauniečiai perdirbo dyzelinį komercinį furgoną į aplinkai draugišką ir pigiai eksploatuojamą miesto reikmėms aprūpinti skirtą transporto priemonę. Vienu įkrovimu ji galės nuvažiuoti net iki 160 kilometrų.
Įmonė „Miromax" publikai pristatė elektra varomus dviračius. Čia pat, „Litexpo" rūmuose juos galėjo išbandyti visi norintys. „Miromax" jau ne vienerius metus platina elektrinių dviračių surinkimo komplektus. Šiemet „ALT 2013" parodoje buvo pristatytos gerokai patobulintos ir modifikuotos technologijas: varikliai dviračiuose buvo ne tik galingesni, tačiau ir kompaktiškesni, lengvesni.
Parodos lankytojai pirmieji išvydo Lietuvos rinkoje debiutuojantį antrosios kartos „Ford" SUV klasės atstovą „Kuga". Didesnis, talpesnis, galingesnis, tačiau ekonomiškesnis ir ekologiškesnis. Šalia jo - pastebimai atnaujintas, gerokai veržlesnės išvaizdos miestui pritaikytas „Fiesta" modelis. Netoliese buvo galima išvysti ir trečiosios kartos „Hyundai Santa Fe" modelį, kuris kokybe neturėtų nusileisti artimiausiems konkurentams iš Vakarų Europos. Antroji premjera iš Pietų Korėjos: dviduris „Hyundai i30" modelis. Planuojama, kad jam kompaniją parodoje palaikys ir brolis dvynys „Kia Pro Cee'd".
Dar vieną lietuvišką premjerą buvo galima sutikti ir „Sostenos" stende: tai „Renault Clio" pagrindu sukurtas nedidelis miesto visureigis „Captur". Tiesa, jo pasirodymas „Litexpo" centre buvo kiek prieš laiką: automobilis visos Europos, o tuo pačiu ir Lietuvos pardavimo salonuose pasirodys tik pačioje gegužės pabaigoje.
Kita „Renault" premjera - taip pat padidinto pravažumo automobilis, tik labiau orientuotas į šeimos poreikius - atnaujintas vienatūris „Scenic Xmod", kurį tikimės išbandyti per porą artimiausių mėnesių ir įspūdžiais pasidalinti su savo skaitytojais.
Iš „Fiat" modelių svarbiausia naujieta tapo „Panda" modelis. Parodoje bus pristatyta visais ratais varoma jo versija.
Devynvietis „Fiat Scudo" pardavinėjamas Lietuvoje jau antrus metus. Tačiau tik dabar atstovai nusprendė plačiau pristatyti publikai.
Automobilių gamintojų atstovai svečius kvies ne tik apžiūrėti jų prekes. Lankytojai buvo viliojami ir įvairiais konkursais. Tarkim, tie patys „Fiat" parodos metu pralošė padidinto pravažumo visureigį (ar visgi vienturį?) „Freemont". Laimingiausias šį modelį su pilnu baku turės visą savaitgalį.
Didžiausius motociklų gerbėjus pritraukė sportinių motociklų gamintojo „KTM-Sportmotorcycle AG" atstovai - bendrovė „Motoshop". Parodos metu čia lankytojams buvo pristatytas šio austrų motociklo gamintojo flagmanas, bene didžiausia šių metų motociklų pasaulio naujiena - didysis kelioninis enduro tipo motociklas „KTM 1190 Adventure". Čia pat lankytojai galėjo susipažinti ir su nauja, į jaunimą orientuota „KTM Duke" serija.
Parodoje nebuvo apsieita ir be sportinių motociklų. Ekspozicijoje - visa gama „KTM" lenktyninių bekelės motociklų, kurių balne finišo link skrieja tiek pasaulio, tiek Lietuvos motokroso bei enduro lenktynių serijų nugalėtojai.
Parodoje buvo ir kuklesnių dviračių savaeigių transporto priemonių variantų. Tai - stilingi ir ekonomiški „Mosca" motoroleriai. Įdomus faktas - šis prekės ženklas yra lietuviškas. Motoroleriai gaminami Kinijoje, pagal specialų „Motoshop" užsakymą. Skelbiama, kad jie pasižymi itin aukšta kokybe.
„ALT 2013" lankytojai galėjo apžiūrėti ne tik stovinčius motociklus. Įvairius triukus visas tris parodos dienas lauko aikštelėje rodė moto kaskadininkai.
Valstybinės įmonės „Regitra" atstovai demonstravo mokomuosius automobilius su įrengta vaizdo įrašymo technika. Kaip žinia, visi egzaminų procesai bus filmuojami, siekiant kad nekiltų nesusipratimų tarp vairuotojų ir egzaminuotojų.
Parodoje vyko ir ekologiško vairavimo konferencija, čia pat vairuotojai galėjo gauti teorinių patarimų iš pačių instruktorių ar netgi sykiu su jais sėsti prie automobilio vairo ir drauge pasimokyti vairuoti ekologiškai.
Automobilių sporto gerbėjų širdis džiugino sportinių automobilių stendas, kuriame labai įvairios mašinos - nuo sportinio VAZ iki ypač galingos „Nissan" drifto mašinos.
„Lietuvos automobilininkų sąjunga" šį savaitgalį vykstančioje „ALT 2013" parodoje skatino „kelių erelius" susimąstyti, rodydama pavojingo vairavimo pasekmes.
Kaip žinia, pastaraisiais metais avaringumas Lietuvos keliuose mažėja. Kaip ir žuvusių juose skaičius. Nepaisant to, statistika, lyginant su kitomis Europos valstybėmis toli gražu nežiba. Drąsuolių gatvės kamikadzių vis dar yra. Kai kuriems iš jų visiškai nusispjauti į baudas. Nerūpi ir kiti eismo dalyviai. Perdėtas pasitikėjimas savimi leidžia sėsti prie vairo net ir išlenkus kelis bokalus stipresnio gėrimo.
Galvodami apie tai, parodos organizatoriai įrengė kelių erelių siaubo kambarį. Jie tikisi, kad kiekvienas čia apsilankęs vairuotojas bus priverstas susimąstyti ir padaryti teisingas išvadas. Šalia įsikūręs kelių policijos stendas, kuriame demonstruojama naujausia šios tarnybos technika.
„Lietuvos automobilininkų sąjunga" taip pat kvietė visus „pačius geriausius" vairuotojus aplankyti „Kelių erelių siaubo kambarį". Tai buvo nemaža patalpa juodomis sienomis, į kuri įleidžiami ne jaunesni nei 16 metų sulaukę asmenys. Pirmasis įžengusiuosius pasitinkantis vaizdas - visiškai sumaitotas automobilis. Tik gerai įsižiūrėjus buvo įmanoma atskirti, kad tai „Opel Omega". Jos spidometras užstrigęs ties 140 km/h padala. Tai girto vairuotojo nesuvaldytas automobilis pražudęs jį patį ir draugą.
„Lietuvos automobilininkų sąjungos" vadybininkas Donatas Lingevičius teigė, kad tokios šokiruojančios priemonės efektyviausiai priverčia susimąstyti pasitikėjimo savo jėgomis nestokojančius vairuotojus. Dauguma žmonių girdi informaciją apie eismo įvykių statistiką, žūčių skaičių, tačiau yra tokių kurie nesuvokia pavojaus kelyje. Kitaip sakant mokosi tik iš savo klaidų. Na, o tokiose situacijose mokytis gali būti per vėlu.
Dažnas greičio mėgėjas tik savo akimis pamatęs eismo įvykio padarinius susimąstys, atleis greičio pedalą, o norėdamas išsilieti, nuvyks savo jėgų išbandyti tam skirtoje lenktynių trasoje.
Panašią idėją sąjunga buvo įgyvendinusi ir prieš porą metų vykusioje parodoje. Tąkart ekspozicijoje stovėjo vienišas suknežintas automobilis. Šiemet, kad to nepasirodytų maža, įrengtas visas kambarys, kuriame papildomai publikuojama ir šokiruojančių nuotraukų galerija, dėl kurių silpnesnių nervų žmonėms vertėtų aplenkti šį kambarį. Efektingai veikia ir vaizdo instaliacija, kurioje galima pamatyti ne tik avarijų pasekmes, bet ir automobilių suknežinimo bei nykstančių gyvybių procesą.
Ar tai veiksminga? Taip. Netgi labai. Visų pirma sudaužytas automobilis pritraukia žmones. Tai yra įdomu. Vis dėlto ne kasdien tokius pamatai. Toliau žmonės pradeda mąstyti. Visgi žvilgsnis pakrypsta link nuotraukų, vaizdo medžiagos, kuri net ir pačių šalčiausių nervų žmogų verčia apsalti.
Šitokį projektą palaiko kelių policija, kuriai „kelių ereliai" - tikras galvos skausmas. Būtent tokios socialinės akcijos, o ne reidai ar baudų didinimai stipriausiai veikia žmones.
Nuotraukos V. Misevičiaus, D. Davidavičiaus
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"