Pastaruoju metu, kai reikia pervežti didesnius krovinius ar skubias siuntas, žmonės vis dažniau kreipiasi į oficialias, legaliai dirbančias ir už savo darbą atsakančias įmones. Tai ypač svarbu, kai pervežti reikia brangius krovinius.
Rimta, pervežimais užsiimanti įmonė, beveik visada turi nemažą skirtingų dydžių ir keliamosios galios automobilių parką. Automobilių keliamoji galia gali svyruoti nuo 1,5 iki 20 tonų. Klientui belieka išsirinkti konkrečiu atveju labiausiai tinkamą transportą. Šiuo atveju problema tame, kad ne visi žino, kuo vieni krovininiai automobiliai skiriasi nuo kitų ir kuris krovininis transportas šiuo atveju yra optimaliausias.
Siekdami kiek nušviesti minėtą problemą, pabandysime pasiaiškinti, kokie krovininio transporto tipai egzistuoja ir kokiais atvejais kuris transportas naudojamas. Iš esmės, visi krovininiai automobiliai skirstomi pagal kabinos tipą, tai yra, pagal tai, kokie kroviniai bus vežiojami. Taigi, galima rinktis iš:
Tentas (puspriekabė).
Tai - didelės keliamosios galios (nuo 20 iki 25 tonų) automobilis, tačiau yra ir mažesnių krovinių transportavimui skirti automobiliai, tarkim „Renault Master". Dideliame sunkvežimyje su tentu ar puspriekabe telpa maždaug 22 - 33 euro paletės, tūris - 60 - 96 m3. Tokie automobiliai dažniausiai naudojami krovinių pervežimui tiek šalies viduje, tiek ir gabenant krovinius iš/į užsienį. Pagrindinis tokio tipo transporto privalumas tame, kad krovinius galima krauti iš visų pusių.
Automobilių junginys ar tiesiog autojunginys.
Tai sunkvežimis su papildoma priekaba. Jis gali pervežti 16 - 25 tonas krovinių. Automobilio ir priekabos tūris siekia būna nuo 60 iki 120 m3, talpumas - 22 - 33 euro paletės. Toks transportas naudojamas didelės apimties krovinių gabenimui. Šio transporto pliusas tame, kad galima greitai pakrauti ir iškrauti krovinius, minusas - autojunginys netiks ypač ilgų daiktų pervežimui.
Refrižeratorius (puspriekabė).
Tai automobilis, kurio puspriekabė yra šaldytuvas. Juo perveža produktus ir kitus krovinius, kurių transportavimui būtina žema temperatūra. Šaldytuve temperatūrą galima nustatyti nuo +25 C iki -25 C. Puspriekabės tūris - nuo 60 iki 92 m3, talpa 24 - 33 euro paletės. Šiuo atveju reiktų žinoti, kad refrižeratorius yra 5 - 25 proc. brangesnis už standartinius sunkvežimius.
„Jumbo".
Taip vadinami sunkvežimiai su didelės talpos puspriekabėmis. Didelę talpą užtikrina speciali krovininio skyriaus forma: sunkvežimis turi „L" raidės formos grindis, o ratai, ant kurių laikosi konstrukcija, yra mažesni negu įprastai. Toks automobilis gali pervežti iki 20 tonų sveriantį krovinį. Naudingas krovinių skyriaus tūris - 96 - 100 m3, talpa - 33 euro paletės.
Autocisterna.
Tai - 8 - 40 m3 tūrio cisternos ant ratų. Jų keliamoji galia yra nuo 12 iki 22 tonų. Šio tipo transportas naudojamas skystų krovinių gabenimui.
Konteinerių gabenimui skirtas transportas.
Tai sunkvežimis, kurio priekaba pritaikyta skirtingo tipo konteinerių gabenimui. Keliamoji galia - nuo 20 iki 30 tonų. Šio tipo transportas labai praverčia vykdant multimodalinius pervežimus.
Miškavežis.
Specializuotas sunkvežimis, puspriekabė ar priekaba, skirta pervežti rąstus ar ilginę pjautinę miško medžiagą. Mediena gabenama atvirose priekabose ar puspriekabėse. Pagal vietoves, iš kurių tenka gabenti medieną, miškavežiai skirstomi į išvežančius medieną iš miško ir gabenančius medieną gerais keliais. Rąstai pakraunami keliant juos ant platformos po vieną ar po kelis, iškraunami kranais arba tiesiog leidžiant jiems išriedėti.
Autovežis.
Sunkvežimis, kuris panašus į tralą ir turi automobilių gabenimui pritaikytą priekabą. Yra atviri ir uždari autovežiai, su tentais ir bortais. Paprastai keliamoji galia svyruoja nuo 20 iki 25 tonų. Vienu kartu autovežis gali vežti nuo 8 iki 10 automobilių. Šio tipo transporto priemonės išmatavimus nustato vyriausybė, bet paprastai jie būna apie 4 metrus į aukštį ir apie 20 metrų į ilgį.
Savivartis.
Šio tipo transportas skirtas birių krovinių, tarkim, smėlio, skaldos ar pan., transportavimui. Taip pat juo galima gabenti visus krovinius, kuriuos galima iškrauti išverčiant juos iš krovinių skyriaus. Šio tipo automobilių pliusas - greitas krovinių iškrovimas. Yra skirtingo tipo krovinių skyriai. Pagal tai sunkvežimiai skirstomi į iškraunamus per galą, per šoną, per abu šonus, universalius - kai krovinį galima iškrauti per bet kurią pusę. Keliamoji galia - 12 - 22 tonos.
Grūdų pervežimui skirtas transportas.
Kaip matosi iš pavadinimo, šie sunkvežimiai skirti grūdų gabenimui. Jo krovinių skyrius būna cisternos arba bunkerio formos. Gaminamas iš plieno arba aliuminio lydinio. Grūdai į krovinių skyrių suberiami per viršutinius liukus. Kaip ir savivarčiai, šie sunkvežimiai gali pervežti nuo 12 iki 22 tonų krovinių.
Mikro autobusas.
Iš visų minėtų transporto priemonių, ši gali pervežti mažiausiai. Jos keliamoji galia - 1 - 3 tonos. Darbinis tūris neviršija 3 - 10 m3. Mikro autobusai naudingi tada, kai greitai reikia pervežti nedidelius krovinius. Be to, šis transporto tipas yra palyginti pigus.
Paletė arba euro paletė - tai plokščias padėklas, ant kurio kraunami pervežami kroviniai. Paletės paprastai gaminamos iš medžio arba plastmasės. Kroviniai ant jų ne tik pervežami, bet ir gali būti sandėliuojami. Be to, ant palečių sukrautus krovinius lengva pakrauti ir iškrauti. Euro paletės išmatavimai - 1 200 - 1 800 mm, keliamojo gali - 1 000 - 2 5000 kg.
Dabar, žinodami, kokie būna krovininio transporto tipai, jūs lengviau ir greičiau susiorientuosite konkrečioje situacijoje ir pasirinksite optimaliausią, jums geriausiai tinkantį variantą.
Nuotraukos gamintojų ©
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.