Patys keisčiausi projektiniai modeliai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Ford-Nucleon-600x400
  • firebird-2-600x315
  • bridgestone-falcon
  • bmw_i8_concept_spyder_3_resize
  • Honda-Fuya-Jo-600x338

Projektiniai modeliai naudojami jau labai seniai. Jie visada būna unikalūs, kartais - ryškūs ir pastebimi, kartais - tarsi ne iš šio pasaulio. Jais žavisi, juos peikia, tačiau, paprastai, inžinierių ir dizainerių fantazijos taip ir lieka visuomenei nepasiekiamomis fantazijomis.

Kai kuriuos išskirtinius projektinių modelių „bruožus" vėliau galima atsekti serijiniuose, kasdieniuose modeliuose. Vienas puikiausių tokių pavyzdžių - elektrinis „BMW i3". Taip jau susiklostė, kad inžinierių kūriniai, panašūs į šį bavarų koncerno modelį, visada traukė visuomenės dėmesį.

Beje, amerikiečių koncernas „General Motors" dar 1960 m. ne kartą formaliai pristatė panašius automobilius, turėjusius ličio jonų akumuliatorius, kurie naudojami ir šiandien. Tiesa, technologija nuo tada gerokai patobulėjo. Visgi šiandien pakalbėkime apie į tradicines normas nevisai telpančius projektinius modelius.

„General Motors Firebird II"

1956 m. koncernas „GM" pasauliui pristatė raketą primenantį automobilį. Ne vienam jį išvydusiam kilo mintis, kad automobilis į realų pasaulį atvyko iš populiaraus vaikiško serialo „Džetsonų šeimynėlė". Tais laikais žmonės daug diskutavo ir ginčijosi dėl automobilių pramonės ateities, buvo prognozuojama, kad serijiniai automobiliai netrukus gaus reaktyvinius variklius.

Beje, „Firebird" įdomus ne tik savo inovaciniu dizainu. Jis gavo unikalią ryšio sistemą, kuri, gamintojų teigimu, gali būti naudojama ateities „elektriniuose greitkeliuose". Panašu, kad nė vienas projektinis modelis nėra „pažvelgęs į ateitį" taip toli.

„Ford Nucleon"

Šis modelis visuomenei buvo pristatytas prabėgus vos porai metų po „Firebird II" pasirodymo. Žiūrint iš šalies, idėja naudoti dujinius turbininius reaktyvinius variklius atrodo visai priimtina, apgalvota ir net akivaizdi. Kodėl gi ne? Tačiau „Ford Nucleon" kūrėjai nuėjo dar toliau. Jie į savo automobilį sumontavo miniatiūrinį atominį reaktorių. Tiksliau, jie planavo tai padaryti, tačiau projektas buvo iššaldytas. Galbūt taip netgi geriau...

„Bridgestone Falcon"

Atgal į ateitį. 2010 m. padangų gamintojas „Bridgestone" pristatė transporto priemonės, laužančios visus automobilių veikimo principus, projektą. Jų modelis turi tik du priekinius ratus. Gale patogiai „įsikūrė" du reaktyviniai varikliai. Modelio kapsulės formos kabinoje gali tilpti keturi keleiviai.

Esant dideliam greičiui, transporto priemonė pati save valdo, vairuotojas gali valdymą perimti greičiui sumažėjus. Tokiu atveju transporto priemonė pakyla ir valdoma panašiai kaip riedis. Jeigu šis modelis kada nors taptu serijiniu, stovėjimo aikštelėse kiltų gerokai mažiau problemų.

„Honda Fuya Jo"

Trumpas, aukštas ir tiesiog alsuojantis linksmo vakarėlio gaudesiu. Pavadinimas „Honda Fuya Jo" pažodžiui verčiamas kaip „nemiegantis miestas". Modelis buvo kuriamas turint aiškų tikslą. Inžinieriai norėjo, kad vairuotojas jaustųsi taip, tarsi važinėtų riedlente, ratukinėmis pačiomis arba šoktų klube.

Projektinis modelis buvo orientuotas į tą jaunimą, kuris gyvena vakarėliais ir linksmybėmis, neišeina iš naktinių klubų ar nuolat organizuoja vakarėlius. Šiame automobilyje yra net specialus didžėjaus stalas. Pirmą kartą plačiajai visuomenei automobilis buvo pristatytas dar 1999 m., tačiau po 2002 m. jis tyliai dingo nuo podiumų.

 

Nuotraukos gamintojų ©

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"