Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir reikalingos. Jos padeda vairuotojams, saugo tiek juos, tiek automobilių keleivius, tiek ir pėsčiuosius. Yra automobilių technologijos, kurios dar tik žengia pirmuosius žingsnius ir apie jų tikslingumą kalbėti dar anksti. Tačiau yra ir tokie „privalumai", kurių tikslingumu būtų galima suabejoti. Atskirais atvejais jie netgi gali kelti potencialų pavojų.
Aišku, gamintojus galima suprasti - kiekvienas „privalumas" kainuoja papildomai ir kimšdamas juos į automobilį, gamintojas gali kelti vieno ar kito modelio kainą. Taip auga pelnas, dėl kurio automobiliai ir gaminami. Deja, kimšdami automobilį įvairiomis funkcijomis, gamintojai kartais pamiršta, kad vairuotojui visų pirma reikalingi ne pasilinksminimai, o saugumas. Taigi, kokios tos automobilinės technologijos, be kurių galima išsiversi?
1) Elektrinis stovėjimo stabdis
Bene pati nereikalingiausia technologija moderniame automobilyje. Jeigu automobilyje sumontuotas elektroninis stovėjimo stabdis, pamirškite apie driftą ir sportiniu stiliumi įveikiamus posūkius. Be to, ši funkcija, sėdant akumuliatoriui, gali išsijungti labai netinkamu laiku ir viskas pasibaigs ne tik automobilio nuriedėjimu, bet ir galima avarija.
Tokios funkcijos nepatikimumas akivaizdus. Be to, internete nuolat pasirodo komentarų apie netikėtai gendančius elektroninius stabdžius, tad viskas rodo, kad automobilių vairuotojai puikiai gali apsieiti ir be šio privalumo.
2) Lietimui jautrus ekranėlis
Aišku, lietimui jautrus ekranėlis - gražu ir modernus. Tačiau tai bene ir visi tokio prietaiso privalumai.
Įjungti ar išjungti įvairias informacines bei kitas funkcijas galima naudojant įprastus mygtukus. Tai - gerokai patogiau ir paprasčiau. Daugelis automobilių pramonės ekspertų ir specialistų vieningai teigia, kad švytintys ir žybsintys ekranai centriniame panelyje taip pat „sėkmingai" nukreipia vairuotojo dėmesį, kaip ir kalbėjimas telefonu važiuojant.
Į tai įsiklausę dalis gamintojų jau planuoja į būsimus modelius vietoj modernių lietimui jautrių ekranėlių grąžinti senas, geras, puikiai pažįstamas rankenėles ir mygtukus.
3) Bepakopė pavarų dėžė - variatorius
„CVT" - raidės, reiškiančios modernią pavarų dėžę, neturinčią pavarų. Nesileidžiant į techninius niuansus, tokia PD dirba panašiai kaip dviračių pavarų sistema. Deja, daugumai vairuotojų tokios pavarų dėžės kelia tik nusivylimą, nes tiek jos patikimumas, tiek ir ilgaamžiškumas dar toli iki idealo, o automobiliui greitėjant nemažai variatorių skleidžia ne patį maloniausią garsą.
Ir tokios PD net negalima lyginti su moderniomis pavarų dėžėmis, turinčiomis dvejas sankabas. Tikėtina, kad būtent pavarų dėžės su dvejomis sankabomis artimiausiu metu išstums tradicines automatines pavarų dėžes.
4) Apie gresiantį susidūrimą perspėjanti sistema
Tai bene viena labiausiai erzinančių funkcijų automobilyje. Cypimas, perspėjantis mirksėjimas ir vairo rato vibracija gali išvesti iš kantrybės net pačius ramiausius ir šalčiausius nervus turinčius vairuotojus.
Ypatingai tai erzina stovint spūstyse, kur sistema nenumaldomai vis perspėja apie „gresiantį pavojų". Sistema veikia paprastai. Artėjant prie priešais važiuojančios transporto priemonės, sistema visam automobilio salonui paskelbia, kad kilo „pavojus", įsijungia indikacinės prietaisų skydelio lemputės, pradeda drebėti vairo ratas.
Problema tame, kad daugelyje automobilių išjungt šios funkcijos neišeina.
5) Naktinio matymo prietaisas
Abejotina naujų automobilių funkcija, kuri, gamintojo teigimu, turi padėti vairuotoju tamsiu paros metu tose atkarpose, kur trūksta apšvietimo. Visgi panašu, kad šį įranga, užuot padėjus, dezorientuoja vargšus vairuotojus.
6) Elektroninis durelių uždarymas
Funkcija, kaip ir turinti padėti vairuotojams bei keleiviams, gali tapti rimtos pirštų traumos priežastimi. Visame pasaulyje užfiksuota daugybė nelaimių, kai pirštus prispaudžia būtent elektrinės transporto priemonės durelės, tad yra pagrindo suabejoti tokios funkcijos naudingumu. Ypatingai naudinga šios funkcijos taip pat nepavadinsi. Durelių konstrukcijos ji nesustiprina, spynelių patikimumas taip pat nedidėja, o štai gedimas gali pareikalauti nemažų investicijų.
7) Nuolatinė traukos kontrolė
Moderni nuo ratų prasisukimo sauganti sistema apsaugo nuo ratų prasisukimo, galinčio tapti netikėto šoninio slydimo priežastimi. Deja, kai kuriuose modeliuose ši sistema veikia nuolat ir nėra galimybių jos išjungti.
Kituose gamintojai kaip ir numatė tokią galimybę, bet neilgam. Išjungus po tam tikro nustatyto laiko sistema vėl įsijungia. Nepaisant to, kad ji padeda išvengti nekontroliuojamo šoninio slydimo, visiškai apsaugoti nuo ratų praslydimo sistema negali.
Daryk ką nori, bet fizikos dėsnių nepakeisi, tad ši sistema nepadeda ne tik patyrusiems vairuotojams, bet ir naujokams. Agresyvaus sportinio vairavimo stiliaus gerbėjams pastaroji sistema išvis trukdo.
Naujokams sistema suteikia apgaulinga užtikrintumo kelyje jausmą, kuris vėliau dažnokai baigiasi avarijomis.
8) Automatiškai įsijungiantys žibintai
Jeigu jūsų automobilyje tokios funkcijos nėra, jūs mažai ką paradote. Blogiausiu atveju jūs galite pamiršti įsijungti žibintus ir jus gali sustabdyti policija.
Esant tokiai sistemai automobilio žibintai, reikia nereikia, visada įsijungia užvedus variklį. O juk kartais taip reikia, kad automobilis skendėtų tamsoje...
9) Variklio garso imitacija
Kai kurie galingų automobilių gamintojai pradėjo naudoti dirbtinius riaumojančio variklio garso imitatorius esą padedančius įprastame modelyje pasijusti tarsi sportiniame sedane.
Tarkim tokią technologiją turi hibridinis „Lexus IS300". Nors automobilis ir taip nėra silpnas, važiuojant galima „variklį girdėti" dar stipriau, tačiau iki tikrų sportinio stiliaus automobilių keliamo garso šiai imitacijai vis dar toloka.
10) Automatiniai priekinio stiklo valytuvai
Viena vertus, ši funkcija moderniuose automobiliuose kaip ir turi užtikrinti patogumą: įjungi automatinį valymo režimą ir pamiršti tiek apie valytuvus, tiek apie jų reguliavimą.
Visgi panagrinėjus atidžiau paaiškėja, kad daugelyje modelių ši funkcija veikia nevisai patikimai. Neigiamų atsiliepimų apie automatinius valytuvus apstu ir internete.
Daugiausia skundžiasi iki 150 000 lt kainuojančių automobilių savininkai. Vairuotojams kliūna maksimalus valytuvų veikimo režimas, kai sistema dažnai klysta ir neįjungia valytuvų, nors už lango pliaupia lietus.
Pasitaiko, kad įjungti minimaliu režimu valytuvai pradeda brūžint stiklą už lango skaisčiai šviečiant saulei. Kyla problemų su valytuvais ir žiemą, kai vairuotojas nepastebi, kad jie prišalę prie stiklo.
Taip užuot buvę privalumu, tokie valytuvai tampa problema. Tiesa, tai taikoma ne visiems automobiliams. Yra modelių, kur ši sistema veikia puikiai.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"