Pasaulis keičiasi, visa aplinka, išskyrus žmones, tampa išmanesnė ir funkcionalesnė. Mes kuo toliau, tuo dažniau visus savo rūpesčius patikime technikai, o inžinieriai gaišta gausybe laiko, mėgindami sukurti dar gudresnius ir universalesnius mechanizmus. Šios tendencijos aiškiai matomos ir automobilių pasaulyje - nauji modeliai tampa vis išmanesni, turi vis daugiau funkcijų ir privalumų. Vienas tokių naujovių pritaikymo praktikoje pavyzdžių - naujasis krosouveris „Volvo V40 Cross Country".
Tik pažvelgus, iškart į akis krenta daugybė originalių ir gražių modelio detalių. Tiek viduje, tiek ir išorėje. Nors „Volvo" ir taip jau nebevadinami „pensininkų automobiliais", dizaineriai nusprendė galutinai ištrinti bet kokias su tuo susijusias asociacijas, tada „Volvo V40 Cross Country" gavo dvigubą išmetimo vamzdį, veržlias šoninių reljefų linijas, agresyvų spoilerį ir chromuotus reilingus.
Naujovių užtenka ir viduje - centrinis panelis tarsi sklando ore, interjeras apšviečiamas iš visų pusių, salono apšvietimo spalvos gali keistis, o prietaisų skydelis primena išmanųjį telefoną.
Vis gi, kaip ir dažname moderniame modelyje, yra ir tam tikrų smulkių trūkumų. Tarkim priekinės sėdynės sumontuotos ganėtinai aukštai ir net maksimaliai jas nuleidus vidutinio ūgio vairuotojui virš galvos lieka ne taip jau daug vietos. Dalinai problema sprendžiama atsisakius permatomo panoraminio stogo, kokį turėjo mano bandytas modelis. Tokiu atveju erdvės virš galvos bus daugiau, tačiau keliaujant su vaikais šiems kelionė praras dalį žavesio. Patikrinta praktiškai.
Kai kurie trūkumai išlenda ir atidžiau pažvelgus į antrą sėdynių eilę. Nieko negalima prikišti pačioms sėdynėms - jos šildomos, minkštos, patogios, gale važiuojant dviem keleiviams, centrinę dalį galima atlenkti ir naudoti kaip papildomą ranktūrį, yra numatytos atskiros vietos puodukams. Deja, norint tuo mėgautis, tenka pavargti braunantis ant galinės sėdynių eilės: užpakalinių durų ertmė, nors jos ir atsidaro plačiai, ganėtinai siaura. Suaugusiems mažoka vietos ir ant pačių sėdynių, tačiau jos visiškai užteko kartu keliavusiems vaikams. Be to, jie ten jautėsi saugūs. „Volvo" inžinieriai pasistengė ir sukūrė tikrai saugų automobilį:
„Volvo V40 Cross Country" pasižymi pirmaujančiu klasėje saugos lygiu, kadangi automobilyje panaudota daug įvairių novatoriškų technologijų, įskaitant prisitaikančią pastovaus greičio palaikymo sistemą, pėsčiųjų saugos oro pagalvę, pėsčiųjų aptikimo funkciją su visiškai automatiniu stabdžiu ir „City Safety", kuri automatiškai sustabdo automobilį, kilus avarijos pavojui, kai važiuojama iki 50 km/h greičiu. Visa tai yra dalis mūsų visapusiško požiūrio į automobilių saugą pavadinimu „IntelliSafe".
Belieka patogiai įsikurti į galima leistis į kelią. Tiesa, tam reiktų paskirti šiek tiek laiko, nes „Volvo V40 CC" pasižymi funkcijų gausa, tad norint jas visas perprasti reiktų ramiai paskaityti instrukciją arba išklausyti pardavėjo paskaitos. „Volvo" - pirmieji automobiliai mūsų rinkoje, gavę lietuvių kalbą, bet kol kas lietuviškai pateikiama tik spidometro centre esančiame ekranėlyje pasirodanti informacija.
Čia jūs sužinote, kad galite ne tik keisti prietaisų skydelio apšvietimo intensyvumą ar spalvinę gamą, bet ir nustatyti tokią funkciją kaip išankstinis automobilio pašildymas. Jei tik akumuliatorius bus užtektinai įkrautas, o bake netruks kuro, jūs ne tik paliksite savo „V40 Cross Country" šiltą, bet ir šiltą rasite. Žiemą tai labai didelis pliusas. Taip pat šiame ekranėlyje jūs galite stebėti savo automobilio trajektoriją tarp kelio juostų. Užvažiavus ant juostos, ekranėlyje jį paraudonuoja, o vairas ima virpėti, žadindamas galimai užmigusį vairuotoją. Be autopiloto, automobilis turi ir prisitaikančią pastovaus greičio palaikymo sistemą, stebinčią kitas kelyje sutinkamas transporto priemones, užfiksuojančias jas gerokai anksčiau negu tai padaro vairuotojas ir laiku sumažinančią greitį. Tai labai pravertė važiuojant rūke skendinčioje magistralėje.
Tiesa, tokiu atveju tarp jūsų automobilio ir važiuojančios priešais transporto priemonės atsiranda ganėtinai didelis tarpas, tad nenustebkite, jei į jį netikėtai įsuks koks nors skubantis tautietis. Tokiu atveju sistema dar labiau sumažins greitį, tam, kad išlaikytų saugų atstumą iki netikėtai jos veikimo zonoje atsiradusio automobilio.
Bandytas modelis turėjo ir kitas modernias saugumo sistemas - aklųjų zonų stebėjimo sistemą, kelio ženklus stebinčią kamerą, parkavimos pagalbininką, prisitaikančias tolimąsias šviesas ir t.t. Laimei, vairuotojui palikta galimybė, esant reikalui, beveik visas šias sistemas išjungti.
Visų šių sistemų nustatymus ir galimybes reiktų išsiaiškinti leidžiantis į kelią. Taip pat dar prieš kelionę reiktų pasigilinti į borto kompiuterio galimybes, tarp kurių, ne tik saugumo funkcijų įjungimas/išjungimas, bet ir salono apšvietimo intensyvumo ir spalvų reguliavimas. Ilgesnėje kelionėje maloniai besikeičiančios salono apšvietimo spalvos blaško nuobodulį ir suteikia važiavimui papildomo žavesio.
Turint atliekamų pinigų, galima užsisakyti ir nuotolinį klimato ir garso sistemų valdymo pultelį.
Bandytas modelis turėjo dyzelinį 2,0 l 130 kW variklį ir automatinę 6 pavarų PD, su galimybe pavaras perjungti pačiam. Būna automobilių, kurie turi didelius variklius, tačiau jiems trūksta galios. Būna modelių, kurių APD kiek pavėluotai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą. Būna, bet tik ne „V40 Cross Country". Šiame automobilyje tiek variklis, tiek ir APD veikė puikiai, be priekaištų. Automobilis smagiai šaudavo iš priekio, dinamikos užteko tiek manevruojant miesto sraute, tiek ir skriejant autostrada. Gaila, kad artėja žiema ir leistinas greitis autostradoje sumažintas...
Kol kelias tiesus, klausimų nekyla. Situacija kiek pasikeičia posūkiuose. Nors „V40 Cross Country" turi ganėtinai tvirtą ir jautrų vairą, posūkiuose jis tarsi pasikeičia - juntamai susilpnėja vairuotojo ir vairuojamų ratų ryšys. Tai kiek nuvilia, nes pats automobilis ne tik puikiai įsibėgėja ar stabdo, bet ir turi neblogai sureguliuotą pakabą, užtikrinančią aiškų ir nuspėjamą valdymą bei ganėtinai nedidelius posvyrius sukant.
Pasivažinėjus prastesniais keliais kelias pastabas galima išsakyti ir pakabai. Kadangi automobilis buvo kuriamas kaip nedidelis visureigis, bendra pakabos ergonomika galėtų būti kiek vienodesnė. Tarkim, jeigu priekinė pakaba gulinčius policininkus įveikia ganėtinai lengvai, tai užpakalinė nustebina stiproku smūgiu ir aiškiai juntamais pamažėl gęstančiais svyravimais. Užpakalinė pakaba sureguliuota kietokai, tad tokias kliūtis kaip gulintys policininkai teks mokytis įveikti atsargiai.
Aišku, po tokių bandymų ir žinant, kad automobilio prošvaisa tik 145 mm, sukti į prastus kaimo keliukus nelabai norisi, tačiau verta „V40 Cross Country" išbandyti ir čia. Reikalas tas, kad „V40 Cross Country" turi penktos kartos visų keturių varančių ratų sistemą „Haldex" ir pasižymi puikia užpakalinės dalies geometrija. Nedidelė bekelė ar pievos, į kurias tikrai nesuktumėt su „Volvo V40" modeliu, „V40 Cross Country" - ne kliūtis. Tik reikia tiksliai išstudijuoti instrukcijas ir žinoti kaip įjungti vieną ar kitą automobilio funkciją. Ir nereikia persistengti. Visgi „V40 Cross Country" - krosouveris, o ne tikras visureigis.
Pirmą dieną, pasimalus po miestą ir matant, kad vidutinės kuro sąnaudos siekia beveik 10 l/ 100 km, kilo tam tikrų abejonių dėl gamintojų pateikiamų skaičių, tačiau kai grąžinant automobilį po kelių šimtų kilometrų vidutinės kuro sąnaudos buvo 6 l/ 100 km (gamintojo deklaruotos 5,2 l/ 100 km), supratau, kad švedai nemelavo. Važinėjant ramiai, nebandant automobilio galimybių ribų, galima lengvai pasiekti gamintojų deklaruotus skaičius.
Jei jums reikia stilingo automobilio su galingu varikliu ir modernia keturių ratų varančia sistema, „V40 Cross Country" - vienas geresnių pasirinkimų. Taip pat jis puikiai tiks tiems, kurie gyvent negali be modernių, inovatyvių technologijų. Kur jau kur, o šiame modelyje jų tikrai netrūksta. Dar galima pridėti, kad automobilis puikiai atrodo ir yra lengvai valdomas. Minusai? Prie jų būtų galima priskirti kiek ribotą vidinę erdvę ir kietoką užpakalinę pakabą. Daugiau akivaizdžių minusų „V40 Cross Country" kaip ir neturi.
Techninės charakteristikos
|
D2 (115 hp) 108g, aut |
D3 (150 hp) 117g, man |
D4 (177 hp) 137g, aut |
Variklis |
|
|
|
Variklio pavadinimas |
D4162T |
D5204T6 |
D5204T4 |
Variklio tipo aprašymas |
Four-cylinder turbodiesel with start/stop technology (108g, aut) |
Five-cylinder turbodiesel with start/stop technology (117g, man) |
Five-cylinder turbodiesel with start/stop technology (137g, aut) |
Transmisija |
Priekiniai varantieji ratai |
Priekiniai varantieji ratai |
Priekiniai varantieji ratai |
Cilindrų skaičius |
4 |
5 |
5 |
Variklio darbinis tūris |
1560 cc |
1984 cc |
1984 cc |
Variklio cilindrų skersmuo |
75 mm |
81 mm |
81 mm |
Variklio taktas |
88,3 mm |
77 mm |
77 mm |
Maksimali variklio galia (kW) |
84 kW |
110 kW |
130 kW |
Arklio galios (Hp) |
115 hp |
150 hp |
177 hp |
Arklio galios, aps. |
3600 rpm |
3500 rpm |
3500 rpm |
Sukimo momentas |
270 Nm |
350 Nm |
400 Nm |
Sukimo momentas, aps. |
1750,0 - 2500,0 rpm |
1500,0 - 2750,0 rpm |
1750,0 - 2750,0 rpm |
Degalų tipas |
Dyzelis |
Dyzelis |
Dyzelis |
Techninės charakteristikos |
|||
Degalų sąnaudos (mišrus) |
|||
Six-speed manual gearbox |
4,4 l/100km |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
5,2 l/100km |
||
Six-speed Powershift transmission |
4,1 l/100km |
||
Degalų sąnaudos (mieste) |
|||
Six-speed manual gearbox |
5,3 l/100km |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
6,8 l/100km |
||
Six-speed Powershift transmission |
4,5 l/100km |
||
Degalų sąnaudos (greitkelyje) |
|||
Six-speed manual gearbox |
3,9 l/100km |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
4,3 l/100km |
||
Six-speed Powershift transmission |
3,9 l/100km |
||
Greitėjimas (0-100) |
|||
Six-speed manual gearbox |
9,6 s |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
8,3 s |
||
Six-speed Powershift transmission |
12,1 s |
||
CO2 išmetimas |
|||
Six-speed manual gearbox |
117 g/km |
||
Six-speed Geartronic automatic transmission |
137 g/km |
||
Six-speed Powershift transmission |
108 g/km |
||
Galingumas |
|||
Degalų bako talpa |
52 l |
60 l |
60 l |
Krovimo talpa |
324 l |
324 l |
324 l |
Vilkimo galia |
1300 kg |
1500 kg |
1500 kg |
Sveria |
|||
Eksploatavimo svoris |
1491 kg |
1587 kg |
1611 kg |
Bendrasis svoris |
1920 kg |
2010 kg |
2040 kg |
Maksimali stogo apkrova |
75 kg |
75 kg |
75 kg |
Išorės išmatavimai |
|||
Aukštis |
1470 mm |
1470 mm |
1470 mm |
Ilgis |
4370 mm |
4370 mm |
4370 mm |
Plotis |
1783 mm |
1783 mm |
1783 mm |
Plotis įskaitant veidrodėlius |
2041 mm |
2041 mm |
2041 mm |
Ratų bazė |
2646 mm |
2646 mm |
2646 mm |
Priekinis tarpuratis |
1552 mm |
1552 mm |
1552 mm |
Galinis tarpuratis |
1540 mm |
1540 mm |
1540 mm |
Posūkio skersmuo |
10,9 m |
10,9 m |
10,9 m |
Vidaus išmatavimai |
|||
Vieta galvai priekyje |
984 mm |
984 mm |
984 mm |
Vieta galvai gale |
932 mm |
932 mm |
932 mm |
Vieta pečiams priekyje |
1396 mm |
1396 mm |
1396 mm |
Vieta pečiams gale |
1349 mm |
1349 mm |
1349 mm |
Vieta kojoms priekyje |
1073 mm |
1073 mm |
1073 mm |
Vieta kojoms gale |
847 mm |
847 mm |
847 mm |
Vieta šlaunims priekyje |
1374 mm |
1374 mm |
1374 mm |
Vieta šlaunims gale |
1352 mm |
1352 mm |
1352 mm |
Kita |
|||
Klasifikacija pagal aplinkosaugos reikalavimus |
Euro 5 (2011) |
Euro 5 (2011) |
Euro 5 (2011) |
Lentelė volvo.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"