Esame įpratę tikėti, kad vokiečių gamybos automobiliai tobuliausi, Japonijos automobilių pramonės produkcija - patikimiausia, ir panašiomis aksiomomis, kurias mums į galvas kala patys automobilių gamintojai. Aišku, yra nepriklausomi tyrimai, kurie patvirtina, kad vienas ar kitas prekių ženklas pagrįstai giriasi savo pasiekimais. Tad tampa dar įdomiau, kai kurie nors kiti patikimumo reitingai visiškai paneigia visuotinai paplitusią klaidingą nuomonę.
Pirmas mitas - anksčiau automobiliai buvo patikimesni
Gyvename vienkartinių produktų epochoje. Atrodytų tvirti turistiniai batai po poros mėnesių gali suplyšti, naujo mobilaus telefono dažai nusilupa pirmosiomis eksploatacijos dienomis, o naujas, ką tik iš salono išriedėjęs automobilis per metus savininkui taip įgrysta smulkiais gedimais, kad būna sugrąžinamas atgal. Anksčiau taip buvo?
Manoma, kad anksčiau automobiliai buvo kuriami su gerokai didesne patikimumo atsarga. Ar tai tiesa - pasakyti sunku, tačiau gamintojai įvertino tai, kad automobilius žmonės keičia dažniau ir retas kuris begalvoja apie tai, kokio remonto lengvajam automobiliui reiks po 200 000 km ridos.
Galima išgirsti ir nuomonę, kad visi gamintojai draugiškai pradėjo naudoti prastesnės kokybės dalis, pirkdami jas iš trečiojo pasaulio šalių gamyklų. Situacija dalių rinkoje tikrai pasikeitė. Tarkim stiklų gamintoja iš Kinijos „Fuyao Glass Industry" šiuo metu užima antrą vietą pasaulyje pagal automobilių langų eksportą. Tokie pavyzdžiai ir kelia senesnės kartos vairuotojų abejones.
Visas šias abejones gali išsklaidyti statistika. Europos rinkoje atliekami tyrimai rodo, kad tarp dabartinių 4 - 5 amžiaus senumo automobilių pasitaiko tiek patys 11 proc. modelių su įvairiais gedimais, kuriais skundžiasi ir 15 metų senumo automobilių savininkai. Tokius duomenis pateikia vokiečių „TUV", užsiimanti automobilių technine apžiūra. Tiesa, šį kartą kalbama apie tvarkingus europiečius, kurie prižiūri savo automobilius ir laikosi gamintojo rekomendacijų.
Kokia padėtis kitapus Atlanto? Ten statistika dar geresnė. Amerikiečių agentūros „J.D. Power", fiksuojančios visas, net smulkiausias, problemas tyrimas parodė, kad per pastaruosius 10 metų automobilių eksploatacijos metu kylančių gedimų skaičius sumažėjo dvigubai. 2003 m. 100 trijų metų senumo automobilių tekdavo 273 problemos, o 2013 m. - tik 126.
Jeigu kalbėsime ne apie statistinį automobilį, o apie konkrečius prekių ženklus, galima pastebėti, kad priklausomai nuo gamybos metų patikimumas gali ženkliai skirtis. Tarkim, jeigu tikėti „TUV" reitingu, „Renault" automobilių patikimumas per pastaruosius keletą metų gerokai sumažėjo. 2004 m. ataskaitoje tokie ketverių metų senumo modeliai kaip „Laguna" ir „Megane" reitinge vietomis dalinasi su tokiais modeliais kaip „Audi A6" ar 5 serijos „BMW". Iš patikrintų naudotų automobilių tik 10,5 proc. „Laguna" ir 11,3 proc. „Megane" turėjo rimtų gedimų. Prabėgus keliems metams situacija radikaliai pasikeitė.
2013 m. reitinge keturių - penkių metų senumo „Laguna" ir „Megane" modeliai, gavę 18 ir 23 proc., jau atsiduria reitingo apačioje. Dar žemiau - 23,2 proc. - randame „Renault Kangoo", o nepatikimiausiu modeliu pripažįstama „Dacia Logan" (25,8 proc.).
Panašiai mažėja ir „Citroen" automobilių patikimumas. Jeigu keturių - penkių metu senumo „Golf" klasės modelis „Xsara" 2004 m. pagal patikimumą (užfiksuota tik 9,8 proc. gedimų) nenusileido „Audi" ar „BMW", tai jį pakeitęs „Citroen C4" genda beveik dvigubai dažniau (16,7 proc.).
Laimei, tokie pavyzdžiai - daugiau išimtis. Senų automobilių patikimumu labiausiai tiki „automobiliniai guru", kurie prisimena dar pirmuosius mūsų rinkoje pasirodžiusius „Mercedes" modelius. Ar jais galima tikėti?
Antras mitas - inžinierinis prestižinių modelių tobulumas
Pasaulinėse automobilių premjerose žurnalistų dėmesio visada sulaukia „Mercedes-Benz", „BMW", „Lexus", „Range Rover", „Cadillac". Minėti gamintojai būtinai parodys kokį nors išardytą naują mazgą ir mielai papasakos apie visus naujovės privalumus. Tai daroma tam, kad pirkėjui nebeliktų nė mažiausios abejonės, kad jie moka ne tik už prekių ženklą ir brangias medžiagas, bet ir už naujausius techninius sprendimus. Tik niekas net neužsimins apie tai, kad elektronika perkrautas modelis gerokai kaprizingesnis už paprastesnius analogus, o nauji mazgai ir agregatai, kurių remontas kainuoja brangiai, gali būti mažiau patikimi už įprastas konstrukcijas.
Juolab, kad patikimumo reitinguose prestižiniai modeliai ne visada užima aukštas pozicijas. Kai kurių tyrėjų duomenimis, Premium segmento modeliai išvis yra patys nepatikimiausi.
Prieš metus britų organizacija „Warranty Direct", renkanti informaciją apie garantinius ir pogarantinius remontus, paskelbė prasčiausių per 15 metų automobilių reitingą. Gal tai buvo daroma tikslingai, nes sąraše - beveik vien garsiausi vokiški modeliai. Įdomu tai, kad jame atsidūrė net tie modeliai, kurie kituose reitinguose buvo įvardinami kaip geriausi. Blogiausiųjų dešimtukas, „Warranty Direct' teigimu, atrodo taip:
- Audi RS 6 (2002-2011 metų)
- BMW M5 (2004-2011)
- Mercedes-Benz SL (2002-2012)
- Mercedes-Benz Viano (1996-2004)
- Mercedes-Benz CL (2000-2007)
- Audi A6 allroad (2000-2005)
- Bentley Continental GT (2003-2012)
- Porsche 911 (kėbulas 996) (2001-2006)
- Range Rover (2002-2012)
- Citroen XM (1994-2000)
Tokį automobilių parinkimą ekspertai aiškina tuo, kad buvo vertinamas ne tik bendras gedimų skaičius, bet ir remonto kaina. Būtent todėl antireitinge yra ir „Porsche 911", ir „Mercedes-Benz SL". Aišku, remonto kainos lyginimas yra ganėtinai sąlyginis, bet sutikite, kad ją įvertinus, reitingas yra patikimesnis.
Tiesa, ir nevertinant darbų kainos, kai kurių prestižinių prekių ženklų patikimumas kelia abejonių. Tarkim tiek patys „Warranty Direct" pateikia neigiamą „Audi", „BMW", „Mini" ir „Volkswagen" variklių gedimo statistiką: kiekvienai kas 27 „Audi" sugenda variklis. Blogesniu rezultatu gali pasidžiaugti tik „MG Rover" - čia varikliai genda kas 13 automobiliui. Reitingo lyderiai - „Honda" (gedimai fiksuojami tik kas 344 automobilį) ir „Toyota" (gedimai kas 171 automobilį).
Prastai minėti prekių ženklai pasirodė ir už Atlanto - agentūros „J.D. Power" surinktais duomenimis, iki trijų metų senumo „Audi", „Mini" ir „Volkswagen" tai pat yra blogiausių automobilių reitinge. „BMW" rezultatai taip pat nedžiugina.
Siekiant objektyvumo, verta apžvelgti ir „Consumer Reports" reitingą, sudaryta remiantis 2003 - 2012 m. servisų statistiką. į dažniau negu vidutiniškai gendančių modelių dvidešimtuką pateko „BMW 7 serija", „BMW X5", „Mercedes-Benz GL", „Mini Cooper S" ir „Volkswagen Touareg".
Trečias mitas - „japonai" negenda
Yra įprasta manyti, kad japoniški modeliai išvis negenda. Tikrai, tokie modeliai kaip „Toyota" ar „Lexus" užima aukštas pozicijas daugelyje reitingų, tačiau to nepasakysi apie kitus prekių ženklus. Tiesa, „Toyota" aukština irgi ne visi vertintojai. Tarkim vokiečių „ADAC", ne vienus metus tiriantis automobilių rinką, jokių išskirtinių „Toyota" privalumų nepastebėjo. Tarp 21 automobilių, kurių savininkai rečiausia kreipiasi į servisus, tik vienas „japonas" - „Nissan Micra". Tarp 12 blogiausių pateko „Honda Jazz", skeptikams, kurie pareikš, kad Vokietijoje japoniškų automobilių palyginti mažai, siūlome pasižvalgyti po JAV.
„J.D. Power" duomenimis, tarp patikimiausių trijų metų senumo modelių pirmauja „Lexus", o štai „Mitsubishi" randame autsaiderių trejetuke. Blogiau vertinami tik „Dodge" ir „Land Rover". „Subaru", „Nissan" ir „Infiniti" rezultatai - prastesni už vidutinius.
„Consumer Reports" taip pat įrodo, kad „japonai" būna skirtingi. Geriausių vardą iškovojo iškart keli prekių ženklai: „Toyota/Lexus", „Honda/Acura", „Mazda" ir „Infiniti". Likę japonų gamintojai, ekspertų teigimu, patikimumu pasigirti negali.
Ketvirtas mitas - daugiausia problemų kelia „anglai"
Bandant naujus „Jaguar" ar „Land Rover" modelius jaučiasi, kad anglų inžinerija vietoje nestovi. Tarkim, aliuminio kėbulai, kuriuos nuo šiol gauna ne tik sportiniai modeliai, bet ir, pirmą kart istorijoje, visureigiai. Automobiliai puikiai pasirodo ne tik greitkeliuose, bet ir bekelėje, tačiau visas pagyras lydi jau įprastais tapę pastebėjimai apie žemą minėtų modelių patikimumą.
„J.D. Power" reitinguose „Land Rover" prekių ženklas dažnai būdavo minimas tarp prasčiausių, „Jaguar" paskutiniame reitinge buvo 5 nuo pabaigos. Jeigu 100 naudotų, iki trijų metų amžiaus, „Lexus" tenka 71 gedimas, tai analogiškiems „Land Rover" - 220 gedimų.
Anglai į tai atsako, kad per pastaruosius metus jų automobilių kokybė gerokai išaugo. Indų „Tata Motors", 2008 m. įsigijęs „Jaguar" ir „Land Rover", teigia nepagailėjęs lėšų, sprendžiant patikimumo ir inovacijų klausimus. Norit rast tai patvirtinančių faktų, reikia gerokai pasistengti. Tiesa, naujausiame blogiausių modelių „ADAC" dvidešimtuke „anglų" nebėra. Nėra jų ir analogiškame „Consumer Reports" reitinge, tačiau ten galima rast „BMW 7 serija" ir „BMW X5" modelius. Taigi, kaip ir galima teigti, kad „Jaguar XJ" ir „Range Rover Sport" už šiuos vokiškus modelius yra patikimesni. Visgi tai mažai guodžia.
Optimistiškiau nuteikia „Warranty Direct" variklių patikimumo reitingas - čia „Jaguar" užima 5 vietą, nusilesdamas tik „Honda", „Toyota", „Mercedes" ir „Volvo", bet tuoj pat - naujas nusivylimas: brangiausiu garantiniu variklio remontu (13 000 svarų sterlingų) per pastaruosius 15 metų gali pasigirti būtent „Range Rover".
Penktas mitas - masiniai modeliai gaminami iš prastesnių medžiagų
Premium segmento automobilių pirkėjai nori jaustis išskirtiniai, tačiau kalbant apie patikimumą, tai įvairiuose reitinguose jau seniai pirmauja pigūs modeliai. Jeigu dėl visų aukščiau išvardintų mitų, remiantis pateikiama statistika, galima ginčytis, tai kalbant apie mažalitrių modelių patikimumą, visi ekspertai sutinka, kad jie niekuo nenusileidžia, o kartais ir lenkia Premium segmento atstovus.
„ADAC" reitinge kaip ypatingai patikimi išskirti tokie modeliai kaip: „Volkswagen Fox", „Renault Twingo", „Peugeot 206", „Nissan Micra", „Ford Ka" ir „Citroen C1". Jie lyginami su tokiais brangiais automobiliais kaip „Audi A5", „A6" ir „Q5"; „BMW 1-os, 3-os, 5-os serijos" „X1" ir „X3"; „Mercedes A-klasė, B-klasė", „С-klasė" ir „GLK".
„TUV" 4 - 5 metų naudotų automobilių patikimumo reitingas atrodo taip:
- Toyota Prius
- Mazda 2
- Toyota Auris
- Toyota Corolla Verso ir Smart Fortwo
- Mercedes C-klasė
- Porsche Cayenne ir Porsche Boxster
- Porsche 911
- Volkswagen Golf Plus
„Warranty Direct" teigimu, absoliučiais patikimumo lyderiais (įskaitant remonto kainą) yra:
1. Mitsubishi Lancer (2005-2008 metų)
2. Opel (Vauxhall) Agila (2000-2008)
3. Suzuki Alto (1997-2006)
4. Toyota Aygo (2005-2012)
5-6. Honda HR-V (1998-2006) ir Volvo S40 (1996-04)
7. Mazda MX-5 (2005-2012)
8-9. Mercedes E-klasė (2006-2012) ir Toyota Yaris (1999-2003)
10. Honda Jazz (2001-2008)
2013 m. 4-5 metų senumo automobilių patikimumo reitingas pagal TUV
Vieta |
Modelis |
Sugedusių automobilių dalis |
Vidutinė rida Km |
Vieta |
Modelis |
Sugedusių automobilių dalis |
Vidutinė rida Km |
1 |
Toyota Prius |
4,0 proc. |
63 000 |
62 |
Volkswagen Touareg |
9,9 proc. |
92 000 |
2 |
Mazda 2 |
4,8 proc. |
48 000 |
62 |
Audi Q7 |
9,9 proc. |
101 000 |
3 |
Toyota Auris |
5,0 proc. |
57 000 |
64 |
Citroen C4 Picasso |
10,0 proc. |
76 000 |
4 |
Toyota Corolla Verso |
5,1 proc. |
71 000 |
64 |
Suzuki Swift |
10,0 proc. |
54 000 |
4 |
Smart Fortwo |
5,1 proc. |
42 000 |
64 |
BMW Z4 |
10,0 proc. |
52 000 |
6 |
Mercedes C-klasė |
5,3 proc. |
68 000 |
67 |
Mitsubishi Colt |
10,1 proc. |
56 000 |
7 |
Porsche Cayenne |
5,6 proc. |
76 000 |
67 |
Ford Mondeo |
10,1 proc. |
95 000 |
7 |
Porsche Boxster |
5,6 proc. |
46 000 |
67 |
Nissan Qashqai |
10,1 proc. |
64 000 |
9 |
Porsche 911 |
5,8 proc. |
47 000 |
67 |
Volkswagen Passat |
10,1 proc. |
111 000 |
10 |
Volkswagen Golf Plus |
5,9 proc. |
61 000 |
71 |
Hyundai Getz |
10,2 proc. |
54 000 |
10 |
Ford Fusion |
5,9 proc. |
51 000 |
71 |
Opel Zafira |
10,2 proc. |
79 000 |
12 |
Suzuki SX4 |
6,2 proc. |
61 000 |
71 |
Nissan Note |
10,2 proc. |
60 000 |
12 |
Mazda 3 |
6,2 proc. |
61 000 |
74 |
Volkswagen Beetle |
10,5 proc. |
52 000 |
12 |
Audi TT |
6,2 proc. |
58 000 |
75 |
Opel Astra |
10,6 proc. |
70 000 |
15 |
Toyota Avensis |
6,3 proc. |
78 000 |
76 |
Volkswagen Caddy |
10,9 proc. |
87 000 |
15 |
BMW X5 |
6,3 proc. |
83 000 |
76 |
Opel Agila |
10,9 proc. |
49 000 |
17 |
Mercedes SLK |
6,5 proc. |
48 000 |
78 |
Nissan Micra |
11,1 proc. |
52 000 |
18 |
Toyota RAV4 |
6,7 proc. |
69 000 |
79 |
Ford Galaxy |
11,3 proc. |
101 000 |
19 |
Audi A3 |
6,9 proc. |
74 000 |
80 |
BMW X3 |
11,6 proc. |
80 000 |
20 |
Mazda MX-5 |
7,1 proc. |
44 000 |
80 |
Honda Accord |
11,6 proc. |
76 000 |
21 |
Volkswagen Eos |
7,2 proc. |
58 000 |
82 |
BMW 5-serija |
11,9 proc. |
99 000 |
22 |
Audi A4 |
7,3 proc. |
92 000 |
83 |
Daihatsu Sirion |
12,0 proc. |
52 000 |
23 |
Ford Fiesta |
7,4 proc. |
53 000 |
84 |
Chevrolet Aveo |
12,3 proc. |
52 000 |
24 |
Audi A6 |
7,5 proc. |
111 000 |
85 |
Skoda Superb |
12,4 proc. |
94 000 |
25 |
Volkswagen Golf |
7,6 proc. |
71 000 |
86 |
Mercedes E-klasė |
12,5 proc. |
110 000 |
25 |
Mini |
7,6 proc. |
53 000 |
87 |
Renault Modus |
12,8 proc. |
50 000 |
27 |
Ford C-Max |
7,7 proc. |
67 000 |
88 |
Hyundai Tucson |
13,0 proc. |
65 000 |
28 |
Honda Civic |
7,9 proc. |
64 000 |
88 |
Volkswagen Polo |
13,0 proc. |
56 000 |
29 |
BMW 3-serija |
8,0 proc. |
79 000 |
88 |
Kia Picanto |
13,0 proc. |
53 000 |
29 |
Renault Twingo |
8,0 proc. |
41 000 |
91 |
Volkswagen Sharan |
13,2 proc. |
98 000 |
31 |
Toyota Yaris |
8,1 proc. |
53 000 |
92 |
Fiat Bravo |
13,4 proc. |
65 000 |
32 |
Honda Jazz |
8,3 proc. |
53 000 |
93 |
Citroen C3 |
13,9 proc. |
57 000 |
32 |
Mazda 6 |
8,3 proc. |
77 000 |
94 |
Renault Scenic |
14,0 proc. |
70 000 |
34 |
Toyota Aygo |
8,5 proc. |
53 000 |
95 |
Suzuki Jimny |
14,3 proc. |
49 000 |
34 |
Mercedes B-klasė |
8,5 proc. |
60 000 |
95 |
Kia Rio |
14,3 proc. |
64 000 |
36 |
Opel Meriva |
8,7 proc. |
52 000 |
97 |
Hyundai Atos |
14,4 proc. |
46 000 |
37 |
Volkswagen Touran |
8,8 proc. |
89 000 |
98 |
Renault Clio |
14,5 proc. |
55 000 |
37 |
Opel Tigra |
8,8 proc. |
47 000 |
98 |
Ford Ka |
14,5 proc. |
50 000 |
37 |
Volvo C30 |
8,8 proc. |
69 000 |
98 |
Chevrolet Matiz |
14,5 proc. |
46 000 |
40 |
Seat Altea |
8,9 proc. |
70 000 |
101 |
Kia Sorento |
14,6 proc. |
82 000 |
40 |
Ford Focus |
8,9 proc. |
74 000 |
102 |
Volkswagen Fox |
14,7 proc. |
55 000 |
40 |
Ford S-Max |
8,9 proc. |
95 000 |
103 |
Skoda Roomster |
14,8 proc. |
67 000 |
43 |
Volvo S40 |
9,1 proc. |
89 000 |
103 |
Peugeot 207 |
14,8 proc. |
56 000 |
43 |
Suzuki Grand Vitara |
9,1 proc. |
66 000 |
105 |
Citroen C2 |
14,9 proc. |
57 000 |
45 |
Opel Vectra |
9,2 proc. |
87 000 |
106 |
Citroen Berlingo |
15,2 proc. |
76 000 |
45 |
Skoda Octavia |
9,2 proc. |
92 000 |
107 |
Fiat Punto |
15,3 proc. |
61 000 |
47 |
BMW 1-serija |
9,3 proc. |
66 000 |
108 |
Alfa Romeo 147 |
15,5 proc. |
65 000 |
47 |
Citroën C1 |
9,3 proc. |
56 000 |
108 |
Volvo V70 |
15,5 proc. |
114 000 |
49 |
Subaru Forester |
9,4 proc. |
72 000 |
110 |
Alfa Romeo 159 |
15,8 proc. |
83 000 |
49 |
Kia Cee´d |
9,4 proc. |
65 000 |
111 |
Citroen C5 |
15,9 proc. |
89 000 |
49 |
Peugeot 107 |
9,4 proc. |
54 000 |
111 |
Seat Ibiza |
15,9 proc. |
62 000 |
52 |
Hyundai Matrix |
9,6 proc. |
55 000 |
113 |
Citroen C4 |
16,7 proc. |
70 000 |
52 |
Mercedes A-klasė |
9,6 proc. |
55 000 |
114 |
Fiat Panda |
16,9 proc. |
51 000 |
52 |
Honda CR-V |
9,6 proc. |
71 000 |
115 |
Peugeot 307 |
17,8 proc. |
72 000 |
55 |
Mercedes CLK |
9,7 proc. |
62 000 |
116 |
Peugeot 407 |
18,0 proc. |
85 000 |
55 |
Nissan X-Trail |
9,7 proc. |
81 000 |
116 |
Renault Megane |
18,0 proc. |
76 000 |
55 |
Mercedes ML |
9,7 proc. |
94 000 |
118 |
Fiat Doblo |
21,4 proc. |
80 000 |
58 |
Mazda 5 |
9,8 proc. |
74 000 |
119 |
Renault Laguna |
23,0 proc. |
90 000 |
58 |
Opel Corsa |
9,8 proc. |
53 000 |
120 |
Renault Kangoo |
23,2 proc. |
72 000 |
58 |
Seat Leon |
9,8 proc. |
73 000 |
121 |
Dacia Logan |
25,8 proc. |
73 000 |
58 |
Skoda Fabia |
9,8 proc. |
53 000 |
120 |
Renault Kangoo |
23,2 proc. |
72 000 |
|
|
|
|
121 |
Dacia Logan |
25,8 proc. |
73 000 |
Trijų metų amžiaus automobilių patikimumo 2013 m. pagal „J.D. Power" reitingas (problemos 100 egz.)
Lexus |
71 |
GMC |
134 |
Porsche |
94 |
Scion |
135 |
Lincoln |
112 |
Nissan |
137 |
Toyota |
112 |
Infiniti |
138 |
Mercedes-Benz |
115 |
Kia |
140 |
Buick |
118 |
Hyundai |
141 |
Honda |
119 |
Audi |
147 |
Acura |
120 |
Volvo |
149 |
Ram |
122 |
Mini |
150 |
Suzuki |
122 |
Chrysler |
153 |
Mazda |
124 |
Jaguar |
164 |
Chevrolet |
125 |
Volkswagen |
174 |
Vidutinis gedimų kiekis |
126 |
Jeep |
178 |
Ford |
127 |
Mitsubishi |
178 |
Cadillac |
128 |
Dodge |
190 |
Subaru |
132 |
Land Rover |
220 |
BMW |
133 |
|
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"