Visureigių pravažumo bandymuose – stebinantys rezultatai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__3_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__2_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__1_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__8_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__7_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__6_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__4_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__5_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__12_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__11_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__9_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__10_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__14_
  • Visureigi__bandymai_ant_Peak_Point_platformos__13_

Rinkimai „Lietuvos metų automobilis 2019" jau baigėsi - geriausiojo titulą iškovojo „Peugeot 508" ketverių durų kupė. Tačiau rinkimų metu buvo atlikta daugybė bandymų, kurių rezultatai dėl objektyvumo nebuvo atskleidžiami anksčiau. Tačiau dabar jau galima parodyti automobilius, kurie demonstravo geriausius rezultatus visureigių bandymų platformoje „Peak Point".

Tikrinami 8 parametrai

Netrukus po rinkimų starto Kauno rotušės aikštėje spalio 27-ąją buvo atliekamas visureigių pravažumo testas. Tarsi transformeris iš didelio sunkvežimio išlankstoma „Peak Point" platforma - bene geriausias būdas vienodomis sąlygomis palyginti didesnio pravažumo automobilius jų neišpurvinant.

Viso testuose dalyvavo 13 iš 16 keturiais ratais varomų automobilių. „Audi A6" ir A7 nėra visureigiai ir jiems tokie bandymai neįveikiami dėl prošvaisos trūkumo, o visiškai naujas BMW X5 į rinkimų startą atvykti nespėjo.

„Peak Point" matuojami aštuoni visureigių galimybes bekelėje atskleidžiantys parametrai. „Sūpynėse" tikrinamas įkalnės asistento bei nuokalnės stabdžio veikimas, nelygaus kelio imitacijos („kalnų") stende - įstrižinis ratų blokavimas ir kėbulo standumas. Šoninio posvyrio stende tikrinami įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai, o užvažiavus ant „rolikų", kur sukibimas paliekamas vieninteliam automobilio ratui - priekinio, galinio ir tarpašinio diferencialų veikimai.

Bene daugiausia emocijų tiek žiūrovams, tiek bandytojams suteikia važiavimas į įkalnę, iki pat „Peak Point" platformos viršaus - šiemet ji buvo 29 laipsnių statumo. Tokio statumo kelių paprastai nebūna, tad kopimas į kalną - puiki automobilio sugebėjimų demonstracija užvažiuoti ten, kur navigacijos prietaisai šiaip neatvestų.

Dėl subjektyvumo vertinant iš rezultatų lentelės buvo išimta viena rungtis - „sūpynės". Automobilio sistemos (nuokalnės ir įkalnės įveikimo) jose veikia skirtingai ir sunku nuspręsti, kuri iš jų geresnė ar blogesnė. Tačiau likusių 7 rungčių rezultatai - objektyvūs ir paremiami konkrečiais matavimais bei vertinimais.

Visus visureigius ant „Peak Point" platformos vairavo vienas asmuo - „Lietuvos metų automobilio 2019" komisijos narys Vitoldas Milius. Visų automobilių bakai buvo pripildyti vienodais „Neste" degalais, o ant jų ratų užmontuotos žieminės „Continental" padangos, tad vertinimo subjektyvumas buvo kiek įmanoma sumažintas.

Lyderiai - ne tik rėminės konstrukcijos visureigiai

Žemiau pateikiame geriausius visų septynių atskirų rungčių rezultatus, kiekvienoje jų parašyti daugiausia balų surinkę visureigiai. Nors pačiais „visureigiškiausiais" modeliais paprastai vadinami tie, kurie turi rėminę kėbulo konstrukciją, „Peak Point" rezultatai pademonstravo, jog daugeliu savybių neatsilieka ir kiti modeliai.

„Kalnai" (įstrižinis ratų blokavimas) - ši rungtis parodo, kaip veikia automobilio diferencialai, kai sukibimą turi vos du ratai - pvz. priekinis dešinys ir galinis kairys. Geriausius rezultatus čia pademonstravo: „Dacia Duster", „Subaru XV", „SsangYong Rexton", „Suzuki Jimny", „Volkswagen Touareg".

„Kalnai" (kėbulo standumas) - kai automobilis pavirsta šonu, bandoma atidaryti jo dureles ir bagažinę. Taip tikrinama, ar kėbulas pakankamai standus ir pirkėjams nekils problemų, pavyzdžiui, užvažiavus ant aukštesnio bordiūro ar kur miške. Be to, standesnį kėbulą turinčių automobilių plastmasės ilgainiui nepradeda girgždėti. Nepriekaištingus rezultatus čia demonstravo: „Audi Q8", BMW X2, „Hyundai Santa Fe", „Suzuki Jimny", „Volkswagen Touareg".

„Šoninis posvyris" (įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai) - matuojamos automobilio galimybės užvažiuoti ir nuvažiuoti nuo stačios kliūties, ar tam netrukdo buferiai, ne per maža prošvaisa ir pan. Idealiai šioje rungtyje pasirodė: „Audi Q8", „Dacia Duster", „Honda CR-V", „SsangYong Rexton", „Suzuki Ignis", „Suzuki Jimny", „Volkswagen Touareg".

Diferencialų blokavimas (priekinės, galinės ašies ir tarpašinis): maksimalius balus gavo „Subaru XV", turintis nuolatinę visų keturių varančių ratų pavarą. Nuo jo nedaug atsiliko BMW X2, „SsangYong Rexton", „Suzuki Ignis", „Volkswagen Touareg".

Važiavimas į 29 laipsnių statumo įkalnę parodo ne tik automobilio pravažumą, bet ir variklio galią, pavarų dėžės darbą. Čia puikiai pasirodė „Audi Q8", „Dacia Duster", „Suzuki Ignis", „Suzuki Jimny", „Volkswagen Touareg".

Pravažumą vertinusius žmones kiek nustebino nevienodas „Audi Q8" ir „Volkswagen Touareg" pasirodymas - tuos pačius variklius, pavarų dėžes ir daug kitų komponentų turintys visureigiai kai kuriose rungtyse atrodė labai skirtingai. „Volkswagen" koncerno kūrinys, nors yra pigesnis, atrodė geriau nei „Audi".

Puikūs „Subaru" rezultatai turbūt nieko nenustebino, nes tai - vienintelis automobilis su nuolatine keturių varančių ratų pavara. Daugelyje rungčių nepriekaištingai pasirodė abu rėminės konstrukcijos visureigiai - „SsangYong Rexton" bei „Suzuki Jimny", o praktiškai visose gerai atrodė ir pigiausias rinkimų automobilis - „Dacia Duster". Tai įrodo, kad ne visuomet kaina lemia kokybę.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"