1996 m. „Ford Escort“ – imti ar ne?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Escort_cabrio
  • Escort_amerikonas
  • Escort_sonas
  • Escort_variklis
  • Escort_vidus

„Escort“ daugeliui patinka dėl savo išvaizdos ir palyginti nedidelės kainos antrinėje rinkoje. Taip pat „Ford“ pasižymi mažomis atsarginių dalių kainomis, paprastu remontu ir konstrukcija. Daugelį darbų galima atlikti pačiam, neleidžiant pinigų dažnai abejotinos kokybės servisų paslaugoms.

Tradiciškai „Ford“ siūlo nemažą variklių pasirinkimą: benzininiai nuo 1,3 iki 2 l tūrio arba 1,8 l dyzelinį. Labiausiai paplitę 1,3; 1,4 ir 1,6 l benzininiai varikliai su karbiuratoriumi arba įpurškimu, įskaitant ir visiškai šiuolaikišką „Zetec“ su paskirstytu įpurškimu. Nepaisant to, kad varikliai skirtingi, jų problemos panašios. Alkūninio veleno riebokšlių tekėjimas – įprastas dalykas. Jie laiko tepalus dvejetą trejetą metų, nepriklausomai nuo mašinos eksploatacijos sąlygų. Tada guma kietėja ir suplyšta. Panašiai tarnauja paskirstymo veleno riebokšlis ir cilindrų dangtelio tarpinė.

Karbiuratorius „Veber 2V“ labai panašus į žigulinį. Jam remonto, dažniausiai, nereikia labai ilgai. Šaltos eigos paleidimo automatas dviejų tipų: diafragminis arba su žingsniniu varikliu. Abi konstrukcijos patikimos. Varikliuose su įpurškimu dažniausiai genda tuščios eigos reguliatoriai, purkštukus reikia valyti kas 30 000–40 000 km.

„Ford“ rekomenduoja KPM diržą keisti kas 80 000 km, serviso darbuotojai tai siūlo daryti kas 60 000 km. Būna atveju, kai tekantys riebokšliai užpila jį tepalu, prie kurio tuoj pat prikimba dulkių ir purvo. Diržas pradeda intensyviai dėvėtis ir gali nutrūkti anksčiau, tad riebokšliams reiktų skirti daugiau dėmesio. Kartu su diržu reikia keisti ir įtempimo mechanizmą. Jei į baką bus pilama abejotinos kokybės kuro, žvakes teks keisti kas 20 000 km.

Duslintuvas pagamintas iš geros kokybės nerūdijančio plieno ir tarnauja labai ilgai. Deja, variklio karterio padėklas pagamintas iš paprasto plieno, kuris per trejus metus visiškai surūdija. Nepigią detalę tenka keisti. Antikorizinis apdorojimas jos gyvenimą pratęsia labai trumpam.

Transmisija problemų nekelia. Sankaba su lyno prievadu atlaiko 90 000–120 000 km mieste. Lygių šoninių greičių šarnyrai keičiami tik tada, jei pažeisti įdėklai ir į juos pateko vandens, purvo ar smėlio. Taigi įdėklams reikia skirti ypatingą dėmesį. Juos profilaktiškai reiktų keisti kas 30 000 km arba kas trejus metus. Darbas ilgas, bet patyręs automobilininkas gali jį atlikti savarankiškai.

Būna atvejų, kad blogai tepalus laiko pavarų dėžės ir pusašių riebokšliai. Taip per pusantrų metų pavarų dėžė gali likti sausa, todėl, esant galimybei, būtinai reikia patikrinti tepalo lygį PD.

„Escort“ važiuoklė sukurta mėgėjams sukioti varžtelius. Priekinių stebulių guoliai tarnauja 40 000–60 000 km. Užpakaliniai trumpiau: net ir atsargiai važinėjant po 30 000 juos teks keisti. Tai atmindamas rūpestingas vairuotojas neperkraus automobilio, o bėgius ir „gulinčius policininkus“ įveiks neskubėdamas.

Priekinių svirčių atraminės gumos ir skersinio stabilumo stabilizatoriaus stovai taip pat negali pasigirti ilgaamžiškumu: gumos laiko 20 000–25 000 km arba trumpiau. Rutulinės atramos po tokio kelio irgi atrodo apverktinai. Tenka keisti vientisą detalę (atraminės gumos įspaustos į ją, o rutulinė atrama – pritvirtinta). Svirtis neišardoma, bet nagingas fordo savininkas sugebės išgręžti atramą ir varžtais prisukti naują – parduodama ir rutulinių atramų, ir atraminių gumų.

Amortizatorių atramos ir spyruoklės tarnauja 100 000–120 000 km.

Vairo sistemą reikia tikrinti kas 30 000–40 000 km. Krumpliastiebinę pavarą tenka keisti kas 120 000 km, vairo traukių antgalius – maždaug po 60 000 km. Jei mašina su hidrauliniu stiprintuvu, stebėkite skysčio lygį: jei pavaros riebokšliai leidžia, tai pamažu skysčio gali nebelikti. Dirbdamas sausas gali sugesti hidraulinio stiprintuvo siurblys.

Stabdžiai. Užpakalinių stabdžių cilindrai pradeda tekėti jau po 15 000–20 000 km ir juos tenka keisti. Problema ta, kad rūdija stabdžių vamzdelių veržlės. Keičiant cilindrus nesunku sulaužyti prikepusį vamzdelį. Sukant naujus cilindrus tikslinga jų sriegį sutepti grafitu.

Užpakaliniai „Escort“ stabdžiai – būgniniai. Trinkeles tenka keisti kas 50 000–60 000 km. Priekinių diskinių stabdžių – kas 20 000–25 000 km. Diską reikia keisti, kai jo storis sumažėja iki 18 mm, nors stabdžiai puikiai veikia ir nusidėvėję iki 15 mm. Visgi pakeitimo neverta atidėlioti – per daug plonas diskas gali trūkti, o ratas – užsikirsti.

Elektros įranga, neskaitant smulkmenų, veikia be priekaištų. Pasitaiko, kad daugiafunkciniame ant vairo kolonėlės esančiame jungiklyje perdega gabaritinių žibintų įjungimo kontaktai. Jungiklis – brangus dalykas, pakeisti jį nėra paprasta. Specialistai, įsigijus mašiną, siūlo iškart į schemą įmontuoti relę. Tai padaryti nesunku. Apdangalo tvirtinimo varžtai vienkartiniai, tad reikia iškart pasiruošti naujų.

Maždaug penktais eksploatacijos metais nudyla generatoriaus pliusinis gnybtas. Laidą keisti nepatogu, nes nuo generatoriaus į akumuliatorių jis eina per starterį. Ant varinių starterio laikiklių kažkodėl užsuktos plieninės veržlės, kurios oksiduojasi. Dažnai mėginant atsukti tokį varžtelį laikiklis prasisuka ir dangtelis lūžta. Patogiau būtų pailginti generatoriaus laidą ir prie jo pritvirtinti naują gnybtą. Jeigu visgi lįsite prie starterio, metalinę veržlę pakeiskite varine.

Kartais perdega generatoriaus diodai, tenka keisti visą generatorių.

Kartais nutrunka laidai montažinio bloko viduje. Patyręs elektrikas sugebės apeiti grandinę prijungdamas papildomą laidą. Kitu atveju reiks keisti visą bloką.

Automobilio kėbulas, normaliai prižiūrint, nerūdija ir gerai išveria net žiemas. Problemos gali prasidėti užmiestyje, nes maža „Escort“ prošvaisa neleidžia jam lengvai įveikti duobėtų kelių ir nuo to kenčia slenksčiai, taip pat kliūna žemai esantys bamperiai. Saugoti reikia, nes jie trapūs ir brangūs.

Nepaisant išvardytų trūkumų, „Escort“ turi ir privalumų. Net apleistą mašiną galima prikelti naujam gyvenimui, ji savininkui suteiks daug malonumo važiuojant. Žiemą mašinoje šilta, vasarą – vėsu (yra su kondicionieriumi), tylu, jauku, niekas negirgžda. Salono apdaila nebloga, ergonomika taip pat. Mašina tikrai suteiks daug malonių akimirkų, bet tik su viena sąlyga – jei savininkas pats sugebės ją remontuoti, į servisuos kreipdamasis tikrai rimtais atvejais. Kitaip mašina gali palikti jus be pinigų.

„Ford  Escort  1.6 i 16V“ – techninės charakteristikos

Kėbulas

Kėbulo tipas

universalas

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

5

Ilgis

4300 mm

Plotis

1700 mm

Maksimalus bagažinės tūris

860 l

Minimalus bagažinės tūris

460 l

Variklis

Variklio tūris

1597

Galia/apsukos

90 A G/ 5500

Sukimo momentas

134/3000 Nm

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Kuro paskirstymo mechanizmas

dohc

Kuras

А – 95

Transmisija

Varantieji ratai

Priekiniai

Pavarų skaičius, MPD

5

Pavarų skaičius, AMP

Keitiklis

Pakaba

Priekinės pakabos tipas

Skersinė svirtis

Užpakalinės pakabos tipas

Sraigtinė spyruoklė

Vairo sistema

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis stiprintuvas

Stabdžių sistema

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai ventiliuojami

Užpakaliniai stabdžiai

Būgniniai

ABS

Yra

Brake Assist

Yra

Eksploataciniai rodikliai

Kuro bako talpa

55

100 km/val. pasiekia

12,7 s

Maksimalus greitis

177 km/val.

Automobilio masė

1145 kg

Visa automobilio masė

1685 kg

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: