Hibridinio automobilio bandymai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • gybridus
  • gybridus2
  • gybridus3

Koks automobilis bus po 5–7 metų? Buvo atlikti naujausio keturių varančiųjų ratų hibridinio „Lexus RX400h“ – kuriame sujungti ekonomiškas benzininis variklis, nikelio metalo hidridų akumuliatorinė baterija ir elektros variklių galingumas – važiavimo bandymai. Būtent tokia kryptimi toliau vystysis pasaulinė automobilių pramonė.

Kas yra hibridinis automobilis?

„Lexus RX400h“ – tyliausias iš bandytų automobilių. Jis net neužsiveda, o įsijungia kaip radijo imtuvas ar lempa. Kad ir kaip stengtumėtės, jūs neišgirsite variklio gausmo. Tai, kad automobilis pasirengęs važiavimui, išduoda tik degantis užrašas „Ready“ prietaisų skydelyje. Tachometro nėra, vietoj jo – visų trijų variklių galingumo skalė (vieno benzininio ir dviejų elektrinių). Spaudžiame akseleratoriaus paminą ir mašina lengvai pajuda. Atrodo, kad praeiviai jos nė negirdi, todėl tenka spausti klaksoną. Benzino sąnaudos – 0. Kamščiuose galima tik svajoti apie tokį judėjimą. Greitis pasiekia 20 km/val. Automatiškai įsijungia benzininis variklis ir pradeda krautis akumuliatorius. Beje, japonų sukurta schema unikali ir leidžia pradėti važiuoti tiek naudojant vieną variklį, tiek ir visus tris iškart. Tai leidžia dviejų tonų automobiliui 100 km/val. greitį pasiekti per 7,6 sekundės ir priversti variklį dirbti fantastišku galingumu – 200 kWt arba 272 AG. Sustojus prie šviesoforo, o vėliau pajudėjus lengvai buvo aplenktas motociklininkas. Čia tai bent įsibėgėjimas. 1. Garsusis „Lexus“ V6 3,3 l. benzininis variklis – galingas ir patikimas agregatas. Išvysto 211 AG, bet dėl sujungimo su elektros varikliu kamščiuose neryja benzino. 2. Čia slypi hibrido „smegenys“ – elektroninis variklio valdymo blokas. Būtent jis nusprendžia, kada ir kokį variklį įjungti. 3. Nikelio metalų hidridų didesnės talpos baterija sveria 69 kilogramus ir išskiria 288 voltų įtampą. Dėl nuolatinio baterijos krovimo važiavimo metu gamintojai garantuoja, kad ji veiks visą automobilio tarnavimo laiką. 5. Galinis elektros variklis su oro aušinimu išvysto 67 AG, bet turi 130 Nm sukimo momentą.

Hibridinės sistemos veikimo schema

Techninės „Lexus RX400h“ charakteristikos Variklio tūris cm3 3311, Maksimalus galingumas 211 AG Priekinio elektros variklio galingumas 167 AG Galinio elektros variklio galingumas 68 AG Kuro sąnaudos (l/100 km) Mieste 9,1 Užmiestyje 7,6 Mišrus 8,1 CO2 išmetimas g/km (miesto režimas) 215 Kuro bako talpa 65 l Bendra masė/leidžiama masė 2000/2505 kg

Ekonomijos čempionas ar žaisliukas?

Pagrindinis visus dominęs klausimas: ar hibridinis variklis padeda taupyti kurą, ir jei padeda, tai keik tūkstančių kilometrų teks nuvažiuoti, kad automobilis atsipirks? Kartą per kelias sekundes automobilio kompiuteris pateikia informaciją apie benzino sąnaudas. Per bandymus mieste išėjo maždaug 8 l 100 km. Palyginimui: mažalitris „Hyundai Getz“ sudegina 9 l, o dviejų tonų su 3,3 l tūrio varikliu visureigis „Lexus“ tik 8. Net hibridinis „Lexus“ brangesnis už paprastą 8 000 JAV dolerių ( apie 22 000 Lt), ir kad pasiteisintų hibrido pirkimas reikia nuvažiuoti daugiau negu 400 000 km. Taigi, „RX400h“ – aukštų technologijų, ekonomiškas ir ekologiškas žaisliukas.

Kas laukia ateityje

Brangiausia automobilio dalis – baterija. Bet turint omenyje mokslo vystymosi tempus, maždaug po penkerių metų pramonė turėtų štampuoti patikimas ir talpias baterijas, kurios kainuos maždaug kaip porą kuro bakų. Tada hibridų kaina turėtų kristi.

"+"

Gera benzino ekonomija – nuo 7,6 l 100 km. Ekologiškumas – mašina visiškai atitinka Euro 4 standartus. Galima naudoti kaip sportinę mašiną – 100 km/val pasiekia per 7,6 s.

"-"

Didelė kaina - 78 000 JAV dolerių (apie 220 000 Lt).

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"