Taip jau atsitiko, kad „Jeep Cheroke“ per savo debiutą 2001 m. nuvylė daugelį „Jeep“ gerbėjų. Automobilio išvaizda europietiška, bet tai viskas, kuo mašina galėjo didžiuotis, nes salonas grubus, apdailai naudotas pigus plastikas ir nepasirūpinta garso izoliacija. Tokio paprastumo (ar prastumo) šiandien nesutiksi net korėjiečių automobiliuose. Tiesa, reikia nepamiršti, kad „Cherokee“ buvo kuriamas kaip pigus amerikietiškas automobilis. Jei būtų kainavęs tiek, kiek JAV, gal susidomėjimas ir būtų buvęs didesnis.
Antrinėje rinkoje situacija kiek kitokia. Kadangi daugumas „Jeep“ atkeliauja iš Amerikos, jie numuša kainą iki priimtino lygio. Taip „Cherokee“ tampa patrauklus ir dėl malonios išvaizdos, ir dėl gerų visureigio savybių.
Kaip amerikietiškas visureigis jis neblogai „elgiasi“ ir ant asfalto, ko nepasakysi apie ankstesnius „Jeep“. Be to, tai vienas geriausių savo klasės visureigių. Jei jums reikia tikro visureigio, reiktų rimtai pagalvoti apie „Cherooke“. Juolab, kad ir mechanikų nuomone jis vienas patikimiausių šiuolaikinių džipų.
Iš visų JAV visureigių gamintojų tik „Jeep“ gamina atsižvelgdamas į europiečių poreikius, tačiau antrinėje rinkoje europietiškos modifikacijos mašinų nėra daug. Beje, pirkti dėvėtą „Cherokee“ iš Europos neapsimoka, nes ten jie kainavo brangiau negu JAV. Antrinę rinką formuoja automobiliai iš „gimtinės“. Nuo „europietiškų“ modelių jie skiriasi žibintais, radiolos dažniais ir kitokiais variklio valdymo standartais. Pirmi du momentai didelių problemų nekelia, bet to nepasakysi apie amerikietišką „ekologiją“ su benzino garų gaudymo sistema. Užtenka, kad užsiterštų anglies absorberis, sklendė kuro bako dangtelyje arba įskiltų kuris nors vamzdelis – prietaisų panelyje užsidega „Check engine“, tenka sukti į servisą. Šios sistemos išimti ir išmesti negalima, nes sutriks variklio darbas, tad belieka paieškoti kelių šimtų atliekamų litų.
Perkant „Cherokee“ reikia apsispręsti dėl modifikacijos, variklio ir visų keturių varančių ratų schemos. Bazinis „Sport“ turi keturis plastikinius sparnų plėtiklius ir buferius. Brangesniame „Limited“ jie nudažyti kėbulo spalva. Be to, tik šis variantas turės turtingesnę įrangą. „Sport“, ypač amerikietiškas, atrodys labai paprastas.
„Cherokee“ beveik neturi statistinių kėbulo ir vidaus įrangos problemų. Mechanikai pasakoja tik apie dažnokai perdegančias gabaritų lemputes ir bagažinės durelių koroziją po 4–5 metų eksploatacijos mūsų sąlygomis. Dar reiktų žinoti, kad po 2005 m. modernizacijos išleistose mašinos lydosi naujos konstrukcijos užpakaliniai žibintai.
Jei nesate palyginti reto „dyzelio“ mėgėjas, rinktis galėsite iš 2,4 l 152 AG keturių cilindrų arba 3,7 l 214 AG V6 variklių. 2,4 l variklis, kuris net Amerikoje buvo derinamas tik su MPD, vilioja ekonomiškumu, bet visureigiui kiek silpnokas, todėl po 2005 m., nepaisant to, kad buvo patikimas, jo nebeliko.
3,7 V6 variklis šiuo atveju pranašesnis. Galingas, patikimas, aptarnavimas nebrangus, nes vietoj KMP diržo jame sumontuotas grandininis prievadas. Nėra per daug „rajus“: 100 km sudeginama apie 15 l dyzelio. Be to, tik mašinose su 3,7 varikliu buvo montuojamos APD ir patikimos visų keturių varančių ratų schemos.
Paieškojus galima rasti italų bendrovės VM pagamintus 4 cilindrų 2,5 l 143 AG arba 2,8 l 150 AG variklių. Deja, apie juos informacijos kol kas trūksta. Tokių mašinų buvo parduota mažai ir garantiniu laikotarpiu rimtų problemų nekilo. Kita vertus, pas mus su visais dyzeliniais varikliais yra panašiai: kol veikia, džiugina ekonomija, bet, sugedus, dažnas pradeda galvoti apie kitą mašiną.
Benzininiams varikliams tinka net 92 benzinas, tačiau jie labai mėgsta tepalą. 2,4 l variklis 1000 km „suėda“ iki 200 ml, 3,7 l – iki 500 ml. Dėl to nerimauti nereiktų, bet tepalo atsargų bagažinėje turėtų būti visada. Jei mašina iš Amerikos, joje greičiausiai bus mineralinis tepalas, kurį, praplovus sistemą, drąsiai galima keisti sintetiniu ar pusiau sintetiniu. Žvakės turėtų tarnauti apie 15 000 km.
Pradžioje 2,4 l varikliuose švilpė prievado diržas. Problema buvo išspręsta nuėmus vieną skriemulį ir sutrumpinus diržą. Ilgai nelaiko žvakių laidai, todėl juos reiktų keisti su kas antru žvakių komplektu. Laikui bėgant tepalas pradeda sunktis į žvakių angas. Problema sprendžiama pakeitus cilindrų dangtelio ir sandarinimo žiedų tarpines.
KPM diržą reikia keisti kas 140 000 km, o tai kainuoja. Tuo metu paprastai pradeda leisti skysčius vandens siurblys ir paskirstymo veleno riebokšliai, kuriuos vertėtų pakeisti kartu su diržu. Po 150 000 km apatinėje variklio dalyje prasideda kalimas, kurį kelia balansavimo velenai, bet į jį galima nekreipti dėmesio ilgokai.
3,7 l variklis turi grandininį KPM prievadą, tad jo keisti nereiks. Maždaug po 150 000 km gali pradėti tekėti pompa ir užpakalinis alkūninio veleno riebokšlis.
Dyzeliniuose varikliuose svarbu laiku pakeisti kuro ir oro filtrus. KPM diržą su skriemuliais reiktų keisti kas 150 000 km. Kaip ir kituose dyzeliuose, gali perdegti šildymo žvakės. Problemų su kuro aparatūra mechanikai kol kas nepastebėjo, bet pirmuosiuose automobiliuose su 2,8 l varikliais plyšdavo tarpinio aušinimo tarpvamzdis ir pradėdavo tekėti tepalo filtro adapteris (sujungtas su varikliu). Sumažėjus tepalo kiekiui pirmiausia kenčia turbina, adapterį reikia tikrinti ypač kruopščiai.
MPD „Cherokee“ visiškai netinka, bet, jei norite 2,4 l benzininio arba 2,5 l dyzelinio variklio, kito pasirinkimo nebus. Mašinose su 3,7 l V6 benzininiais arba 2,8 l dyzeliniais varikliais MPD sutinkama retai – beveik visose sumontuoti „automatai“.
MPD problemų nekelia, bet sankaba 2,4 l varikliuose tarnauja maždaug 100 000 km. Kadangi šiam varikliui dirbant mažoms apsukoms trūksta sukimo momento, pajudant iš vietos sankabai tenka padidintos apkrovos.
„Automate“ gali, bet nebūtinai, sugesti hidraulinių cilindrų kreipiančiosios. Jei PD pradėjus įtartinai veikt suskubsite į servisą, greičiausiai užteks pakeisti cilindrų bloką. Užleisite problemą – teks keisti visą PD.
„Cherooke“ schemos pasirinkimas labai svarbus. Nuo to priklausys, ar patikimas automobilis bus kelyje žiemą. Automobiliuose buvo montuojamos dviejų tipų paskirstymo dėžės: „Command Treck“ su jungiamais priekiniais ratais ir „Selec Treck“ su visais keturiais varančiais ratais.
Pirmu atveju 4x4 režimą bus galima naudoti tik ant slidžios dangos ir bekelėje. Žiemą keliuose tokios mašinos vairuotojui reikia būti atsargiam, nes mašinos sunkiai įveikia posūkius. Be to, jei bus nesilaikoma instrukcijos ir visą žiemą važinėjama visais keturiais varančiais ratais, padidės padangų ir transmisijos susidėvėjimas.
„Selec Treck“ transmisija leidžia be jokių nuostolių automobiliui ir valdymui važinėti naudojant tik užpakalinį arba ir abu tiltus. Bekelėje tarpašinį diferencialą galima užblokuoti ir transmisijos efektyvumas gerokai padidės.
Prievado schemos tipą galima nustatyti pagal simbolius ant paskirstymo dėžės svirties. Primityvus „Command“ turi 4 pozicijas: 2WD–4PART TIME–N–4Lo. „Selec“ atsiranda penkta pozicija – 4FULL TIME, leidžianti visais keliais važinėti 4x4 režimu.
Mašinos su 2,4 l benzininiais ir 2,5 l dyzeliniais varikliais turėjo tik „Command Treck“. Beje, automobilį su 3,7 l varikliu rekomenduojama pirkti tik su „Selec Treck“ sistema.
Tinkamai elgiantis, transmisija didelių problemų nekels. Kardano veleno kryžmės tarnauja iki 150 000 km. Priekinis tiltas beveik amžinas (jei sveikas šarnyro gaubtelis). Jei gaubtelis plyšta, iš šarnyro išplaunamas tepalas, jis pradeda trintis, tenka keisti visą kardaną. Tepalus abiejose greičių dėžėse ir paskirstymo dėžėje reikia keisti kas 100 000 km, tiltų reduktoriuose – kas 40 000 km. Eksploatuojant mašiną sunkiomis sąlygomis intervalus reikia mažinti per pusę.
Geras „Cherokee“ važiavimo savybes daugiausia lemia nepriklausoma priekinė pakaba ir krumpliastiebinės pavaros vairo sistema. Deja, nepaisant modernios važiuoklės, „Cherokee“ nėra pritaikytas agresyviam, dinamiškam važiavimui. Tarkim, stabdžių diskai, ramiai važinėjant, atlaiko tris trinkelių komplektus, o lakstant juos tenka keisti kas 5 000–10 000 km.
Nepaisant nuogąstavimų, pakaba pasirodė patikima. Dauguma pakabos ir vairo sistemos detalių atlaiko iki 120 000 km. Silpnokos pasirodė tik apatinės rutulinės priekinės pakabos atramos. Ilgiau laiko tik naujo pavyzdžio detalės, pradėtos montuoti po antros „Cherokee“ atšaukimo kampanijos. Jeigu iškilo panašių problemų, reikia sukti pas oficialius platintojus, kurie turėtų patikrinti, ar konkrečioje mašinoje šios detalės buvo keistos.
„Cherokee“ nėra toks prestižinis kaip „Grand“. Kartais jis net per daug paprastas, bet versija su 3,7 l varikliu ir „Selec Treck“ transmisija nėra prasta. Tai – funkcionalus visureigis, atliekantis visą jam priklausantį darbą. Be to, kaip amerikietiškas automobilis, „Cherokee“ ganėtinai patikimas, o tai dar vienas pliusas palyginus su „Grand“. Jeigu „Cherokee“ jums tikrai patinka, drąsiai galite jį pirkti.
Parengta pagal užsienio spaudą
Jeep Cherokee techninės charakteristikos
Techninės charakteristikos |
SPORT/ LIMITED |
LIMITED |
Variklio tūris, l |
2,8 TD |
3,7 |
Darbinis tūris, cm3 |
2776 |
3700 |
Maksimali galia AG, aps./min. |
150, 110/3800 |
211, 155/5200 |
Maksimalus sukimo momentas, nm |
360/1800–2600 |
312/3800 |
Kuro padavimo sistema |
Tiesioginis elektroninis įpurškimas |
Paskirstytas elektroninis įpurškimas |
Maksimalus greitis, km/val. |
174 |
180 |
Kuro bako talpa, l |
73,8 |
|
Transmisija |
5 pavarų APD |
4 pavarų APD Multi-speed |
Kuro sąnaudos, l |
SPORT |
LIMITED 3.7 l |
Mieste, l/100 km |
13,7 |
18,8 |
Užmiestyje, l/100 km |
8,4 |
11,0 |
Mišrus ciklas, l/100 km |
10,3 |
14,0 |
100 km/val. pasiekia, s |
12,6 |
10,8 |
Dydis |
SPORT, LIMITED |
|
Ilgis, mm |
4496 |
|
Plotis, mm |
1819 |
|
Aukštis, mm |
1866 |
|
Prošvaisa, mm |
246 |
|
Vietų skaičius |
2/3 |
|
Bagažinės talpa min., l |
909 |
|
Bagažinės talpa maks., l |
1951 |
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"