Antrosios kartos „Lexus GS“ (1997–2004)
Atnaujinta: 2020-03-09
  • sonas__Small_
  • galas__Small_
  • vairas__Small_
  • detaleL__Small_
  • variklis__Small_

Istorija

1997 m. Detroito automobilių parodoje „Lexus“ pristatė projektinį modelį „HPS“, po poros mėnesių tapusį serijiniu GS modeliu. Sedano kėbulas, benzininiai P6 3 l, 228 AG arba 219 AG ar V8 4 l 294 AG varikliai. Varantys ratai – užpakaliniai.

1998 m. modelis turėjo ir P6 3 l 222 AG benzininį variklį.

2000 m. dar vienas benzininis variklis – V8, 4,3 l, 283 AG.

2001 m. modelis pirmą kartą modernizuotas. Buvo pakeistos radiatoriaus grotelės, užpakaliniai žibintai, prietaisai turėjo aliumininį „rėmelį“, vairo viduryje atsirado blizganti emblema. Pasikeitė salono apdailos spalva ir tekstūra.

2004 m. pristatyta trečioji modelio karta.

Ne europietis

Pradėsime turbūt nuo to, kad tai nėra pigi mašina. 10 metų senumo „Lexus GS“ galima įsigyti už 12 000 Lt, o 2005 m. modelis kainuos daugiau negu 100 000 Lt. Kita vertus, palyginus su tos pačios klasės vokiškomis mašinomis, kainos yra priimtinos. Juo labiau, kad net bazinė „Lexus“ sąranga yra turtinga – pradedant slankiojančia vairo kolonėle, baigiant aukščiausio lygio garso sistema. Tiesa, jos garsą kartais gadina prietaisų skydelio girgždėjimas – tuo skundžiasi daugelis savininkų, tačiau tai smulkmena.

Avarinių „EuroNCAP“ bandymų su GS nėra atlikta, nes net sėkmingiausiais metais modelio pardavimas Europoje neviršijo 7 proc. Didžioji dauguma šių mašinų keliavo į Ameriką, kur saugumo klausimu griežtai rūpinamasi. Saugaus kelių eismo institutas už keleivių saugumą modeliui davė aukščiausią (G) įvertinimą. Dėl didelių apkrovų dešinei kojai ir pėdai prasčiau buvo įvertintas vairuotojo saugumas – gavęs A. Atšokdamas atgal manekenas galva trenkėsi į lubas, tačiau paaiškėjo, kad smegenų sutrenkimo tikimybė labai maža.

Jei mašina dėvėta

Eksploatuojant mašiną su kėbulu bus tik viena problema – jį nuolat reiks plauti. Ir ne tik tam, kad mašina gražiai atrodytų. Dėl cheminių reagentų, kuriais žiemą barstomos gatvės, po penkerių metų apatinėje durų dalyje gali atsirasti korozija. Plovimas nuo jos saugo. Taip pat tikslinga sutepti apatines durų sandarinimo gumas, nes jos žiemą gali prišalti ir plyšti. Rinkdamiesi dėvėtą automobilį pirmiausia apžiūrėkite šias vietas. Į smulkias nuoskėlas ant variklio dangčio dėmesio galima nekreipt. Tai būdinga beveik visiems dėvėtiems „GS“. Taip pat dažnas dalykas – apatinės teleskopinės antenos dalies rūdijimas.

Iš JAV atgabentos mašinos kartais atrodo labiau prižiūrėtos, tačiau išvaizda apgaulinga. Dažnai jos išgabenamos po to, kai nukenčia avarijose, o į antrinę rinką patenka po gero remonto, kurio pėdsakų rasti nelengva. Tad, prieš perkant, tikrai reiktų nepagalėti laiko ir lėšų, užsukti į servisą . Juo labiau, kad dugno šiaip irgi nepavyks apžiūrėti – prošvaisa mažoka.

Apačioje gali nebebūti plastikinės aerodinaminės apsaugos. Ji dažnai nulekia važinėjant šunkeliais. Po 100 000–120 000 km pradeda leisti skysčius užpakalinis variklio riebokšlis. Kol tai taps pavojinga, pavyks nuvažiuoti dar kokius 20 000 km, bet keisti teks.

Gali būti sunku atjungti APD hidraulikos vamzdelius – dėl korozijos jie „prikepa“. Norėdami to išvengti, visas apatines jungtis nuplaukite ir apdorokite antikorozinėmis medžiagomis. Kitų rimtų problemų automatinė pavarų dėžė neturi. Nereiktų laukti ir kas 80 000 km keisti tepalus. Jei vairavimo stilius agresyvus, tepalas dar anksčiau gali patamsėti ir pasmirsti degėsiais. Taip pat reiktų keisti tepalus, jeigu automobilio rida kelia abejonių arba jis atgabentas iš JAV. Amerikiečiai, dažniausia, tepalus keičia labai retai.

Mašinos „širdis“

Varikliai patikimi. Žinomi mechaniniai gedimai įvyko dėl nemokšiško KMP diržo keitimo. Čia svarbu ne tik pastebėti žymas ant skriemulių, bet ir taisyklingai ant paskirstymo veleno sumontuoti VVTi sankabos mechanizmą, keičiantį kuro paskirstymo fazes. Tokio atsakingo darbo pirmam sutiktam meistrui patikėti nereiktų, mat tai daroma ne taip jau ir dažnai: 2JZ-GE (P6) varikliams kas 100 000 km, 1UZ-FE ir 3UZ-FE (V8) – kas 150 000 km. Jeigu diržą keisite kas 100 000 km, tai tikrai bus pigiau negu galimas variklio remontas, trūkus diržui.

Variklio radiatorius mūsų sąlygų gali neatlaikyti – skyla jo plastikiniai bakeliai. Tai nėra dažna problema . Beje, su ja susiduria ir kitų mašinų savininkai, ne tik „Lexus“. Priežastis viena – žiemą ledui keliuose tirpdyti naudojama chemija. Kovoti su ja neišeina. Lieka stebėti variklio temperatūrą.

Kuro reiktų pilti tik gero, patikimose degalinėse, nes gali iškilti problemų su degimo žvakėmis. Bus liūdna, jei jas teks keisti kas 10 000–15 000 km, nes tai padaryti nėra paprasta. Norint pasiekti P6 variklio žvakes, tenka nuardyti dalį išmetimo sistemos. V8 žvakės keičiamos paprasčiau, bet tai irgi kainuos, nes žvakių daugiau. Važinėti su tomis pat žvakėmis iki 40 000–50 000 km pavyks, jei pilsite tik kokybiškų degalų. Taip apsaugosite ir purkštuvus nuo užsiteršimo. Beje, juos reiktų praplauti kas 60 000–80 000 km.

Didesnių specifinių problemų šie varikliai neturi.

Važiuojam? Stabdom?

Problemiška, kad užpakalinės pakabos atraminės gumos parduodamos tik kartu su svirtimis. Jų tarnavimo laikas priklauso nuo apkrovų. Jei nesilaikysite instrukcijų ir krausite kiek telpa, atramines gumas teks keisti kas 100 000 km, viršutines rutulines atramas, parduodamas kartu su svirtimis, kas 70 000–80 000 km. Jei mašina saugoma, šie pakabos elementai tarnauja 160 000–180 000 km. Sąlyginai silpnos vietos – stebulių guoliai, kuriuos gali tekti keisti kas 60 000 km, ir skersinio stabilumo stabilizatoriaus įvorės, kurios gali pradėti kalti po 30 000 km, o paprastai išlaiko iki 50 000 km. Panašiai tarnauja ir priekinės pakabos detalės.

Priekinės stabdžių trinkelės turėtų tarnauti 30 000 km, užpakalinės – 35 000–40 000 km. Jei mėgstate palakstyti, trinkeles teks keisti maždaug kas 15 000 km. Diskų paprastai užtenka trims trinkelių komplektams, bet kiekvienas atvejis yra unikalus.

Rimtų problemų stabdžių sistema neturi. Reikia atsiminti, kad, pakeitus žarnelę ar stabdžių skystį, sistema pumpuojama specifiškai. Dėl ABS, sujungto su TRC ir VSC (traukos kontrolės sistema ir elektroninė stabilizacijos sistema), užpakalinis kontūras pumpuojamas įjungus degimą ir nuspaudus stabdžių paminą.

Savų problemų turi net tokia patikima mašina, tačiau jos tokios nereikšmingos, kad „Lexus GS“ gali vadintis savo klasės etalonu. Tiesa, reikia nepamiršti jo įsigijimo ir eksploatacijos kainos.

„Lexus GS 430“ techninės charakteristikos

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Sedanas

Durų skaičius

4

Vietų skaičius

5

Ilgis

4805 mm

Plotis

1800 mm

Aukštis

1445 mm

Ratų bazė

2800

Bagažinės talpa

510 l

VARIKLIS

Variklio tūris

4293 cm3

Cilindrų skaičius

8

Kuro paskirstymo mechanizmas

dohc

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Galia

283/5600 AG

Sukimo momentas

417/3500 Nm

Kuras

А-95

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Užpakaliniai

Pavarų skaičius, APD

5

PAKABA

Priekinės pakabos tipas

Sraigtinė spyruoklė

Užpakalinės pakabos tipas

Sraigtinė spyruoklė

VAIRAS

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara, smagratis

Apsisukimo spindulys

9,9 m

STABDŽIŲ SISTEMA

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

75 l

100 km/val. pasiekia

6,3 s

Maksimalus greitis

250 km/val.

Kuro sąnaudos užmiestyje

9,4 l/100 km

Kuro sąnaudos mieste

17,3 l/100 km

Kuro sąnaudos. Mišrus ciklas

12,3 l

Prošvaisa

150 mm

Automobilio masė

1765 kg

Leidžiama automobilio masė

2145 kg

Padangos

235/45 R17

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com/

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

Prabangųs automobiliai madindi visada. Reikia tokio? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"