Išperkamoji nuoma praryja atlyginimus
Atnaujinta: 2020-03-09
  • LZ_logo_mini
  • bmwX6

Kai kuriems asmenims, klestėjimo metu pervertinusiems savo galimybes ir įsigijusiems automobilį išperkamąja nuoma, anksčiau atrodžiusios nedidelės įmokos šiandien tampa nepakeliama našta.

LŽ skaitytojas vilnietis Aleksandras, prieš metus išperkamąja nuoma įsigijęs naują automobilį, yra vienas iš įkliuvusiųjų į lėtėjančios ekonomikos pasekmių tinklą. 30 metų vyras prieš metus nusprendė išperkamąja nuoma pirkti naują „Opel Astra", kainavusį 62 tūkst. litų. Jis pasirinko už naują pirkinį atsiskaityti per penkerius metus, todėl kas mėnesį lizingo bendrovei turi mokėti apie tūkstantį litų.

Netikėtas smukimas

Prieš metus ši suma Aleksandrui atrodė visiškai nedidelė, tačiau dabar ji sudaro daugiau nei trečdalį šeimos biudžeto. „Tada aš dirbau statybose, per mėnesį uždirbdavau apie 4-5 tūkst. litų, kartais ir daugiau. Pinigų netrūko, todėl nusprendžiau pirkti naują mašiną. Norėjau BMW, bet gerai, kad tada žmona atkalbėjo. Dabar nebeturėtume ir už ką maisto nusipirkti", - pasakojo Aleksandras. Gerokai sumažėjus statybų mastui, prieš tris mėnesius įmonė, kurioje vyras dirbo, nusprendė atsisakyti didžiosios dalies darbuotojų, ir Aleksandrą atleido kartu su dar dvidešimčia jo kolegų. Staiga netekus pagrindinio pajamų šaltinio, vilniečio šeima, auginanti mažametį sūnų, pateko į keblią padėtį, kurią dar labiau pasunkino privalomos išperkamosios nuomos įmokos už automobilį. Neseniai Aleksandras susirado sandėlininko darbą, tačiau jo atlyginimas bus triskart mažesnis už buvusįjį. „Kai mane atleido, gyvenome iš santaupų, bet jos jau beveik išseko. Dabar uždirbu mažai, žmonos alga irgi nedidelė, dar reikia vaiką į darželį išleisti, todėl sumokėjus už mašiną nedaug lieka. Nežinau, ką reikės daryti. Opelio parduoti nenoriu, vis tiek reikia važinėti, o ir nebegaučiau tiek, kiek jis kainavo. Tačiau toliau mokėti už mašiną nebeturiu iš ko", - guodėsi vyras.

Galimos išeitys

Panašių problemų turi ne vienas išperkamąja nuoma automobilį įsigijęs pirkėjas, todėl pirmiausia lizingo bendrovės klientams siūlo įvairių sprendimo variantų. LŽ pakalbino trijų šalyje veikiančių lizingo bendrovių atstovus apie tai, kaip naujus automobilius įsigijusiems ir finansinių sunkumų patiriantiems žmonėms kuo lengviau išgyventi krizę. Svarbiausias specialistų patarimas - nevilkinti laiko ir kuo greičiau kreiptis į savo lizingo bendrovę, kurios darbuotojai galėtų pasiūlyti išeitį, kol dar ne per vėlu.

„Jei netekote darbo, ir išlaikyti automobilio nebeįmanoma - pirmiausia siūlome kuo anksčiau kreiptis į savo lizingo bendrovę ir aptarti visus variantus. Tai gali būti ir įmokų išskirstymas „SEB lizingas" generalinė direktorė Jūratė Nedzinskienė.

Viena populiariausių laikinos pagalbos priemonių - išperkamosios nuomos įmokų restruktūrizavimas. Apie tai paaiškino bendrovės „Hansa lizingas" Rinkodaros skyriaus vadovė Elena Šilovaitė: „Tai reiškia, kad pagal galimybes pailginamas išperkamosios nuomos laikotarpis, kurį laiką įskola mokama tik padengiant palūkanas - taip klientas laikinai moka labai nedideles sumas, vėliau viskas grįžta į normalias vėžes." Paprastai įmokų atidėjimo laikotarpis siekia 3-6 mėnesius.

Paskutinė išeitis

Tačiau laikinos pagalbos ne visada užtenka išbristi iš sunkios finansinės padėties. Jei automobilį įsigijęs žmogus supranta, kad ir ateityje gali būti sudėtinga atsiskaityti su lizingo bendrove, vienintelis sprendimas - atsisakyti brangaus pirkinio. Įmonės „Snoro lizingas" Lizingo skyriaus vadovas Paulius Jankauskas patvirtino, kad lizingo bendrovė gali laikinai padėti klientams, jei šie kreipiasi laiku ir neslepia kilusių problemų. Jei automobilį įsigijusio žmogaus finansinė padėtis tik sunkėja ir ateityje nenusimato pagerėjimo, klientas gali pats parduoti mašiną ir už gautus pinigus grąžinti skolą arba perduoti pirkėjui automobilį kartu su išperkamosios nuomos sutartimi - tada sutartis bus perrašyta naujojo savininko vardu ir šis toliau mokės įmokas. Kraštutiniu atveju, jei klientas nesirūpina susiklosčiusia situacija ir piktybiškai nemoka įmokų, lizingo bendrovė gali nutraukti sutartį ir paimti automobilį.

E. Šilovaitė patvirtino, kad grąžinami automobiliai nėra retenybė, per metus klientai bendrovei atidavė kelias dešimtis mašinų, už kurias nebepajėgė atsiskaityti. Tačiau, specialistės teigimu, kol kas situacija nėra kritiška, nes grąžinami pirkiniai sudaro palyginti nedidelę dalį visų finansuotų automobilių.

Jautri visuomenė

P. Jankauskas ir E. Šilovaitė atskleidė, kad šiuo metu sunkiausia išperkamosios nuomos įmokas mokėti statybų sektoriaus darbuotojams. Mažėjant naujos statybos poreikiui, dalis jų neteko darbo, o likusieji jau nebelepinami dideliais atlyginimais. Sunkėjant bendrai ekonominei situacijai, jautriausi tapo mažesnes nei vidutines pajamas gaunantys asmenys.

Kartu su besikeičiančia ekonomika, kinta ir automobilių paklausa. Taupumo sumetimais vartotojai vis dažniau renkasi kompaktiškus arba vidutinės klasės automobilius, nors ir bendrai visų modelių yra perkama mažiau.

Lizingo bendrovių atstovai pastebėjo, kad kartu su kritusia naujų mašinų rinka, sumažėjo ir besidominčiųjų išperkamosios nuomos paslauga. Nors automobilių pardavėjai siūlo įvairių nuolaidų ar priedų, vasarą sustingusi naujų automobilių rinka rudenį patyrė nemažą nuosmukį.

„Pirmą metų pusmetį automobilių pardavimas gana sparčiai didėjo, tačiau vasarą jis sustojo, ir lygindami jau 9 mėnesių rezultatus matome, kad augimo, palyginti su 2007 metais įvertinant bendrą rezultatą, nebus", - pripažino E. Šilovaitė.

Miglota ateitis

Naujų automobilių pardavimo neskatina ir pabrangusi išperkamosios nuomos paslauga. Nors pagrindinės jos sąlygos nepasikeitė, susiklosčius sunkiai ekonominei padėčiai išaugo finansavimo palūkanos ir padidėjo pradinės įmokos suma. „Šiuo metu įsigydamas lengvąjį automobilį klientas turėtų sumokėti ne mažesnį nei 10 proc. avansą, o palūkanos eurais sudarys maždaug 9-9,5 proc. metinių palūkanų", - komentavo bendrovės „Hanza lizingas" atstovė.

Lengvųjų automobilių pardavimo ir lizingavimo rinkų atžvilgiu kalbinti specialistai nebuvo nusiteikę optimistiškai. Jų manymu, artimiausioje ateityje šios, tarpusavyje glaudžiai susijusios rinkos išgyvens nelengvus laikus, tačiau finansiškai pajėgiems ir patikimiems klientams durys niekada nebus uždarytos.

 

Ilona STAŠKUTĖ


 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"