„Skoda Octavia“ – pirkti naudotą ar naują?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Skoda_universalas
  • Skoda_prietaisu_skydelis
  • Skoda_vaizdas_is_priekio
  • Du_Skoda_automobiliai
  • Skoda_priekines_sedynes
  • Skoda_Octavia
  • baltieva

Patraukli ir prieinama

Daugelį pirmiausia patraukia solidi „Octavia" išvaizda ir vokiška kilmė. Automobilis atrodo taip, lyg priklausytų aukštesnei klasei, jis solidus ir rimtas. Pasitaiko, kad „Octavia" supainiojama su „VW Passat". Suprantama, nes „Octavia" gamybai buvo panaudota „VW Golf" bazė. Deja, kartu su vokiškomis šaknimis „Octavia" paveldėjo ir „VW Golf" matmenis, tad aukštesni ir stambesni žmonės užpakalinėje sėdynėje gali jaustis nelabai patogiai.

Vietos trūkumą užpakalinėje sėdynėje šiek tiek kompensuoja didelė ir erdvi bagažinė. Automobilis išore primena sedaną, bet iš tikrųjų tai pats tikriausias chečbekas su 530 l bagažine ir plačiomis transformacijos galimybėmis. Jeigu tokia bagažinė atrodo per maža, galima paieškoti universalo, bet reiktų žinoti, kad jo bagažinė iš esmės tokia pati, tik aukštesnėmis lubomis.

Iki 2001 m. modernizacijos buvo gaminami LX, GLX ir SLX modeliai. Vėliau pervadinti į „Classic", „Ambiente" ir „Elegance". Žinoma, klasikinė versija prasčiausios sąrangos: nebus nei ABS, nei saugos pagalvių. Tiesa, rinkoje tokių automobilių mažai. Dažniausiai tenka rinktis iš „Ambiente" ar „Elegance". Juose tikrai bus elektros paketas ir bent viena saugos pagalvė. Prabangiausioje versijoje bus klimato kontrolė, lieti ratlankiai ir antra saugos pagalvė. Beje, bet kurioje iš versijų gali būti ir papildomos įrangos (nebūtinai).

Vokiškas, patikimas

Jeigu automobilis nebuvo paskubomis remontuojamas garažuose, kėbulas rūdyti neturėtų. Jis iš abiejų pusių patikimai cinkuotas ir atsparus net druskos poveikiui. Iki 2001 m. gamintuose modeliuose buvo problemų dėl kėbulo standumo. Kol kėbulo nesutvirtino, dažnai skeldėdavo priekinis stiklas. Deja, jokių galimybių išvengti stiklo skeldėjimo nėra. Jeigu automobilis nuolat bus sunkiai prikrautas ir varinėjamas prastais keliais, ruoškitės keisti stiklą. Laimė, tai - vienintelis rimtas kėbulo trūkumas. Laikui bėgant gali tekti skirti daugiau dėmesio elektros įrangai, bet tai - smulkmenos. Taigi rimtų pretenzijų kėbului nėra.

Varikliai - rinktis yra iš ko

Laimė, visi „Octavia" varikliai - vokiški, visi geri, bet rinktis reiktų pradėti bent jau nuo 1,6 l 101 AG. Patikimas, nekaprizingas ir miestui užtenka.

Tiems, kam reikia daugiau galios, tiks 1,8 l 150 AG variklis, pradėtas montuoti nuo 1998 m., meistrai rekomenduoja kaip patikimą ir dinamišką. Nekelia „Audi" ar „Passat" automobiliams būdingų problemų.

Be to, iki 2001 m. į „Octavia" buvo montuojami 1,8 l 125 AG varikliai. Vėliau 1,8 T be įpūtimo pakeitė senas 2 l 116 AG variklis. Jo ypatybės panašios, bet 1,8 tikrai veržlesnis. Naujas automobilis su tokiu varikliu kainuoja beveik tiek pat, kiek su „1,8 Turbo", tad antrinėje rinkoje jie labai reti.

Galima antrinėje rinkoje surasti ir dyzelinių „Octavia". Tai gali būti arba 1,9 l 68 AG, arba 1,9 l 90 AG su turbina. Pirmasis automobiliui tikrai per silpnas, antrasis - geras, bet prieš perkant naudotą dyzelinį automobilį būtina gerai apsvarstyti visus „už ir prieš". Dyzelinių variklių remontas brangus, turbina taip pat kainuoja. Žinoma, jei labai norėsite, tinkamą variantą tikrai rasite.

Kodėl sankaba tokia brangi?

Pavarų dėžės pasirinkti negalės tik automobilių su 75 AG benzininiu ar 68 AG dyzeliniu varikliu pirkėjai. Jiems teks imti MPD. Kitais atvejais automobilis gali būti ir su APD. Į MPD tepalas supiltas visam tarnavimo laikui, pati pavarų dėžė problemų nekelia. Tiesa, kartais automobiliuose su 101 AG varikliais būna sunkiau įjungti I pavarą. Sankaba turėtų tarnauti apie 100 000 km. Jos pakeitimas nėra brangus, tačiau, kaip ir visuose „VW" grupės automobiliuose, brangiai kainuoja pats sankabos komplektas.

Automatinė 4 pavarų dėžė standartinių gedimų taip pat neturi. Pasitaiko, kad sustreikuoja elektronika ar sugenda PD „vidus", tačiau tai - neatidaus vairavimo pasekmės. Pagal instrukciją, tepalas į APD supiltas visam tarnavimo laikas, bet kas 60 000 km jį reiktų pakeisti.

Ką slepia važiuoklė?

Octavia" važiuoklė tokia pat patikima ir taip pat valdoma kaip „VW Golf". Dažniau keisti tenka nebent labai pigiai kainuojančias priekinių stabilizatorių įvores ir priekinių stebulių guolius, kurie tarnauja apie 60 000 km. Visos kitos važiuoklės detalės tarnauja ilgai ir patikimai. Amortizatoriai, jei automobilis bus tausojamas, tarnaus iki 150 000 km.

Stabdžiai taip pat nekelia problemų. Diskai atlaiko po 2-3 trinkelių komplektus, suportai, jeigu laiku bus suteptos kreipiančiosios, nestrigs, o ABS davikliai genda taip retai, kad apie juos galima ir pamiršti.

Vienintelė brangesnė procedūra - vairo krumpliastiebinės pavaros, kuri po 120 000 km gali pradėti kalti, keitimas.

Taigi?

„Octavia" - patikimas ir problemų nekeliantis automobilis. Juos mielai perka ne tik pavieniai pirkėjai, bet ir įmonės. Tiesa, ilgą laiką čekai galėjo teigti, kad jų automobiliai ne tik patikimi, bet ir pasižymi pigia eksploatacija. Deja, pastaruoju metu jų dalių ir priežiūros kaštai priartėjo prie „Volkswagen" įkainių. Kita vertus, servisuose nebūsite dažnas svečias, tad jeigu „Octavia" patinka, galima ją pirkti, bet yra vienas bet...

Ar šiandien verta pirkti naudotą automobilį?

Šiandien, kai neretai naujas automobilis kainuoja tiek pat ar net pigiau negu naudotas, natūraliai kyla klausimas - gal verčiau pirkti naują? Juo labiau, kad „Škoda" pristato atnaujintas „Octavia RS" ir „Octavia Scout".

Neskaitant pastebimų išorės dizaino pasikeitimų, abi versijos nuo šiol siūlomos ir su naujais techniniais sprendimais, pvz.: oro kokybės davikliu, montuojamu su oro kondicionavimo sistema „Climatronic" ir nauja salono apšvietimo koncepcija.

Atnaujinta sportiškoji „Octavia RS" turi naujas radiatoriaus groteles su RS emblema ir naujus didesnius žibintus. Skirtingai nuo senesnės versijos, dabar pirkėjai galės užsakyti ksenoninius žibintus kartu su adaptyvinėmis posūkio šviesomis. Priekiniame buferyje įrengtos dar dvi techninės naujovės: rūko žibintai, atliekantys ir statinę posūkių apšvietimo funkciją, ir dienos šviesos diodai. Galinių žibintų išvaizda taip pat šiek tiek skiriasi nuo senesnio modelio.

Tarp kitų naujovių verta paminėti naujo spalvos kėbulą ir 18 colių lengvo lydinio ratlankius „Neptune". Sportiškam važiavimui suderinta važiuoklė šiek tiek pažeminta, lyginant su standartine „Octavia", dėl to RS prošvaisa yra 127 mm. Benzininis automobilis lengvesnis 20 kg, o dyzelinis - 15 kg. Dėl šių pakeitimų padidėjo maksimalus automobilio greitis ir įsibėgėjimo parametrai. Beje, kaip senesnį modelį, atnaujintą RS bus galima užsisakyti ir su hečbeko, ir su universalo kėbulu.

Į atnaujintą „Octavia RS" montuojami 2.0 TSI/147 kW benzininis (vidutinės degalų sąnaudos - 7,5 l/100 km, CO2 emisija - 175 g /km) ir 2.0 TDI CR/125 kW turbodyzelinis varikliai (atitinkamai 5,7l/100 km ir 150 g/km). Abu varikliai komplektuojami tik su 6 laipsnių automatizuota DSG transmisija, abu atitinka EU 5 aplinkosaugos standarto reikalavimus.

„Scout" modelių linija užima vis stipresnes pozicijas „Škoda" modelių gamoje, o „Octavia Scout" ir toliau lieka populiariausia. Atnaujinta „Octavia Scout" turi visus išorės pakeitimus, kuriuos turi kiti atnaujinti „Octavia" modeliai, įskaitant naujas radiatoriaus groteles ir kitokios formos priekinius žibintus. Skiriasi tik masyvus pilkos plastmasės priekinis buferis su integruotomis rūko lempomis. Buferyje įmontuoti žibintai atlieka ir posūkių apšvietimo funkciją. Automobilio šonuose ir užpakalyje - plastikinės kėbulo apsaugos, suteikiančios tvirtumo ir agresyvumo. Kaip ir anksčiau, „Octavia Scout" gaminama tik su universalo kėbulu.

Turėdama 179 mm prošvaisą ir papildomas važiuoklės apsaugas, atnaujinta „Octavia Scout" yra puikiai paruošta važiavimui bekele. Tai lemia ir modernizuota visų ratų pavara su ketvirtos kartos „Haldex" sankaba, kuri gali kiekvienam ratui atskirai perduoti net iki 85 proc. varomosios jėgos. „Octavia Scout" modelis siūlomas su dviem galingais varikliais - benzininiu 1.8 TSI/118 kW (atitinkančiu EU 5 standartą) ir turbodyzeliniu 2.0 TDI PD DPF/103 kW (EU 4). Abu montuojami tik kartu su 6 pavarų mechanine pavarų dėže.

Lietuvoje atnaujintų „Octavia RS" ir Octavia Scout" modelių bus galima užsisakyti nuo gegužės mėnesio visuose „Škoda" pardavimo salonuose.

„Skoda Octavia 1.8 T"

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Chečbekas

Durų skaičius

4

Vietų skaičius

5

Ilgis

4 507 mm

Plotis

1 731 mm

Aukštis

1 413 mm

Ratų bazė

2 508

Maksimali bagažinės talpa

1 328 l

Minimali bagažinės talpa

528 l

VARIKLIS

Variklio tūris

1 781 cm3

Kuro paskirstymo mechanizmas

dohc

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Turbininis įpūtimas

Yra

Galia

180/5500 A G

Sukimo momentas

235/1950 Nm

Kuras

А-95

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų skaičius, MPD

5

PAKABA

Priekinės pakabos tipas

Skersinė svirtis

Užpakalinės pakabos tipas

Kelios svirtys ir traukės

VAIRO SISTEMA

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara

STABDŽIŲ SISTEMA

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

55 l

100 km/val. pasiekia per

7,9 s.

Maksimalus greitis

235 km/val.

Kuro sąnaudos užmiestyje

6,4 l/100 km

Kuro sąnaudos mieste

10,8 l/100 km

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas

8 l

Automobilio masė

1 325 kg

Leidžiama automobilio masė

1 845 kg

Padangos

205/55 R 16

Parengta pagal užsienio spaudą ir UAB „Baltieva" medžiagą

Nuotraukos UAB „Baltieva"

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Naujus Škoda automobilius galite įsigyti UAB Baltieva

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"